Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 30. jan, 2015 15:25

Emmy skrev:
Oomph242 skrev:
Jensen skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Vi prøvede da at hente Costa og Sanchez i sommers, og vi tilbød osse, i hvertfald Sanchez, en bedre løn.

Jeg er helt med på at vi bør satse efter top spillere, men vi kan sku ikke tvige nogen til at underskrive en kontrakt med Liverpool, hvis de ikke selv har lyst, desværre ;)
Var det ikke en højere købspris vi tilbød og ikke en højere løn?
Jo flere penge til Barca og så matchede vi lønnen

Findes der et link til det med lønnen. For hvis man følger lidt med på de udenlandske LFC sider, skrives der kun om en højere købspris.
edit. har fundet lidt rygter om det nu:)

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 30. jan, 2015 15:30

Aggerdoo skrev:Costa var vel for halvandet år siden, og ja, vi gik efter Sanchez i sommer - hvilket var godt.

Men at vi nærmest kun kan tage de to top-top-spillere frem som seriøse emner de seneste par år, det underbygger ganske glimrende min pointe om, at det er sjældent, vi for alvor går efter de rigtig gode spillere.
Falcao og Cavani kan vel også nævnes, ligesom mkrtchyan, Willian, Sahin og Salah. 3 af dem endte i topklubber og den ene viste sig ikke at passe ind. Og så er der selvfølgelig alle de navne, som medierne ikke får nys om, så selvfølgelig gør klubben hvad den kan for at hente de bedste spillere så vidt muligt.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » fredag, 30. jan, 2015 15:35

Oomph242 skrev:
Jensen skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Vi prøvede da at hente Costa og Sanchez i sommers, og vi tilbød osse, i hvertfald Sanchez, en bedre løn.

Jeg er helt med på at vi bør satse efter top spillere, men vi kan sku ikke tvige nogen til at underskrive en kontrakt med Liverpool, hvis de ikke selv har lyst, desværre ;)
Var det ikke en højere købspris vi tilbød og ikke en højere løn?

Det var et godt spørgsmål, jeg er ikke helt sikker, det må jeg ærligt indrømme.
**Edit, det gjorde Emmy derimod ;)

Jeg tror egentligt bare Rodgers forsøger på at scoute spillere (Coutinho og Sturridge f.eks.) der koster ca. halvdelen, eller endda 1/3 af, hvad en top spiller koster. Og hvis talentet så folder sig ud, er det jo ren Win/Win.

Havde jeg været manager for Liverpool, så ville jeg da selvfølgeligt ringe til Lacazette's agent først, og hvis jeg så fik nej derfra, ville jeg måske nok spørge om en spiller som ings i stedet.

Men det kommer igen an på, hvad er realistisk, forstået, hvem kan vi tiltrække, og hvor mange £ er ejerne ville til at smide efter x antal nye spillere.

Det hele skal naturligvis gå op.

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 30. jan, 2015 16:05

Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:

Aim for the sky...

HVor ved du fra vi ikke prøver ret ofte? Sidder du i transfer komiteen i LFC. Det er sjovt man altid tror medierne har ret, og det der sker i medierne er det eneste der sker bag lukkede døre. Du ved ikke noget om det, så det kan du ikke bruge til noget det der.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 30. jan, 2015 16:08

Janse skrev:
thefugle skrev:

Aim for the sky...

Manchester klubberne har rippet nærmest hele Arsenals hold gennem de sidste par år, så du kan jo næppe komme og sige de andre ikke koncentrere sig om det engelsk hjemmemarked. Men igen, DE har pengene, det har vi ikke!
Jeg savner drømme, og Ings give mig dem ikke. Fint at du kan lide vores strategi, jeg synes ikke den virker. Selvfølgelig kan han blive god. Vi har bare ikke haft stor succes med vores transferstrategi de seneste år. Måske skulle man revidere den? Færre spillere af højere kvalitet kombineret med unge drenge. Så kan vi jo droppe ideen om at vi skal konkurrere i fire turneringer, og satse på det der er vigtigt!
Så gav Sturridge, og Coutinho osv dig vel heller ikke drømme. Se hvordan det endte. Det er en plat tankegang den der med at disse spillere som Ings ikke kan blive et kæmpe hit, og det er altså ikke fansenes følelser LFC basere deres transferstrategier udfra.

Desuden har jeg ikke skrevet NOGEN steder at jeg kan li vores strategi, for det kan jeg ikke. Men jeg har indfundet mig med den, hvilket du os burde, for den bliver ikke ændret så længe FSG er her.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. jan, 2015 16:20

thefugle skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:

Aim for the sky...

HVor ved du fra vi ikke prøver ret ofte? Sidder du i transfer komiteen i LFC. Det er sjovt man altid tror medierne har ret, og det der sker i medierne er det eneste der sker bag lukkede døre. Du ved ikke noget om det, så det kan du ikke bruge til noget det der.
Kom nu lidt, lille ven. Det kan du gøre bedre.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 30. jan, 2015 16:25

Aggerdoo skrev:
Ja, den handel ser da ud til at være død.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... al-8550042
Kloppite

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » fredag, 30. jan, 2015 17:02

Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:

Aim for the sky...

Er I venlige at snakke ordentlig til hinanden?!?

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 30. jan, 2015 17:11

Mugge skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:

Aim for the sky...

Er I venlige at snakke ordentlig til hinanden?!?
Det var da os ualmindeligt barnligt og nedladende at skrive Aggerdoo. Så er vi godt nok nået ned på et sørgeligt niveau nu. Du ved selvfølgelig alt om hvad klubben foretager sig, og jeg trækker mig fra diskussionen.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » fredag, 30. jan, 2015 18:26

thefugle skrev: Så gav Sturridge, og Coutinho osv dig vel heller ikke drømme. Se hvordan det endte. Det er en plat tankegang den der med at disse spillere som Ings ikke kan blive et kæmpe hit, og det er altså ikke fansenes følelser LFC basere deres transferstrategier udfra.

Desuden har jeg ikke skrevet NOGEN steder at jeg kan li vores strategi, for det kan jeg ikke. Men jeg har indfundet mig med den, hvilket du os burde, for den bliver ikke ændret så længe FSG er her.
Hvorfor er du så optaget af at forsvare strategien, hvis du ikke er enig i den? Jeg kritiserer den, fordi jeg ikke er enig. Det er vel legitimt at have et ønske om at der vælges en anden vej. Jeg synes at der i alt for høj grad vælges middelmådighed fra andre klubber, fremfor at hente kvalitet fx i form af færre men bedre spillere. I sommers brugte vi over en mia. Den kunne jo have brugt anderledes som bl.a. Texy også skriver.

Jo jeg synes at Sturridge og Coutinho var spændende køb, der gav håb. Men du kan da heller ikke sammenligne dem med Ings.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 30. jan, 2015 19:22

Janse skrev:
thefugle skrev: Så gav Sturridge, og Coutinho osv dig vel heller ikke drømme. Se hvordan det endte. Det er en plat tankegang den der med at disse spillere som Ings ikke kan blive et kæmpe hit, og det er altså ikke fansenes følelser LFC basere deres transferstrategier udfra.

Hvorfor er du så optaget af at forsvare strategien, hvis du ikke er enig i den? Jeg kritiserer den, fordi jeg ikke er enig. Det er vel legitimt at have et ønske om at der vælges en anden vej. Jeg synes at der i alt for høj grad vælges middelmådighed fra andre klubber, fremfor at hente kvalitet fx i form af færre men bedre spillere. I sommers brugte vi over en mia. Den kunne jo have brugt anderledes som bl.a. Texy også skriver.

Jo jeg synes at Sturridge og Coutinho var spændende køb, der gav håb. Men du kan da heller ikke sammenligne dem med Ings.
Jamen som du, og alle os andre, er jeg sikker på klubben SAGTENS kan se ideén i det.. MEN, så simpelt er det jo altså ikke at man BARE betaler flere penge og så komme top spillerne helt af sig selv. I sommers stod vi jo faktisk en en situation hvor vi havde MASSER af penge, og ChL ikke desto mindre kunne vi STADIG ikke tiltrække top spillere, som eks. Alexis Sanchez. samtidig har vi ikke en så bred trup så vi kunne bare sige 'oh well' næste transfer vindue prøver vi igen. vi er TVUNGET til at handle som vi gør, det er ikke et ønske. Hvis vi KUNNE er jeg overbevist om vi havde købt stjerne istedet for 'måske' stjerner

Hverken Sturridge eller Coutinho var etablerede stjerner da vi købte dem, de var faktisk begge store lottokuponer - man kan diskutere hvorvidt de er en reel jackpot - de er ihvertfald mere end deres pris værd.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » fredag, 30. jan, 2015 20:32

Bellamy_fever skrev: Jamen som du, og alle os andre, er jeg sikker på klubben SAGTENS kan se ideén i det.. MEN, så simpelt er det jo altså ikke at man BARE betaler flere penge og så komme top spillerne helt af sig selv. I sommers stod vi jo faktisk en en situation hvor vi havde MASSER af penge, og ChL ikke desto mindre kunne vi STADIG ikke tiltrække top spillere, som eks. Alexis Sanchez. samtidig har vi ikke en så bred trup så vi kunne bare sige 'oh well' næste transfer vindue prøver vi igen. vi er TVUNGET til at handle som vi gør, det er ikke et ønske. Hvis vi KUNNE er jeg overbevist om vi havde købt stjerne istedet for 'måske' stjerner

Hverken Sturridge eller Coutinho var etablerede stjerner da vi købte dem, de var faktisk begge store lottokuponer - man kan diskutere hvorvidt de er en reel jackpot - de er ihvertfald mere end deres pris værd.
Jeg er ikke enig i, at vi var nød til at vælge den strategi vi gjorde.

Pointen er jo, at ingen af vores konkurrenter systematisk køber ind i de middelmådige PL-klubber. Formentlig fordi de har erkendt, at det ikke er vejen til succes. I bliver ved med at henvise til at vi ingen penge har, men jeg er ikke enig. Ja vi har sikkert mindre end vores konkurrenter nu - sådan har det jo ikke altid været - men jeg mener, at vi systematisk bruger dem forkert (og har gjort det i en del år). Jeg ved ikke hvad vi missede og ikke missede i sommers, men vi kan da blive enige om at den mia ikke blev brugt optimalt? Jeg havde foretrukket færre spillere af højere kvalitet og brug af unge, og en erkendelse af at vi ikke skal satse i alle turneringer. Eksempelvis har vi to forsvarsspillere på udlån og valgte samtidig at bruge en masse penge Lovren. Man kunne jo også have valgt at beholde Agger og en eller to af de unge, og droppe Lovren. Det havde frigjort en del penge til en bedre offensiv spiller.

Kan man anskue det så simpelt? Sikkert ikke :-)
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Sivi
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 28

Indlæg af Sivi » fredag, 30. jan, 2015 21:55

Jeg ville elske at hente Kevin de Bruyne..
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
perpig

Indlæg af perpig » lørdag, 31. jan, 2015 00:08

Nu ser det ud til at den Ings-handel er død og begravet og fred være med det. Jeg studsede dog lidt over følgende bemærkning i et tidligere indlæg
Wormie skrev: At klare sig godt i en bundklub er MEGET langt fra at klare sig godt i en topklub.

Borini kunne da også sagtens score 10 kasser for sunderland.
Hvis Borini SAGTENS kunne score 10 mål for Sunderland, hvorfor kan så ikke score for Liverpool mod nøjagtig de samme modstandere?
Hvorfor skulle det i det hele taget være nemmere for en angriber at score mål for et midter/bundhold når nu modstanderne (i PL) er de samme som dem topklubberne møder?
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 31. jan, 2015 00:18

perpig skrev:Nu ser det ud til at den Ings-handel er død og begravet og fred være med det. Jeg studsede dog lidt over følgende bemærkning i et tidligere indlæg
Wormie skrev: At klare sig godt i en bundklub er MEGET langt fra at klare sig godt i en topklub.

Borini kunne da også sagtens score 10 kasser for sunderland.
Hvis Borini SAGTENS kunne score 10 mål for Sunderland, hvorfor kan så ikke score for Liverpool mod nøjagtig de samme modstandere?
Hvorfor skulle det i det hele taget være nemmere for en angriber at score mål for et midter/bundhold når nu modstanderne (i PL) er de samme som dem topklubberne møder?
Mit bud ville være andelen af spilletid, spiller en væsentlig rolle, men derudover, kan jeg heller ikke se logikken i at mene, det skulle være lettere at score for en bundklub end en topklub.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar