AJ skrev:texy skrev:AJ skrev:Lad os sige vi afskriver £2m om året de næste fire år.
Hvis vi sælger ham for £0 vil vi få et minus på £8m herved.
Hvis vi ikke sælger ham vil vi stadig have et minus på £8m over de fire år.
Så hvad er forskellen?
P.S. I Liverpools regnskab står amortisationen under non cash flow expenses.
Det indlæg må jeg desværre erkende, at jeg ikke kan finde hoved eller hale i?
Påstår du, at vi har givet x antal millioner for ingenting eller misforstår jeg? For mig ser det ud som om, at du konkluderer, at Borini intet kan bidrage til det sportslige/omsætningen. Hvis han er indkøbt med det formål aldrig at blive brugt, så har du ret.
Hvorfor nævner du amortisationen?
Men hvad man forventer, at tjene på Borini fremgår jo ikke direkte af regnskabet? Hvis det gør, så vil jeg dog gerne se hvor
Player amortisation = det beløb der afskrives af spillerens købsværdi.
Jeg ved godt, hvad amortisation er. Så meget fulgte jeg da med på skolen. Jeg forstår bare ikke, hvorfor du nævner, at det står inder non cash flow expenses. Det siger vel sig selv.
Jeg går ud fra, at aktivet (Borini) er købt til produktionen, hvorfor han skal levere en produktionsværdi svarende til som minimum det beløb hans værdi afskrives med årligt. Det er altså på det sportslige plan, der skal tjenes på Borini. En klub, der ønsker at spille med i toppen, kan ikke købe spillere med videresalg som førsteprioritet. Og selvom vi valgte at drive forretningen på den måde, så vil det stadig være en dårlig forretning at købe dyrt for efterfølgende at sælge billigt, hvilket vel var essensen af debatten.
Du kan have ret i, at det eksempelvis kunne være forretningsmæssigt fornuftigt at sælge Borini billigt, hvis det garanterede, at vi så denne gang endte med at hente en spiller af højeste kvalitet, der sikrer os sportslig succes. Men tager vi de seneste mange transfervinduer med i betargtningen, så er der ikke meget der taler for, at vi ikke skulle hente en ny Borini. Så kan vi starte forfra, og DET vil være en økonomisk lavine (og er vel nærmest den slags lavine vi måske allerede prøver at komme ud af med mange dyrt købte spillere, som ikke har leveret kvalitet, der matcher deres pris).
Vil i øvrigt lige påpege, at Borini for mig slet ikke er afskrevet. Jeg beholder ham gerne. Nu var det bare ham, der blev brugt i debatten.