Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » søndag, 16. jun, 2013 12:13

Surf skrev:Er meget enig Aarhus. Men ang. Assaidi så mener jeg at have læst, at han var scoutet under Dalglish og i høj grad et indkøb Ayre stod gennemførte, fordi han ville have en kantspiller af hans type. Jeg må indrømme, at det ikke er fra nogen specielle officielle kilder, men mere bare snak rundt omkring på RAWK og twitter, og det er selvfølgelig ren spekulation. Men hvis man ser på Assaidi som spillertype, ville kan jo nok også passe bedre til Dalglish, idet han er mere klassisk kant der dribler sig ned til baglinjen og slår et indlæg. Han passer slet ikke ind i Rodgers ideer om, hvordan vi skal spille fodbold (med dygtige presspillere). Og hvis vi ser på mængden Rodgers har spillet ham, ligner det heller ikke et BR køb - så ville han vel have fået flere chancer (ligesom Borini og Allen).
Assaidi er nu langt fra en klassisk engelsk kant. I Holland blev han brugt meget på venstrekanten, hvor han trak ind i banen og enten afleverede eller afsluttede med sit foretrukne højreben. Han er muligvis blevet scoutet under Comolli/Dalglish, men det ændrer stadig ikke på, hvilken type Assaidi er. Suarez blev jo også scoutet under Comolli/Dalglish. Assaidi er en typisk hollandsk offensiv spiller, men bare for dårlig. Heldigvis var han også ret billig.

Coutinho blev i øvrigt også scoutet under Comolli/Dalglish.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/21236041
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » søndag, 16. jun, 2013 12:24

Nu ved jeg ikke, hvor pålidelig kilden er, men man kan da håbe, det er rigtigt. :clap:
http://www.bloomberg.com/news/2013-06-1 ... aryan.html

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 16. jun, 2013 12:29

Pakken skrev:Nu ved jeg ikke, hvor pålidelig kilden er, men man kan da håbe, det er rigtigt. :clap:
http://www.bloomberg.com/news/2013-06-1 ... aryan.html
Syntes at den norske skrev, at de var rimelig pålidelige. :dontknow:

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » søndag, 16. jun, 2013 12:31

thefugle skrev:
Badooo skrev:
OBI-WAN skrev:
Badooo skrev:Jeg vil tillade mig at være kritisk over for Luis Alberto. Jovist den video er fin, men se lige forsvarsspillerne. De sejler jo helt absurd, på et niveau der minder om en lørdagskamp Silkeborg og AC Horsens på en kold efterårsdag, hvor ingen rigtigt gider noget. Manden blev udlånt fra Sevilla til Barcelonas reservehold. Han har altså ikke spillet på højeste niveau endnu og vist noget. Han er snart 22 år gammel og kan ikke kaldes talent. Mange assists, enkelte mål, men på et niveau der er langt lavere, end det jeg ville forvente af en spiller, der skulle hentes til Liverpool i en tid, hvor pengene altså ikke er noget, vi har rigtig mange af. Så vil jeg hellere spare de penge og bruge dem på at fylde ud i de transfers, hvor der mangler lidt knaster, for at sælgende klub også er tilfreds med handlen. Nej tak til Luis Alberto. Brug pengene og tiden på at gennemføre Mkh-handlen istedet.
Nu skal han vel lige have lov til at fylde 21 først, ikk? :) Og jeg er nu også overbevist om, at den her handel ikke koster os Mkhitaryan. Mon ikke de i Liverpool kan lægge 2 og 2 sammen? Og siden hvornår kan man ikke kalde en spiller på 20-21 et talent? Enkelte mål.. ja, ja, eller 11.. Hvad forventer du af spillere på 20? Fast spilletid på en førsteholdstrup og 20+ mål?
Han har iøvrigt spillet 7 kampe for Sevillas førstehold, inden han kom til Barce. De hentede ham vel fordi de så noget? :D Op med humøret. Jeg tror du skal læse op på ham igen, for du rammer altså noget ved siden af der. :)
Mit hoved gad ikke fungere, da jeg regnede. Men for en snart 21-årig vil jeg stadig mene, at der må være lidt flere meritter at trække på, hvis man skal ud og bruge penge på ham. Det ene år fra eller til gør ikke en forskel i mit hoved. Hvad jeg forventer af en spiller, der spiller på et reservehold i en sekundaliga, som angriber, og som skal hentes til en klub, der ønsker at spille med om CL-pladserne i England? Mål. Masser af mål. Især, når forsvarsspillerne i den liga han spiller i, er som beskrevet tidligere. Jeg siger ikke +20 hvis man har spillet i en førsteholdstrup i en stærk liga, men det er vel ikke for meget forlangt, at man har vist bare lidt skarphed foran kassen? Det har han ikke. I Sevilla har han spillet 7 førsteholdskampe. 0 mål, 1 assist. Hvis dét er hans performance mod spillere på et niveau, som han kan forvente i PL, så siger jeg endnu engang nej tak.

Generelt kan jeg ikke se, hvad han kan, som vores egne talenter ikke selv kan bidrage med. Coutinho havde kampe for Inter og Espanyol i bagagen, da vi hentede ham, og han havde delvist vist sit værd. Det køb kunne jeg godt se logikken i. Det her kan jeg sgu ikke.
Du kan kaldes et talent hele dit liv. Ronaldo er stadig et talent og det er messi os.

Du har misforstået ordet talent.
Der er forskel på at have talent og være et talent. At have talent er livslangt. At være et talent er ret accepteret, som noget man er i sine ungdomsår. Der er også noget der hedder ordentlig argumentationsteknik, og så forsøge at vinde en diskussion via irrelevant flueknepperi.
Badooo siger, hvad han mener!

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » søndag, 16. jun, 2013 12:33

Aarhus skrev:
OBI-WAN skrev:
Tænker du at købe en decideret DM ala Wanyama som erstatning til Lucas eller hvordan? :)
Jeg tænker en decideret defensiv midtbanespiller ja. Ikke en halvløsning i form af Papa, for jeg mener bestemt, vi skal have kontinuitet. Det ville være synd, hvis Papa (såfremt vi henter ham) ender som Phil Jones, der bliver kastet rundt på alle mulige positioner. Jeg vil hellere have spillere, der er meget kompetente på en enkelt plads frem for spillere, der er fine nok på flere positioner i det defensive. I det offensive ser jeg det som en god egenskab at kunne spille flere positioner.
Jeg tror egentligt at Rodgers ser Lucas som det rigtig første valg, og Papa som den nødvendige "back up", man jo bare skal have til alle pladser. Du har ikke den store tiltro til Lucas?

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » søndag, 16. jun, 2013 12:37

Fribytter skrev:
Surf skrev:Er meget enig Aarhus. Men ang. Assaidi så mener jeg at have læst, at han var scoutet under Dalglish og i høj grad et indkøb Ayre stod gennemførte, fordi han ville have en kantspiller af hans type. Jeg må indrømme, at det ikke er fra nogen specielle officielle kilder, men mere bare snak rundt omkring på RAWK og twitter, og det er selvfølgelig ren spekulation. Men hvis man ser på Assaidi som spillertype, ville kan jo nok også passe bedre til Dalglish, idet han er mere klassisk kant der dribler sig ned til baglinjen og slår et indlæg. Han passer slet ikke ind i Rodgers ideer om, hvordan vi skal spille fodbold (med dygtige presspillere). Og hvis vi ser på mængden Rodgers har spillet ham, ligner det heller ikke et BR køb - så ville han vel have fået flere chancer (ligesom Borini og Allen).
Assaidi er nu langt fra en klassisk engelsk kant. I Holland blev han brugt meget på venstrekanten, hvor han trak ind i banen og enten afleverede eller afsluttede med sit foretrukne højreben. Han er muligvis blevet scoutet under Comolli/Dalglish, men det ændrer stadig ikke på, hvilken type Assaidi er. Suarez blev jo også scoutet under Comolli/Dalglish. Assaidi er en typisk hollandsk offensiv spiller, men bare for dårlig. Heldigvis var han også ret billig.

Coutinho blev i øvrigt også scoutet under Comolli/Dalglish.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/21236041
Jeg skrev nu ikke noget om klassisk engelsk kant. Men jeg har ikke set andet til ham end i LFC, og der synes jeg ofte han tog udgangspunkt helt ude på kridtstregen. Han trak da ind nogen gange, men jeg synes ofte han diblede ned mod baglinjen, og jeg husker situationer hvor Enrique og ham har stået oven i hinanden der ude på kanten. Men jeg har ikke noget stort grundlag for at sige det, så du har sikkert ret i, at han er mere inside winger end jeg troede. Det ændrer dog ikke ved min pointe om, at han passer dårligt til Rodgers.

Pointen er jo, at han ikke virker som en type Rodgers ville have syntes om, grundet hans ringe evner uden bold og i pasningsspillet. Ved Suarez og Coutinho er kvaliteten jo så åbenlys, at det er klart at Rodgers spiller dem uanset hvem der "opdagede dem". Men hvis Assaidi var en spiller Rodgers troede meget på, og selv havde hentet, ville han jo nok have givet ham flere chancer. Hos Dalglish kunne han jo være tiltænkt en mere direkte rolle, og derfor have passet bedre ind.

Og det var jo ikke for at sige, at det pr. definition var dårligt når spillere blev scoutet under Comolli/Dalglish, så du behøver skam ikke forsvare dem ved at tale om Cou og Suarez.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 16. jun, 2013 12:48

OBI-WAN skrev:
Jeg tror egentligt at Rodgers ser Lucas som det rigtig første valg, og Papa som den nødvendige "back up", man jo bare skal have til alle pladser. Du har ikke den store tiltro til Lucas?
Jo, jeg ser et kæmpe lys i Lucas, og inden hans skade, var han blandt de aller bedste defensive midtbanespillere i Europa efter min mening. Jeg er bare en smule skeptisk, nu når Lucas har haft en så alvorlig skade, for det tager lang tid at komme sig oven på en korsbåndsskade. Jeg kan godt se, vi ikke får så mange kampe i år pga. vi ikke er i Europa, men det er stadig et sats kun at have en meget kompetent spiller til en så vigtig position på holdet. Nu er Lucas ikke kendt for at være skadet, så jeg er egentlig heller ikke så bange for, at han skal få en masse småskader, men man kan bare aldrig vide sig sikker.

Jeg ville være ked af at se Joe Allen spille på den defensive midtbane igen, for det er ikke der, han er bedst.

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » søndag, 16. jun, 2013 13:26

Har vi ikke også Gerrard til den def midt hvis Lucas ikke præstere eller er skadet, mener da at det er den position han har spillede de sidste par kampe på landsholdet.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 16. jun, 2013 14:49

rnh skrev:Har vi ikke også Gerrard til den def midt hvis Lucas ikke præstere eller er skadet, mener da at det er den position han har spillede de sidste par kampe på landsholdet.
Selvom hans disciplin har været god i sidste sæson, så ville jeg ikke føle mig tryg ved at have Gerrard som den bagerste midtbanemand. Til tider står han og ser fodbold, når han har mistet bolden, og det er bestemt ikke den rigtige position at gøre det i.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 16. jun, 2013 18:30

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

ElTorro

Indlæg af ElTorro » søndag, 16. jun, 2013 18:40

av, av, av, ja...!
Han er satme en cool spiller. Hvis nu vi siger, at Downing ryger, så kunne Ayew satme være en interessant spiller!

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 16. jun, 2013 18:44

Jesper skrev:http://onside.dk/premier-league/marseil ... ger-jeg-ja
Se det kunne blive sjovt!
Ifølge Wikipedia har han en frikøbsklausul på omkring £15m* - og nu kommer han selv med de her udtalelser? Det er næsten for godt til at være sandt...

Hvis Wiki har ret, så er der imidlertid kun én ting at sige: Så er det fandme med at komme i sving Ayre!

* http://en.wikipedia.org/wiki/Andre_Ayew

Brugeravatar
sagoss

Indlæg af sagoss » søndag, 16. jun, 2013 19:12

KØB! Absolut en dygtig fodboldspiller. Ville se ret godt ud hvis han erstattede Downing.
Campioné

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 16. jun, 2013 19:35

sagoss skrev:
KØB! Absolut en dygtig fodboldspiller. Ville se ret godt ud hvis han erstattede Downing.
Han kan spille på flere positioner. I øvrigt en pudsig melding, for han kunne have spredt benene for så mange andre klubber. Der har vel givetvis været en agent indblandet og en løs forespørgsel fra os som forspil..
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » søndag, 16. jun, 2013 20:03

Det er altså virkelig underligt, hvis både Ayew og Mhkitaryan bliver købt i dette vindue. Jeg har altid købt de to spillere i mine FM-spil med Liverpool, og de er hver gang blevet world class players. :army8:
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar