Hvorfor er det, at vi ikke gør noget for at få knægten?!

Og i dag skrives det, at han er tæt på Stoke. Jeg er sikker på, at vi gør hvad vi kan, men det er jo ikke sikkert, at vores interesse reelt er så stor igen. Vi har jo en del offensive midtbaner i truppen i forvejen.Hr. Larsen skrev:http://www.plbold.dk/2015/01/07/kilder- ... kifter-til
Og du ved med sikkerhed at der intet er blevet gjort?Hr. Larsen skrev:http://www.plbold.dk/2015/01/07/kilder- ... kifter-til
Jeg tænker bare, at vi burde kunne slå Inter i denne battle? Det eneste der taler for at vælge Inter fremfor os, er vel udelukkende, at det er tættere på München, hvor han har sin familie.Emmy skrev:Og du ved med sikkerhed at der intet er blevet gjort?Hr. Larsen skrev:http://www.plbold.dk/2015/01/07/kilder- ... kifter-til
Jeg kan godt svare for dig: " Nej, det ved jeg helt sikkert intet om"
Nu har vi en transferkomite, der styrer, hvem vi skal købe. Og vi har en administrende direktør Ian Ayre, der står for kontraktforhandlinger, så lige netop her kan vi ikke klandre Rodgers...Negrito skrev:Først Valdes til United og nu skriver Sky om Shaqiri til Inter - en klub, som vi virkelig burde kunne konkurrere med. Jeg når snart grænsen for min tålmodighed for Rodgers udelukkende på baggrund af hans ageren på transfermarkedet.
Mads T. skrev:Og i dag skrives det, at han er tæt på Stoke. Jeg er sikker på, at vi gør hvad vi kan, men det er jo ikke sikkert, at vores interesse reelt er så stor igen. Vi har jo en del offexnsive midtbaner i truppen i forvejen.Hr. Larsen skrev:http://www.plbold.dk/2015/01/07/kilder- ... kifter-til
Der hvor Shaqiri adskiller sig fra vores nuværende offensivspillere er skud fra distancen og temposkift (Sterling fraregnet). Om det opvejer mangler som lav disciplin i presspillet, er jeg ikke overbevist om. Og ja Ibe er uhyre interessant, da han har både fart og fysik til at kunne spille i et tomandsangreb. Jeg ser faktisk mere mening i at tilbagekalde ham end Origi.texy skrev:For det første vrimler det med rygter. For det andet er Shaqiri ikke den eneste interessante spiller. Og for det tredje er det vel reelt ikke en spillertype som Shaqiri, vi har mest brug for lige nu. I hvert fald ser jeg Shaqiri som kantspiller eller 10er. Og på de positioner har vi allerede Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic, Suso (i et halvt år) og til dels Henderson. Samtidig har vi et uhyre spændende talent på pladsen rendende rundt i Derby i form af Ibe.
Hvor længe det tager at få prædikatet verdensklasse, er vel forskelligt? Ronaldo, Messi, Neymar, Torres osv var da ret tidligt verdensklasse. Hvis Sterling kunne finde ud af at lave mål ville jeg os betegne ham som verdensklasse. Kan ikke se det tager så lang tid.AndersN skrev:Korrekt at det er lang tid siden Casillas og Mata, var ungdomsspillere, men der tager også tid at få et prædikat som verdensklassespiller.thefugle skrev:Casillas og Mata er bare længe siden, der er sku gået noget tid siden de kom ud fra Madrid.AndersN skrev:Synes egentlig det er en ret interessant diskussion, ungdomsakademi kontra verdensklassespiller. Er det et givent ungdomsakademi, der er skyld i at en spiller udvikler sig til verdensklasse? eller kommer den udvikling senere i karrieren, når spilleren udnytter sit fulde potentiale. Er Cristiano Ronaldos udvikling, Sporting, Manchester United eller Real Madrids skyld???thefugle skrev:Hvornår er det sidste kommet en verdensklasse spiller ud af Real Madrids ungdomsakademi, udover MÅSKE Jese? De spytter ikke ligefrem talenter ud på stribe.AllanShore skrev:Real Madrid er en af de klubber med den bedste ungdomsafdeling i verden, så det er sikkert ikke et så dumt valg. Han vil få de bedste trænere, bedste faciliteter, træne med de bedste spillere og leve i et varmt klima nærmest hele året igennem. Desuden er han så ung, at hvis det skulle glippe med at slå igennem, så har han al den tid i verden til bare at skifte klub.
Hvorfor er det i øvrigt Ajax ville være det bedste valg? Hvornår er der sidst kommet en verdensklassespiller videre fra dem?
Det er da et stupid valg at tage Real Madrid, elendig vejledning den dreng har fået. Han får en plads på A-holdet. Haha ja okay, lad os nu se hvor meget spilletid han får der de næste mange år.
Her er en liste over udvalgte spillere der har været igennem Real Madrids ungdomsafdeling:
Iker Casillas, Juan Mata (verdensklasse)
Borja Valero, Rodrigo & Dani Parejo (Valencia), Jose Callejon, Soldado, Carvajal, Javi Garcia (Zenit), Juanfran (Atl. Madrid) (international klasse)
Desuden er international klasse, da det er en betegnelse for en spiller der efter min mening kan klare sig hæderligt eller godt i alle ligaer, Ikke noget jeg vil betegne Javi Garcia, Soldado, Parejo som. Soldado fx, kunne klare sig godt i Spanien, men han har været direkte elendig i England fx.
Det er jo forskellige udviklinger Ronaldo er gennemgået i alle klubber, hans generelle fodboldevner og der hvor hans verdensklasse evner begyndte at vise sig var jo i Sporting, men hans blev først verdensklasse i Man Utd. Om han så var blevet det hvis han var endt i Chelsea fx, det er jo svært at sige. Men jeg mener selv at hvor god man vil blive hvis man har talentet, er en god kombination af ens egen vilje og hvor gode trænere man har.
Man kan have et potentiale til det, f.x. Sterling, men jeg vil ikke betegne ham som en verdensklasse spiller endnu.
Synes det er det, der gør diskussionen interessant. Hvem skal i sidste ende have anerkendelse for spillerens udvikling?
sirsvansealot skrev:Nu har vi en transferkomite, der styrer, hvem vi skal købe. Og vi har en administrende direktør Ian Ayre, der står for kontraktforhandlinger, så lige netop her kan vi ikke klandre Rodgers...Negrito skrev:Først Valdes til United og nu skriver Sky om Shaqiri til Inter - en klub, som vi virkelig burde kunne konkurrere med. Jeg når snart grænsen for min tålmodighed for Rodgers udelukkende på baggrund af hans ageren på transfermarkedet.
Så længe Suarez på ingen måde lader til at være utilfreds med at være i Barca, så synes jeg at det er spild af tid, drømme og følelser at sidde og fantasere om den slags.Hr. Drejer skrev:Suarez skal da hjem. Han har slet ikke slået til i Barca. Måske vi kan leje ham, da Barca ikke må handle i år.