sjampen skrev:Det kommer da så sandeligt an på hvor mange angribere vi har tænkt os at spille med. Vil vi have 2 liggende fremme, vil det med Sturridges skadeshistorik være temmelig risikabelt at Origi er vores primære backup, når han som så ung en spiller kommer til så stærk en liga som den engelske fra Ligue 1. Specielt med tanke på at han så vidt jeg ved ikke har haft sin bedste sæson i år, hvor han har spillet temmelig middelmådigt med temmelig store udsving i begge retninger.
Men jeg skriver jo netop også, at jeg mener, at vi KUN skal spille med en angriber, hvorfor jeg ikke mener, at vi skal hente mere end 1.
Origi vil ganske rigtigt være 2. valg indtil Sturridge returnerer i oktober, men vil herefter glide ned som 3. valg. Jeg ser ingen grund til at bruge transfer- og lønkroner på at købe hele to angribere, når jeg ikke synes, at vi skal spille en formation, der kræver to.
AJ skrev:Jeg er enig i, at en angriber har absolut højeste prioritet. Men jeg anser det for urealistisk, at vi kun henter én ny spiller (udover Origi). Jeg er sikker på, at vi henter erstatninger for både Johnson, Touré og Gerrard. Jeg tror dog ikke, at vi henter en ny keeper.
Nu ved jeg ikke, om den her var møntet på mig, men når jeg skriver, at vi kun skal hente en angriber, så skal det selvfølgelig ikke forstås som om, at vi kun skal hente en spiller.
Jeg er ligeledes enig i, at vi mangler andre erstatninger. Jeg mener dog ikke, at vi skal hente erstatninger for Touré og Gerrard.
Hvis det er et 4. valg du hentyder til på CB pladsen, så vil jeg hellere lade Ilori (han skal vel have chancen?) og Lloyd Jones/Wisdom være gardering dernede.
Jeg håber i den grad heller ikke, at Rodgers forsøger at hente en decideret forstærkning til midterforsvaret, da jeg ikke kan helt kan gennemskue, om de vi henter efterfølgende ikke viser sig gode nok, eller om personen, der træner dem, ikke er dygtig nok udi det taktiske element i defensiven.
Hvad angår det at erstatte Gerrard, så tænker jeg på selve den position han spiller/har spillet. Jeg ser hellere, at vi skipper Lucas afsted og henter en decideret kvalitets forstærkning til den defensive midtbane. Vores balance har i de senere år været nærmest ikke eksisterende grundet både kvaliteten på den defensive midt, men også det taktiske oplæg. Det taktiske oplæg vil signingen af en defensiv midt ikke just hjælpe på, men forhåbentligt vil en kvalitetforstærkning kunne hjælpe til med at lukke hullet på midtbanen i højere grad end Lucas, Gerrard, og Allen har været i stand til.
Jeg tror ikke, at Emre Can er klar til at spille fast på den defensive midt. Dertil mangler han stadig for meget i sit spil. Her tænker jeg på beslutningsevner, overblik, og positionering. Dette er ting, som en erfaren defensiv midtbanespiller ville kunne hjælpe ham med at udvikle.
Iøvrigt; Med Brad Jones' seneste udtalelser i mente, tror du så vitterligt ikke, at vi henter en målmand ind?