Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » onsdag, 12. nov, 2014 20:16

Oomph242 skrev:
LFC-Aaby skrev:Vi skal købe en offensiv midtbane der kan score 10+ kasser og lave 10+ assist på en sæson. Det gør hverken Coutinho eller Lallana(umiddelbart). Har Mkhytarian scoret en masse kasser i Dortmund, ligesom han gjorde i shaktar?

Har vi efterhånden ikke rigeligt, med offensive midtbanespillere?
Jo det er vi enige om, men hvad hjælper det? Vi har også massere af angribere, men scorer stadig ikke.
I min optik mangler vi mål fra midtbanen. Det vil gøre os langt mere farlige og redde os i situationer som vi er i nu, hvor vores eneste gode angriber er skadet.

De offensive midtbanespillere vi har scorer ikke nok mål.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 12. nov, 2014 20:34

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Mata er ikke god nok, set i forhold til den fodbold Rodgers vil spille. Mourinho og Rodgers deler samme filosofi, når det kommer til offensive spillere; De skal have hurtighed og være arbejdsomme (Balo anyone :? ). Mata er for langsom, derfor var Chelsea også villige til at sælge ham til en rival.
Du kan også nævne Lambert, der er langsommere end Balo. Lallana er vel ikke hurtigere end Mata. Coutinho kan flytte fødderne hurtigt, men sprinter jo ikke som sådan fra et forsvar. Borini er arbejdsom, men ikke hurtig. Markovic er vel heller ikke vildt hurtigt, men snarere driblestærk (baseret på Benfica-tiden selvfølgelig - hos os har han ikke været nogle af delene).

Mata er klasse, og jeg kan ikke forstå, hvorfor han ikke var fast mand hos Chelsea (og ikke er det hos Man Utd). Han er efter min mening bedre end Oscar - også i henhold til hvordan Mourinho sætter holdet op.
Ja, Lambert er ikke hurtig. Coutinho er rimelig hurtig, uden at være en sprinter. Mens Markovic faktisk er hurtig, og det viste han i Benfica tiden. Enig i, at han intet har vist af hverken hurtighed eller dribleevner hos os.

Mata blev fundet for let i Chelsea, og er ikke en del af start-11 i Man U. Rooney spiller vel hans position, og Oscar gjorde det i Chelsea. To top managere, har med andre ord fundet Mata for let til start-11. Det tror jeg ikke er tilfældigt.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 12. nov, 2014 20:39

@ Hr. Drejer

Jeg tror heller ikke, at det er tilfældigt. Jeg kan bare ikke se grunden til det. Måske er han et kæmpe røvhul? Ud fra hans præstationer, set gennem tv-skærmen, kan jeg ikke finde grunden.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » onsdag, 12. nov, 2014 21:18

Da han blev solgt til man u, så jeg nogle analytikere, der klogede sig på Matas evne til at arbejde tilbage i banen, samt hans arbejdsrate generelt. De mente ikke han var god nok til nogle af de dele, hvilket skulle være årsagen til at Mourinho skød ham af.

I min optik var han måske PLs bedste spiller for et par sæsoner siden, og jeg synes, at han har en af PL's fineste førsteberøringer.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

steffanp
Geografisk sted: Frederikshavn
Alder: 36

Indlæg af steffanp » onsdag, 12. nov, 2014 21:22

Martin ødegaard ind. Hvis han er så stort et talent, som han er blevet udråbt til! Bla. har han selv udtalt hans hjerte ligger i liverpool. :)

Hvis vi skal hente nogle talenter, burde det være sådan en!
Senest rettet af steffanp onsdag, 12. nov, 2014 21:23, rettet i alt 1 gang.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 12. nov, 2014 21:23

Janse skrev:Da han blev solgt til man u, så jeg nogle analytikere, der klogede sig på Matas evne til at arbejde tilbage i banen, samt hans arbejdsrate generelt. De mente ikke han var god nok til nogle af de dele, hvilket skulle være årsagen til at Mourinho skød ham af.

Ja den analyse husker jeg også. Mener de lagde mest vægt på, hans stortset ikke eksisterende arbejde tilbage i banen. Noget Mourinho tilsyneladende absolut ikke acceptere.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 12. nov, 2014 21:28

Jeg synes ikke, at Matas arbejde, når modstanderen har bolden, er ikke-eksisterende. Det er dog rigtigt, at han ikke er en Oscar udi den disciplin. Ingen tvivl om det.

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 12. nov, 2014 23:56

Er problemet ikke lige pt at vi ikke kan vores system til at virke. Jovist nu skrev jeg selv vi skulle hente Mata. Men er vi ikke oprustet mandskabsmæssigt til at kunne klarer top 4? I hvert fald baseret på vores indkøbs præsteren sidste år, og vores allerede eksisterende spilleres præsteren?

Tror helt ærligt ikke engang det er nødvendigt at købe nogen hvis vi kunne få vores mandskab til at præstere, men jeg tvivler efterhånden på at Rodgers aner hvad han laver. De indkøb der er lavet er vel indenfor hvad Rodgers tror han kan arbejde med? Hvis han ikke mener det, hvorfor slog han så ikke hånden i bordet da de blev købt og sagde at han ikke kunne arbejde med det?

Jeg mener at vores nuværende trup burde kunne klarer top 4, men vi har en træner der ikke helt helt kan styre hans stædighed. Hans hold mod Madrid, hermed mener jeg selvfølgelig den åbenlyse, Kolo Toure, som i form er væsentlig bedre end Lovren, hvorfor beholder han ikke ham i start 11? Hvad skal Kolo gøre for at komme i start 11 hvis kampen i madrid ikke var nok?

Desuden vidste Balotelli hvor nettet var i Milan fx, men aner ikke hvor det er i LFC. viser ikke det ikke bare at BR prøver at smide en spiller ind i en formation han ikke engang selv aner hvordan skal fungere?

Måske burde vi stoppe snakke om "Hvem skal ind" og mere snakke om "Hvem skal starte, og hvem kan fungere sammen?"
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 13. nov, 2014 10:15

@ thefugle

Det synes jeg da også, at vi diskuterer al rigeligt. Jeg er som sådan enig med dig. Lallana og Markovic skal have længere tid. Hvis de rammer formen fra Southampton og Benfica, ja, så er vi jo et helt andet hold.

Men imø er Mata så god, at man skal hente ham, hvis man får chancen. Også hvis det, som texy skriver, betyder, at spillet skal sættes op efter ham.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » torsdag, 13. nov, 2014 14:21

AJ skrev:Markovic er vel heller ikke vildt hurtigt, men snarere driblestærk (baseret på Benfica-tiden selvfølgelig - hos os har han ikke været nogle af delene).
Brendan thinks otherwise...

At han (Markovic) ikke har vist sig at være hurtig for os, har været en kæmpe skuffelse for undertegnede. I den perfekte verden ville Suárez mål og assists være blevet erstattet af Markovic og Lallana, men nej...
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

andreas92

Indlæg af andreas92 » torsdag, 13. nov, 2014 14:23

Jeg tror ikke Mata ville være løsningen på vores offensive problmer. Han er jo en fremragende spiller, men vi skal simpelthen ikke have flere spiller som vil have bolden i fødderne, vi skal ud og købe nogen spillere som løber dybt og kan sætte sin direkte mand.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 13. nov, 2014 14:46

andreas92 skrev:Jeg tror ikke Mata ville være løsningen på vores offensive problmer. Han er jo en fremragende spiller, men vi skal simpelthen ikke have flere spiller som vil have bolden i fødderne, vi skal ud og købe nogen spillere som løber dybt og kan sætte sin direkte mand.
Jeg tør ikke at påstå, at Mata ville være løsningen på de offensive problemer. Det pres tør jeg ikke længere lægge på nogen enkeltpersons skuldre.

Men Mata er dygtigere på bolden, end mange af vores nuværende spillere. Hans førsteberøring er langt bedre, og han skiller sig dygtigere og hurtigere af med bolden igen. I øjeblikket synes jeg for ofte, at førsteberøringen hos Henderson, Sterling, Balotelli, Lallana og Markovic er tilpas dårlig til, at de hurtigt sættes under pres, og dermed enten mister bolden, lave en dårlig forceret aflevering eller tvinges ud i den sikre aflevering bagud. Det er til tider lidt frustrerende, at tæmningerne eller førstegangsafleveringerne ikke sidder i skabet.

En anden ting, der frustrerer mig er, at Sterling er begyndt hente bolden igen. Det var samme tendens man så, efter hans ellers meget lovende start under Rodgers. Når han henter bolden, skal han til at sætte sin mand MED bolden. Det der fungerede i sidste sæson var, at Sterling ofte modtog bolden efter et løb. På den måde slap han langt bedre fri af sin markering. Det virker som om, at han påtager sig FOR meget ansvar for det opbyggende spil, hvilket naturligvis er beundringsværdigt, men rent faktisk ikke gavner så meget. Jeg tror, at han gør det fordi han ved, at Balotelli skal serviceres, og hvis ansvaret for serviceringen kun ligger hos Coutinho og Gerrard, så er den service måske nem at lukke ned. Han må bare huske, at han også selv skal serviceres. For med hans fart er han langt lettere at servicere end Balotelli. Jeg tror, at dette problem vil blive løst lidt, når Sturridge er tilbage, da han tager nogle løb (som Balotelli ikke tager), der vil give mere plads til Sterling.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » torsdag, 13. nov, 2014 16:08

Nu behøver vi jo ikke at købe alt, der præsterer godt i Southampton. Men jeg var ikke klar over, at Schneiderlin's favorit-hold i England var Liverpool.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... dream.html

Dygtig midtbanespiller. Bedre end Allen i mine øjne. Hvis man ville bruge Gerrard mindre og mindre, så ville et centralt makkerpar bestående af Hendo og Schneiderlin være rimelig interessant.

Men hvis vi skal hente flere spillere, så kræver det, at vi er i stand til at få andre til at forlade klubben. Borini, Allen og Lucas ligger lige for - i hvert fald, hvis man overvejede at hente Schneiderlin. Det ville også være rart, at kappe båndende til flere udlejede spillere som Aspas, Alberto og Assaidi.
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 13. nov, 2014 17:11

Valdes, Reus og andet spændende er blevet endnu sværere at få fat i end i sommers pga vores dårlige sæson. Det er øv.
We need a new Fowler...

texy

Indlæg af texy » torsdag, 13. nov, 2014 17:34

nikand skrev:Valdes, Reus og andet spændende er blevet endnu sværere at få fat i end i sommers pga vores dårlige sæson. Det er øv.
Ja, det er de nok. Men så må vi bare se at komme i gang med at vinde, så vi ligger højere end Man Utd, Arsenal og Spurs inden Nytår. Det ville være et godt tidspunkt at vende vores krise her efter landsholdspausen. Og mon ikke Sturridge's tilbagevenden kan være med til at give et par af de andre lidt mere tro på tingene?
Kloppite

Besvar