Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Skrtel og Agger var da ikke en succes fra dag 1. De brugte da i hvert fald et halvt år på at finde sig til rette, og Skrtel kæmpede en del med at holde et stabilt højt niveau. Han havde problemer med at komme stærkt tilbage efter dårlige kampe eller skader (modsat Agger).
Sami spillede fire sæsoner i Willem II, inden han skiftede, og selvom han måske kunne have taget springet en sæson tidligere, så tvivler jeg stærkt på, at Sami kunne have spillet sig ind som fast mand for LFC, da han skiftede til Willem II som 22-årig. Carra blev først som 26-årig fast mand i midterforsvaret. Henchoz skiftede også i en alder af 25 år til LFC. Og så er der også Carra.
Pointen er såmænd blot, at man ikke kan forvente, at Coates allerede er en profil, og det skal han være for at få spilletid i konkurrence med et PL's bedste stopperpar. Jeg mener dog heller ikke, at et indkøb af en ny centerforsvarer er tvingende nødvendigt. Coates er forhåbentlig - selvfølgelig afhængig af modstanderen - tredjevalg, og hvis ikke så bliver han det forhåbentlig efter denne sæson. Jeg tror, at han snildt kan snige sig op på 25 kampe inklusive alle turneringer i næste sæson som tredjevalg.
Sami spillede fire sæsoner i Willem II, inden han skiftede, og selvom han måske kunne have taget springet en sæson tidligere, så tvivler jeg stærkt på, at Sami kunne have spillet sig ind som fast mand for LFC, da han skiftede til Willem II som 22-årig. Carra blev først som 26-årig fast mand i midterforsvaret. Henchoz skiftede også i en alder af 25 år til LFC. Og så er der også Carra.
Pointen er såmænd blot, at man ikke kan forvente, at Coates allerede er en profil, og det skal han være for at få spilletid i konkurrence med et PL's bedste stopperpar. Jeg mener dog heller ikke, at et indkøb af en ny centerforsvarer er tvingende nødvendigt. Coates er forhåbentlig - selvfølgelig afhængig af modstanderen - tredjevalg, og hvis ikke så bliver han det forhåbentlig efter denne sæson. Jeg tror, at han snildt kan snige sig op på 25 kampe inklusive alle turneringer i næste sæson som tredjevalg.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Imo kommer det lidt an på hvordan du definerer "tvingende nødvendigt". Det er ikke tvingende nødvendigt i den forstand, at vi er helt på spanden, hvis/når Skrtel eller Agger bliver skadede, for Carra, Coates og evt Kelly kan udmærket vikariere i en snæver vending. I kortere perioder, vel at mærke. Men hvis ambitionen til næste år seriøst er at spille med i top 3-4 stykker, og det går jeg ud fra at det er, så er der IKKE råd til lange pauser til Agger/Skrtel, medmindre vi får en højtkvalificeret trediemand på positionen, fx Samba.Fribytter skrev:Skrtel og Agger var da ikke en succes fra dag 1. De brugte da i hvert fald et halvt år på at finde sig til rette, og Skrtel kæmpede en del med at holde et stabilt højt niveau. Han havde problemer med at komme stærkt tilbage efter dårlige kampe eller skader (modsat Agger).
Og taget i betragtning at Samba er utilfreds i Blackburn, hvilket kun vil forstærkes hvis de ryger ned, og sandsynligvis kan erhverves relativt billigt - der var rygter i vintervinduet om bud på 6-7 mill. £, så vidt jeg husker - så synes jeg han er værd at gå efter.
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Den ubekendte er selvfølgelig Coates, da jeg stadig ikke synes jeg kender meget til ham. Hvis han uden problemer ville kunne agere tredjevalg næste sæson, og måske endda samtidig presse Skrtel og Agger lidt, så er det fint.
Men ellers er min plan følgende:
2012-13:
1. Agger
2. Skrtel
3. Mr. X
4. Carragher
- Coates udlejes til en anden PL klub
Hvis Coates ikke kan komme på holdet hos en anden PL klub, så er han ikke god nok til os.
2013-14:
1. Agger
2. Skrtel
3/4. Mr. X
3/4. Coates
Sådan som vi har set Coates indtil videre, så kan jeg slet ikke forstå hvordan man ikke mener en midterforsvarer har prioritet. Ja, Skrtel-Agger er fint, men hvad når en af dem/de bliver skadet? Forhåbentlig (og formodentlig) spiller vi europæisk næste år, og så er det altså mange kampe. Jeg er bare ikke tryk ved Coates og/eller Carragher.
P.S. Jeg synes vi skal holde Martin Kelly uden for ligningen indtil Kenny rent faktisk har vist, at han vil bruge ham i midterforsvaret. Jeg er dog enig i, at Kelly ligner en midterforsvarer mere end han ligner en back.
Men ellers er min plan følgende:
2012-13:
1. Agger
2. Skrtel
3. Mr. X
4. Carragher
- Coates udlejes til en anden PL klub
Hvis Coates ikke kan komme på holdet hos en anden PL klub, så er han ikke god nok til os.
2013-14:
1. Agger
2. Skrtel
3/4. Mr. X
3/4. Coates
Sådan som vi har set Coates indtil videre, så kan jeg slet ikke forstå hvordan man ikke mener en midterforsvarer har prioritet. Ja, Skrtel-Agger er fint, men hvad når en af dem/de bliver skadet? Forhåbentlig (og formodentlig) spiller vi europæisk næste år, og så er det altså mange kampe. Jeg er bare ikke tryk ved Coates og/eller Carragher.
P.S. Jeg synes vi skal holde Martin Kelly uden for ligningen indtil Kenny rent faktisk har vist, at han vil bruge ham i midterforsvaret. Jeg er dog enig i, at Kelly ligner en midterforsvarer mere end han ligner en back.
Jeg er enig med dig, AJ. Men det er, i min optik, ikke den position der skal prioriteres højest. Jeg synes det ville være rigtig godt, hvis vi kunne købe en rutineret spiller til billig penge, der kunne hjælpe til på positionen. Men vi skal ikke gå ud og bruge +10 mio. pund på en midterforsvarer.
Vi er før blevet linket med Eric Abidal. Han kan da både dække venstreback og midterforsvaret, så måske han kunne være en løsning i den forstand? Jeg vil personligt ikke turde stole på Jack Robinson hverken nu eller i næste sæson og det er meget sandsynligt at Fabio Aurelio er igang med sin sidste sæson i klubben.
Sådan generelt til forsvar og central midtbane kunne jeg godt tænke mig disse tre spillere: Eric Abidal, Seydou Keita og Joe Allen. De burde ikke koste alt for mange penge tilsammen, men vil give os et kvalitetsløft på afgørende positioner. Så kan vi investere resten i offensiven.
Vi er før blevet linket med Eric Abidal. Han kan da både dække venstreback og midterforsvaret, så måske han kunne være en løsning i den forstand? Jeg vil personligt ikke turde stole på Jack Robinson hverken nu eller i næste sæson og det er meget sandsynligt at Fabio Aurelio er igang med sin sidste sæson i klubben.
Sådan generelt til forsvar og central midtbane kunne jeg godt tænke mig disse tre spillere: Eric Abidal, Seydou Keita og Joe Allen. De burde ikke koste alt for mange penge tilsammen, men vil give os et kvalitetsløft på afgørende positioner. Så kan vi investere resten i offensiven.
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Coates vil ganske rigtigt med stor sandsynlighed få meget ud af at blive lejet ud; helt fint til en af de små PL-klubber, hvor han (forhåbentlig) dels ville få en del spilletid, og få en del at bestille i kampene, dels ikke ville være underlagt et alt for stort forventningspres.
En af de bedre Championship-klubber, Southampton eller Blackpool fx., kunne også være OK. Vi har før haft et godt samarbejde med Blackpool.
En af de bedre Championship-klubber, Southampton eller Blackpool fx., kunne også være OK. Vi har før haft et godt samarbejde med Blackpool.
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hvad nu hvis den anden klub er en topklub i PL betyder det så at han er god nok til Liverpool FC, eller...AJ skrev:Hvis Coates ikke kan komme på holdet hos en anden PL klub, så er han ikke god nok til os.

Tvingende nødvendigt som i, at hvis Agger og Skrtel kan holde sig fri af skader i størstedelen af sæsonen er det ikke tvingende nødvendigt. Denne sæson er vel Aggers eksamen. Man kan jo ikke både planlægge efter, at Agger er meget skadet og lidt skadet. Enten skal han sælges, eller så skal der trupplanlægges efter, at han er en del af truppen.
Og så skal man heller ikke glemme, at Lucas ofte gør arbejdsbetingelserne noget lettere for det centrale forsvar. Trioen Skrtel, Agger og Lucas er vel den bedste i hele PL, og ville den blive vanvittigt svækket af, at Coates kommer ind? Jeg tror det ikke.
Jeg ville prioritere en angriber og en wing. Og så gå efter en alsidig midtbanespiller, hvis en sådan er mulig at få fat i. En bedre offensiv og ikke mindst hurtigere offensiv vil også gøre arbejdsbetingelserne for forsvaret bedre.
Og så skal man heller ikke glemme, at Lucas ofte gør arbejdsbetingelserne noget lettere for det centrale forsvar. Trioen Skrtel, Agger og Lucas er vel den bedste i hele PL, og ville den blive vanvittigt svækket af, at Coates kommer ind? Jeg tror det ikke.
Jeg ville prioritere en angriber og en wing. Og så gå efter en alsidig midtbanespiller, hvis en sådan er mulig at få fat i. En bedre offensiv og ikke mindst hurtigere offensiv vil også gøre arbejdsbetingelserne for forsvaret bedre.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Nej jeg laver sgu ikke sjov, for synes ikke det er specielt sjovt som det går med ny indkøbene i LFC, med PL kampe i bæltet altså . Pointen er, at det ikke er antallet af PL kampe der nødvendigvis er afgørende. Coates med 2-3 pl kampe, har spillet bedre end Downing med hundreder af PL kampe.SeanJohn skrev:Laver du sjov? Downing har spillet hundredvis af PL kampe.Thommo skrev:Jeg synes bare du konkluderer at Coates, pr definition har brug for tilvænning. Det er der ingen garantier for, at det er tilfældet. Vel har han set rusten og lidt kluntet ud i de minutter han har fået, men det er der en god grund til, manglende kampe. Jeg vil ikke spå om han slår igennem, men venter med at konkludere til at får et langt "run". Downing eksempelvis, virker også til han skal vænne sig til ligaen. Han har været mere elendig end Coates, efter min mening
Coates har selv udtalt han er ved at vænne sig til det engelske spil, og han spiller vist jævnligt for reserverne.
Verden er smask fuld af hyklere....
Smag og behag, Agger slog til fra dag et, Skrtel fra dag to. Skrtel havde en mindre god 1. kamp, men derefter gik det fint.Fribytter skrev:Skrtel og Agger var da ikke en succes fra dag 1. De brugte da i hvert fald et halvt år på at finde sig til rette, og Skrtel
Agger var vist præget af skader i starten hvis jeg husker korrekt, men at sig han ikke slog til er jeg i den grad ikke enig i. Sami og Carra var immervæk ikke stinkende elendige, så at han ikke røg i start 2 er ikke ens betydende med han faldt igennem, og Agger var heller ikke købt til start 11´er skal det nævnes. Specielt Sami var vel noget nær top 10 i verden, og Carra heller ikke helt uefen.
Et halvt år, til at slå til? ved ikke hvor det kommer fra? kan sige jeg ikke er enig. Så kan du srive dine meninger, som facts lige så tosset du vil.
Verden er smask fuld af hyklere....
Fakta er, at Agger netop blev skadet og kun spillede fire kampe efter sit skifte. Fire kampe på et halvt år er altså ikke meget. Det er næsten Coates'sk. Og af de fire kampe er jeg overbevist om, at Agger fik meget kritik for sin præstation imod Fulham (som LFC i øvrigt vandt sikkert). Debuten var heller ikke vildt overbevisende. De to andre kampe var måske bedre - det husker jeg ikke. Jeg ved bare, at jeg stadig var usikker på, om Agger havde været pengene værd, da 06/07-sæsonen gik igang, og det bundede i, hvad jeg havde set. Coates har været mere stabil i sine sporadiske optrædener, end Agger var.Thommo skrev:Smag og behag, Agger slog til fra dag et, Skrtel fra dag to. Skrtel havde en mindre god 1. kamp, men derefter gik det fint.Fribytter skrev:Skrtel og Agger var da ikke en succes fra dag 1. De brugte da i hvert fald et halvt år på at finde sig til rette, og Skrtel
Agger var vist præget af skader i starten hvis jeg husker korrekt, men at sig han ikke slog til er jeg i den grad ikke enig i. Sami og Carra var immervæk ikke stinkende elendige, så at han ikke røg i start 2 er ikke ens betydende med han faldt igennem, og Agger var heller ikke købt til start 11´er skal det nævnes. Specielt Sami var vel noget nær top 10 i verden, og Carra heller ikke helt uefen.
Et halvt år, til at slå til? ved ikke hvor det kommer fra? kan sige jeg ikke er enig. Så kan du srive dine meninger, som facts lige så tosset du vil.
Det kan sagtens være, at jeg ikke er helt fair overfor Skrtels første tid i klubben, men derfor har Skrtel jo stadig ikke spillet så godt tidligere som i denne og slutningen af sidste sæson. Der var vel stort set ingen, der mente, at Skrtel skulle være fast mand for et år siden.
-
- Alder: 37
Jack Robinson for the win!!
De to Manchester klubber slås om 17-årig vidunderdreng
Kilde: Daily Mirror
Sandsynlighed: Middel
Note: City og United kæmper ud over mesterskabet også om den 17-årige midtbanespiller Will Hughes, der spiller i Derby og på Englands u17 landshold.
Hvorfor melder Liverpool sig ikke ind i kampen om sådan et talent.
Kilde: Daily Mirror
Sandsynlighed: Middel
Note: City og United kæmper ud over mesterskabet også om den 17-årige midtbanespiller Will Hughes, der spiller i Derby og på Englands u17 landshold.
Hvorfor melder Liverpool sig ikke ind i kampen om sådan et talent.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Vi har Coady jo, han er da Kaptajn på samme hold 
* Vi har jo også hentet ham fra sporting, Texierera, der er masser af talenter i klubben og jeg tror der kommer mange flere vores vej

* Vi har jo også hentet ham fra sporting, Texierera, der er masser af talenter i klubben og jeg tror der kommer mange flere vores vej

Før vi snakker om nye midtstoppere, har vi altså en Danny Wilson i Blackpool, der spiller fast for et hold der pt. ligger nr. 4 i championship. Manden er lige fyldt 20 år (27. dec), og har allerede spillet 5 kampe for det skotske landshold. Han var ikke for overbevisende i de kampe han fik sidste år, men meget af tiden blev han også spillet ude af position (venstre back).
Jeg tror ikke det vil være en dum idé at låne Sebastian Coates ud i næste sæson, også satse på Agger, Skrtl, Carra, Wilson og Kelly som midterforsvarer. Derudover er Andre Wisdom også et godt 6. valg.
Jeg synes ikke der skal købes ind i forsvaret, men vi mangler i den grad fløje, der er i stand til at lave nogle ordentlige indlæg. Spræng boksen på min. en verdensklasse fløj, og en stabil midtbanespiller.
Jeg tror ikke det vil være en dum idé at låne Sebastian Coates ud i næste sæson, også satse på Agger, Skrtl, Carra, Wilson og Kelly som midterforsvarer. Derudover er Andre Wisdom også et godt 6. valg.
Jeg synes ikke der skal købes ind i forsvaret, men vi mangler i den grad fløje, der er i stand til at lave nogle ordentlige indlæg. Spræng boksen på min. en verdensklasse fløj, og en stabil midtbanespiller.
Hvis Wilson nu er bedre end Carra, og måske endda også Coates, så er det da bestemt noget der mindsker behovet for en ny midterforsvarer. Men det ved jeg ikke om han er.
@ Fribytter
Vi er ikke enige. Ud fra det jeg har set til Coates, så ville det være en markant svækkelse hvis han skulle spille i stedet for Skrtel eller Agger. Jeg holder stadig på en udlejning til en mindre PL-klub, hvor han få nogle kampe i benene og noget hår på brystet.
@ Fribytter
Vi er ikke enige. Ud fra det jeg har set til Coates, så ville det være en markant svækkelse hvis han skulle spille i stedet for Skrtel eller Agger. Jeg holder stadig på en udlejning til en mindre PL-klub, hvor han få nogle kampe i benene og noget hår på brystet.