Det tror jeg nu heller ikke, at der var mange, der forventede. Såfremt vi skulle have været efter Cech og var lykkedes med at hente ham, så tror jeg da bestemt, at alle ville tiltænke ham posten som førstemålmand.Emmy skrev:Helt og aldeles enig med dig texy. Jeg er tryg ved Mignolet og er fint tilfreds med vores nye reservekeeper. Dem der har gået rundt og bestemt sig for at vi bare lige ville Cech som 2. målmand må leve i en anden galakse.texy skrev:Jeg kommer måske til at fortryde denne udtalelse. Men jeg synes, at det er den helt rigtige beslutning at vise Mignolet fuld tillid ved at hente en decideret reservemålmand.Hr. Drejer skrev:Bogdan kommer ind, men hvordan skal en Championship spiller give Mignolet kamp om målmandsposten? Jeg tror Rodgers har ladet sig nare af Mignolets gode form efter nytår. Mignolet har et utroligt lavt bundniveau, og i hans tid i Sunderland og Liverpool har han lukket 250 mål ind i 194 kampe. Det kan vise sig som en kæmpe fejltagelse, at ikke sørge for reel konkurrence til Mignolet. Jeg mangler stadig at blive overbevist om at Mignolet er god nok til Liverpool.
Mignolet gik i løbet af sæsonen fra at være den måske dårligste keeper i en Liverpool-trøje til at nå et meget højt niveau, som han leverede ret stabilt.
Der er naturligvis en risiko for, at manden igen rammer sæsonens uhyre lave startniveau. Men sikke en mental styrke han har vist ved at rejse sig og være en af vores allerbedste i 2015. Han er blev mere dominerende i feltet, holdt op med at gå i panik ved afleveringer tilbage til ham, og holdt fast i hans store styrke på stregen.
Jeg tror på Mignolet. Og derfor virker det fornuftigt på mig, at vi ikke bruger for mange penge på en backup. Jeg vil hellere have høj konkurrence om pladserne ude på banen, hvor spillerne slides mere i løbet af sæsonen.
Men den holdning kan jeg sagtens komme til at fortryde.
Personligt har jeg været meget for at hente en ny målmand ind med et højt niveau, fordi jeg simpelthen ikke er tryg ved at være afhængig af en målmand med så rystende et bundniveau som Mignolets - navnlig ikke, når han så sent som i denne sæson har formået at udvise det bundniveau stabilt over et halvt år(!).
Cech var selvsagt drømmescenariet som erstatning, og så havde Mignolet da været en luksus af rang at have som andenkeeper. Men jeg ville også være 100 procent klar på at sælge ham.
Helt grundlæggende ærgrer jeg mig rigtig meget over, at Mignolets stærke slutning på sæsonen tilsyneladende har fået klubben til at tro på ham som førstevalg. Det er jeg ikke i nærheden af overbevist om, at han skulle have niveau til.