Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. maj, 2011 16:04

Fribytter skrev:
Hr. Drejer skrev:
Fribytter skrev:Men hvad hvis pengene ikke er der?
Det skal du ikke være bange for.
Det er jeg såmænd heller ikke. Jeg frygter bare skuffelsesreaktionen fra alle dem, der har opbygget et forventningsniveau, der måske viser sig at have været urealistisk fra starten.
FSG er et konsortium, som har erfaring med at drive sportsklubber, og de har før vist, at de ved hvad der kræves for at være nr. 1. Red Sox er den klub som har købt næstmest ind siden 2002 - kun overgået af Yankees. De brugte samme tilgang, som de nu gør med Liverpool FC, hvor de startede med restrukture klubbens hierarki - fik de rette personer ind i de rigtige stillinger, og så blev der ellers brugt penge på at styrke holdet.

Udtalelserne de seneste 6 måneder fra Comolli, Dalglish, Carra samt overtalelsen af Reina til at blive, giver indikationer om at der kommer til at være aktivitet til sommer.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 20. maj, 2011 16:12

Hr. Drejer skrev:
Fribytter skrev:
Hr. Drejer skrev:
Fribytter skrev:Men hvad hvis pengene ikke er der?
Det skal du ikke være bange for.
Det er jeg såmænd heller ikke. Jeg frygter bare skuffelsesreaktionen fra alle dem, der har opbygget et forventningsniveau, der måske viser sig at have været urealistisk fra starten.
FSG er et konsortium, som har erfaring med at drive sportsklubber, og de har før vist, at de ved hvad der kræves for at være nr. 1. Red Sox er den klub som har købt næstmest ind siden 2002 - kun overgået af Yankees. De brugte samme tilgang, som de nu gør med Liverpool FC, hvor de startede med restrukture klubbens hierarki - fik de rette personer ind i de rigtige stillinger, og så blev der ellers brugt penge på at styrke holdet.

Udtalelserne de seneste 6 måneder fra Comolli, Dalglish, Carra samt overtalelsen af Reina til at blive, giver indikationer om at der kommer til at være aktivitet til sommer.
Det er jo ikke en garanti. FSG har også udtalt, at grunden til, at man gik ind SOCCER var udsigten til FFP - og FSG og Comolli har også udtalt, at truppen var for dyr i forhold til præstationerne, og at det ville tage lang tid at gøre holdet konkurrencedygtigt.

Der er altså ikke nogle entydige signaler om, at der vil blive købt massivt ind til sommer. Især ikke når klubben formentlig ikke kører med det største overskud pt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. maj, 2011 16:25

Jeg synes du blander det sammen. Den måde jeg har forstået det på, er at truppen (løn) i forhold til præstationer er for dyr. Ikke at lønudgiften i sig selv er for høj. Det er vi enige i. Men det anser jeg ikke som argument for at der ikke bliver købt ind.

Jeg synes signalerne fra comolli har været ret entydige, forstået at truppen skal forstærkes. Derudover er Reina blevet overtalt til at forsætte. Og det vigtigste; deres handlinger i januar viste at de er villige til at betale dyrt for forstærkninger. Vi er alle enige i at Carroll blev købt lidt for dyrt pga. Torres' pengene, men de købte jo Suarez før Torres fortalte at gerne vil væk, og betalte £23 M for ham. Det viser - synes jeg - at de ved hvad der kræves, og de er villige til at ofre det der skal til, for at få de(n) rigtige spillere ind.

Som Ayre sagde, så var sidste regnskab en parentes i Liverpool FC's historie. Selvsamme Ayre som har sørget for at vores reklameindtægter er steget med 85% de seneste to år.

Jeg håber vi kæmper med om top 4 næste år. Men vi skal også huske på at man u, man c, arsenal, spurs og chelsea er langt foran os, og det bliver svært - meget svært. Men hvis vi skal gøre os bare det mindste håb om at kvalificere os til C.L. næste sæson, så vil det kræve meget store investeringer i truppen. Om de kommer må tiden vise. Jeg håber det, og jeg tror på - indtil det modsatte er bevist.

Allan

Indlæg af Allan » fredag, 20. maj, 2011 16:35

Hr. Drejer skrev:Jeg synes du blander det sammen. Den måde jeg har forstået det på, er at truppen (løn) i forhold til præstationer er for dyr. Ikke at lønudgiften i sig selv er for høj. Det er vi enige i. Men det anser jeg ikke som argument for at der ikke bliver købt ind.

Jeg synes signalerne fra comolli har været ret entydige, forstået at truppen skal forstærkes. Derudover er Reina blevet overtalt til at forsætte. Og det vigtigste; deres handlinger i januar viste at de er villige til at betale dyrt for forstærkninger. Vi er alle enige i at Carroll blev købt lidt for dyrt pga. Torres' pengene, men de købte jo Suarez før Torres fortalte at gerne vil væk, og betalte £23 M for ham. Det viser - synes jeg - at de ved hvad der kræves, og de er villige til at ofre det der skal til, for at få de(n) rigtige spillere ind.

Som Ayre sagde, så var sidste regnskab en parentes i Liverpool FC's historie. Selvsamme Ayre som har sørget for at vores reklameindtægter er steget med 85% de seneste to år.

Jeg håber vi kæmper med om top 4 næste år. Men vi skal også huske på at man u, man c, arsenal, spurs og chelsea er langt foran os, og det bliver svært - meget svært. Men hvis vi skal gøre os bare det mindste håb om at kvalificere os til C.L. næste sæson, så vil det kræve meget store investeringer i truppen. Om de kommer må tiden vise. Jeg håber det, og jeg tror på - indtil det modsatte er bevist.

Der er mange der har skrevet at Carroll blev købt for dyrt. Men ifølge en artikel jeg læste i 442, så fik Chelsea at vide at prisen på Torres var Carrol + 15 mill. Hvis det holder stik så er prisen på Carroll jo fuldstændig ligegyldig...

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 20. maj, 2011 16:58

Jamen Hr. Drejer jeg er jo uenig, og man kan altså ikke komme med en endegyldig konklusion vedr. de udtalelser. Vi ved ikke, hvordan regnskabet er nu. Der er plusser og minusser. Jeg kan bare ikke fatte, hvordan plusserne skulle overgå minusserne bedømt ud fra sidste års regnskab, selvom økonomien er blevet væsentlig forbedret - det kan jo være denne forbedring, som Ayre sigter til, og at det går den rigtige retning, og ikke at LFC pludselig er blevet en stor overskudsforretning. Vi ved ingenting.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 20. maj, 2011 18:59

Fribytter skrev:Jamen Hr. Drejer jeg er jo uenig, og man kan altså ikke komme med en endegyldig konklusion vedr. de udtalelser. Vi ved ikke, hvordan regnskabet er nu. Der er plusser og minusser. Jeg kan bare ikke fatte, hvordan plusserne skulle overgå minusserne bedømt ud fra sidste års regnskab, selvom økonomien er blevet væsentlig forbedret - det kan jo være denne forbedring, som Ayre sigter til, og at det går den rigtige retning, og ikke at LFC pludselig er blevet en stor overskudsforretning. Vi ved ingenting.
Jeg forstår dig ikke, og så langt fra de beregninger du tidligere har fremført. De holder ikke og er ikke sande. Nu skriver du at vi ikke ved noget. Det gør vi da. Vi ved at Liverpool har handlekraftige ejere, og at de vil vise det til sommer. Det lyder alle meldinger på næsten dagligt. I dag udtaler Kenny at Liverpool til sommer henter fra øverste hylde. Det er jo ikke til at tage fejl af. Jeg glæder mig, og håber i den grad du får så eftertrykkeligt uret.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 20. maj, 2011 19:18

Kelly skrev:
Fribytter skrev:Jamen Hr. Drejer jeg er jo uenig, og man kan altså ikke komme med en endegyldig konklusion vedr. de udtalelser. Vi ved ikke, hvordan regnskabet er nu. Der er plusser og minusser. Jeg kan bare ikke fatte, hvordan plusserne skulle overgå minusserne bedømt ud fra sidste års regnskab, selvom økonomien er blevet væsentlig forbedret - det kan jo være denne forbedring, som Ayre sigter til, og at det går den rigtige retning, og ikke at LFC pludselig er blevet en stor overskudsforretning. Vi ved ingenting.
Jeg forstår dig ikke, og så langt fra de beregninger du tidligere har fremført. De holder ikke og er ikke sande. Nu skriver du at vi ikke ved noget. Det gør vi da. Vi ved at Liverpool har handlekraftige ejere, og at de vil vise det til sommer. Det lyder alle meldinger på næsten dagligt. I dag udtaler Kenny at Liverpool til sommer henter fra øverste hylde. Det er jo ikke til at tage fejl af. Jeg glæder mig, og håber i den grad du får så eftertrykkeligt uret.
I guder, mand. Jeg håber, at du strammer op. Vil du være så venlig at komme med konkrete tal og således fremlægge den viden, vi sidder inde med nu om transferbudgettets størrelse?

Hvordan har du det iøvrigt med, at Clarke måske lyver?

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 20. maj, 2011 19:24

Fribytter skrev:
Kelly skrev:
I guder, mand. Jeg håber, at du strammer op. Vil du være så venlig at komme med konkrete tal og således fremlægge den viden, vi sidder inde med nu om transferbudgettets størrelse?

Hvordan har du det iøvrigt med, at Clarke måske lyver?
Hvorfor spørge efter noget som ingen ved. Hvorfor ikke spørge efter de udmeldinger Kenny og co sender næsten dagligt til klubbens fans. Vi henter spillere fra øverste hylde til sommer. De ved vi nu at de gør, og jeg glæder mig tilat se hvem det bliver. Du går meget op i tal. Det har ejerne styr på. Uanset hvor meget vi gætter finder vi aldrig ud af det. Det er også fint hvis de henter 3 spillere til 220 mill af stykket :) til start 11'eren, plus nogle unge talenter, der er morgensdagens talenter. Nu gider vi ikke længere døje med elendig indkøbspolitik, og smålighed, vi skal fremad nu. Og det kommer vi ikke med de negative briller på.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 20. maj, 2011 19:29

Der komme meldinger, der ikke entydigt peger i retning af, at der købes FEM KLASSESPILLERE. Og mine briller har altså ikke særlig stor indflydelse på sommerens transferaktiviteter.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 20. maj, 2011 20:04

Synes vi har set så mange dårlige omtaler af Chelsea og City's indkøbspolitik, at jeg synes det er kvalmt at folk forventer at ejerne spytter penge i til fem klassespillere. For satan da hvor er det en forkælet holdning, og har svært ved at forstå hvorfor i skruer jeres forventninger helt op til månen, når ejerne reelt set ikke har gjort andet end at købe Suarez (kæmpe succes), købe Carroll (indtil nu fiasko, men det er der nok gode grunde til) samt sælge Torres (no-brainer).

Hvorfor skulle vores nye ejere have mere legitime årsager til at spraye løs på transfermarkedet? Ja, diverse trænere og sportsdirektører udtaler at vi henter gode spillere ind, men Fribytters pointer er altså betydelige:
- FSG er gået ind i fodbold med udsigten til FFP
- Comolli + Henry har udtalt at det tager tid for os at blive konkurrence dygtige
- Vi har et for højt lønbudget, og hvem skulle dog overtage nogle af sværvægterne (i.e. Cole, Poulsen, Jova)? Poulsen har endda sagt at han bliver..
- Regnskabet viser ikke tydeligt et stort overskud til transfers. (Dette tror jeg så er mere eller mindre underordnet, da der er ingen tvivl om at eventuelle midler skal komme fra FSG's kasse)

Det var dem jeg lige kunne huske, der var sikkert flere.
Jeg tror personligt vi får maks. én spiller i Aguero klassen, samt 2 spillere i Enrique-klassen. Evt. et par talenter (hvoraf vi allerede har signet ét). Dette vil jeg desuden stille mig ovenud til freds med.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. maj, 2011 21:11

Aaahh, Surf. Hvorfor sammenligner du os nu med Chelsea og Man C. Der er langt vej for at nå dem. Man C har brugt i omegnen af 3 milliarder kroner de sidste par år, og Chelsea har også brugt et par milliarder siden de blev købt af russeren. Og det er jo ikke det folk forlanger. Det som efterspørges er at der skal forstærkninger, og ja FEM klassespillere ville være et godt bud til at dække en vb, et par kanter, en midterforsvarer og en angriber.

Der er altså en vej mellem de to yderpunkter, og det er netop i det punkt verden begynder at blive nuanceret! Der ønskes forstærkninger, og ikke Man C tilstande.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 20. maj, 2011 21:26

Men i nyere tid er indkøb vist aldrig blevet finansieret på den måde i LFC. Det er bestemt heller ikke sådan, at Man. Utd., Arsenal og Spurs fungerer. De oplagte sammenligner med den form for finansiering er netop CFC og Man. City - også selvom proportionerne ikke er de samme.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. maj, 2011 21:30

Fribytter skrev:Men i nyere tid er indkøb vist aldrig blevet finansieret på den måde i LFC. Det er bestemt heller ikke sådan, at Man. Utd., Arsenal og Spurs fungerer. De oplagte sammenligner med den form for finansiering er netop CFC og Man. City - også selvom proportionerne ikke er de samme.
Ikke helt korrekt. Kuyt blev købt, fordi Moores lånte os pengene. Ellers vil vi ikke have råd til at købe ham.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 20. maj, 2011 21:36

Hr. Drejer skrev:
Fribytter skrev:Men i nyere tid er indkøb vist aldrig blevet finansieret på den måde i LFC. Det er bestemt heller ikke sådan, at Man. Utd., Arsenal og Spurs fungerer. De oplagte sammenligner med den form for finansiering er netop CFC og Man. City - også selvom proportionerne ikke er de samme.
Ikke helt korrekt. Kuyt blev købt, fordi Moores lånte os pengene. Ellers vil vi ikke have råd til at købe ham.
Du skriver selv lånte. Moores er blevet betalt tilbage. Abramovic' lån er vist blevet omsat til aktier, hvilket er det samme som, at han har eftergivet klubben gælden.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » fredag, 20. maj, 2011 21:38

Well, jeg synes ikke helt man kan sammenligne det med Chelsea og City. Der er imo kæmpestor forskel på at købe til overpris, bare for at købe fordi spilleren nu lige har et stort navn, og så at købe fordi spilleren rent faktisk vil gøre holdet markant bedre ift. hvem der ellers spiller.
Badooo siger, hvad han mener!

Besvar