Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 04. aug, 2014 08:58

Badooo skrev:@Ilusio
Du sagde, at Suarez opførte sig eksemplarisk under BR. Det er det, hele diskussionen handler om. Du begynder så at gøre perioden smallere efterfølgende, hvilket så ændrer på diskussionen fuldstændigt.
Jeg er meget ked af at jeg ikke bøjede det i neon i starten af mit første indlæg omkring Suarez at det (jo relativt logisk) var ment som EFTER han bed Ivanovic.

Håber du kan tilgive mig min kommunikative brøler.

Men er du efter vi har fået dette på plads så uenig? Lad os sige fra september til maj i sæson 13/14 for en sikkerheds skyld.

@hr Drejer: som en anden skriver, så havde vi nok hørt noget.

Og nej, jeg er ked af at jeg ikke har spionkameraer oppe i omklædningsrummet eller aflyttet Suarez i al hans gøren og laden, men som i al anden bedømmelse af vores spillere, så har jeg kun adgang til de informationer/sladder vi kan finde i medierne. Det er så det samme datagrundlag som jeg bedømmer alle andre spillere på, således at vilkårerne for vurderingen alt andet lige er ens. Endvidere mener jeg at når jeg kommer med en påstand omkring Suarez gøren og laden, så skal den sættes i perspektiv til den gennemsittelige PL spiller/angriber/LFC spiller alt efter hvad indholdet af udsagnet omhandler.

PS: jeg håber med mine indlæg ikke at jeg har stødt nogen personer eller grupper af personer. Dette være sig både værende omhandlende hudfarve, religion eller andre minoriteter. I tilfælde af at dette skulle være sket, så UNDSKYLD!

:wall:
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » mandag, 04. aug, 2014 10:18

Sturridge skadet. Borini skadet og jeg tror i øvrigt han skifter.

Der er brug for en klasseangriber mest af alt. Smutter Borini skal der hentes to.

Markovis og Lallana skadet.

Offensiven ser tynd ud det er bekymrende.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Miskat

Indlæg af Miskat » mandag, 04. aug, 2014 10:22

Kelly skrev:Sturridge skadet. Borini skadet og jeg tror i øvrigt han skifter.

Der er brugrfor en klasseangriber mest af alt. Smutter Borini skal der hentes to.
Er det ikke lidt overdrevet med 4 (Studge, Lambert + 2) fuldblodsangribere til én plads?

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af ilusio » mandag, 04. aug, 2014 11:03

Miskat skrev:
Kelly skrev:Sturridge skadet. Borini skadet og jeg tror i øvrigt han skifter.

Der er brugrfor en klasseangriber mest af alt. Smutter Borini skal der hentes to.
Er det ikke lidt overdrevet med 4 (Studge, Lambert + 2) fuldblodsangribere til én plads?
Mon ikke vi skal spille med 2 angribere en del af tiden?

Det er i hvert fa´ld et sats kun at have 2. Alternativt skal fx en Christoffer Peterson hives op og bruges som aflastning i fx cup kampe. I så fald vil jeg mene at en ny er nok. Når nu ikke vi kunne få Remy, så nap da Cavanai ;) :love3:
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Jesperrosendal

Indlæg af Jesperrosendal » mandag, 04. aug, 2014 11:36

sjampen skrev:
Surf skrev: Nogen gange behøver man jo ikke skrive så forfærdeligt meget for at fremhæve det absurde i et indlæg. Et patetisk transfervindue? Det er da ikke de lyse briller du render rundt med.
Jeg mener absolut at vi har gang i et patetisk vindue, når jeg har fokus på næste sæson. Et vindue hvor vi kun er blevet dårligere og jeg har meget svært ved, som tingene ser ud nu, at se hvordan vi skulle kunne forsvare vores 2. plads og jeg kan slet ikke se hvordan vi skulle kunne avancere i tabellen eller f.eks. vinde Champions League. Jeg skal da undlade at tale på andres vegne, men personligt så samler jeg på førstepladser. Jeg må samtidig indrømme at jeg har det relativt svært med folks åbenlyse optimisme, for jeg ser det simpelthen ikke som værende realistisk. Det er egentlig et indlæg jeg har "gemt" på et stykke tid, fordi transfervinduet trods alt ikke er slut endnu.

Lad os starte fra toppen, salget af Luis Suarez. Et salg jeg personligt allerhelst havde set vi afholdt os fra og igen havde bedst Suarez om at stikke sit ønske om Barcalona op hvor solen ikke skinner indtil han ikke længere var bundet kontraktligt til Liverpool FC. Nuvel, sådan fungerer det ikke i virkeligheden og det var givetvis den rigtige beslutning om at sælge ham, selvom jeg aldrig kan få et salg af verdens 3. bedste spiller til at gå over til at blive noget positivt, specielt ikke når vi efter min mening solgte ham til en mindre rabatpris.
Jeg har det utrolig svært ved, men samtidig er det typisk for de fleste herinde, at nu hvor Luis Suarez er Barcalonaspiller, så var han slet ikke så god alligevel. Nu var Henderson ligepludselig vores vigtigeste spiller. En holdning jeg på ingen måde kan se skulle have bare et gram af sandhed i sig. Luis Suarez var med afstand den bedste og vigtigeste spiller i Liverpool sidste sæson, muligvis var han bedre eller vigtigere end Steven Gerrard nogensinde har været, hvilket efter min mening taler mere sandt for hvad hans betydning i LFC var. ALT vores angrebsspil var bygget op omkring Luis Suarez. Han bidrog ikke bare med rekordmange mål og assists, han var vores ubestridte playmaker, det var ham der tog teten når vi spillere dårligt og sikrede os point. Han var omdrejningspunktet der gav alle andre spillere på banen mere plads og løftede deres niveau. Det er jeg alvorligt bange for vi kommer til at mange i den kommende sæson.

Det bringer mig videre til det andre spillere i klubben og hvordan de reagere på at mangle Suarez. Jeg er meget bange for hvad der sker nu hvor holdene ikke skal frygte Suarez og Suarez ikke kan gøre vores spillere bedre. Pladsen på banen bliver mindre og ansvaret bliver i den grad lagt over på andre spillere. Samtidig er jeg noget forvirret over den imponerende optimisme der er omkring vores nuværende spillere. Vi har lige haft en FREMRAGENDE sæson og flere spillere levere det bedste de nogensinde har gjort. Forventerninger virker for mig som om at være at Sturridge, Sterling, Coutinho, Henderson, Flanno, Sakho, Suso, Allen, Ibe etc. alle tager et skridt frem i deres udvikling. Jeg skal da med det samme give at det er bestemt en mulighed. Min holdning er så bare at det modsatte er så sandelig også en potentiel udvikling, specielt nu hvor Suarez er væk og fokus er rettet imod dem. Der er i hvert fald spørgsmål: Kan Studge score 20+ mål, bliver Raheem den bedste kantspiller i England, går Hendo ned i gear og falder tilbage til niveauet under Kenny, er Coutinho klar til at vise at han ikke længere er et talent men på niveau med Oscar, Ozil, Cazorla, Cesc, Silva, Nasri og hvad playmakerne fra de andre hold ellers hedder, er Sakho den forsvarsspiller man troede da han var anfører i PSG for det har han ikke vist i LFC endnu? Jeg er noget udeforstående overfor meningen om at selvfølgelig bliver vi bedre fordi vi har brug for det, uden at skænke det en tanke at en spillers niveau ikke virkeligheden jo ikke bestemmes af et tal i en database som de er sikret at nå. Vi har brug for specielt Coutinho og Sterling, men bestemt også Hendo til at bidrage med flere mål og assists. Efter min mening mærkbart flere mål og assists, og jeg er fandme bekymret for om de kan tage skridtet.

Det bringer mig elegant videre til transfervinduet. Som sagt, jeg havde personligt beholdt Suarez, men sådan som virkeligheden er var det måske OK at tage pengene, for endelig. ENDELIG havde vi CL at byde ind med. Samtidig fik vi massere penge på lommen, ligesom man med salget af Suarez og CL må regne med at der er blevet lidt plads i lønbudgettet. Udover det har vi endelig ro i organisationen. Ejerene ved hvad de vil og vores træner er sikker i sædet, måske endda et direkte tiltrækningspunkt ved klubben.
Det var virkelig muligheden for at rykke, at sende United ned i det misserable helvede vi har kæmpet med de sidste par år. Også vælger vi at bruge pengene på hvad jeg anser som dygtige spillere, bestemt, men med mangler.
Ricky Lambert, selvfølgelig en historie der klæder LFC, at vi henter en tidligere ungdomsspiller hjem til at slutte karrieren. Og Lambert er da med garanti bedre end Aspas og har vidst han bestemt kan levere i PL. Fint med bredden, det er jeg ingenlunde utilfreds med, specielt ikke til prisen. Men medmindre man har absolut ingen bredde, så er det nok ikke med et køb af Lambert at vi hverken taber eller vinder mesterskabet.
Videre til Adam Lallana, der uden tvivl er en god spiller der er velkommen i LFC. En af ligaprofilerne, der dog efter min mening ikke var i nærheden af hverken Suarez, Hazard, Toure, Sturridge. Dog en spiller der virker til at passe rigtig godt ind i hvad Rodgers gerne vil og vi fik eftersigende presset prisen lidt ned selvom transfermarkt ikke er enig. Men, for der er et men. Er Lallana virkelig ham der rykker os tættere på Citys mesterskab? Er det virkelig ham der gør at vi kan levere i CL. Sådan som det ser ud ligenu er Adam Lallana vores marqee signing. Den helt store signing der sender et budskab til de andre klubber om at vi er Liverpool fucking FC og vi gennemknepper jeg allesammen og tager hvad der tilhører os, nemlig det hele. En signing af Lallana havde efter min mening rykket os hvis han var spilleren under vores store indkøb af en topklasse spiller. Ham der skulle hjælpe Sanchez eller Reus eller Di Maria eller Vidal. En spiller der er bragt ind til at konkurrere med en noget svingende Coutinho og sikrer at vi kan spille på forskellige måder og presse både ham selv men specielt Coutinho til at blive verdens bedste 10'er. Nuvel, vi tabte kampen om Sanchez, det er der jo ikke noget at gøre ved, men jeg må indrømme at jeg er noget kritisk overfor dem der bare undskylder det med at vi prøvede. Det ændrer jo ikke på vi ikke fik ham og ikke fik forstærket truppen med en topklasse spiller som jeg mener han er. Og indtil videre er det jo intet der tyder på vi er med i kampen om en signing af den kaliber. Reus bliver, Di Maria skal vidst til PSG og Vidal ser ud til at tage til fucking scum.

Videre til Can og Markovic, som jeg slår sammen fordi min holdning til dem begge er: Jeg tror de bliver rigtig dygtige spillere. Jeg er personligt MEGET glad for Markovic og jeg tror vi om 2-3 år vil kigge tilbage og glæde os over vi betalte så meget som vi gjorde. MEN, for igen er der et men, og det er måske grunden til jeg opfatter vinduet som patetisk. Jeg tror ikke hverken Can eller Markovic er klar/dygtige nok allerede til at have mærkbar effekt på vores sæson. For fremtiden er jeg helt enig i at det absolut er gode køb. Sådan som Can har spillet i pre-season kan han måske endda bidrage allerede i år, men ligesom jeg har spørgsmålstegn ved om Sterling eller Coutinho kan hæve deres niveau, er jeg altså heller ikke klar til at sikre hverken Markovic eller Can en rolle som hverken starter eller det som man i NBA kalder 6th man, altså den vigtige indskifter. Divock Origi hører vel med i den kategori og igen må man jo sige at han i hvert fald kommer til at bidrage med absolut ingenting allerede næste sæson. Og jeg baserer altså min udtalelse om et patetisk transfervindue på den kommende sæson, og der er min holdning at jeg tør ikke overlade det til Can og Markovic at skulle definere vores chancer for at vinde mesterskabet.

Det bringer os jo så videre til Lovren. Min holdning er sådan set at jeg synes det er et OK køb, men jeg anser ham nu ikke for at være klart bedre end hvad vi allerede har, men han er selvfølgelig yngre end Skrtel og Agger. Jeg håber da ikke han er her for at tage overfor Sakho, for så kan vi vel sætte endnu en spiller i kolonnen over Rodgers fejlkøb. Det er måske de 2 eneste ting jeg kan sætte en finger på Rodgers. Jeg er ligeglad med at han er blevet skilt og har tabt sig. Jeg deler ikke Alonsos mening om hans personlighed. Jeg er vild med at han har udviklet vores unge spillere så godt og jeg er meget imponeret af hans spillestil, specielt den meget direkte version med massere af fart, power, drive og høj teknisk klasse tilsat en rigtig god mental forståelse vores spillere imellem. Men Rodgers har lavet nogle fejlkøb og han har igennem hele sin periode som LFC træner ikke vidst at han har kunne få står på det forsvar. Nuvel det er en del af vores offensive taktik, men vi er sårbare dernede, der kan vi forhåbentlig blive enige om. Kæmpe ros til Rodgers for købene af Sturridge og Coutinho der om nogen er nøglespillere på vores hold, men der er jo også andre handler. Nu ser Allen ud til at kunne bidrage noget, men han har vidst aldrig levet op til hans prisskilt. Personligt tror jeg meget på Sakho og at når han er faldet helt til og har fået en ordenlig pre-season(Tak VM for ikke at lige ordenligt) så bliver han en stor succes, men han har altså heller ikke slået helt til endnu. Mignolet er jo en OK målmand, men han er da ikke i nærheden af at blande sig i debatten omkring topmålmænd i ligaen. Hverken Aspas, Alberto, Moses eller Cissokho behøver vi vidst bruge mere tid på. Sahin var selvfølgelig en underlig situation og Borini er lige nu et mysterie, men det er da vidst efterhånden et faktum at Rodgers ikke har været god nok på transfermarkedet. Hvilket jo så bringer mig tilbage til Lovren, som et lidt underligt køb, men han skal da bestemt ikke afskrives allerede. Jeg er ikke imod et køb af Lovren, men det er jo som sagt ikke første gang Rodgers forsøger at stabilisere forsvaret og det har altså ikke virker endnu. Er Lovren spilleren der gør det? Jeg har ærlig talt min tvivl, selvom det da er rart at hører at Lovren tilsyneladende har nogle lederegenskaber vi har manglet.

Det er muligt at Hummels, Reus, Sanchez, Di Maria etc er urealistiske, men det er nu engang de spillere som kan rykke os. Mon ikke Mats Hummels havde større chance for at få styr på det forsvar end Lovren, og rygterne om at han tager til United vil ligesom rygterne om Reus til os, ikke rigtig forsvinde. Samtidig har Atletico jo ikke ligefrem holdt sig fra at sælge spillere, kunne Godin ikke være bedre for LFC end Lovren? Efter min mening jo.
Den anden forsvarsmekanisme er jo at folk nærmest brækker sig fordi har så travlt med at fortælle at alle transfers jo er risikofyldte, men det glemmer de fleste skægt nok når de snakker om vores egne signings. Der er jo en grund til at man anser de nævnte for topspillere, det er sq da fordi der er større chance for de simpelthen spiller bedre end de andre muligheder.
Det betyder jo så at vi i skrivande stund, efter min mening ikke har forstærket så meget som en enkelt plads på holdet, i hvert fald mærkbart. Bliver vores defensiv bedre med tilgangen af Lovren? det er da bestemt en mulighed. Bliver vores offensiv bedre? Jeg tvivler stærkt på at vi ikke kommer til at se en tilbagegang uden Suarez, omså man kalder Lallana hans direkte erstatning eller ej.

Nu er vinduet jo ikke slut endnu, og med Moreno og Manquillo rygterne lyder det jo som om vi har tænkt os at kigge på sagerne. Moreno tror jeg meget på selvom jeg foretrækker Ricardo Rodriguez, Manquillo er jeg ikke imponeret af, specielt ikke når det kommer til at bidrage til 14/15 sæsonen. Specielt Moreno kunne bidrage til at forstærke holdet. Flanno gjorde det bestemt godkendt, men han var altså mulig at komme forbi defensivt og han var ikke altid en lige stor trussel offensivt. Samtidig har Enrique jo vist at han alt andet lige rager en del skader til sig, ligesom jeg synes den gængse holdning til ham er lidt at de har glemt den kritik han fik da han spillere regelmæssigt.
Det kunne jo også stadig ende med at vi rent faktisk hev Reus, Vidal, Di Maria og hvad de ellers hedder, hvorfor min holdning selvfølgelig ændres markant, men jeg er ikke positiv.

En sidste del af min holdning skal selvfølgelig også findes i konkurrenterne. Ligaen var nærmest parodisk svag sidste sæson. Personligt forventer jeg da i hvert fald at både Spurs og United leverer langt bedre end de gjorde sidste år. Jeg tror nu ikke at de ligefrem bruser forbi os, det er deres trupper nu engang ikke så imponerende til, men jeg skal da indrømme at jeg er bange for United. Selvom deres forsvar og centrale midtbane virker lidt svag(Rafael er dybt overvurderet, deres CBs er vel alle middelmådige og Shaw er ung - Carrick og Cleverly gider jeg ikke engang bekymre mig om), så er jeg bange fordi de har det vi kunne mangle nu, nemlig spillere der muligvis hører til iblandt de aller bedste. RVP, Rooney og Mata kan vel sparke dem i mesterskabskampen hvis de ellers finder tilbage til deres tidligere niveau.

Der hvor jeg er mest bekymret er Arsenal, Chelsea og City som alle er blevet stærkere. Jeg finder det til grin at folk herinde nærmest griner af Diego Costa og sviner ham til som de gør. Igen, det er typisk at nu hvor han spiller hos en konkurrent så er han egentlig ikke ret god, selvom han scorede mere end Sturridge gjorde. Derudover har de forstærket ligaens bedste forsvar med La Ligas bedste målmand og venstreback i Courtois og Filipe Luis og erstattet en aldrende Lampard med Cesc Fabregas.
Arsenal har tilføjet Debuchy som jeg personligt ikke er vild med, en mon ikke ham og Chambers skal få styr på den højre back. Ligeledes fik det selvfølgelig Sanchez og samtidig rygtes de, selvom de dog tilsyneladende ikke kan lukke aftalerne, flere dygtige defensive midtbanespillere(Khedira, Bender, Schneiderlin) som icing on the cake til deres store signing af Sanchez. Det er lidt noget andet end Bertrand og Bony ikke? Ellers læser jeg at Christian Poulsen er ledig på markedet.
City har muligvis ikke forstærket sig så meget, men deres trup var vidst også god nok i forvejen(Bedre end vores var endte det jo desværre med), og både Fernando, Sagna og for den sags skyld Willy skald da nok ende med at bidrage på en eller anden måde. Samtidig forventer jeg nu stadigvæk at de smider omkring sig med pengene og henter en dygtig spiller mere.

Også bliver jeg nød til at spørge. Selvom man er uenig med alt hvad jeg har sagt. Er der seriøst nogle der synes vi som der ser ud nu kan vinde Premier League? Har vi en stærkere eller ligesåstærk trup som konkurenterne? Har vi erstattet Suarez med pengene fra hans salg så vi kan træde skridtet op? Vinder vi ligaen fordi vi har styrket bredden i vores trup? Har vi undgået at gøre hvad Tottenham gjorde med deres Bale penge?

Jeg må for mit vedkommende svarer nej til langt de fleste af de spørgsmål. Derfor mener jeg at vi indtil videre har handlet sådan at vores sommerpause kun kan betegnes som patetisk, for jeg mener simpelthen at i forhold til næste sæson, så er vi kun gået ned af stigen.
:clap: :clap: :clap: Fuldstændig enig i alt hvad du skriver! På alle måder er jeg bare generelt skuffet over manglen af disse "top" signings vi alle forventede, nu hvor vi var kommet tilbage i CL, istedet købes der talenter (nuvel, store talenter), og et halvt Saints hold, det er seriøst for uambitiøst.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø

Indlæg af Emmy » mandag, 04. aug, 2014 11:59

Det vil være venligt ikke at citere de her enormt lange indlæg.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » mandag, 04. aug, 2014 12:18

Svar til sjampen indlæg:

Jeg er stort set enig med dit indlæg - sukker også efter det køb der kan indhente noget at det vi taber efter Suarez. Kommer top købet. ser det til gengæld også ganske godt ud- idet vi har styrket bredden ganske meget (forudsætter at de to backs også kommer).

Selvom BR har siger noget andet, så tror jeg faktisk "kun" at målet for sæsonen er top 4 - så CL er sikker næste år igen. Mesterskabet er som du selv nævner urealistisk - selv med en stjerne mere. Vi var tæt på sidste år grundet en mellem sæson for de store hold - i 14/15 er Chelsea, Man C, Man U og Arsenal med igen.

Top 4 kan endda også vise sig at blive meget svært.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 12:23

Emmy skrev:Det vil være venligt ikke at citere de her enormt lange indlæg.
Det er jeg nu glad for, da jeg måske ikke havde set indlægget, som stod på foregående side.

Selve indlægget kan jeg kun erklære mig meget enig i. Indtil videre har vi mest handlet ind til den lange bane.
Kloppite

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » mandag, 04. aug, 2014 12:34

Snak om et halvtomt glas :o Ville Suárez afgang ikke altid betyde en overgangssæson, uanset om en topspiller var kommet den anden vej? Det er jeg i hvert fald overbevist om. Jeg tror, at går alt op i en højere enhed med de nye signinger, så kan vi kæmpe med om mesterskabet, men der skal ikke gå meget galt, før det snarere bliver en kamp om fjerdepladsen. Forskellen er nok bare, at for mig er det egentlig ok. Alle herinde drømmer vel om det mesterskab eller alternativt et nyt medaljetogt i Europa, men omstændighederne er bare ikke de samme som tidligere, og derfor bliver det et langt sejt træk, som skal gøre os konkurrencedygtige på højeste plan. Det mener jeg, at Rodgers og ejerne arbejder udmærket henimod uden at være fejlfrie.

Det er interessant, at havde vi fået Sánchez, så ville synet på vores transfervindue være helt anderledes alene på grund af den symbolske værdi i udskiftningen af en topspiller med en anden. Alligevel vil jeg mene, at sæsonen kunne være gået hen og blevet en genopbygning af holdet ud fra den nye spiller mm. Nu ser det ud til, at vi prøver at lave et systemskifte, hvor vi får flere strenge at spille på. Om det virker er ikke til at vide på forhånd, men skal vi ikke lige vente og se til ligaen i de mindste er gået i gang? Jeg er faktisk enig i mange af de mere skeptiske betragtninger, fx angående Lallana og Lovren, men jeg er nok bare mere parat til at lade tvivlen komme dem til gode i stedet for bare at male fanden på væggen.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. aug, 2014 12:59

@Sjampen:

Jeg er langtfra enig i alle dine betragtninger. Dog gør du nogle gode og relevante betragtninger, som helt sikkert er en diskussion værd.
sjampen skrev:Jeg mener absolut at vi har gang i et patetisk vindue, når jeg har fokus på næste sæson. Et vindue hvor vi kun er blevet dårligere
Vi ved endnu ikke om vi er blevet bedre eller dårligere. Premier League er ikke gået i gang endnu.
sjampen skrev:og jeg kan slet ikke se hvordan vi skulle kunne avancere i tabellen eller f.eks. vinde Champions League.
Det har der vist heller ingen der har påstået. Men igen vi ved det ikke. Turneringen er ikke gået i gang.
sjampen skrev:selvom jeg aldrig kan få et salg af verdens 3. bedste spiller til at gå over til at blive noget positivt, specielt ikke når vi efter min mening solgte ham til en mindre rabatpris.
Ved du hvad vi fik for ham? Nej vel, men medierne har skrevet om £75 M. og hvis det passer, så er det en udmærket pris.
sjampen skrev:Jeg har det utrolig svært ved, men samtidig er det typisk for de fleste herinde, at nu hvor Luis Suarez er Barcalonaspiller, så var han slet ikke så god alligevel. Nu var Henderson ligepludselig vores vigtigeste spiller.
Suarez er super god, og han var den vigtigste spiller i sidste sæson. Hendo er også vigtig, men han bidrager med andre kompetencer.
sjampen skrev:Det bringer mig videre til det andre spillere i klubben og hvordan de reagere på at mangle Suarez. Jeg er meget bange for hvad der sker nu hvor holdene ikke skal frygte Suarez og Suarez ikke kan gøre vores spillere bedre. Pladsen på banen bliver mindre og ansvaret bliver i den grad lagt over på andre spillere. Samtidig er jeg noget forvirret over den imponerende optimisme der er omkring vores nuværende spillere. Vi har lige haft en FREMRAGENDE sæson og flere spillere levere det bedste de nogensinde har gjort. Forventerninger virker for mig som om at være at Sturridge, Sterling, Coutinho, Henderson, Flanno, Sakho, Suso, Allen, Ibe etc. alle tager et skridt frem i deres udvikling. Jeg skal da med det samme give at det er bestemt en mulighed. Min holdning er så bare at det modsatte er så sandelig også en potentiel udvikling, specielt nu hvor Suarez er væk og fokus er rettet imod dem.
Suarez tog rigtig meget opmærksomhed, hvilket gav plads til andre spillere. Enig. Efter vores gode sæson, er det da beretiget at man har forventninger til næste sæson. Jeg synes du rejser et berettiget spørgsmål: kan vi fortsætte udviklingen, eller vil vi oplevet et setback? Vi har en talentfuld trup, men de er unge, og kan have store udsving i deres præstationer.
sjampen skrev:Som sagt, jeg havde personligt beholdt Suarez, men sådan som virkeligheden er var det måske OK at tage pengene
Suarez vil til Real Madrid eller Barca. Spansktalende spillere ser de to klubber som toppen af kransekagen. Det kan vi desværre ikke gøre noget ved.
sjampen skrev:Coutinho klar til at vise at han ikke længere er et talent men på niveau med Oscar, Ozil, Cazorla, Cesc, Silva, Nasri
Jeg mener at Coutinho er bedre end Oscar. Ozil havde en halvskidt sæson. Carzola var også lidt op og ned. Silva er klasse, og klart bedre end Coutinho, mens Nasri er meget mere målfarlig end vores lille brasilianer.
sjampen skrev:Er Lallana virkelig ham der rykker os tættere på Citys mesterskab?
Igen vi ved det ikke. Men det bliver spændende at følge. Jeg synes han gjorde en fin sæson, spørgsmålet er om han kan præstere i en topklub, hvor presset er langt større end i Soton.
sjampen skrev:men jeg anser ham nu ikke for at være klart bedre end hvad vi allerede har, men han er selvfølgelig yngre end Skrtel og Agger.
Lovren tilbyder lederegenskaber, noget vi manglede siden Carra stoppede. Vi så i sidste sæson, hvordan vi sejlede ved dødbolde, og vi lukkede 50 mål ind, og det tal skal ned.
sjampen skrev:Men Rodgers har lavet nogle fejlkøb
Alle managere laver fejlkøb. Sidste sæson lavede vi et dårligt transfervindue, hvor reelt Sakho var den eneste af betydning der kom ind. Men Rodgers havde heller ikke så mange penge at rutte med, og så stiger chancen for fejlindkøb markant.
sjampen skrev:Der hvor jeg er mest bekymret er Arsenal, Chelsea og City som alle er blevet stærkere.
Arsenal har forstæket sig markant, og nu ser det ud til de også får Cavalho fra Porto. Chelsea og Man C synes jeg ikker er blevet så meget bedre. Chelsea har købt Costa, som gjorde det super i PD, og han bliver spændende at følge. Fabregas gjorde det knapt så godt i Barca, og han skal have karrieren tilbage på sporet. Men er de blevet markant bedre? Jeg tvivler.
sjampen skrev:Er der seriøst nogle der synes vi som der ser ud nu kan vinde Premier League?
Det bliver svært at vinde PL. Men igen, jeg troede heller ikke vi kom nr. 2 i sidste sæson. Alt er muligt, men jeg anser stadig Chelsea og Man C som de bedste bud til at vinde PL.

texy

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 13:49

JTN skrev:Snak om et halvtomt glas :o Ville Suárez afgang ikke altid betyde en overgangssæson, uanset om en topspiller var kommet den anden vej? Det er jeg i hvert fald overbevist om. Jeg tror, at går alt op i en højere enhed med de nye signinger, så kan vi kæmpe med om mesterskabet, men der skal ikke gå meget galt, før det snarere bliver en kamp om fjerdepladsen. Forskellen er nok bare, at for mig er det egentlig ok. Alle herinde drømmer vel om det mesterskab eller alternativt et nyt medaljetogt i Europa, men omstændighederne er bare ikke de samme som tidligere, og derfor bliver det et langt sejt træk, som skal gøre os konkurrencedygtige på højeste plan. Det mener jeg, at Rodgers og ejerne arbejder udmærket henimod uden at være fejlfrie.

Det er interessant, at havde vi fået Sánchez, så ville synet på vores transfervindue være helt anderledes alene på grund af den symbolske værdi i udskiftningen af en topspiller med en anden. Alligevel vil jeg mene, at sæsonen kunne være gået hen og blevet en genopbygning af holdet ud fra den nye spiller mm. Nu ser det ud til, at vi prøver at lave et systemskifte, hvor vi får flere strenge at spille på. Om det virker er ikke til at vide på forhånd, men skal vi ikke lige vente og se til ligaen i de mindste er gået i gang? Jeg er faktisk enig i mange af de mere skeptiske betragtninger, fx angående Lallana og Lovren, men jeg er nok bare mere parat til at lade tvivlen komme dem til gode i stedet for bare at male fanden på væggen.
Nej, synet på vores transfervindue havde været anderledes, hvis vi havde fået Sanchez, fordi vi havde fået en spiller med veldokumenterede kvaliteter, der ovenikøbet ville passe perfekt ind i vores spillestil. Ikke på grund af en eller anden symbolværdi.

Al ære og respekt for den "halvfulde glas" tilgang til tiden efter Suarez, som du kommer med. Alt handler om forventninger her om sommeren. Min oplevelse er, at alt for mange af de sidste 10-20 somre har vi overvurderet vores egne indkøb og holdets evner og efterfølgende er vi blevet frustrerede og skuffede. Naturligvis er der undtagelser. Sidste sommer er en af disse undtagelser. Vores forventninger var skruet ned i et hidtigigt bundniveau både på grund af indkøb og forrige sæsons placering. Året før var det omvendt, hvor mange var overbevist om, at Rodgers' indkøb af blandt andet Borini og Allen kombineret med effekten af at have fået en ny yngre manager, ville være nok til at løfte os tilbage i topkampen. For mig minder vores indkøb denne sommer mig om indkøbene af Borini og Allen. Spillere som næsten ingen fans ville have nævnt blandt deres 30-40 ønskespillere, hvis de skulle lave en liste, før vi var blevet linket til dem. Hvem kan helt ærligt sige, at man i april/maj postede et indlæg, hvor man mente at Can, Markovic, Lambert eller Lovren ville være drømmesignings i forhold til at forbedre holdet? Lallana er måske undtagelsen, men mon ikke flere (som blandt andet undertegnede) anså Lallana som et virkeligt godt køb til at spille i en holdopstilling, der også inkluderede Suarez?

Hvis jeg skal gætte på, hvad der med lidt held kan bevare os i top 4 af PL, så skal det være den vanvittige udvikling, som Raheem Sterling lader til at gennemgå. Indtil videre tyder pre-season på, at han er gået endnu et niveau op, hvilket i mine øjne placerer ham i en større gruppe lige under de 10 bedste spillere i verden. Samtidig tror jeg, at vi kan ende med at stå lidt bedre defensivt som konsekvens af Suarez-salget. Jeg tror, at vi ender med at spille med en enkelt spiller på toppen i en fleksibel kombination af 4-3-3 og 4-5-1, hvilket nok giver en bedre balance på holdet. Defensiv stabilitet kan dermed nok bidrage til, at vi ikke kommer til at savne alle Suarez' mål og assists lige så meget.

Men uden et indkøb af Reus, Tevez, Cavani, Di Maria, Robben, Falcao, Ribery, Zlatan, Messi, Ronaldo, Bale eller lignende så kan jeg sagtens se Man Utd overhale os i ligaen og tage vores plads i top 4. I hvert fald, hvis de får lukket nogle af de handler, som der lader til at være noget realisme i (Vidal og en centerforsvarer eller to). Man køber jo ikke kun en dyr og dygtig spiller. Man køber også mere plads på banen til Sterling, Coutinho, Sturridge, m.fl. på grund af ekstra fokus på "stjernespilleren". Og man fjerner en masse pres fra skuldrene af disse spillere.

Men til at starte med, så vil jeg være lykkelig, hvis vi bare kan lukke Moreno-handlen. Det VIL i mine øjne være en decideret forstærkning af startelveren.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 04. aug, 2014 14:08

Er det ikke en sindssygt teoretisk diskussion, hvorvidt vi er stærkere eller ej? Vi er som en skrev ikke engang kommet i gang med sæsonen endnu og transfervinduet er ikke lukket. Der er ikke noget galt i diskussionen (jeg har selv deltaget flittigt), men når man ligefrem slår noget fast, at vi har haft et "patetisk" vindue, så er man da en ren Nostradamus.

Derudover er to sæsoner svære at sammenligne, for ikke at sige umuligt, for de andre klubber flytter sig jo også i forskellige retninger, så et sammenligningsgrundlag er der reelt ikke.

Måske man bare skulle have en lille, bitte, mikroskopisk tiltro til at scouts, trænere, transferansvarlige osv, har bare en lille bitte forstand på, hvad de gør...? De er trods alt, i modsætning til os kloge hoveder, professionelle.

Min pointe er kun, at selv om vi ikke lige kan se mulighederne i Markovic eller Can eller fordi vi ikke kendte til dem (bare for at nævne et par eksempler), så kunne det måske godt tænkes, at Rodgers ved præcist hvad han får og hvad de skal bruges til..

Dermed ikke sagt, at det ikke er i orden at kritisere, men vi har trods alt brugt mange penge, vi har købt stort ind og vi har målsætninger, ja, vi har en plan, Egon Olsen. Og så må vi som en anden Yvonne gennemkritisere den, hvis den ikke lykkedes! Men, tænker jeg, giv den liiiige en chance først :)

Når det så er sagt, så er der som en del også fremhæver, nogle åbenlyse handler der gerne må gå igennem - en back og en angriber - for der mangler vi både kvantitet og kvalitet.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø

Indlæg af Emmy » mandag, 04. aug, 2014 14:23

Enig med Jesper, det er altså meget teoretisk og tankespin indtil transfervinduet lukker og vi ser hvad vi endeligt ender op med. Og sålænge sæsonen ikke er igang og vi ikke har kunnet bedømme hvad de nye spillere rent faktisk har at byde ind med, så er det simpelthen for tidligt at konkludere noget som helst.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 14:30

Jesper skrev:Er det ikke en sindssygt teoretisk diskussion, hvorvidt vi er stærkere eller ej? Vi er som en skrev ikke engang kommet i gang med sæsonen endnu og transfervinduet er ikke lukket. Der er ikke noget galt i diskussionen (jeg har selv deltaget flittigt), men når man ligefrem slår noget fast, at vi har haft et "patetisk" vindue, så er man da en ren Nostradamus.

Derudover er to sæsoner svære at sammenligne, for ikke at sige umuligt, for de andre klubber flytter sig jo også i forskellige retninger, så et sammenligningsgrundlag er der reelt ikke.

Måske man bare skulle have en lille, bitte, mikroskopisk tiltro til at scouts, trænere, transferansvarlige osv, har bare en lille bitte forstand på, hvad de gør...? De er trods alt, i modsætning til os kloge hoveder, professionelle.

Min pointe er kun, at selv om vi ikke lige kan se mulighederne i Markovic eller Can eller fordi vi ikke kendte til dem (bare for at nævne et par eksempler), så kunne det måske godt tænkes, at Rodgers ved præcist hvad han får og hvad de skal bruges til..

Dermed ikke sagt, at det ikke er i orden at kritisere, men vi har trods alt brugt mange penge, vi har købt stort ind og vi har målsætninger, ja, vi har en plan, Egon Olsen. Og så må vi som en anden Yvonne gennemkritisere den, hvis den ikke lykkedes! Men, tænker jeg, giv den liiiige en chance først :)

Når det så er sagt, så er der som en del også fremhæver, nogle åbenlyse handler der gerne må gå igennem - en back og en angriber - for der mangler vi både kvantitet og kvalitet.
Patetisk ville heller ikke være mit ordvalg.

Til gengæld synes jeg sagtens, at man kan stille spørgsmålstegn ved kompetencerne hos de transferansvarlige baseret på tidligere handler. Af alle foreløbige handler (uden at tage denne sommers handler med, da vi ikke har set dem spille) er det i mine øjne kun Coutinho og Sturridge, der har bidraget positivt til startelveren, mens Mignolet måske har sørget for status quo. Alle andre handler har i mine øjne været spillere, der var dårligere end dem, som vi allerede havde til startelveren. I stedet for at købe få gode spillere har vi købt mange halvgode spillere. Med flere penge i posen og CL som lokkedåse, så var det i hvert fald mit håb, at vi endelig denne sommer ville gå væk fra at skyde med spredehagl og købe få spillere af højeste kvalitet. Men når man ser på antallet af nye signings, så tyder alt på, at vi er fortsat den tendens, som har kendetegnet os i tidligere vinduer. Det er kritisabelt i mine øjne.

I forhold til at vente med kritikken, så har jeg altid ment, at man skal bringe sin tvivl på banen med det samme. Rodgers skal gerne kunne fornemme en skepsis overfor det foreløbige transfervindue fra os fans. At lægge den slags forventningspres er den eneste obskure lille mulighed vi fans har for at påvirke processen. Derudover mener jeg ikke, at man har ret til at kritisere beslutninger, som man har været enige i. Dem kan man kun ærgre sig over. Så at undlade at kritisere nu og så efter en eventuelt skuffende sæson at svinge hammeren vil i min optik være hyklerisk.
Kloppite

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. aug, 2014 14:42

Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.

Besvar