Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 02. jan, 2012 20:14

Det var da en flot forsvarstale for Kuyt, men fakta er at hans løn kan bruges til en ung og bedre spiller. Det er en helt naturlig proces at spillere der når en vis alder på et tidspunkt skal vige pladsen for yngre og bedre spillere. Det er aldrig nemt for hverken fans eller spilleren selv, men jeg forstår godt hvis Comolli og Kenny spekulerer i at bytte f.eks. Kuyt og Maxi ud.

Vil du som et tænkt eksempel ikke bytte Kuyt ud med Podolski?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 02. jan, 2012 20:32

Emmy skrev:Det var da en flot forsvarstale for Kuyt, men fakta er at hans løn kan bruges til en ung og bedre spiller. Det er en helt naturlig proces at spillere der når en vis alder på et tidspunkt skal vige pladsen for yngre og bedre spillere. Det er aldrig nemt for hverken fans eller spilleren selv, men jeg forstår godt hvis Comolli og Kenny spekulerer i at bytte f.eks. Kuyt og Maxi ud.

Nej. Jeg ville dog gerne bytte Maxi ud med Podolski - men det er jo som bekendt fordi jeg rater Kuyt væsentligt højere, end jeg rater Maxi.

Jeg kan ærligt talt ikke se nogen spillere i verden, jeg ville foretrække at have i klubben fremfor Kuyt, og som jeg samtidig tror, at det er realistisk, at vi kunne hive i land. Fakta er, at hans løn kan bruges til en anden spiller. Om han viser sig at være bedre har ikke noget som helst med fakta at gøre - det er et først et gæt og siden en subjektiv vurdering.

Og for lige at sende et tænkt eksempel den anden vej: Ville du have byttet Kuyt ud med Podolski for et halvt år siden?

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » mandag, 02. jan, 2012 20:45

Aarde skrev:
Emmy skrev:Det var da en flot forsvarstale for Kuyt, men fakta er at hans løn kan bruges til en ung og bedre spiller. Det er en helt naturlig proces at spillere der når en vis alder på et tidspunkt skal vige pladsen for yngre og bedre spillere. Det er aldrig nemt for hverken fans eller spilleren selv, men jeg forstår godt hvis Comolli og Kenny spekulerer i at bytte f.eks. Kuyt og Maxi ud.

Nej. Jeg ville dog gerne bytte Maxi ud med Podolski - men det er jo som bekendt fordi jeg rater Kuyt væsentligt højere, end jeg rater Maxi.

Jeg kan ærligt talt ikke se nogen spillere i verden, jeg ville foretrække at have i klubben fremfor Kuyt, og som jeg samtidig tror, at det er realistisk, at vi kunne hive i land. Fakta er, at hans løn kan bruges til en anden spiller. Om han viser sig at være bedre har ikke noget som helst med fakta at gøre - det er et først et gæt og siden en subjektiv vurdering.

Og for lige at sende et tænkt eksempel den anden vej: Ville du have byttet Kuyt ud med Podolski for et halvt år siden?
Ja det ville jeg havde gjort uden at blinke. Sidste sæson blev alligevel bare pisset væk så det havde da været et perfekt tidspunkt at skifte ud i truppen i sommerpausen. Men det er jo så bare en subjektiv vurdering og ikke fakta. Og du skal ikke bilde mig ind at der ikke findes en eneste "realistisk" spiller du hellere vil have i klubben end Kuyt. Det tror jeg simpelthen ikke på.

Min pointe er at jeg elsker Kuyt i Liverpool, men på et eller andet tidspunkt skal han, ligesom stort set alle andre spillere, videre i karrieren. Og jeg mener at nu eller til sommer er et udmærket tidspunkt.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 02. jan, 2012 21:26

Jeg er komplet uenig med alle, der håber på, at vi sælger Kuyt. 10m euro. Nej tak.

Selvom Kenny endnu ikke har fattet det, så er Kuyt blandt vores 11 bedste og vi skal efter min vurdering ikke rense ud fra toppen uanset, at et par af spillerne deroppe er nået over de 30 år.

Jeg har nævnt det før og gør det gerne igen. Podolski ser jeg som en tysk klon af Bellamy. Jeg kan bedre lide den walisiske model og ser ingen grund til at bruge £15m på at erstatte en spiller, der har lavet 5 mål i 7 starter og nogle indskiftninger.

Når det er sagt, så forstår jeg godt, at vi kigger efter en angriber. Håber på Soldado, Negredo, Llorente, Higuain eller (tør man sige det?) Tevez. Andre interessante spillere som Hulk og Pato forestiller jeg mig blive endnu mere hysterisk dyre, end de hysterisk dyre spillere, som jeg allerede har nævnt.

Er ikke sikker på, at vi overhovedet henter spillere i dette vindue. Og det kan jeg sådan set godt leve med. Vi skal kun hente top kvalitet eller top talent.
Kloppite

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 35

Indlæg af zalcos » mandag, 02. jan, 2012 21:43

texnymann skrev:Jeg er komplet uenig med alle, der håber på, at vi sælger Kuyt. 10m euro. Nej tak.

Selvom Kenny endnu ikke har fattet det, så er Kuyt blandt vores 11 bedste og vi skal efter min vurdering ikke rense ud fra toppen uanset, at et par af spillerne deroppe er nået over de 30 år.

Jeg har nævnt det før og gør det gerne igen. Podolski ser jeg som en tysk klon af Bellamy. Jeg kan bedre lide den walisiske model og ser ingen grund til at bruge £15m på at erstatte en spiller, der har lavet 5 mål i 7 starter og nogle indskiftninger.

Når det er sagt, så forstår jeg godt, at vi kigger efter en angriber. Håber på Soldado, Negredo, Llorente, Higuain eller (tør man sige det?) Tevez. Andre interessante spillere som Hulk og Pato forestiller jeg mig blive endnu mere hysterisk dyre, end de hysterisk dyre spillere, som jeg allerede har nævnt.

Er ikke sikker på, at vi overhovedet henter spillere i dette vindue. Og det kan jeg sådan set godt leve med. Vi skal kun hente top kvalitet eller top talent.
Disse ting høre sig vel kun hjemme i top-klubber. Vi må vidst nøjes med kvalitet og talent til at starte med tænker jeg.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 02. jan, 2012 21:51

Theo Walcott har scoret 35 mål i 198 kampe for Arsenal. Dvs. 5.7 kampe per mål.

I samme periode har Podolski scoret 57 mål i 189 klubkampe. Dvs. 3.3 kampe per mål.

I betragtning af at Podolski ofte har ageret spydspids, og er fire år ældre, synes jeg egentlig ikke det er meget mere imponerende. Jeg har ikke fundet noget om antal assists.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » mandag, 02. jan, 2012 23:05

Nu så jeg ikke så meget af Arsenals kamp. Men Wallcott er for mig en hurtig spiller, men brænder masser chancer!

- Podolski er venstre kant og angriber, betyder lidt at han kan samlignes med Bellamy på nogle måder.
- Lønnen skal Kenny og Comolli nok være tilfredse med, bare spillerne gør det godt i klubben, og holder sig stabile.

Podolski er en fremragende fodboldspiller, og han er rigtig farlig. Kommer bare an på, om Kenny hellere vil have Bent i Aston Villa.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » mandag, 02. jan, 2012 23:46

Emmy skrev:
Aarde skrev:

Ja det ville jeg havde gjort uden at blinke. Sidste sæson blev alligevel bare pisset væk så det havde da været et perfekt tidspunkt at skifte ud i truppen i sommerpausen. Men det er jo så bare en subjektiv vurdering og ikke fakta. Og du skal ikke bilde mig ind at der ikke findes en eneste "realistisk" spiller du hellere vil have i klubben end Kuyt. Det tror jeg simpelthen ikke på.

Min pointe er at jeg elsker Kuyt i Liverpool, men på et eller andet tidspunkt skal han, ligesom stort set alle andre spillere, videre i karrieren. Og jeg mener at nu eller til sommer er et udmærket tidspunkt.
Hvis noget af diskussionen går på, om enten Maxi eller Kuyt skal ud, så må jeg sige, at jeg overhovedet ikke er i tvivl om, at jeg foretrækker, at Kuyt bliver hos os. Og faktisk må jeg indrømme, at på trods hans scoringer og den ros, han har fået på det seneste, ja, så mangler Maxi stadig at overbevise mig om, at han egentlig kan begå sig for alvor i engelsk fodbold. Jeg synes, han har manglet lidt de tilfælde, hvor han har startet inde.

Kuyt derimod ved man, hvor man har. Og man ved, hvad man får. 100 %.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

heskey

Indlæg af heskey » mandag, 02. jan, 2012 23:52

Aarde :clap:

I min verden må Kuyt aldrig sælges! At King Kenny ikke bruger ham mere er i min verden ufroståeligt, omend han er nede i en downperiode. Han skal nok komme tilbage og jeg ser slet ikke hans alder som en hindring. Han har minimum 2-3 gode år endnu.

ChristianVE

Indlæg af ChristianVE » tirsdag, 03. jan, 2012 00:04

Han ligner ikke bare en hest, men han arbejder også som en, når han bliver sendt på banen for Liverpool! Kuyt skal ikke byttes ud, han forstår at give sig 140%.

Derudover ville en angriber være tiltrængt - måske hente en fra de lavere rangeret klubber i PL, en der allerede har PL erfaring. Ikke nogen spanske tosser, der falder for let. Det holder jo i ikke PL. En angriber kan dog undværes, hvis Gerrard kan skyde Caroll i stilling, som vi så mod Nyborg.

En højre back som erstatning til Johnson. Det sejler nogle gange med den defensiv.

Charlie Adam's Guinness mate

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » tirsdag, 03. jan, 2012 00:13

Lidt nyt om Podolski

http://www.guardian.co.uk/football/2012 ... ln-germany

Ser ikke ud til at han skifter til januar da han ikke vil gamble med fans faste plads i startopstillingen for landsholdet nu hvor der er EM denne sommer og også interessant med ejerskabet af hans transferrettigheder, han kan sagtens blive lidt dyrere end nogen regner med når en trediedel af overgangssummen skal gå til den sponsor der gjorde det muligt for Köln at hente ham hjem. Man kan så sige at han er tættere på spilletid her da vi ikke har en van Persie men tvivler stadig på at han skifter før til sommer.

Tvivler stadig på at Hulk og Higuain er realistiske. Og en som Hulk vil blive så dyr at vi næppe byder med og hælder mere og mere til at det bliver Soldado eller Bent der bydes på. Valencia har vist stadig en del gæld? Af de to vil Soldado umiddelbart være mest interessant og har ligesom andre svært ved at se Bent passe godt ind i spillestilen (han var heller ikke god i den hidtil største klub han har spillet i Spurs) og samtidig bliver han formentlig dyrere end godt er. Der er vel grænser for hvor billigt Aston Villa evt. sælger ham for når de hentede ham for en stor sum.

ChristianVE

Indlæg af ChristianVE » tirsdag, 03. jan, 2012 00:16

Hvad med Huntelaar? Det kunne jeg godt se som noget godt! Også selvom den manglende PL erfaring.
Er han for dyr eller vil han ikke slippe den tyske Bundesliga og Schalke 04?

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » tirsdag, 03. jan, 2012 02:26

Jeg ved ikke, om jeg bryder mig om tanken om enten Huntelaar eller Podolski. Begge to har haft muligheden for at vise deres værd i en større klub, og begge to er faldet igennem. Man kan så argumentere for, at dét at ankomme til hhv. Bayern og RM i de aldre, de kom i, kan være en brat opvækker, og at de ganske enkelt ikke var klar til et skridt af den længde op af karrierestigen på daværende tidspunkt. Alligevel vil jeg mene, at der må findes spillere, der allerede er nogenlunde modnede, og som står og tripper i en semi-top klub for at komme videre. Hulk, eventuelt. Eller en spiller som Demba Ba. Ba er altså også et ordentligt lokum - dog ikke lige så stor som Carroll - men det skader vel egentligt ikke at have 2 a la samme type i truppen, når nu den ene ikke kan finde vej til målet?

EDIT: Klaas-Jan var så 26 da han skiftede til RM. Jeg husker ham som yngre, men han er da i hvert fald for gammel til at være value for money imo. Et sats, der ikke kan betale sig af.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » tirsdag, 03. jan, 2012 10:41

heskey skrev:Aarde :clap:

I min verden må Kuyt aldrig sælges! At King Kenny ikke bruger ham mere er i min verden ufroståeligt, omend han er nede i en downperiode. Han skal nok komme tilbage og jeg ser slet ikke hans alder som en hindring. Han har minimum 2-3 gode år endnu.
Kuyt kan ikke fighte sig til at passe ind i den pass and move spillestil som Kenny vil praktisere. Teknisk er han bare ikke dygtig nok og det betaler han nok prisen for nu med den mere eller mindre faste bænkplads. Og det tror jeg er grunden til at han måske er på vej væk. Vi elsker, næsten, alle Kuyt for sin fremragende vilje og evige fight, men med det hold der skal bygges op nu tror jeg ikke han vil få meget spilletid. Kan han affinde sig med væsentligt mindre spilletid end han har været vant til? Det tror jeg ikke, men det vil resten af sæsonen vise for jeg tror ikke han får mange startpladser, men kun indhop sent i 2. halvleg.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. jan, 2012 10:42

Enig i alt det positive sagt om Kuyt, men vi må vel også være enige i, at ingen spillere holder forevigt. Jeg stoler på, at ledelsen foretager den korrekte vurdering omkring, hvornår en spiller skal forlade os, også ift. den pris han kan indbringe nu og måske ikke næste sæson.
Se på Carra, måske er vi også nået dertil med Kuyt ?

Under alle omstændigheder kunne vi godt trænge til fart og driblefærdigheder på kanten, og en skarpretter mangler vi også. Begge positioner betyder mere konkurrence til Kuyt. Det sagt, så beholder jeg hjertens gerne Kuyt hans karriere ud, da han på alle måder er super professionel, men så skal han kunne affinde sig med den rolle, som KD mener, at hans spil berettiger til.

Når vi tænker spillere ind, er vi jo nød til at tænke spillere ud også, og jeg ville f.eks. gerne have følgende ind til sommer:

Walcott
Podolski
Endnu en angriber som Llorente, Higuain, Soldado

Af spillere ud som sikkert ville gå lige op lønmæssigt med ovennævnte 3 og som forhåbentligt kunne finanasiere købesprisen af min. 1 af dem kunne være:

Jones, Aurelio, Darby samt Aquilani, Cole og Maxi + måske nogle unge spillere som blev fundet for lette

Besvar