Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Charlie Adam's Guinness mate

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » tirsdag, 27. dec, 2011 23:39

pommelfeen skrev:
Emmy skrev:
Hr. Drejer skrev:Ifølge mods på RAWK forhandler vi med Niko Kranjčar.

http://www.redandwhitekop.com/forum/ind ... c=284536.0
Dygtig spiller, ham kan vi sagtens bruge i truppen.

hvorfor gå en en spille fra 3 hylde når vi har brug for nogen fra 2 eller 1?????

det er det samme hver gang. vi køber fra 3 hylde og de slår ikke igennem.

Podolski
Hazard
Götze
Eriksen
Hummels
Lucas
Shaqiri
Mvilla
Tiote

det er spillere af den kaliber vi skal gå efter hvis vi nogensinde vil i CL igen.
Synes nogle gange man overdriver det der med hylderne. Forstår selvfølgelig godt pointen men man skal ikke underkende at man sommetider godt kan lave scoops med spillere der umiddelbart ikke er stjernenavne. Spillere der er gået i stå kan komme i gang igen og sommetider har man også mere brug for visse typer end navne. Niko Kranjcar til f.eks. 3-4 mio pund kunne blive en fin signing til truppen, en spillertype vi måske lidt mangler. Men det er klart at det ikke kan stå alene. Der skal også en stjerne eller to til. En angriber og en defensiv midtbane-spiller, begge fra hylde 1 eller 2 som det jo så hedder, også ser det væsentligt bedre ud. Og der er mange emner. Men gætter stadig på De Jong på lån (han må være villig til et skifte med så lidt spilletid og også bl.a. pga. EM til sommer) også enten Podolski eller Soldado (de brude begge være indenfor rækkevidde pris og lønmæssigt samt set udefra deres ambitioner) og begge burde passe til spillestilen. Man kan så sige at Podolski ikke er en typisk bomber selvom han laver mål er han jo ret alsidig og alt efter hvilken spillestil man vil have kan dette jo så ses som et plus eller et minus. Men, he, der kommer sikkert en helt tredie angriber man ikke havde regnet med.

Tror en som Shaqiri først skifter til sommer. Men er også ret hooked på at vi byder på ham og har egentlig været det siden U21 EM. Har svært ved at se det som realistisk at hente Hazard eller Götze, der er Shaqiri mere indenfor rækkevidde som det ser ud nu. Og man kan i den forbindelse godt glæde sig lidt over at Schweiz ikke er med til EM, en god indsats fra Shaqiri der og hans pris ville stige yderligere samt måske gøre det sværere for os at hente ham også mht. hans ambitioner kontra vores genopbygningsfase.

Tiote, fin spiller, men til f.eks. 20-25 mio pund, er det ikke over the top? Der er vel grænser for hvor mange penge man skal sende til them geordies ;)

Hvad siger folk egentlig til Kaka? [Edit: Beklager hvis dette har været diskuteret før, men kunne ikke lige finde det noget sted] Der går en del rygter om at Chel£ea og Spurs overvejer at byde. Han er jo en fremragende spiller, en af verdens bedste når han er i form, men hvad med skaderne? Og hvordan passer han til PL og vores formation nu hvor Gerrard forhåbentligt er tilbage igen i flere år. Er der plads til dem begge? Mener nemlig (som Rafa og andre) at Gerrard er klart bedst i den frie rolle og ikke med for mange defensive pligter. Synes det er tydeligt at han ikke trives og ikke har det i mangel af bedre ord, defensive overblik, til at have udgangspunkt længere tilbage på midtbanen med de pligter det indebærer. Men det burde vel være muligt at kunne mixe en formation sammen hvor det gik, hvis nu man kunne få Kaka til f.eks. 25 mio pund?

Også en lidt dark horse til midtbanen: Daniele De Rossi har kun et halvt års kontrakt tilbage i Roma og der var snak fra Mancini om at han gerne ville hente ham men at han tvivlede på at det kunne lade sig gøre mht. lønbudget (dejligt hvis Financial Fair Play indføres og tages seriøst) og at De Rossi formentlig alligevel beslutter sig for at blive i Roma karrieren ud (respekt herfra hvis han gør dette) men vores lønbudget er jo ikke så anstrengt som Man Citys, så kunne det være en spiller man ville ofre lidt ekstra på? Selvfølgelig ikke hvis det forrykker lønstrukturen, han tjener formentlig mere end man lige regner med i Roma og vil vel have ekstra for at forlade dem. Som sagt en dark horse og tror egentlig ikke han tager væk fra Roma, men nævnes alligevel skulle den lige. :)

NHK

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af NHK » onsdag, 28. dec, 2011 07:56

Jeg ville da bifalde Kranjcar, da vi godt kunne bruge flere folk, som kan afdrible en mand eller 2 - også centralt. Rutineret og teknisk stærk som vil kunne indgå fint i vores pass and move. Til gengæld er det vel en mand som Shelvey, det går ud over, men det er der sikkert tænkt over.

Skal vi have en def. midt, så håber jeg ikke, at vi bruger alle vores penge på det men sørger for at leje en, da vi er dækket flot ind med Lucas og Spearing, og da Hendo, Adam og Stevie er meget fine alternativer til sammensætning af en stærk midtbanekonstellation.

Hvis Stevie ellers er frisk på det, så så jeg ham gerne ude på højrefløjen, og det efterlader således et ønske om en stærk angriber, hvor Soldado lyder som et godt bud.

Kunne januar vinduet hedde ind: De Jong (leje), Soldado, Kranjcar, Stevie (frisk) og ingen ud, så synes jeg, at vi går ind til 2. del af sæsonen meget stærke.

Suarez ---- Soldado ----- Stevie

----------- Kranjcar ------------

------ De Jong -- Hendo --------

Enrique - Agger - Skrtel - Johnson

------------- Reina -------------

Bænk: Doni, Carra, Adam, Downing, Maxi, Kuyt, Carroll

Så må vi se, hvordan der skal handles til sommer, hvor vi kan sælge en håndfuld spillere eller 2 og måske nøjes med at hente en kantspiller i verdensklasse ?

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristoffer » onsdag, 28. dec, 2011 09:38

Hvis eneste mulighed er Niko Kranjcar, siger jeg godt nok pænt nej-tak. Så hellere spille Spearing, som viste sidste sæson, at han sagtens kan være med. Kranjcar er langsom og minder mig egentligt en del om Adam - bare uden alt glimmeret. Han tackler ikke meget og har, i mine øjne, ikke mange facetter i sit spil - Hvilket vel også er grunden til at han ikke kan komme på hold i Tottenham.

Så hellere en fra fastlandet, fx Frankrig hvor der er flere spændende spillere.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 28. dec, 2011 09:55

Charlie Adam's Guinness mate skrev:Spillere der er gået i stå kan komme i gang igen og sommetider har man også mere brug for visse typer end navne.
Jeg synes tit, at man hører det argument, men jeg kan ikke på stående fod komme i tanke, om spillere derefter at være gået i stå, har genoplivet deres karriere. Er det ikke oftest et udtryk for håb mere end det har hold i virkeligheden - eller er det bare mig, der ikke tænker mig godt nok om?

Jeg husker, at man talte om at spillere som Ronaldinho, Ronaldo (den rigtige), Henry og Fowler måske kunne finde deres gamle niveau, hvis de skiftede til os. Jeg tror det er nostalgi. I hvert var Fowler milevidt fra sit oprindelige niveau, da han sluttede i Liverpool (jeg er dog stadig glad for, at han kom hjem). Så er der naturligvis Gary Mac. Men han var jo ikke gået i stå - han var bare gammel.
Kloppite

NHK

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af NHK » onsdag, 28. dec, 2011 09:59

Kristoffer skrev:Hvis eneste mulighed er Niko Kranjcar, siger jeg godt nok pænt nej-tak. Så hellere spille Spearing, som viste sidste sæson, at han sagtens kan være med. Kranjcar er langsom og minder mig egentligt en del om Adam - bare uden alt glimmeret. Han tackler ikke meget og har, i mine øjne, ikke mange facetter i sit spil - Hvilket vel også er grunden til at han ikke kan komme på hold i Tottenham.

Så hellere en fra fastlandet, fx Frankrig hvor der er flere spændende spillere.
Jeg ser det absolut heller ikke som 1. prioritet at købe ind til den off. midt, men kan han erhverves billigt er det givetvis en fin handel. Spurs er jo ikke et hvilket som helst holdt at komme på, og det er vel Modric, han skal slå af eller ?

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. dec, 2011 10:08

Hvis Niko kommer, så tror jeg det bliver som erstatning for enten Kuyt eller Maxi.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 28. dec, 2011 10:15

Hr. Drejer skrev:Hvis Niko kommer, så tror jeg det bliver som erstatning for enten Kuyt eller Maxi.
Det vil da være en nedgradering af rang!
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. dec, 2011 10:26

texnymann skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis Niko kommer, så tror jeg det bliver som erstatning for enten Kuyt eller Maxi.
Det vil da være en nedgradering af rang!
Da ikke i forhold til Kuyt. Han har været ualmindelig svag i efteråret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 28. dec, 2011 10:38

Hr. Drejer skrev:
texnymann skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis Niko kommer, så tror jeg det bliver som erstatning for enten Kuyt eller Maxi.
Det vil da være en nedgradering af rang!
Da ikke i forhold til Kuyt. Han har været ualmindelig svag i efteråret.
Svagere end Kranjcar?

Jeg synes, at vi spiller marginalt bedre med Kuyt på banen, selvom han ikke har leveret i de sidste to kampe, som han har fået lov til at starte. Inden da, synes jeg at han var blandt de bedste hver gang han startede.

Et indkøb af Kranjcar vil skuffe mig gevaldigt. Tydeligere signal om, at man nu er et middelmådigt midterhold, kan næsten ikke sendes. Så ser jeg langt hellere, at vi overhovedet ikke henter nogen spillere.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. dec, 2011 10:54

texnymann skrev:
Hr. Drejer skrev:
texnymann skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis Niko kommer, så tror jeg det bliver som erstatning for enten Kuyt eller Maxi.
Det vil da være en nedgradering af rang!
Da ikke i forhold til Kuyt. Han har været ualmindelig svag i efteråret.
Svagere end Kranjcar?

Jeg synes, at vi spiller marginalt bedre med Kuyt på banen, selvom han ikke har leveret i de sidste to kampe, som han har fået lov til at starte. Inden da, synes jeg at han var blandt de bedste hver gang han startede.

Et indkøb af Kranjcar vil skuffe mig gevaldigt. Tydeligere signal om, at man nu er et middelmådigt midterhold, kan næsten ikke sendes. Så ser jeg langt hellere, at vi overhovedet ikke henter nogen spillere.
Svagere end Niko, ved jeg ikke, omend Kuyt har været svag i efteråret.

Niko er ikke verdensklasse eller en hylde 1 eller 2 spiller. Enig. Jeg tror og håber der kommer et køb af en målscorer, men det er svært at lokke superstjerner til klubben, Suarez var undagelsen. Vi tilbyder ikke super høj løn. Vi fører ikke ligaen eller har mulighed for at vinde den. Vi er ikke garanteret CL bold næste år. Ergo vi har lidt at lokke med. Men måske Niko kan hjælpe os med at score det afgørende mål mod hold som Sunderland, Blackburn, Swansea m.m. og få os i CL, så vi kan tiltrække bedre spillere til sommer. Rom blev ikke bygget på en dag.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 28. dec, 2011 11:09

Hr. Drejer er inde på noget af det rigtige, vi kan ikke tiltrække spillere fra øverste hylde, da vi ikke spiller med helt i toppen, eller kan tilbyde højere lønninger end vores konkurrenter. Derfor vil vi af naturlige årsager være sat i forbindelse med Niko Kranjar, og ikke Higuain eller Gomez.

Hvad er så vores muligheder for at investere i truppen, så vi kommer forstærket ud af vinduet? Der er to muligheder som jeg ser det. Et er at investere i mindre kendte spillere, som har de fornødne evner, men samtidig er færdigudviklede. Vi kan skele til Newcastle for at se, hvordan de har formået dette. Demba Ba og Cabaye er glimrende eksempler på, at man kan hente spillere, som har evnerne og potentialet til at løfte deres niveau til international klasse.

Det andet alternativ vil være, at vi lejer en spiller fra en af de helt store klubber. Tottenham har gjort det med succes i forbindelse med lejeaftalen med Adebayor. Men er det muligt at leje en spiller fra eksempelvis Real Madrid eller Barcelona? I så fald ville en angriber eller defensiv midtbane kunne afhjælpe de mangler vi pt. har på disse positioner. Derudover ville vi heller ikke skulle overbetale for spillere, da priserne i januarvinduet altid er opskruede.

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » onsdag, 28. dec, 2011 11:54

Jeg så gerne Kranjcar i klubben. Hver gang han spiller for Tottenham, gør han det godt. Stærk teknik og godt spark. Desværre for ham har de Modric, der er en af de bedste spillere på pladsen i PrL. Desuden vil vi kunne få ham relativt billigt.

Jeg er meget enig med Hr. Drejer her. Vi er igennem en opbyggende fase og kan ikke regne med at Rom står færdigbygget i morgen. Små skridt ad gangen og her tror jeg, at Kranjcar kunne styrke lige nu og her. At han så nok ikke har en central rolle på et mesterskabshold, er sikkert rigtigt, men det er netop (og heldigvis) for en gangs skyld ikke klubbens ambition. Ambitionen er CL plads, som vi kun er 3 point fra lige nu. Når jeg ser tilbage på de to seneste sæsoner, og især på hvor vi lå placeret i december, kan jeg spore meget fremgang, selvom jeg også er frustreret tit (som mod Blackburn), må man, som Hr. Drejer skriver, huske, at det tager tid at opbygge fra ny. Og det er kun 3. vindue med vores nye ejere, nye sportschef og nye manager.

Og så noget helt andet... De Jong skal ALDRIG til vores klub - og heller ikke på leje. Han er det største svin i fodbold, og jeg vil hellere tabe CL pladsen i år end, at han skulle komme til.

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Guffi182 » onsdag, 28. dec, 2011 12:25

Jeg så gerne vi hentede Steven Fletcher. Synes virkelig han er spændende spiller. Er god i pasningsspillet og en god afslutter. Tror han er oppe på 17-18 mål i 24-25 som starter. Ganske udmærket vil jeg sige..



Undskyld, mente Fletcherinho ..
Billede

Doug Graves
Indlæg: 104
Tilmeldt: mandag, 05. apr, 2010 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Doug Graves » onsdag, 28. dec, 2011 13:32

sirsvansealot skrev:De Jong skal ALDRIG til vores klub - og heller ikke på leje. Han er det største svin i fodbold, og jeg vil hellere tabe CL pladsen i år end, at han skulle komme til.
Jeg tror ikke det er den samme de Jong folk snakker om. Herinde er det, tydeligvis, Nigel de Jong, men på Anfieldindex er det Luuk de Jong. En 21-årig angriber fra Twente.
Jeg kunne nu godt tænke mig en angriber der allerede nu er på toppen, men Luuk passer rigtig fint ind i ejernes filosofi om at købe unge talenter.
Jeg kan næsten høre Darth Vader… jeg mener Henry kalde: ”Luuk, join me on Merseyside”.

Brugeravatar
Harvey
Indlæg: 1894
Tilmeldt: søndag, 05. aug, 2007 11:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Harvey » onsdag, 28. dec, 2011 13:40

Det her lyder spændende...meget spændende og jeg siger JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!!!!!

http://www.givemefootball.com/premier-l ... entine-bid
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Besvar