Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Sivi
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 28

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » fredag, 27. maj, 2016 12:46

Jensen skrev:
Kelly skrev:
athomsen skrev:Synes vi skal droppe Götze - hans skadeshistorik med hans alder taget i betragtning skræmmer mig.

Håber faktisk på Sadio Mane i Southampton - 25 mål og 14 assists i 75 kampe er fandme godt for en kantspiller / offensiv midt.

Alt andet lige skal han vel også blot have det halve i løn i forhold til Götze. Mané kender modsat Götze ligaen.
sadio er helt kanon, og klart bedre. men han ryger til scum eller lignende.

Jeg må da ærligt indrømme at jeg kun har lagt mærke til Mane i vores kampe mod Saints, men jeg kan huske han havde en masse speed.

Kan han spille alle 3 pladser bag ved vores angriber eller er han mere en 9'er ?

Og hvis det var mig der kunne vælge mellem mourinho og Klopp....please :roll: ;)
Han kan spille alle offensive pladser. Har både set ham spille kant, angriber, centerforward, og jeg mener også offensiv midt.
Justice for the 96! <3

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 27. maj, 2016 12:53

Sivi skrev:
Jensen skrev:
Kelly skrev:
athomsen skrev:Synes vi skal droppe Götze - hans skadeshistorik med hans alder taget i betragtning skræmmer mig.

Håber faktisk på Sadio Mane i Southampton - 25 mål og 14 assists i 75 kampe er fandme godt for en kantspiller / offensiv midt.

Alt andet lige skal han vel også blot have det halve i løn i forhold til Götze. Mané kender modsat Götze ligaen.
sadio er helt kanon, og klart bedre. men han ryger til scum eller lignende.

Jeg må da ærligt indrømme at jeg kun har lagt mærke til Mane i vores kampe mod Saints, men jeg kan huske han havde en masse speed.

Kan han spille alle 3 pladser bag ved vores angriber eller er han mere en 9'er ?

Og hvis det var mig der kunne vælge mellem mourinho og Klopp....please :roll: ;)
Han kan spille alle offensive pladser. Har både set ham spille kant, angriber, centerforward, og jeg mener også offensiv midt.
Endnu en multitool spiller:).

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 27. maj, 2016 13:38

Har lige skrevet om ham som alternativ til Götze i den anden tråd, men giver lige mit besyv med her også.

Jeg synes han er klart bedst på kanten, hvor hans speed kommer til sin ret. Han har dog også spillet både AM og CF.

Jeg tror ikke han ville have nogen problemer med at tilpasse sig til en større klub. Han har spillet godt mod mange af de store hold i år og Southampton spiller generelt meget friskt til, så jeg anser ikke springer som værende et store problem end det er for alle andre spillere der skifter klub. Mané har talentet til at slå igennem i langt de fleste klubber.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 27. maj, 2016 14:59

Vil blive vildt skuffet, hvis vi henter Mané. Synes ikke, han vil forstærke topniveauet men blot være en dyr breddespiller.

I øvrigt er jeg generelt ret lunken over de spillere, vi bliver sat i forbindelse med for tiden.

Brugeravatar
Sivi

Indlæg af Sivi » fredag, 27. maj, 2016 19:56

Tror i det er muligt at lokke Insigne fra Napoli? :P
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » fredag, 27. maj, 2016 20:08

Til jer der er så kritiske overfor Mané:

Synes I virkelig ikke, han har nogle kvaliteter, som vi kan bruge? Jeg sidder af og til med en følelse af, at der mangler en fart, når vi spiller med Coutinho, Firmino og Lallana bag en enlig angriber. Origi har en masse fart, når han spiller fremme, men jeg savner en kantspiller, der også kan byde ind med fart og en mere direkte spillestil. Ibe lader ikke til at have hverken mentaliteten eller spilforståelsen (endnu).

Og så har Mané altså vist at være en ganske målfarlig herre med 10 PL-kasser i sin debutsæson og så 11 i den netop overståede sæson. Det må da siges at være ganske pænt for en kantspiller. £25 mio. får man jo ikke meget for på dagens transfermarked!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 27. maj, 2016 20:20

SørenK skrev:Til jer der er så kritiske overfor Mané:

Synes I virkelig ikke, han har nogle kvaliteter, som vi kan bruge? Jeg sidder af og til med en følelse af, at der mangler en fart, når vi spiller med Coutinho, Firmino og Lallana bag en enlig angriber. Origi har en masse fart, når han spiller fremme, men jeg savner en kantspiller, der også kan byde ind med fart og en mere direkte spillestil. Ibe lader ikke til at have hverken mentaliteten eller spilforståelsen (endnu).

Og så har Mané altså vist at være en ganske målfarlig herre med 10 PL-kasser i sin debutsæson og så 11 i den netop overståede sæson. Det må da siges at være ganske pænt for en kantspiller. £25 mio. får man jo ikke meget for på dagens transfermarked!

Mon ikke Ziyech fra Twente kunne købes for ca. £10m? Han bliver helt sikkert afløseren, hvis Mané sælgez. De andre gange vi har købt i Southampton, har de købt bedre ind end hvad de solgte og til en billigere penge. Så hvorfor ikke være på forkant denne gang.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » fredag, 27. maj, 2016 20:28

Mané har bestemt rigtig mange kvaliteter vi savner oppe foran. Også er han ikke god nok. Sylvester Igboun viste også rigtig mange af de samme kvaliteter i Superligaen, men der er vel ingen grund til at sende 25 millioner pund til FC Ufa.
Imod moderne fodbold.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » fredag, 27. maj, 2016 21:03

sjampen skrev:

Mané har bestemt rigtig mange kvaliteter vi savner oppe foran. Også er han ikke god nok. Sylvester Igboun viste også rigtig mange af de samme kvaliteter i Superligaen, men der er vel ingen grund til at sende 25 millioner pund til FC Ufa.
Det var da en umådeligt useriøs sammenligning. Hvad vil du med den debatform Sjampen? Bare nedgøre andres holdninger? Hvad med at redegøre for hvorfor dú mener, han ikke er god nok?! Personligt kender jeg ikke nok til ham til at kunne vurdere hans niveau, men sikkert er det, at Klopp har haft en meget positiv effekt på andre spillere, vi har hentet i So'ton, og hvis han mener Mane er manden vi bør satse på, så vil jeg personligt have så meget tillid til hans vurderingsevne og kvaliteter som manager, at jeg vil være helt tryg ved, at han bliver hentet.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 27. maj, 2016 21:12

Lidt vildt, hvordan Mané bliver undervurderet af mange herinde. Han har lige de egenskaber vi godt kunne bruge. Jeg håber stadig på Götze, men jeg er faktisk i tvivl om, hvem af de to der ville være den bedste signing.

Brugeravatar
Sivi

Indlæg af Sivi » fredag, 27. maj, 2016 21:49

Mads T. skrev:Lidt vildt, hvordan Mané bliver undervurderet af mange herinde. Han har lige de egenskaber vi godt kunne bruge. Jeg håber stadig på Götze, men jeg er faktisk i tvivl om, hvem af de to der ville være den bedste signing.
Jeg tror ikke det er så meget det at vi ikke vil have Mane.
Enten tror jeg det er fordi vi igen må "nøjes" med et andet alternativ end hvad vi først håbede på.
Ellers har det noget at gøre med, at det bare er endnu en Saints spiller xP
Justice for the 96! <3

sjampen

Indlæg af sjampen » fredag, 27. maj, 2016 22:15

Niche skrev: Det var da en umådeligt useriøs sammenligning. Hvad vil du med den debatform Sjampen? Bare nedgøre andres holdninger? Hvad med at redegøre for hvorfor dú mener, han ikke er god nok?! Personligt kender jeg ikke nok til ham til at kunne vurdere hans niveau, men sikkert er det, at Klopp har haft en meget positiv effekt på andre spillere, vi har hentet i So'ton, og hvis han mener Mane er manden vi bør satse på, så vil jeg personligt have så meget tillid til hans vurderingsevne og kvaliteter som manager, at jeg vil være helt tryg ved, at han bliver hentet.
Roooolig nu, bassemand. Jeg har på intet tidspunkt svinet Søren til eller fornærmet hans eksistensgrundlag. Jeg har forholdt mig totalt afvisende til at betale 25 millioner pund, der uagtet PL TV penge stadig er et betydeligt beløb, for en totalt middelmådig spiller i Sadio Mané, udelukkende fordi han har én enkelt kvalitet og en position vi mangler. Specielt når de kvalitet er noget så diffust som fart.
Vi mangler også en venstre back der rent faktisk kan forsvare, derfor behøver vi jo ikke diskutere om vi skal betale 20+ millioner for samtlige venstre backs i verden.

Selvfølgelig skal Klopp have en fandens masse tillid, men bare fordi Klopp mener en spiller er god nok, er det ikke ens betydende med at jeg som en anden jubelidiot siger at så er det nok OK at vi betaler 4,3 millarder for Robbie Keane, for Klopp har nok styr på tingene. Man kan sige meget om købet af Karius og ham som spiller, men hvad enten man blev tryg ved vores nye målmand eller ej, så er der altså tale om ualmindelig god forretning til under 5 millioner pund. Hvis det samme havde været tilfældet med Mané, så ja, så havde jeg været mere tryg ved Klopps vurdering af Mané som en fremtidig verdenstjerne. Vi snakker om en kolosal overpris.

Hvis vi køber Mané for rundt regnet, f.eks. det dobbelte af hvad Leverkusen betalte for Kevin Volland eller hvad Chelsea betalte for Eden Hazard, om end det er nogle år siden, så stiller jeg mig ualmindelig kritisk. Hvis det så viser sig at Mané er undtagelsen og om 2 år, så snakker vi Ronaldo, Messi, Neymar og Mané som årets kantspillere, så skal jeg dælme tilføje Klopps fremragende talentspotøje til min efterhånden lange liste af positive tillægsord jeg, også herinde, konstant sætter på vores manager. Men jeg kritisere stadig indkøbet, fuldt ud som jeg gjorde da vi betalte totalt overpris for Benteke, Carroll, Lallana, Downing etc og alle de andre spillere som vi konsekvent vælger at købe fra andre PL klubber. Igen, havde det været til samme pris som eksempelvis Charlie Adam, der jo også var totalt et flop, er det værd at tage chance, men vi har altså en kolosal tendens til at smide penge ud i lokummet fordi vi tilsyneladende har dem, men ikke kan smide dem efter noget ordenlig klasse.

Når det så er sagt, så er Sadio Mané da en til tider interessant profil, hvilket jeg også have udtryk for. Vi mangler helt sikkert noget hurtighed oppe foran, hos en spiller der kan skabe bredde i banen. Det er bare ikke en specielt brugbart at have 2 punkter man skal opfylde for at blive Liverpool target. Der er selvfølgelig også ting der taler yderligere for Mané. Han er ikke bare hurtig, han er ganske dygtig i sine driblinger og til at sætte sin mand, hvilket i den grad mangler. Jeg synes ikke han er specielt dygtig til at indgå i kombinationer og søger i stedet stort set altid sin egen vej, hvilket vel er blandt Ibes helt store problemer, generelt ikke specielt dygtig som playmaker. Han er taktisk monsterudisciplineret, hvilket vel er en dødssynd i Klopps genpres, også er hanfor den sags skyld også mentalt udisciplineret og hiver tåbelige rødekort og tonsvis af gule. Jeg anser ham ikke for værende specielt velvillig til at arbejde defensivt, og han har helt sikkert ikke samme evner som f.eks. en Firmino eller Suarez der er fremragende ud i det aspekt. Også synes jeg faktisk han er temmelig overvurderet som afslutter, men det er svært at argumentere imod hans målrate. Værd at bemærke er det dog at Lallana lavede stort set samme antal basser, imens han igennem hele sin Liverpooltid netop har vist svagheder når det kommer til den sidste bold, hvad enten det så er målet eller assisten.

Det kan man selvfølgelig overse, såfremt han havde tændt ild under hele lortet og været dominerende i ligaen. Skid hul i om han kan forsvare eller er dårlig taktisk, hvis han havde spillet som Mahrez, Sanchez, De Bruyne, Payet etc. Men det har han jo ikke. Han har været ganske middelmådig med enkelte gode præstationer, spektakulært nok ofte mod os, hvilket med vores forsvar/målmand og evne til at kollapse vel nærmest taler mere imod end for.

For under 10 millioner pund, så ja, så kunne vi da godt tage chancen. for 2,5 gange den pris, så skal man enten have en spiller der ganske enkelt er bedre end Mané, eller en spiller der også skal udvikle sig og vokse under Klopp i stil med Mané, men som passer langt bedre ind. Nuvel, det kan være Klopp mener han passer bedre ind end jeg, det får vi givetvis at se, også bliver min modstand udelukkende prisen, medmindre vi altså også for omtrent halveret den. Hvis vi skal købe mere middelmådighed, så skal det også koste en middelmådig pris.
Imod moderne fodbold.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » fredag, 27. maj, 2016 22:45

@Sjampen
Fremragende indspark. Hvorfor smed du ikke det på bordet til at starte med bassemand? Så ville du ikke have virket så nedladende :army7:

sjampen

Indlæg af sjampen » fredag, 27. maj, 2016 22:56

Niche skrev:@Sjampen
Fremragende indspark. Hvorfor smed du ikke det på bordet til at starte med bassemand? Så ville du ikke have virket så nedladende :army7:
Hvad hvis mit primære mål er at være nedladende for at have det bedre med mig selv?

Nå seriøst, så besvarede jeg, hvad jeg fandt var et relativt tynd indlæg baseret på en enkelt egenskab, med et komplet tyndt indlæg baseret på samme egenskab. Ganske enkelt fordi jeg finder det absolut grinagtigt at foreslå noget som helst seriøst omkring Sadio Mané til en pris der i medierne starter som 25 millioner pund. For Sadio Mané? Så behøves det altså heller ikke diskuteres dybere, navnlig når det tilsyneladende bedste argument var at han løber stærkt. Hvis målet var en kantspiller der løber stærkt, så synes jeg stadig at Sly Igboun er et relativt godt bud. Han er mærkbart dårligere end Mané, men koster nok heller ikke det samme, og om vi henter den ene eller den anden spiller der ikke er god nok til Liverpool, er vel ligemeget. Men bemærk at jeg på intet tidspunkt forholder mig til noget som helst omkring en anden bruger på forum.

Det skulle dog ikke være en kritik af Søren, for jeg kan som sat sagtens se hvad han mener og hvad Mané kan der rent faktisk er spænende. Men fart og middelmådighed skal godt nok ikke koste det samme som Eden Hazard gjorde, når vi alle sammen godt ved at han kommer til at gøre det, udelukkende fordi der er tale om en PL spiller.

Vi ved jo efterhånden allesammen godt, at det der premier league erfaring betyder at så kan du næsten ikke gå galt i byen, hvorimod ethvert indkøb af spillere uden for PL, altid er dyrere og at spillerene aldrig slår igennem. Det er sådan det hænger sammen.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » fredag, 27. maj, 2016 23:11

@Sjampen

Jeg er ganske enig i dine betragtninger om hans manglende taktiske disciplin og evne til at indgå i kombinationsspillet. Førstnævnte kan Klopp måske lære ham. Vi må i hvert fald gå ud fra, at han har en plan på det punkt, hvis interessen viser sig at være reel. Og sidstnævnte synes jeg bare ikke er det afgørende, når vi nu har så mange andre spillere, der har netop det som deres spidskompetence. Jeg synes simpelthen bare Mané har noget x-faktor over sig pga. sit løb med bolden. Det kan jeg ikke nævne ret mange andre spillere til 200 mio eller mindre, der mestrer, og som samtidig scorer relativt flittigt. At kalde ham for en "totalt middelmådig spiller" kan jeg i hvert fald ingenlunde være med på. Jeg er også tilhænger af at give Markovic, der har nogle af samme kvaliteter, chancen. Jeg kan bare ikke se ham score +10 mål i PL kommende sæson.

Og at vi ikke kommer til at nævne Mané i sammenhæng med Neymar, Ronaldo og Messi om to år, det kan vi vist godt blive enige om. Men mindre kan vel også gøre det til £25 mio?

Besvar