Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 11. maj, 2015 12:29

Redmaniac skrev:I mine øjne er det indiskutabelt, at vi skal spille med en angriber. Derfor bør Ny, Sturridge, og Origi være mere end rigeligt. Så kan Sterling (og Sinclair) stå klar i kulissen på yderste mandat.
Det kommer da så sandeligt an på hvor mange angribere vi har tænkt os at spille med. Vil vi have 2 liggende fremme, vil det med Sturridges skadeshistorik være temmelig risikabelt at Origi er vores primære backup, når han som så ung en spiller kommer til så stærk en liga som den engelske fra Ligue 1. Specielt med tanke på at han så vidt jeg ved ikke har haft sin bedste sæson i år, hvor han har spillet temmelig middelmådigt med temmelig store udsving i begge retninger.

Lad os nu ikke lave den fejl som vi lavede sidste sommer, or bare regne med at de her unge spillere kan præstere fra dag 1. Jeg sagde det fra dag 1, Markovic og Can var OK indkøb for fremtiden, men i forhold til den nuværende sæson var det fuldstændig uproportionalt at forvente det var spillere der skulle gå ind og præstere fra dag 1, og i Markovic' tilfælde, erstatte alt hvad Luis Suarez bidrog med, hvilket reelt blev situationen med Studge og Lallanas skader, foruden vores angriberes ringe præstationer.
Imod moderne fodbold.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 11. maj, 2015 12:44

Jeg er enig i, at en angriber har absolut højeste prioritet. Men jeg anser det for urealistisk, at vi kun henter én ny spiller (udover Origi). Jeg er sikker på, at vi henter erstatninger for både Johnson, Touré og Gerrard. Jeg tror dog ikke, at vi henter en ny keeper.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 11. maj, 2015 12:53

Et eller andet sted er det heldigt at Sturridge er ude med en langvarig skade, for så er man pinedød tvunget til at købe kvalitet ind. Og så er Sturridge bare ren bonus senere i sæsonen. Jeg er ser Origi som ren lottokupon og regner overhovedet ikke med noget. De andre spillere vi har i truppen (fraset Borini, Lambert og Balotelli, som jeg regner med er fortid) er mere yderangribere og det er Origi vel egentlig også.

Den spiller, som jeg finder mest oplagt er Cavani. Han har offentligt meddelt, at hans hovedprioritet er at spille 9er og han vil vægte spilletid på den position. Vi har ikke CL at lokke med, men vi kan måske lokke med, at han i lighed med da han var i Napoli, kan være STJERNEN.

Han har altid scoret mål og er noget af det mest sikre, man kan forestille sig, hvis man vil vide sig sikker på sin investering. Derudover repræsenterer han erfaring, som vi mangler i truppen. Cavani er ikke særlig hurtig og hans teknik er faktisk ret mangelfuld, men han scorer bare mål, når han får chancen. Og chancer skal han nok få i Liverpool. Derudover er han en arbejdshest, god til genpres og en loyal holdspiller. Han er min ønskespiller i det her vindue.

Det er et halmstrå at gribe efter og håbet for at vi kan lande sådan en superstjerne er lille, men man har vel lov til at håbe!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 11. maj, 2015 13:03

Surf skrev:For mig at se afhænger det meget af, hvorvidt man anser Lovren for en god nok back-up efter Skrtel og Sakho (antaget at han forbliver skadesfri, hvilket også er en vurderingssag). Hvis Lovren antages at hæve sit niveau, så har jeg det egentlig okay med Skrtel, Sakho, Lovren og Can som back-up. Kun hvis Can skal gå direkte ind og spille en bærende og afgørende rolle på midtbanen, bliver det måske problematisk at have ham som back-up - men det tror jeg ikke bliver tilfældet i næste sæson, hvor midtbanen forhåbentlig bliver båret af Henderson, Allen, Coutinho, Lucas og en ny spiller.

Derfor er en angriber og en højreback mine prioriteter, og derefter en midtbanespiller.
Men det vil alligevel undre mig, hvis vi ikke har kapacitet til at snakke med flere spillere samtidig.
Der er bl.a. flere midterforsvarere med rutine og god kvalitet, hvor deres kontrakter er udløbet, som vi godt kunne bruge som back up eller måske i start 11: Vlaar eller Winston Reid, som begge kender PL.

En angriber er naturligvis 1. prioritet, men vores kantspillere har jo heller ingen må scoret, så et køb af Pedro vil være en stor opgradering i min verden, da han er garant for en masse mål, og da vi godt kunne bruge noget mere rutine i de forreste rækker.

Vi skal vel også være realistiske i vores forventninger til, hvem vi kan få som nærmest 1. angriber, når nu Studge er ude i 4 mdr., og derfor bliver Benteke givetvis ved med at poppe op. Jeg er helt uenig i dem, som skriver, at han er en Carroll eller Lambert type. Han er hurtig (ikke som Sterling), har super teknik, god som opspilspunkt - ja, jeg synes, han har hele pakken. Jeg vil helst have Lacazette, men kan vi få ham ? Nogle nævnte Chicharito, men vil scum sælge ham til os ? Cavani og Higuain ville være geniale at få ind, men tør vi drømme om dem ?
Walcott kunne være en realistisk spiller også, da han er Liverpoolfan, og sikkert selv ville presse på, hvis han så mulighed for spilletid som centralangriber for sig, men tør vi tage chancen med hans skadeshistorik in mente ?

Montoya vil være en stor opgradering, og så så jeg gerne en byttehandel mellem Balotelli og Kovacic.

Konoplyanka og Milner er andre gode Bosman spillere.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » mandag, 11. maj, 2015 13:12

sjampen skrev:Det kommer da så sandeligt an på hvor mange angribere vi har tænkt os at spille med. Vil vi have 2 liggende fremme, vil det med Sturridges skadeshistorik være temmelig risikabelt at Origi er vores primære backup, når han som så ung en spiller kommer til så stærk en liga som den engelske fra Ligue 1. Specielt med tanke på at han så vidt jeg ved ikke har haft sin bedste sæson i år, hvor han har spillet temmelig middelmådigt med temmelig store udsving i begge retninger.
Men jeg skriver jo netop også, at jeg mener, at vi KUN skal spille med en angriber, hvorfor jeg ikke mener, at vi skal hente mere end 1.

Origi vil ganske rigtigt være 2. valg indtil Sturridge returnerer i oktober, men vil herefter glide ned som 3. valg. Jeg ser ingen grund til at bruge transfer- og lønkroner på at købe hele to angribere, når jeg ikke synes, at vi skal spille en formation, der kræver to.
AJ skrev:Jeg er enig i, at en angriber har absolut højeste prioritet. Men jeg anser det for urealistisk, at vi kun henter én ny spiller (udover Origi). Jeg er sikker på, at vi henter erstatninger for både Johnson, Touré og Gerrard. Jeg tror dog ikke, at vi henter en ny keeper.
Nu ved jeg ikke, om den her var møntet på mig, men når jeg skriver, at vi kun skal hente en angriber, så skal det selvfølgelig ikke forstås som om, at vi kun skal hente en spiller.

Jeg er ligeledes enig i, at vi mangler andre erstatninger. Jeg mener dog ikke, at vi skal hente erstatninger for Touré og Gerrard.

Hvis det er et 4. valg du hentyder til på CB pladsen, så vil jeg hellere lade Ilori (han skal vel have chancen?) og Lloyd Jones/Wisdom være gardering dernede.

Jeg håber i den grad heller ikke, at Rodgers forsøger at hente en decideret forstærkning til midterforsvaret, da jeg ikke kan helt kan gennemskue, om de vi henter efterfølgende ikke viser sig gode nok, eller om personen, der træner dem, ikke er dygtig nok udi det taktiske element i defensiven.

Hvad angår det at erstatte Gerrard, så tænker jeg på selve den position han spiller/har spillet. Jeg ser hellere, at vi skipper Lucas afsted og henter en decideret kvalitets forstærkning til den defensive midtbane. Vores balance har i de senere år været nærmest ikke eksisterende grundet både kvaliteten på den defensive midt, men også det taktiske oplæg. Det taktiske oplæg vil signingen af en defensiv midt ikke just hjælpe på, men forhåbentligt vil en kvalitetforstærkning kunne hjælpe til med at lukke hullet på midtbanen i højere grad end Lucas, Gerrard, og Allen har været i stand til.

Jeg tror ikke, at Emre Can er klar til at spille fast på den defensive midt. Dertil mangler han stadig for meget i sit spil. Her tænker jeg på beslutningsevner, overblik, og positionering. Dette er ting, som en erfaren defensiv midtbanespiller ville kunne hjælpe ham med at udvikle.

Iøvrigt; Med Brad Jones' seneste udtalelser i mente, tror du så vitterligt ikke, at vi henter en målmand ind?

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 11. maj, 2015 13:39

Redmaniac skrev:Iøvrigt; Med Brad Jones' seneste udtalelser i mente, tror du så vitterligt ikke, at vi henter en målmand ind?
Med Mignolet's form i 2015 og Danny Ward's form for U-21, så tror jeg, at man måske vil være villige til at satse på, at de to kan klare den kommende sæson.

Ward's MoM imod Leicester: http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... ing-my-job
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. maj, 2015 14:00

interessant analytisk gennemgang af, hvem vi bør signe som striker.
@Texy: Du har måske fat i den lange ende ang. Tevez

NB: Samtidig viser deres analyse også, at Suarez var uerstattelig som Striker
Vi SMADRER det PIShold !

Redmaniac

Indlæg af Redmaniac » mandag, 11. maj, 2015 14:02

texy skrev:
Redmaniac skrev:Iøvrigt; Med Brad Jones' seneste udtalelser i mente, tror du så vitterligt ikke, at vi henter en målmand ind?
Med Mignolet's form i 2015 og Danny Ward's form for U-21, så tror jeg, at man måske vil være villige til at satse på, at de to kan klare den kommende sæson.

Ward's MoM imod Leicester: http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... ing-my-job
Jeg må ærligt indrømme, at jeg aldrig har set Ward spille, hvorfor jeg ikke kan vurdere, hvorvidt han er klar til rollen som 2. målmand. Jeg kunne dog godt have mine bekymringer i forhold til sådan et setup. En skade til Mignolet, og han er lige pludselig første målmand uden at have spillet en eneste Premier League kamp. Og hvem skulle iøvrigt så sidde på bænken istedet for Ward?

texy

Indlæg af texy » mandag, 11. maj, 2015 14:55

Redmaniac skrev:
texy skrev:

Jeg må ærligt indrømme, at jeg aldrig har set Ward spille, hvorfor jeg ikke kan vurdere, hvorvidt han er klar til rollen som 2. målmand. Jeg kunne dog godt have mine bekymringer i forhold til sådan et setup. En skade til Mignolet, og han er lige pludselig første målmand uden at have spillet en eneste Premier League kamp. Og hvem skulle iøvrigt så sidde på bænken istedet for Ward?
Helt enig. Jeg har faktisk heller ikke rigtig lagt mærke til Ward (hvilket så også kan være positivt) i de få U-kampe, som jeg har set i denne sæson.

Jeg sidder dog med en eller anden fornemmelse af, at alt vil være bedre end Brad Jones, hvofor jeg ikke ser det som et kæmpe sats.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » mandag, 11. maj, 2015 15:44

Cynwal skrev:interessant analytisk gennemgang af, hvem vi bør signe som striker.
@Texy: Du har måske fat i den lange ende ang. Tevez

NB: Samtidig viser deres analyse også, at Suarez var uerstattelig som Striker
Super interessant. Men måske også lidt skræmmende. For i en præsentation med udgangspunkt i udvalgte statistikker, der ser konklusionerne jo overbevisende ud. Og man kan let frygte, at sådanne folk som vores ejere og vores transferkomite er lette at overbevise på baggrund af den slags. Og i mine øjne må statistik aldrig helt kunne erstatte sund fornuft/menneskelig tankevirksomhed, personlige erfaringer og dygtige personers mavefornemmelser. Man skal helst kunne kombinere de forskellige parametre.

For selvom han fint konkluderer, at LFC i sidste sæson (og i øvrigt også historisk set) var et "counter-attacking" hold, så kan man jo ikke regne med, at modstanderne er ude af stand til at læse, hvis det skulle være vores styrke. Noget tyder på, at nogle hold i denne sæson har været dygtigere til at stå godt organiseret og meget dybt imod os, og så havde det måske ikke hjulpet det store, at vi havde hentet en "counter-attacking" angriber.

Og hvad med forskellene på spillestilen i de fem ligaer? Kan stats fra Italien eller Frankrig virkelig sammenlignes en til en med stats fra England?

Hvor i analysen tager man hensyn til kampprogrammers tæthed og fordelene ved eventuelle pauser? Er der forskel på, hvordan en spillers muskulatur påvirkes under forskellige temperaturer? Tæller mål scoret på straffe på samme niveau som andre mål? Reelt kan en målmand jo være lige så god til at tage straffespark som Messi.

Jeg elsker statistik. Men jeg mener samtidig, at den sjældent er i stand til at stå alene.

Og Tevez? Ja, ham ville jeg gerne have haft sidste sommer. Og det vil jeg også gerne denne sommer. Men nu er han jo nærmest blevet en kultfigur i Juventus, så han er lige så uopnåelig som de fleste andre topangribere.

Min mavefornemmelse siger mig, at vi kan bruge: Lacazette, Cavani, Falcao, Higuain og Benzema. Samme mavefornemmelse siger mig, at de 5 navne kan vi godt skyde en hvid pil efter...
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. maj, 2015 16:14

texy skrev:
Cynwal skrev:
Statistik, i bedømmelsen af en fodboldspiller, er ligesom budgetter i erhvervslivet. Det er en guideline, et arbejdredskab, et parameter man tager med i bedømmelsen, men det bliver aldrig hverken den samlede vurdering eller den endelige facitliste.
Vi SMADRER det PIShold !

Redmaniac

Indlæg af Redmaniac » mandag, 11. maj, 2015 18:37

texy skrev:Helt enig. Jeg har faktisk heller ikke rigtig lagt mærke til Ward (hvilket så også kan være positivt) i de få U-kampe, som jeg har set i denne sæson.

Jeg sidder dog med en eller anden fornemmelse af, at alt vil være bedre end Brad Jones, hvofor jeg ikke ser det som et kæmpe sats.
Jeg tvivler nu også på, at Wards niveau er lavere end Brad Jones. Med det sagt, så håber jeg dog stadig, at vi henter en ny målmand ind, der gerne skal have et niveau, der ligger tæt op af Mignolets.

Vi så hurtigt, hvordan Mignolet lige pludselig steg i niveau, da han blev sat af til fordel for Brad Jones. Han var så heldig, at han hurtigt fik sin plads tilbage qua. Brad Jones' skade, men mon ikke selvsamme Brad alligevel havde spillet sig af før eller siden.

Det er blevet moderne at have to næsten lige dygtige målmænd, og jeg så egentligt gerne, at vi fulgte denne trend.

Neto har været nævnt - jeg aner intet om hans niveau, så jeg ved ikke, hvorvidt han kunne være et emne?

Gary

Indlæg af Gary » mandag, 11. maj, 2015 20:16

Cynwal skrev:
texy skrev:
Cynwal skrev:
Statistik, i bedømmelsen af en fodboldspiller, er ligesom budgetter i erhvervslivet. Det er en guideline, et arbejdredskab, et parameter man tager med i bedømmelsen, men det bliver aldrig hverken den samlede vurdering eller den endelige facitliste.
Off topic: desværre behandler mange i erhvervslivet budgetter som facitlisten og ikke som det statiske forventningsredskab, det er.
On this train faith will be rewarded

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 11. maj, 2015 20:42

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » mandag, 11. maj, 2015 21:10

Aggerdoo skrev:Vi er så fucking latterlige

http://www.burnleyexpress.net/sport/bur ... -1-7255054
Hvorfor? Manden har scoret flere mål end nogen af vores spillere, endda på et Burnley hold som er lort. Jeg står inde for Ings, men håber sandelig (og forventer) at vi henter en top angriber.
Billede
"YNWA"

Besvar