Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 30. maj, 2015 14:09

Belloni skrev:hvis ikke vi henter Clyne hvem ser folk så helst på den højreback?
Er selv Pro et køb af ham, også til 15 Mill pund
Kan personligt langt bedre lide Coleman i Everton.

Alves er vel også en mulighed.

Men jeg kan også godt lide Clyne.
Kloppite

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » lørdag, 30. maj, 2015 14:23

Det lader til, at der er ret vedvarende rygter om Kovacic, som at dømme ud fra de italienske kilder kan hentes til en ganske fornuftig pris. Baseret på YouTube-videoer ser han ud til at være teknisk god, relativt fysisk stærk og have et rigtig dejligt drive med bolden. Det kan man jo altid bruge!

Men det er ikke meget italiensk fodbold, jeg har set denne sæson, så måske vi har en Serie A-ekspert eller to herinde, der gider skrive lidt om ham? For mig at se virker han meget direkte i sin spillestil og bruger sine førsteberøringer til at vende på sin modstander og søge direkte mod mål. Kan han også fungere som spilfordeler på midten som eksempelvis en Modric eller Cabaye - eller vil det være en forkert rolle til ham? Det er først og fremmest sådan en type spiller, jeg synes, vi mangler.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. maj, 2015 14:51

texy skrev:
Niels K skrev:De mest vedvarende rygter igennem længere tid, må tyde på, at vi har reel interesse i:

Clyne
Kovacic
Milner
Ings
Benteke

Det vil jeg være tilfreds med, da det giver os lederskikkelser og fysisk styrke i alle kæder.

Får vi solgt 2 håndfulde dead wood, så vil det være et stærkt transfervindue, selvom det ville være optimalt med Montoya og Lacazette.
Spillere som Walcott og Konoplyanka håber jeg også, at vi snakker med.
Jeg må blankt erkende, at jeg kun kan se Milner, som muligvis har noget lederskikkelse i sig i den gruppe. Og de er da alle udmærkede spillere eller gode spillere på deres nuværende hold, men jeg ser os ikke udfordre top 4 på grund af de indkøb. Hvis det skulle ske efter en sommer med ovennævnte 5 transfers, så vil jeg tro, at årsagen ovevejende var den fortsatte udvikling hos vores etablerede spillere som Sterling, Coutinho og Hendo.

Det er ganske givet de mest realistiske indkøb. Men det er desværre ikke godt nok. Jeg håber, at FSG indsér, at båden sejler nu, og vi kommer kun med ved en gigantisk kapitalindsprøjtning. Vi skal desværre ud og bruge noget, der ligner £110m netto på spillere denne sommer (og guderne må vide, hvor meget mere på lønninger). Ellers hedder vores konkurrenter Everton og Tottenham - ikke Arsenal, Man City, Chelsea og Man Utd.

De £110m netto er kommet frem ved at finde et sæt spillere, der kan rykke os, og ved frasalg af dem, der holder os tilbage. Et eksempel kunne være.

HENTES:
Bale £70m
Cavani £40m
Lacazette £35m
Milner £0
Subotic £20m
Clyne £20m
Wisdom 0
Origi 0

Forbrug: £185m

SÆLGES:
Balotelli £10m
Borini £5m
Sterling £30m
Allen £10m
Aspas £5m
Gerrard £0
Johnson £0
Coates £2m
Ilori £5m
Lovren £6m
Toure 0
Alberto £2m
Lambert £2m

En sådan proces starter ikke med bud på Clyne (selvom han skal hentes) og kamp om Ings. Den starter med at vise vilje og gå efter Bale og Cavani, så alle andre ved, at der skal ske noget på Anfield.

Jeg ved godt, at det ikke sker. Men så kan vi næsten lige så godt lade være at købe nyt, men blot videreudvikle på vores egne og lægge penge til side. For lige så OK som Benteke, Milner, Kovacic, Ings og Clyne ser ud nu, lige så OK så Balotelli, Lallana, Can, Lambert, Markovic og Lovren ud før sidste sæson.

Jeg vil hellere nøjes med en enkelt god signing i angrebet sammen med transferfire Milner, end jeg vil have de fem.
Vi må bare enes om at være uenige.
Lallana og Can er glimrende spillere, som jeg er rigtig glad for, vi har i truppen. Jeg håber virkelig på en skadesfri sæson til Lallana, og Can er jeg sikker på bare bliver bedre og bedre.
Markovic og Lovren har jeg tiltro til, vil blive bedre næste sæson, hvor Lovren forhåbentligt får sit gennembrud, og hvor Markovic får lagt mere på sit spil og sin selvtillid.
Jeg tror, at Lambert er gået over dato ligesom Gerrard, og han virker 20 kg tungere, end han gjorde sidste sæson. Det er der ikke meget at gøre ved, og han var nok set som lidt en Kolo Touré rutineret back-up til angrebet et par sæsoner.
Balotelli havde vel ikke lige frem en imponerende sidste sæson, og han var et sidste øjebliks desperado indkøb, som kunne briste eller bære. Det bristede desværre.
Jeg kan godt lide Ings som type, og ser ham som stor opgradering ift Borini.
Benteke kan jeg sagtens leve med og anser ham som en markant opgradering af sidste sæsons angrebs firkløver, men jeg vil også hellere have en Lacazette, Cavani eller Higuain.
Kovacic er et monstertalent, som allerede er en markant profil hos Inter, men som 21-årig er der naturligvis ting, der skal arbejdes med. Med spillere som Hendo, Can og Kovacic til midtbanepladserne, mener jeg, at vi er stærkt besat nu og i fremtiden, og så flankeres de af rutinerede spillere som Milner og Lucas og en rolig all round spiller som Allen, som vi dog godt kan sælge for min skyld, hvis Kovacic og Milner hentes.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. maj, 2015 15:08

SørenK skrev:Det lader til, at der er ret vedvarende rygter om Kovacic, som at dømme ud fra de italienske kilder kan hentes til en ganske fornuftig pris. Baseret på YouTube-videoer ser han ud til at være teknisk god, relativt fysisk stærk og have et rigtig dejligt drive med bolden. Det kan man jo altid bruge!

Men det er ikke meget italiensk fodbold, jeg har set denne sæson, så måske vi har en Serie A-ekspert eller to herinde, der gider skrive lidt om ham? For mig at se virker han meget direkte i sin spillestil og bruger sine førsteberøringer til at vende på sin modstander og søge direkte mod mål. Kan han også fungere som spilfordeler på midten som eksempelvis en Modric eller Cabaye - eller vil det være en forkert rolle til ham? Det er først og fremmest sådan en type spiller, jeg synes, vi mangler.
http://bleacherreport.com/articles/1988 ... from-inter

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 30. maj, 2015 17:13

Ja. Det gik jo meget godt sidst vi handlede hos Inter :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » lørdag, 30. maj, 2015 18:15

Kunne være lækkert med sådan en "Coutinho-handel" igen :P
Justice for the 96! <3

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » lørdag, 30. maj, 2015 18:32

Jeg synes umiddelbart også, at Kovacic virker til at være et spændende spiller til en appetitlig pris, men hvordan ser folk ham passe ind på en midtbane sammen med Henderson?

For vi henter ham vel ikke ind som en squadplayer med udgangspunkt på bænken? Og hvad med Milner?

På trods af, at vi stadig er i maj måned og transfervinduet ikke engang er åbent endnu, så bekymrer det mig stadig, at vi ikke bliver linket til nogle midtbanespillere med et defensivt udgangspunkt. Balancen på midtbanen har været ikke eksisterende 3 sæsoner i streg med Rodgers ved roret, og det ser desværre heller ikke ud til, at det bliver prioriteret i dette vindue.

Der er selvfølgelig stadigvæk muligheden for, at Can er tiltænkt en fast starter på den defensive del af midtbanen, men hans niveau på den position i PL kender vi reelt set stadigvæk ikke noget til.

Derudover ville en midtbane bestående af Can, Hendo, Milner/Kovacic fjerne muligheden for at spille med en 10'er, hvorfor Coutinho bliver presset ud på kanten, hvor vi i mine øjne ikke får nok ud af hans kvaliteter.

Ovenstående leder mine tanker henimod, at det måske ikke er en spiller som Kovacic, vi skal vælge at spendere på, når vi arbejder med et begrænset budget.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 31. maj, 2015 13:08

http://plbold.dk/2015/05/31/avis-liverp ... 8bsklausul

Har vi imødekommet hans frikøbsklausul
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » søndag, 31. maj, 2015 14:00

Kelly skrev:http://plbold.dk/2015/05/31/avis-liverp ... 8bsklausul

Har vi imødekommet hans frikøbsklausul
Jeg håber virkelig, der er hold i Vietto og Kovacic-rygterne. To målrettede og dynamiske spiller, der ligeledes har noget fandenindvolsk over sig. De ville være glimrende supplementer til den nuværende trup.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RedRedRed » søndag, 31. maj, 2015 14:13

ElTorro skrev:
Kelly skrev:http://plbold.dk/2015/05/31/avis-liverp ... 8bsklausul
Har vi imødekommet hans frikøbsklausul
Jeg håber virkelig, der er hold i Vietto og Kovacic-rygterne. To målrettede og dynamiske spiller, der ligeledes har noget fandenindvolsk over sig. De ville være glimrende supplementer til den nuværende trup.
Men nu nævner artiklen om, at også Arsenal og Atletico står klar til at indløse klausulen. I så fald er vi jo nok desværre magtesløse, igen.
Så jeg venter lidt med at få armene i vejret. Men jeg er helt sikkert på Vietto.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 31. maj, 2015 15:32

RedRedRed skrev:
ElTorro skrev:
Kelly skrev:http://plbold.dk/2015/05/31/avis-liverp ... 8bsklausul
Har vi imødekommet hans frikøbsklausul
Jeg håber virkelig, der er hold i Vietto og Kovacic-rygterne. To målrettede og dynamiske spiller, der ligeledes har noget fandenindvolsk over sig. De ville være glimrende supplementer til den nuværende trup.
Men nu nævner artiklen om, at også Arsenal og Atletico står klar til at indløse klausulen. I så fald er vi jo nok desværre magtesløse, igen.
Så jeg venter lidt med at få armene i vejret. Men jeg er helt sikkert på Vietto.
De skal nok handle hurtigt.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 01. jun, 2015 12:52

Flere herinde skriver positivt om idéen om at hente Kovacic. Hvorfor?

Hvor forestiller folk sig, at han skal spille? På Sterlings plads eller på Coutinho's plads? Han er muligvis et talent, men jeg anser ham bestemt ikke for at være på niveau med de to.

Jeg håber som ofte nævnt på, at vi går efter at forstærke startelveren. Kovacic vil i mine øjne svække den.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 01. jun, 2015 13:19

texy skrev:Flere herinde skriver positivt om idéen om at hente Kovacic. Hvorfor?

Hvor forestiller folk sig, at han skal spille? På Sterlings plads eller på Coutinho's plads? Han er muligvis et talent, men jeg anser ham bestemt ikke for at være på niveau med de to.

Jeg håber som ofte nævnt på, at vi går efter at forstærke startelveren. Kovacic vil i mine øjne svække den.
Kovacic er slet ikke samme type som de to. Han er vel mere end 8'er.

Og så har Kovacic da vist væsentligt mere i Inter, end Coutinho havde gjort, da vi hentede ham ;)

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » mandag, 01. jun, 2015 13:26

AJ skrev:
texy skrev:Flere herinde skriver positivt om idéen om at hente Kovacic. Hvorfor?

Hvor forestiller folk sig, at han skal spille? På Sterlings plads eller på Coutinho's plads? Han er muligvis et talent, men jeg anser ham bestemt ikke for at være på niveau med de to.

Jeg håber som ofte nævnt på, at vi går efter at forstærke startelveren. Kovacic vil i mine øjne svække den.
Kovacic er slet ikke samme type som de to. Han er vel mere end 8'er.

Og så har Kovacic da vist væsentligt mere i Inter, end Coutinho havde gjort, da vi hentede ham ;)
Kan kovacic evt spille defensiv midtbane/kontrollerende a la en Xabi Alonso? (Skal start 11 forstærkes kan det være Allen/Lucas der skal på bænken men jeg tænker ikke umiddelbart en stor forskel)

Jeg har selv lagt mærke til kovacic gode teknik, driblinger, drev med bolden og blik for spillet. En herlig spillertype, som jeg dog synes mangler topfart. Især på en teknisk og boldfast midtbane som kroatiens synes jeg at kovacic passer godt ind (måske pga Rakitic og Modric).
We need a new Fowler...

Rosales
Indlæg: 273
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rosales » mandag, 01. jun, 2015 14:44

nikand skrev:
AJ skrev:
texy skrev:Flere herinde skriver positivt om idéen om at hente Kovacic. Hvorfor?

Hvor forestiller folk sig, at han skal spille? På Sterlings plads eller på Coutinho's plads? Han er muligvis et talent, men jeg anser ham bestemt ikke for at være på niveau med de to.

Jeg håber som ofte nævnt på, at vi går efter at forstærke startelveren. Kovacic vil i mine øjne svække den.
Kovacic er slet ikke samme type som de to. Han er vel mere end 8'er.

Og så har Kovacic da vist væsentligt mere i Inter, end Coutinho havde gjort, da vi hentede ham ;)
Kan kovacic evt spille defensiv midtbane/kontrollerende a la en Xabi Alonso? (Skal start 11 forstærkes kan det være Allen/Lucas der skal på bænken men jeg tænker ikke umiddelbart en stor forskel)

Jeg har selv lagt mærke til kovacic gode teknik, driblinger, drev med bolden og blik for spillet. En herlig spillertype, som jeg dog synes mangler topfart. Især på en teknisk og boldfast midtbane som kroatiens synes jeg at kovacic passer godt ind (måske pga Rakitic og Modric).
Ikke hvis vi spiller med dyb-liggende 6'er. Jeg tror han er mere egnet som 8. En anden bruger herinde har dog været inde på at Rodgers måske kunne vende trekanten om.

Besvar