Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 10. maj, 2015 21:01

Alonso skrev:Største minus ved Pedro er vel, at han er udpræget kantangriber og ikke rigtig har den store fleksibilitet. Hvordan ser I andre på det? Kan han for eksempel spille alene på top eller i et tomands-angreb?

Aubameyang har jeg tidligere talt for i det radioprogram, som jeg engang lavede. Han er slet ikke nok målscorer, men den fart kan jo gøre ondt på alle forsvar. Men bliver næppe en spiller, der scorer oftere end hver anden kamp, hvilket i øvrigt også ville være mere end godkendt.
Han er skræddersyet til en af kanterne i en 4-3-3. Og som en af kanterne i en 4-2-3-1, men han ville komme til kort i andre positioner. Jeg synes at han bidrager med noget af det som jeg synes er gået ret meget tabt i år, nemlig det offensive pres og genpresset.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Indlæg af Kelly » søndag, 10. maj, 2015 22:20

Hvis Liverpool vil have Benteke skal de handle hurtigt. Jeg tror han ryger til en top tre klub eller. Alle tre kunne tænkes at gå efter ham.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 10. maj, 2015 22:34

Kelly skrev:Hvis Liverpool vil have Benteke skal de handle hurtigt. Jeg tror han ryger til en top tre klub eller. Alle tre kunne tænkes at gå efter ham.
Vi skal aldrig i livet give 30 mio. pund for Benteke. Det er han på ingen måde værd, og han er slet ikke den type angriber, vi skal have.

Kelly

Indlæg af Kelly » søndag, 10. maj, 2015 23:10

Aggerdoo skrev:
Kelly skrev:Hvis Liverpool vil have Benteke skal de handle hurtigt. Jeg tror han ryger til en top tre klub eller. Alle tre kunne tænkes at gå efter ham.
Vi skal aldrig i livet give 30 mio. pund for Benteke. Det er han på ingen måde værd, og han er slet ikke den type angriber, vi skal have.
Vi skal have en angriber der kan lave mål. Evertons forsvar har lavet flere mål end Liverpools angreb. Det nytter ikke at kunne løbe hurtigt hvis du ikke har målnæse. Enten har du det eller,ej. Benteke har det og vil pynte på holdet. Selv Sturridge vil have problemer uden suarez. Br skal lære at en angriber ikke blot skal spilles i dybden og løb hurtigt. Han skal være i feltet hvorfra målene scores uanset om du hedder Ronaldo. Giv os Rafa eller Klopp
Senest rettet af Kelly mandag, 11. maj, 2015 07:03, rettet i alt 1 gang.

Kelly

Indlæg af Kelly » mandag, 11. maj, 2015 07:03

Jesper skrev:
Alonso skrev:Største minus ved Pedro er vel, at han er udpræget kantangriber og ikke rigtig har den store fleksibilitet. Hvordan ser I andre på det? Kan han for eksempel spille alene på top eller i et tomands-angreb?

Aubameyang har jeg tidligere talt for i det radioprogram, som jeg engang lavede. Han er slet ikke nok målscorer, men den fart kan jo gøre ondt på alle forsvar. Men bliver næppe en spiller, der scorer oftere end hver anden kamp, hvilket i øvrigt også ville være mere end godkendt.
Han er skræddersyet til en af kanterne i en 4-3-3. Og som en af kanterne i en 4-2-3-1, men han ville komme til kort i andre positioner. Jeg synes at han bidrager med noget af det som jeg synes er gået ret meget tabt i år, nemlig det offensive pres og genpresset.

Så kunne Klopp følge med

Holmene

Indlæg af Holmene » mandag, 11. maj, 2015 07:19

Et lille input om mine drømme for sommerens vindue, syntes personligt ikke at det er urealistisk, dog tvivler jeg lidt på nogle af handlerne.

Jeg ser primært at vi henter ind til fire forskellige positioner, vi skal have en ny målmand, ny højre back, ny central midtbane og en central angriber. Først vil jeg lige gå gennem de spillere som jeg gerne ser at vi skiller os af med/spillere som forlader os:

Gerrard - Den historie kender de fleste.
Johnson - Intet tyder på at vi forlænger med ham, hvilket i min verden giver god mening.
Lambert - Alt tegnede så romantisk da vi hentede ham sidste sommer, desværre har manden bare ikke niveauet.
Balotelli - Han bidrager ikke med noget overhovedet, ærgerligt at han vælger at spilde det store talent han utvivlsomt besidder.
Brad Jones - Da jeg tænker at vi henter en ny konkurrent til Mignolet så giver det god mening at sælge Brad Jones, han er simpelthen bare ikke god nok.
Aspas - Ser ingen fremtid i ham, lad os håbe at Sevilla ønsker at beholde ham.
Borini - Ærgerligt at vi ikke fik ham skudt afsted sidste sommer, da prisen nok havde været en anden.
Coates - Han har ikke niveauet til at spille i en topklub.
Luis Alberto - Ingen fremtid på Anfield.

Forventet indtægt fra salg (sat af mig selv med hjælp fra transfermarkt)

Gerrard - fri transfer
Johnson - fri transfer
Lambert - 3,5mil £
Balotelli - 10mil £
Brad Jones - 1mil £
Aspas - 4mil £
Borini - 7mil £
Coates - 1,5mil £
Luis Alberto - 3mil £

Dette giver en samlet indtægt fra spillersalg på 30mil £, hvis vi regner med at FSG stiller yderligere 30mil £ til rådighed, giver det altså et samlet transferbudget på 60mil £. Her er en liste over de spillere jeg gerne ser tilknyttet:

Mathew Ryan - En ung målmand med et godt potentiale, der vil kunne presse Mignolet uden at han er købt ind til at være starter. Han burde samtidig være til at få til en ok pris, vi skal nok ligge omkring 5mil £ for at få ham.

Martin Momtoya - En god back som på trods af at have stået i skyggen af Dani Alves, stadig har bevist at han kan være med på højeste niveau. Solid defensivt og bringer stadig noget offensivt også, han er kun lige fyldt 24 så han kan sagtens stadig bygge på sit spil. Vi skal nok forvente at smide omkring 10mil £ for ham.

Kondogbia - Må indrømme at jeg har forelsket mig lidt i denne spiller, jeg syntes han gør det rigtig godt. Han bidrager med et godt solidt defensivt stykke arbejde samt massere af fysik og er samtidig heller ikke ueffen i det offensive, i min verden lidt en Pogba "light". Vi skal nok forvente at skulle betale ca 18mil £ for ham.

Lacazette - Dette er spilleren som jeg mener kan være manden, som kan løse vores scoringsproblemer, en kvik spiller som kan indgå i de hurtige kombinationer samt tage løbene i dybden. I min verden passer han væsentlig bedre ind i vores koncept end en spiller som Benteke, han har også vist at han er garant for mange mål. Klart den spiller der bliver sværest at hente, skal det lykkedes skal vi nok ligge omkring 25mil £.

Milner - en spiller som er kontraktfri til sommer, får vi muligheden skal vi helt sikkert skrive med ham hvis ikke han kræver for meget i løn. Han er dejligt arbejdsom og han dækker mange positioner, samtidig har han også lidt af den rutine som holdet nok mangler.

Udover disse får vi Origi, Ilori og Wisdom tilbage fra lån som alle kan gå ind og bidrage til bredden.

Dette vil ifølge mine tal koste os 58mil £. Jeg har opsat nogle mulige formationer som jeg desværre ikke har kunne sætte ind, da jeg poster gennem min mobil.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » mandag, 11. maj, 2015 08:03

Hvorfor er det, at så få mener, at vi skal hente en midterforsvarer?

Vi har Skrtel, Lovren og Sakho. Jeg går ud fra, at vi ikke forlænger med Kolo. Så er der Can, men ham vil vi gerne bruge andre steder. Wisdom, Ilori og Coates kommer vi nok ikke til at satse på.

Derudover mener jeg simpelthen, at vi kunne trænge til forstærkning på positionen.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. maj, 2015 08:48

Fordi vi kun har lukket 39 mål ind, og scoret 50 mål. Dernæst har vi meget begrænsede midler til rådighed.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 11. maj, 2015 09:02

Hr. Drejer skrev:Fordi vi kun har lukket 39 mål ind, og scoret 50 mål. Dernæst har vi meget begrænsede midler til rådighed.
Lige præcis. Vi må fokusere en enkelt handel ad gangen. Og klar førsteprioritet må være en angriber. Så må vi se, om der overhovedet er penge tilbage bagefter.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » mandag, 11. maj, 2015 09:09

For mig at se afhænger det meget af, hvorvidt man anser Lovren for en god nok back-up efter Skrtel og Sakho (antaget at han forbliver skadesfri, hvilket også er en vurderingssag). Hvis Lovren antages at hæve sit niveau, så har jeg det egentlig okay med Skrtel, Sakho, Lovren og Can som back-up. Kun hvis Can skal gå direkte ind og spille en bærende og afgørende rolle på midtbanen, bliver det måske problematisk at have ham som back-up - men det tror jeg ikke bliver tilfældet i næste sæson, hvor midtbanen forhåbentlig bliver båret af Henderson, Allen, Coutinho, Lucas og en ny spiller.

Derfor er en angriber og en højreback mine prioriteter, og derefter en midtbanespiller.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 11. maj, 2015 10:13

Uanset hvad, er det vigtigt at den første store signing landes hurtigt, frygter virkeligt at vi igen ender med at stå til sidst i vinduet uden at have fået det vi mangler.

United har allerede nappet Depay, som vi var interesseret i uanset hvad Rodgers prøver at bilde pressen, Clyne er åbenbart meget tæt på at skrive for United også, en højreback som vi virkelig har brug for, og der er altså ikke specielt mange backs på markedet af høj klasse. İlkay Gündoğan er efter forlydender også tæt på at United.

Så Rogers og transferkomiteen skal altså ud af starthullerne, og i mine øje gå all in på at finde en klasse angriber, et stort navn som feks Higuain, Lacazette vil gøre det nemmere at tiltrække andre spillere.

Og så har jeg et lidt vanvittigt forslag, hvad med at forsøge at hente Pirlo, med alle de raketter vi har i klubben ville han på trods af sin alder være perfekt til at være spilstation på midten, og han er samtidig en mand der kan stå for dødbolde efter Gerrard.

Ud skal Balotelli, Borini og Lambert, at de to første slet ikke var med igår synes jeg er en meget god indikation af at de er fortid i klubben, de er ganske enkelt ikke gode nok - Lambert ligeså.

Men er virkelig bange for vi bliver skuffet igen i dette transfer vindue.
YNWA

mawope

Indlæg af mawope » mandag, 11. maj, 2015 10:35

Jeg synes, meget afhænger af, om vi vil favorisere en tre- eller firebackkæde. Skal trebackkæden være en del af repertoiret som i denne sæson, så er vi nok nødt til at bytte Lovren med én der holder Sakhos og Cans niveau til at distribuere bolden fremad. Ellers bliver vi for nemme at stresse dernede.

Men jeg er enig i, angrebet selvfølgelig har højeste prioritet, og så må vi se, hvor langt pengene rækker på de andre pladser.

Skal vi finde tilbage i en stil lignende sidste sæsons, så skal vi have to dygtige angribere på banen samtidigt og en regista. Jeg mener ikke, hverken Lucas eller Allen er egnede til DM-rollen i en 4-4-2 med en diamant. De har begge mobiliteten, men Lucas er ikke dybdeliggende playmaker nok til rollen, og Allen bliver lidt for let tromlet ned. Can ser jeg ikke gå ind og tage DM-rollen, måske det kommer senere. Men jeg synes lidt, man mangler at se ham vise køligt overblik derinde, som det kræves. Vi skulle gerne have Henderson og Coutinho foran DM'en, og så Sterling i 10'er rollen bag de to angribere imø.

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 52

Indlæg af Stephan C » mandag, 11. maj, 2015 11:39

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Fordi vi kun har lukket 39 mål ind, og scoret 50 mål. Dernæst har vi meget begrænsede midler til rådighed.
Lige præcis. Vi må fokusere en enkelt handel ad gangen. Og klar førsteprioritet må være en angriber. Så må vi se, om der overhovedet er penge tilbage bagefter.
Der skal vel nærmere 2 angribere ind (selvom det sikkert æder hele budgettet)? Lambert, Balotelli og Borini skal vel ikke kun erstattes af 1 mand. Med skade historiken til Sturridge, er det vel alt for riskabelt at regne med ham ?

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Indlæg af JTN » mandag, 11. maj, 2015 12:16

Stephan C skrev:
texy skrev:
Der skal vel nærmere 2 angribere ind (selvom det sikkert æder hele budgettet)? Lambert, Balotelli og Borini skal vel ikke kun erstattes af 1 mand. Med skade historiken til Sturridge, er det vel alt for riskabelt at regne med ham ?
Du glemmer vist Origi. Derudover har vi også Sterling og Ibe, som kan agere hængende angribere. Sinclar står muligvis også klar i kulissen. Jeg ser også gerne, at vi henter en billig tredjeangriber som fx Ings, så vi er helgarderede, men højreback, ny reservemålmand og en stærk midtbanemand er vigtigere end en god tredjeangriber.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » mandag, 11. maj, 2015 12:20

I mine øjne er det indiskutabelt, at vi skal spille med en angriber. Derfor bør Ny, Sturridge, og Origi være mere end rigeligt. Så kan Sterling (og Sinclair) stå klar i kulissen på yderste mandat.

Besvar