Keeper - Her er der vidst en bred enighed om at vi skal forstærkes, om ikke andet skal Mignolet have lov at kæmpe bragt for sin plads, personligt syntes jeg han har lagt en del på sit spil, om end vi sagtens kan finde en bedre keeper. Af navne kan nævnes den tyske trio Ter Stegen, Leno og Horn, jeg tror at der bliver kamp om Ter Stegen hvis Barca er interesseret i at sælge, og jeg anser derfor Leno som den bedste mulighed. Der er vidst ingen tvivl om at Bogdan er fortid, og Ward nok bliver udlejet eller bliver som tredjevalg.
Central Forsvar - Vi har allerede sikret os Matip, som jeg glæder mig meget til at se mere til. Havde i spurgt mig inden bomben om Sakho og dopping sprang, var min holdning at vi havde de spillere vi behøvede i forsvaret. Jeg tror dog at Sakho får minimum 1 år for sine dumheder, og mener derfor han bør være fortid i klubben, selvom jeg er sindsygt ærgerlig over det. Jeg mener ligeledes at Skrtels tid i klubben bør være ovre, det er simpelthen for usikkert med ham på banen. Ilori har vi nok også set for sidste gang, hvilket jeg er lidt ærgerlig over, da jeg syntes han besidder nogle fine kvalitetter. Vi får Gomez tilbage fra skade, som jeg forventer mig meget af. Kolo mener jeg at vi bør give et år mere, forhåbentlig kan vi få ham lidt ned i løn. Mit bud på et indkøb til det centrale forsvar Marquinhos fra PSG, en ung lovende spiller som jeg rigtig gerne så ved siden af en meget velspillende Lovren, han kan dog blive en svær mand at hente. Et måske lidt mere realistisk alternativ kunne være Mustafi fra Valencia.
Backerne - Jeg er ret sikker på at Moreno med tiden kommer til at blive en rigtig solid spiller for os, men på nuværende tidspunkt mener jeg at man bør hente en anden type som gardering til venstrebacken, en spiller som man kan stole mere på i det defensive spil. Ikke overraskende vil mit bud her være Jonas Hector, som vi også har været sat i forbindelse med, han vil ud fra min viden om ham kunne bidrage med noget defensiv pondus, bla kvag hans størrelse. På højrebacken er jeg super glad for Clyne, han er simpelthen så driftssikker. Ham sammen med Flanagan er jeg helt tryg ved, en evt tilgang af Marquinhos, vil også give en ekstra back up på højrebacken. Vi har også to unge i form af Randall og Smith, de har dog ikke helt overbevist mig endnu, og kan evt stå over for udlån i den kommende sæson.
Central midtbane - Can, Milner og Hendo er udentvivl nogle af dem som holdet skal bygges op om næste år. Can har simpelthen imponeret mig så vildt efter Klopps tilgang, han går en stor fremtid i møde. Jeg er lidt mere betænkelig ved Hendo, som jeg ikke rigtig føler fandt sit topniveau efter han kom tilbage, det satser vi stærkt på han finder frem næste sæson!

Offensiv midt + kanter - Vi bruger i øjeblikket primært Firmino, Coutinho og Lallana på disse pladsen, hvor Firmino ofte ligger bag angriberen og både Coutinho og Lallana søger en del ind i banen, de tre typer minder lidt om hinanden. Jeg syntes derfor godt at jeg kan savne en decideret kant i vores trup, en som kan søge bagrummet mere og udfordre, her får vi Markovic hjem som forhåbentlig kan hæve sit niveau. Jeg mener dog også at vi bør supplere med en spiller udefra, allerhelst så jeg at vi hentede Reus, en spiller mange dog ser som urealistisk, et andet bud kunne være Sane fra Schalke. Der har også været en del rygter om Götze, som udentvivl også er en kvalitetsspiller, jeg syntes bare han minder for meget om det vi har. Ydermere har vi en Ojo, som jeg forventer mig meget af, og Ibe som jeg mener bør få en sidste sæson til at vise sit værd, da jeg syntes han har forudsætningerne til at blive god, og jeg tror måske lidt selvtillid kunne gøre ham godt.
Angriberen - Der er meget snak om især Benteke og hans fremtid i klubben. I min verden bør man beholde de spillere vi har på nuværende og blot skille sig af med Balotelli. Grunden til at Benteke i min verden bør blive er at han for det første er en rigtig god angriber, og så bidrager han med noget fysik som de andre ikke har i samme grad, han skal i mine øjne være vores plan B, spørgsmålet er så om han kan se sig selv i den rolle. Origi har overrasket mig meget positivt i slutningen af denne sæson inden hans skade, og jeg ser ham kæmpe med Sturrigde om at være førstevalg, evt med muligheden for at tilpasse det modstanderen. Så har man så en anden type i Benteke og en meget energisk spiller i Ings, som også vil kunne bruges på kanten.
En opsumering ser altså således ud (Salgs- og købspriser er skud fra mig selv, bla vurderet på artikler og kontraktlængde):
Ud
Balotelli – 7mil pund (30/6 2018)
Allen – 8mil pund (30/6 2017)
Luis Alberto – 3mil pund (30/6 2018)
Wisdom – 3mil pund (30/6 2019)
Skrtel – 7mil pund (1/6-2018)
Ilori - 5mil pund (30/6 2018)
Enrique – udløb
Teixeira – udløb
Sakho – Kontrakt ophæves
Caulker – Leje slut
I alt indtægter: 33mil pund
Ind
Bernd Leno - 13mil pund
Marquinhos - 24mil pund
Jonas Hector - 7mil pund
Ruben Neves - 20mil pund
Marco Reus - 38mil pund
Grujic - 5mil pund (fra vinterens budget, og medregnes derfor ikke)
Joel Matip - Fri
I alt udgifter: 102mil pund
Dette giver at vi når vinduet er ovre har brugt 69mil pund, og kan stå med følgende hold:

Udover dette har vi unge spillere som enten kan få kampe af og til eller udlejes, her kan nævnes:
Brad Smith, Connor Randall, Kevin Stewart, Brannagan, Ryan Kent, Sergi Canos, Allan, Rossitter(hvis der forlænges), Chirivella, Harry Wilson og forhåbentlig mange andre

Et lille input fra min side, mange spekulationer og det er nok ikke meget af det, som bliver til virkelighed