Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 10. jan, 2012 11:45

Kelly skrev:Honda og Kalou kan de bruges i Liverpool ?. Det er ikke fra hylde 1.
Ja det synes jeg godt de kan. Honda kan helt sikkert, mens det er mere tvivlsomt med Kalou. Der er vel en grund til at de ikke bruger ham i Chelsea men jeg synes der er gode kvaliteter i ham.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 10. jan, 2012 14:52

Har folk der synes godt om Bent set ham i den her sæson? Han har været elendig for Villa og fansne er heller ikke tilfredse med ham, da han virker lad og uden gnist når han spiller. Det var tydeligt i FA kampen forleden at han er over the hill, så vil jeg hellere hente en rutineret gammel målræv, hvis det er fordi at det er svært at få fat i etablerede landsholdspillere. Er det ikke muligt at få Raul lokket fra Tyskland, eller måske Klose fra Lazio?

Jeg synes det er mange penge at give for en angriber der før har bevist at han ikke duer i ambitiøse klubber som både Tottenham og Aston Villa(dog fint målgennemsnit får hele 2011) vel er, hvordan vil han så ikke reagere i Liverpool med det enorme pres, som bl.a. Carroll lider under?

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 10. jan, 2012 15:30

Måske Darren Bent bare er umotiveret? Husk at han skiftede fra Sunderland til Aston Villa, fordi han mente det ville være et skridt i den rigtige retning. Aston Villas pris bør dog også reflektere Bents form i denne sæson. Var der i øvrigt ikke nogen der lagde mærke til, at McLeish påstod han havde snakket med Kenny, der havde sagt at Liverpool ikke var interessede i Bent. Nu skal man ikke tro på alt, men i såfald virker det mærkværdigt at McLeish skulle gøre det så personligt.

Lad mig understrege at jeg ser Bent være en forstærkning til vores angreb, ligesom det i øvrigt er tilfældet med f.eks. Demba Ba. Men jeg ønsker ikke Bent til den pris der spekuleres i - jeg synes en pris omkring 100 mio. kr. og nogle add-ons afhængig af hans succes her og vores succes mens han er her, er en fair pris - men heller ikke mere.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » tirsdag, 10. jan, 2012 15:38

Jeg tror Nicoen er inde på noget af det rigtige hér. Det handler ikke blot om spillere der HAR bevist deres værd, men i høj grad om spillere om hvem man antager VIL vise sit værd. Et skifte fra Spurs eller Villa til LFC er, selvom Spurs ligger over os i tabellen, et skifte fra en ambitiøs klub til en storklub. Selvom folk prøver at "fratage" os titlen "storklub" grundet manglen på pokaler, så er der immervæk et helt andet (forventnings-)pres i LFC fremfor fx Spurs eller Villa. Ikke at forklejne disse to klubber, som er store i en generel sammenhæng og som har potentiale pga. deres status og hjembys størrelse fx. Men der er altså et stykke op til LFC og andre ligesindede klubber.
Vi har set utallige eksempler på spillere, der er kommet til os og som ikke har slået til. Årsagerne kan være mange; dårlige færdigheder og derfor fejlkøb, uheldig tidsperiode med dårlige holdkammerater, problemer med tilpasning osv osv. Men spillere der slår til, klassespillere - dem vil man altid kunne se. Suarez er jo en klassespiller. Sami Hyypiä er vel nok det bedste indkøb klubben har gjort siden John Barnes. Hér var en klassespiller - men éen som ikke mange havde opdaget.
Darren Bent tror jeg ikke på i LFC, af årsager nævnt af Nicoen og af ovennævnte.
Up The RedMen... we go again!

Kræ

Indlæg af Kræ » tirsdag, 10. jan, 2012 15:52

Jan skrev:Sami Hyypiä er vel nok det bedste indkøb klubben har gjort siden John Barnes. Hér var en klassespiller - men éen som ikke mange havde opdaget.
Lige lidt off-topic, men kan nogen svare mig på hvor god en forsvarsspiller, Hyypiä egentlig blev anset som, da han kom til klubben? Det var desværre før min tid som fan.

Søren B
Geografisk sted: Odense C
Alder: 43

Indlæg af Søren B » tirsdag, 10. jan, 2012 16:33

Kræ skrev:
Jan skrev:Sami Hyypiä er vel nok det bedste indkøb klubben har gjort siden John Barnes. Hér var en klassespiller - men éen som ikke mange havde opdaget.
Lige lidt off-topic, men kan nogen svare mig på hvor god en forsvarsspiller, Hyypiä egentlig blev anset som, da han kom til klubben? Det var desværre før min tid som fan.
Jeg tror Hyypia overraskede de fleste Liverpool fans dengang. Nok ikke mange kendte ham fra Willem II, og personligt gjorde jeg heller ikke. Jeg vil selv sammenligne ham lidt med Soto fra nyere tid, dog med væsentligt større succes. Ingen forventninger, og det gjorde hans præstationer endnu større. Og så hjalp det da også at han scorede sit debut mål ca. en måned efter hans debut for os tilbage i 1999 og at han i næsten 2 år ikke modtog så meget som en advarsel.
Selv mit skæg er rødt!

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » tirsdag, 10. jan, 2012 16:59

Søren B skrev:
Kræ skrev:
Jeg tror Hyypia overraskede de fleste Liverpool fans dengang. Nok ikke mange kendte ham fra Willem II, og personligt gjorde jeg heller ikke. Jeg vil selv sammenligne ham lidt med Soto fra nyere tid, dog med væsentligt større succes. Ingen forventninger, og det gjorde hans præstationer endnu større. Og så hjalp det da også at han scorede sit debut mål ca. en måned efter hans debut for os tilbage i 1999 og at han i næsten 2 år ikke modtog så meget som en advarsel.
Eller måske nærmere en Arbeloa, som også var ung og ukendt for de fleste.
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 52

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 10. jan, 2012 17:13

Søren B skrev:
Kræ skrev:
Det fedeste dengang var, at Hyypiä sagde nej tak til at deltage i Champions League med Willem II, for at tilslutte sig en Liverpool trup, der kun skulle deltage i Europa Cup'en. Sjovt var det ligeledes at Hyypiä var mere central midtbanespiller for Willem II end han var central forsvarsspiller.

Det er sådanne dedikerede spillere vi skal have fat i, til vores trup her og nu.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 57

Indlæg af Kelly » tirsdag, 10. jan, 2012 18:15

Hvis vi har 25 mill pund at handle for nu. Så skyd det hele af på den helt rigtige dedikerede angriber. Og køb internationalt. Vi mangler mål og er snart desperate nu.
Evt. kan de yderligere leje et par stykker ind med forkøbsret til den centrale midtbane. Hvorefter der til sommer hentes et par verdensklasse midtbanespillere ind.
Neymar er uden for rækkevidde.
Tevec er et problembarn.
Rossi er skadet.

Hulk er en mulighed.
Carvani er en anden mulighed, han kender Luis. Go for him Henry, go for him.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 10. jan, 2012 18:18

Kelly skrev:Hvis vi har 25 mill pund at handle for nu. Så skyd det hele af på den helt rigtige dedikerede angriber. Og køb internationalt. Vi mangler mål og er snart desperate nu.
Evt. kan de yderligere leje et par stykker ind med forkøbsret til den centrale midtbane. Hvorefter der til sommer hentes et par verdensklasse midtbanespillere ind.
Tevec er et problembarn.
Rossi er skadet.

Hulk er en mulighed.
Carvani er en anden mulighed
, han kender Luis. Go for him Henry, go for him.
Ikke for £25m, det vil jeg næsten garantere. Desværre.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 110

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 10. jan, 2012 19:58

Aarde skrev:
Kelly skrev:Hvis vi har 25 mill pund at handle for nu. Så skyd det hele af på den helt rigtige dedikerede angriber. Og køb internationalt. Vi mangler mål og er snart desperate nu.
Tevec er et problembarn.
Rossi er skadet.

Hulk er en mulighed.
Carvani er en anden mulighed
, han kender Luis. Go for him Henry, go for him.
Ikke for £25m, det vil jeg næsten garantere. Desværre.
Jeg tror nu heller ikke, Cavani er mulig at få for det beløb.

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af John Barnes » tirsdag, 10. jan, 2012 20:09

Tevec er et problembarn.
Rossi er skadet.

Hulk er en mulighed.
Carvani er en anden mulighed, han kender Luis. Go for him Henry, go for him.
Hulk har angiveligt en klausul på €100 mil så han er ihvertfald ikke nogen mulighed, Porto vil helt sikkert kræve boksen for ham, specielt hvis de får tilbud her i vinter transfer vinduet. Cavani syntes jeg os virker ret umulig for os, at hente til klubben. Han elsker at være i Napoli, de spiller med i toppen af Serie A og de spiller Champions League, hvorfor så skifte til os?
Billede

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 10. jan, 2012 20:25

Napoli gav i sin tid 13 M euro for cavani, og det er sådan noget vi skal ud i. Kan vi finde en spiller som tilnærmelsesvis kan give samme forrentning af pengene som Cavani, så vil vi havde gjort et scoop.

Vi er forsent ude med hensyn til Cavani og Hulk. Vi skal finde den næste Cavani eller Hulk. Dvs. en spiller til rimelige penge (ca. £15-20 M), og som lige fra første fløjt kan gå ind i start-XI og gøre en positiv forskel.

xman

Indlæg af xman » tirsdag, 10. jan, 2012 20:50

Hr. Drejer skrev:Napoli gav i sin tid 13 M euro for cavani, og det er sådan noget vi skal ud i. Kan vi finde en spiller som tilnærmelsesvis kan give samme forrentning af pengene som Cavani, så vil vi havde gjort et scoop.

Vi er forsent ude med hensyn til Cavani og Hulk. Vi skal finde den næste Cavani eller Hulk. Dvs. en spiller til rimelige penge (ca. £15-20 M), og som lige fra første fløjt kan gå ind i start-XI og gøre en positiv forskel.
Lige mine ord! Man kan sammenligne det med vores køb af Torres og Suarez. En spiller, der er lovende, men mangler det sidste step op - og som forhåbentlig tager det hos os. Spillere som Cavani, Hulk, Falcao osv. bliver svære og meget dyre og få fat i.
Måske Abel Hernandez er en mulighed for en spiller, der kan erhverves for en overkommerlig sum og udvikle sig til en klassespiller hos os i løbet af kort tid.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 10. jan, 2012 20:58

Enig med Alonso i, at prisen også skal reflektere Bents form. Problemet er bare, at det er svært at blive klog på Bents form. Villa solgte deres to mest kreative spillere i sommers, og erstatningerne var egne talenter plus N'Zogbia, der har været skuffende indtil videre. Bent har virkelig ikke haft meget at arbejde med, men hvis vi ser på de chancer, som han har haft, har han været rimelig effektiv, selvom Bents egen form også kan have været medvirkende til, at han har været sværere at spille frem til målchancer.

http://tomkinstimes.com/2011/10/waste-not-want-not/

Hvis Villa mener, at scoringsproblemerne hænger sammen med Bent, så kan LFC muligvis gøre en god handel. Hvis Villa ønsker at bygge offensiven op om Bents afslutningsegenskaber, så vil Bent formentlig være dyr. Vi må jo nok indse, at Carroll ikke bliver solgt i januarvinduet, hvilket jeg personligt intet har imod (selvom andre nok har det). Suarez er selvskrevet, men behøver ikke at spille på toppen. Det gør Carroll og Bent derimod, og jeg tror også, at de som typer kan fungere sammen på toppen. Hvis Bent hentes, så er der ikke mange, der på papiret vil have en bedre angrebskonstellation, mens der dog stadig vil være hold, der har mere målfarlige kanter/sideangribere (selvom Suarez måske bliver skubbet ud i en sådan rolle i enkelte kampe). Manchester-klubberne vil dog stadig være et godt stykke foran LFC, og hvis Van Persie holder sig skadesfri, så er hans topniveau svært at hamle op med. Men reserver som Chamakh, Henry og Park Chu-Young er ikke frygtindgydende, og samlet set kan jeg heller ikke se, at NUFC og Spurs ville have bedre angreb end LFC. Jeg rater i hvertfald Bent højere end Defoe og Best/Ameobi.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Besvar