Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 16. jan, 2015 19:12

texy skrev:
nikand skrev:En klassisk tendens at enkelte, jeg selv inkluderet, har en tendens til at tænke på de spillere vi ikke har tilgængelige eller er udlånt, som værende meget bedre end hvad vi har i truppen pt. Drømme skal der være plads til. Men også skepsis, og det har jeg ang. Origi og Ibe selvom jeg har set de begge har et godt antrit, hurtige og kan drible i høj fart hvilket er vigtigt. Men mon ikke der er en årsag til At Ibe spillede i Derby og ikke i LFC.
Både enig og uenig.

Jeg tror ikke, at der er mange af os, som er af den mening, at Aspas, Alberto, Assaidi (som så lige er solgt) og Ilori er bedre, end dem vi har i truppen nu. Ligeledes var der vist ikke mange, der forventede, at Borini ville komme tilbage og forstærke os i sommers. Så man kan i mine øjne ikke generalisere på alle vores udlånte spillere.

Til gengæld kan jeg godt se, at alverdens transfer-targets ofte tales op, så snart vi linkes til dem, uanset om de er meget uerfarne talenter eller store etablerede navne.

Men når vi nu er nogle, der sidder med rimelige forventninger til Ibe, så hænger det jo også sammen med, at den eksisterende trup ikke har præsteret alt for imponerende igennem sæsonen foreløbig. Til tider har det jo været så skandaløst ringe, at man havde en forventning om, at man selv kunne rende på banen og gøre det bedre. Også derfor ville eksempelvis både Wisdom og Suso kunne have forstærket os i mine øjne, hvis de ikke havde været utilgængelige på grund af udleje og skade. Det handler i mine øjne ikke kun om, at vi kommer til at gøre græsset på den anden side lidt for grønt, men også om at græsset på vores egen side desværre i perioder har været visnet, hvorfor næsten al slags grøn-gulligt græs ville være en forbedring.

Jeg har kun set Origi i tre kampe for Lille. Men jeg deler din skepsis i forhold til ham. Jeg synes ganske enkelt ikke, at han indgår særligt godt i kombinationsspillet, og hans teknik har heller ikke imponeret mig i de tre kampe. Heldigvis ser Simon Kjær og flere andre med bedre kendskab til ham end jeg anderledes positivt på hans potentiale.

Hvorfor Ibe blev udlejet kan jeg ikke udtale mig om. Jeg kan kun komme med et par gæt. For at sikre, at han oplevede lidt mere stabilt at få spilletid, hvilket man nok tænker ville gavne hans udvikling. Fordi man kom til at købe en masse andre unge spillere - enten fordi man mente, at de var bedre end Ibe, fordi man ville sikre at de ikke havnede i konkurrerende klubber, eller fordi man gik lidt shop-amok og skød med spredehagl. Eller måske fordi man overvurderede sin trups kvaliteter ovenpå sidste sæson. Men alle talenter starter et sted. Og blot fordi man har været udlejet, betyder det vel ikke, at man ikke kan være god nok, når man vender tilbage? Aaron Ramsey er for mig et glimrende eksempel på, at det godt kan lykkes, at komme tilbage fra et udlån i en mindre klub som en brugbar spiller i en topklub. Det samme gælder mit gamle idol Michael Laudrup.
Kroos. Chelsea har i den grad hentet nogen unge hjem efter udlejning med succes.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » fredag, 16. jan, 2015 19:27

Kelly skrev:
nikand skrev:En klassisk tendens at enkelte, jeg selv inkluderet, har en tendens til at tænke på de spillere vi ikke har tilgængelige eller er udlånt, som værende meget bedre end hvad vi har i truppen pt. Drømme skal der være plads til. Men også skepsis, og det har jeg ang. Origi og Ibe selvom jeg har set de begge har et godt antrit, hurtige og kan drible i høj fart hvilket er vigtigt. Men mon ikke der er en årsag til At Ibe spillede i Derby og ikke i LFC.
Seriøs Ibe er en dreng på 19 år og er allerede i førsteholdstruppen i Liverpool FC. Jeg ser omvendt sådan på det at han kommer hjem før tid. Hvorfor. Fordi der er brug for ham. Vi mangler en raket.
Mangler vi en raket?

Hvad er Sturridge, Sterling og Markovic så? Flere spillere på ungdomsholdene har da os været med første holdet i cup kampene, men det betyder jo ikke de er i førsteholdstruppen.

Der er altså en stor forskel på at spille i Derby i Championship, kontra at spille i LFC i Premier League. Tror næppe vi henter ham for at "forstærke" holdet. Når Lallana, Coutinho, Sterling etc alle sammen er klar på samme tid, så får Ibe ingen spilletid.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 16. jan, 2015 19:51

Aggerdoo skrev:
Ham gutten hævder i hvert fald selv at være itk - og har både ramt rigtigt og forkert før. Mon ikke Origi kommer inden længe.
Origi syntes jeg også er en forstærkning. Igen han er kun 19 år og skal lære meget. Men han er anderledes end Ibe. Sterling. Sturridge.
De fire er altså en kanon offensiv sammen med Markovic.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

OBI-WAN
Indlæg: 705
Tilmeldt: søndag, 20. jan, 2013 20:12

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 16. jan, 2015 22:31

Divock har scoret 4 mål i 27 kampe i alle turneringer denne sæson. Jeg kan godt se nødvendigheden af, at vi får en angriber ind, men spørgsmålet er, om Origi er løsningen. Har vi ikke rigeligt angribere i der ikke kan få bolden i nettet?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7388
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 16. jan, 2015 22:47

OBI-WAN skrev:Divock har scoret 4 mål i 27 kampe i alle turneringer denne sæson. Jeg kan godt se nødvendigheden af, at vi får en angriber ind, men spørgsmålet er, om Origi er løsningen. Har vi ikke rigeligt angribere i der ikke kan få bolden i nettet?
Han har som sagt tidligere, spillet nogle af disse kampe på kanten. Jeg har i hvert fald set ham spille på kanten. Jeg får det i øvrigt til 24 kampe for Lille i 2014/15, 19 af dem fra start. Træningskampe medregnes ikke.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

OBI-WAN
Indlæg: 705
Tilmeldt: søndag, 20. jan, 2013 20:12

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 16. jan, 2015 23:25

@Arda
Jeg har mine data herfra http://www.transfermarkt.co.uk/divock-o ... ler/148368
Renser man for de kampe han har spillet på kanten, hvilket har været et absolut fåtal, så er jeg stadig ikke imponeret. Hans statistik siger selvfølgelig kun en lille smule om, hvordan han har klaret sig og hans indflydelse i kampene. Omvendt så har han i liga-sammenhæng scoret 4 gange så mål, som vores nuværende (ikke-skadede) angribere har.
Ser ham klart over både Borini, Lambert og Balo, men der skal heller ikke meget(noget) til.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 16. jan, 2015 23:52

Kelly skrev:
Aggerdoo skrev:
Ham gutten hævder i hvert fald selv at være itk - og har både ramt rigtigt og forkert før. Mon ikke Origi kommer inden længe.
Origi syntes jeg også er en forstærkning. Igen han er kun 19 år og skal lære meget. Men han er anderledes end Ibe. Sterling. Sturridge.
De fire er altså en kanon offensiv sammen med Markovic.
Hvorfor er han anderledes end dem? Jeg ser faktisk de fire - Origi, Sturridge, Ibe, Sterling - som værende ret ens typer på banen - hurtige, teknisk stærke og eksplosive. Men dermed ikke sagt, at de ikke kan være gode sammen. Men ikke nu, hvis vi vil spille med i den absolutte top.

cyj71
Indlæg: 16
Tilmeldt: lørdag, 26. jul, 2014 22:15

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af cyj71 » lørdag, 17. jan, 2015 00:10

Køb Alexandre Lacazette, han er ung og han kan finde vej til målmaskerne det er jo ikke det vi har for mange af, så sælg Mario og rickie, han er kun 23 år det kan måske være at han er den nye "suarez".

Oomph242
Indlæg: 5700
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 17. jan, 2015 00:13

cyj71 skrev:Køb Alexandre Lacazette, han er ung og han kan finde vej til målmaskerne det er jo ikke det vi har for mange af, så sælg Mario og rickie, han er kun 23 år det kan måske være at han er den nye "suarez".
Og han koster nok i nærheden af £50m til sommer, hvis han forsætter på samme måde her i foråret.
En høj løn vil han nok også have.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 17. jan, 2015 00:47

Oomph242 skrev:
cyj71 skrev:Køb Alexandre Lacazette, han er ung og han kan finde vej til målmaskerne det er jo ikke det vi har for mange af, så sælg Mario og rickie, han er kun 23 år det kan måske være at han er den nye "suarez".
Og han koster nok i nærheden af £50m til sommer, hvis han forsætter på samme måde her i foråret.
En høj løn vil han nok også have.
Så må vi jo bare købe ham nu, hvor Lyon har smidt et prisskilt på £30 mil. på ham. Jeg tror han ville være pengene værd.

Oomph242
Indlæg: 5700
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 17. jan, 2015 01:12

Mads T. skrev:
Oomph242 skrev:
cyj71 skrev:Køb Alexandre Lacazette, han er ung og han kan finde vej til målmaskerne det er jo ikke det vi har for mange af, så sælg Mario og rickie, han er kun 23 år det kan måske være at han er den nye "suarez".
Og han koster nok i nærheden af £50m til sommer, hvis han forsætter på samme måde her i foråret.
En høj løn vil han nok også have.
Så må vi jo bare købe ham nu, hvor Lyon har smidt et prisskilt på £30 mil. på ham. Jeg tror han ville være pengene værd.

Jeg tror sku ikke de vil slippe ham nu, hvor de spiller med om mesterskabet for første gang i mange år...

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » lørdag, 17. jan, 2015 12:07

Vi lader vist til at være tæt på Lavezzi. Hvis det er tilfældet må vi skille os af med nogle af vores wingers, eksempelvis Borini. Men det ville give mening hvis vi så også gik efter Cavani?

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » lørdag, 17. jan, 2015 13:17

henrik1 skrev:Vi lader vist til at være tæt på Lavezzi. Hvis det er tilfældet må vi skille os af med nogle af vores wingers, eksempelvis Borini. Men det ville give mening hvis vi så også gik efter Cavani?
Lidt brænde på bålet til den konspirationsteori kunne være, at begge fik en næse og bøde af PSG for at udeblive fra noget træning og kampforberedelse for et par uger siden. Hvis vi får de to, så skal Ayre sgu ha' en statue!
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7388
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 17. jan, 2015 18:28

OBI-WAN skrev:@Arda
Jeg har mine data herfra http://www.transfermarkt.co.uk/divock-o ... ler/148368
Renser man for de kampe han har spillet på kanten, hvilket har været et absolut fåtal, så er jeg stadig ikke imponeret. Hans statistik siger selvfølgelig kun en lille smule om, hvordan han har klaret sig og hans indflydelse i kampene. Omvendt så har han i liga-sammenhæng scoret 4 gange så mål, som vores nuværende (ikke-skadede) angribere har.
Ser ham klart over både Borini, Lambert og Balo, men der skal heller ikke meget(noget) til.
Hvor ved du i grunden det fra? For hvis du har de korrekte tal, så vil jeg gerne se dem, af ren og skær nysgerrighed, vel at mærke.

Ved juletid, blev han i øvrigt kåret til årets mest lovende belgiske spiller - Sådan en kåring, kommer altså ikke ud af ingenting og da især ikke i Belgien, hvor de er stærke i disse år til at producere talent.

Han blev tilmed, også omkring juletid, runner-up til Golden Boy Award prisen, som Sterling vandt.

Hvor meget har du egentlig set ham spille?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 17. jan, 2015 18:41

henrik1 skrev:Vi lader vist til at være tæt på Lavezzi. Hvis det er tilfældet må vi skille os af med nogle af vores wingers, eksempelvis Borini. Men det ville give mening hvis vi så også gik efter Cavani?
Nej, det lader det ikke til. Overhovedet. Ingen seriøse medier melder om det.

Besvar