Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Konsulen
Geografisk sted: Amagerbro
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Konsulen » søndag, 16. maj, 2010 12:35

Kofoed skrev:Er Belhadj meget dårlig deffensiv? For ellers er han da en meget spændende spiller, nu hvor Portsmouth sælger ud af deres spillere.
Synes også han virker som en rigtig stærk spiller der virkelig kan noget offensivt.! Han har også været rygtet til Barca så der er nok andre der har kig på ham..
Billede

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 16. maj, 2010 14:55

Prøver lige at lege med tanken om salg og vores salgbare spillere og "indkøb" af transferfrie og billige alternativer igen.

Ud:
Aquilani (£12m)
Babel (£10m)
Benayoun (£10m)
Skrtel (£6m)
Riera (£4m)
Ngog (£3m)
El Zhar (£1m)
Aurelio (fri transfer)

Måske indtægt for £46m

og hvis han ikke underskriver en ny kontrakt Mascherano (£35m)

Ind:
Ballack (Fri transfer og villig til at gå 50% ned i løn)
Joe Cole (Fri transfer - dyr løn)
Ireland (£10m ifølge engelske medier)
Danny Wilson (£3m)
Jovanovic (fri transfer - er skrevet)
Belhadj (fri transfer)

Måske udgifter for £13m

Steven Defour (£18m gætter jeg på - hvis Mascherano smutter)

Allerede med ovenstående justeringer mener jeg, at vi står stærkere, end vi gør i øjeblikket. Derudover vil man måske kunne bruge nogle af de £33m - £50m på en eksktra topspiller. Resten kan dække eventuelle lønstigninger.

Selv med vores latterlige økonomi er der et spinkelt lys i mørket.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 17. maj, 2010 11:28

texnymann skrev:Prøver lige at lege med tanken om salg og vores salgbare spillere og "indkøb" af transferfrie og billige alternativer igen.

Ud:
Aquilani (£12m)
Babel (£10m)
Benayoun (£10m)
Skrtel (£6m)
Riera (£4m)
Ngog (£3m)
El Zhar (£1m)
Aurelio (fri transfer)

Måske indtægt for £46m

og hvis han ikke underskriver en ny kontrakt Mascherano (£35m)

Ind:
Ballack (Fri transfer og villig til at gå 50% ned i løn)
Joe Cole (Fri transfer - dyr løn)
Ireland (£10m ifølge engelske medier)
Danny Wilson (£3m)
Jovanovic (fri transfer - er skrevet)
Belhadj (fri transfer)

Måske udgifter for £13m

Steven Defour (£18m gætter jeg på - hvis Mascherano smutter)

Allerede med ovenstående justeringer mener jeg, at vi står stærkere, end vi gør i øjeblikket. Derudover vil man måske kunne bruge nogle af de £33m - £50m på en eksktra topspiller. Resten kan dække eventuelle lønstigninger.

Selv med vores latterlige økonomi er der et spinkelt lys i mørket.
Jeg er ikke vild med tanken om at skulle sælge Aquilani, efter det han rent faktsik har givet prøver på, og efter at han endelig er klar til at blive sammenspillet med de øvrige spillere op til den nye sæson. Ham vil jeg gerne se spille næste sæson under alle omstændigheder. Vælger Benitez at sælge ham, så er det naturligvis, fordi Aquilani ikke har formået at overbevis om sit værd i den tid, Rafa har kunnet besigtige ham på nærmeste hold, og så er det sådan, at det er.
N'Gog er jeg heller ikke vild med at skulle af med, medmindre Rafa vurderer, at der kan være mere fremtid i vore andre unge angribere. Jeg tror, at N'Gog kan blive rigtig god.
Hvis vi beholder Aquilani og N'Gog, så kan de 15 mio. £ i dit "budget" til dels hentes således:

Degen 1 mio.
San José 2,5 mio.
Pengene fra Voronin og Dossena 5,4 mio.
Itandje og Plessis 1 mio.
Det er ca. 10 mio., og det efterlader os stadig med et spillersalg på £ 41. mio.

Ift. de spillere du ønsker at købe, og det faktum, at vi stadig har Aquilani og Mascherano i truppen til næste sæson, så mener jeg ikke, at vi skal have Ireland og Ballack, selvom de er gode spillere. Man kunne måske argumentere for Ireland i stedet for Aquilani, og den er jeg egentlig med på, men priserne udligner så ca. hinanden.

Tilbage fra din liste ville så stå: Wilson, Belhadj, Jovanovic og Cole, og dem er jeg alle meget hooked på. Det vil koste os den nette sum af 3 mio. £ + nogle lønninger (som er mere end sparet ved alle spillersalgene), og vi skulle således have 38 mio. til at købe en angriber for!

UD: Aurelio, Riera, Yossi, Skrtel, Babel, El Zhar, Plessis, Itandje, San José, Degen + pengene for Voronin og Dossena £ 41. mio.

IND: Wilson, Belhadj, Jovanovic, Cole, angriber + de unge talenter vi har købt for nylig.

Brugeravatar
matty
Geografisk sted: østofte...
Alder: 33

Indlæg af matty » mandag, 17. maj, 2010 11:43

vi bliver linket til gianpaolo pazzini fra sampdoria, jeg ville personligt (næsten) tisse af glæde hvis vi fik ham, super giftig angreiffer :D og forstår virkelig ikke hvorfor fiorentina gav slip på ham for nogen sæsonner siden, han er sku go. så linket på den officielle XD
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 17. maj, 2010 14:32

Lidt off-topic (kun lidt, fremgår senere): Er der nogen der ved om Yossi var skadet til kampen mod Hull?

Før vi henter ind, skal vi nok sælge ud. Det må blive til:

Cavalieri - vil angiveligt gerne hjem
Itandje - siger sig selv
Martin - kontraktudløb
Hansen - kontraktudløb
Darby - lokal gut, men med Johnson og Kelly på samme position kan han undværes
Degen - kan ikke se hvad vi har ham for, når Mascherano alligevel foretrækkes på backen
Skrtel - nok den mest salgbare midterforsvarer udover Agger
San José - Bilbao udnytter optionen
Aurelio - kontraktudløb
Mascherano - hvis han ikke vil være her, kan han bare smutte
Plessis - tvivlsomt om han har klassen
Spearing - tvivlsomt om han har klassen
El Zhar - tror han bliver, men vi har jo Maxi og Kuyt?
Babel - medmindre Yossi ikke var skadet, for så tror jeg han er på vej ud
Nemeth - skulle ikke undre mig hvis vi sælger ham
Eccleston - ryger nok igen ud på lån

Ind:
Belhadj - kan man virkelig få ham transferfrit?
Banega - rygterne om £ 8m må gerne være sande
Shelvey - spiller han central midt eller den tidligere "Gerrard rolle" bag angriberen
Jovanovic - tror han bliver brugt på venstrekanten

På denne måde ville vi skære væsentligt ned på vores lønudgifter og samtidig have en nogenlunde usvækket trup. Jeg tror ikke vi skal sætter overliggeren højere end dette. Måske man skulle undlade at sælge nogle af "talenterne" i truppen som Darby, Plessis, Spearing og Eccleston bare for at kunne dække de værste skadescenarier.

..........................Reina
.........................(Gulacsi)
Johnson....Carragher......Agger........Insúa
.(Kelly).....(Kyrgiakos).....(Ayala).....(Belhadj)
...............Gerrard.........Banega
..............(Shelvey)......(Lucas)
Kuyt....................Aquilani............Jovanovic
(Maxi)................(Pacheco).......(Babel/Benayoun)
...........................Torres
..........................(N'Gog)

NAH

Indlæg af NAH » mandag, 17. maj, 2010 15:43

Det er godt nok ikke meget vi får for Mascherano, Babel. Skrtel og en flok talenter efter dit regnestykke AJ, Banega og et par Bosman-spillere, vi svækker midtbanen imo og der er stadig ingen ny angriber til at tage over når/hvis Torres bliver skadet.

Du må for guds skyld ikke sende en mail med dit forslag til H&G :)

Er der nogen der har overblik over hvor mange kampe Torres og Aquilani har spillet sammen, det kan vist ikke dreje sig om ret mange minutter, det slog mig at det ville skabe mere plads til Aquilanis offensive afleveringer at modstanderne havde travlt med at passe på Torres i stedet for Ngog eller Kuyt. Det samspil ville jeg gerne se over en længere periode inden AA blilver solgt, noget han hyppigt bliver i diverse regnestykker i Hvem skal ind/ud? trådene.

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 17. maj, 2010 16:17

Jeg synes ikke vi svækkes. Gulacsi for Cavalieri betyder ikke noget, idet Reina aldrig er skadet. Ayala for Skrtel ser jeg egentlig ikke som en svækkelse. Belhadj for Aurelio ser jeg som en forstærkning pga. Aurelios skader. Banega for Mascherano er en klar styrkelse af offensiven, Lucas kan sagtens tage over defensivt. Shelvey kender jeg ikek noget til, men mon han er dårligere end Spearing og Plessis? Jovanovic tror jeg også kan gøre det bedre end Babel, måske endda Benayoun.
Samtidig sparer vi mange penge. De sidste to år har vi haft overskud på transferbalancen, hvilket er det jeg går ud fra. Men vi kan da godt leje, at vi må bruge alle pengene:

Cavalieri, £ 2m
Darby, £ 0,5m
Degen, £ 1m
Skrtel, £ 5m
San José, £ 2m
Mascherano, £ 20m
El Zhar, £ 1m
Babel/Benayoun, £ 7m
Giver lagt sammen med £ 5m fra i vinters £ 43,5m

Belhadj £ 2m i sign-on
Wilson £3m (lejes ud til til Rangers med mulighed for tilbagekald)
Banega £ 8m
Jovanovic £ 3m i sign-on

Reinas kontraktforlængelse har sikkert også kostet noget. Vi har dermed £ 27,5m til at dække den, yderligere transfersummer til køb af nye spillere samt deres sign-on-fees. Derudover skal lønbudgettet kunne rumme dem. Der skal nok blive plads til én eller to gode spillere for det, men jeg har svært ved at tro det bliver tilfældet.

NAH

Indlæg af NAH » mandag, 17. maj, 2010 16:38

Det jeg mente var bare at det var et regnestykke der passer ind i H&Gs kram, du laver jo penge til dem og deres sorte hul! brug dem dog på en angriber i stedet for ;)

Hvis Torres bliver i klubben bliver det nok nødvendigt med en der kan afløse ham i ny og næ, han får jo heller ingen sommerferie i år medmindre Spanien ryger ud af deres indledende gruppe, hvilket er lige så sandsynligt som at Kylie Minouge ringer på min dør og ber mig hjælpe hende med at få sine hotpants af.

texy

Indlæg af texy » mandag, 17. maj, 2010 18:17

Man skal også tænke på, at Torres har indikeret at der skal store navne til, hvis han skal blive i klubben.

I min optik kunne Ballack, Cole plus en dyr signing godt udgøre de store navne, som Torres ønsker sig til klubben. Jeg ser ikke navne i AJ's forslag, der umiddelbart i mine øjne kan kategoriseres som "store.

YNWA

Indlæg af YNWA » mandag, 17. maj, 2010 18:56

http://www.bold.dk/nyt/City-spiller-revser-Mancini

Onuoha ligner en spiller på vej væk fra City og her synes jeg at vi skal forsøge os med et listigt bud. Han kan så passende tage Ireland med og så er vi godt besat med engelske spillere.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 17. maj, 2010 19:37

YNWA skrev:http://www.bold.dk/nyt/City-spiller-revser-Mancini

Onuoha ligner en spiller på vej væk fra City og her synes jeg at vi skal forsøge os med et listigt bud. Han kan så passende tage Ireland med og så er vi godt besat med engelske spillere.
Men selvom Ireland er pissegod, og man altid kan bruge gode spillere, er det så på en box-box spiller, vi skal smide 10 mille, når vi nu har Aquilani, Lucas og Stevie, som alle dækker samme plads ?

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 18. maj, 2010 09:50

Selvfølgelig laver jeg penge til dem i mit "forslag". Regner du da med andet?

Tror I seriøst, at vi går ud og henter store navne? I så fald, hvor har i så jeres optimisme fra? Nej, vi kan ikke bare rave til os. Vi er nødt til at spinke og spare og få det bedst mulige ud af det så længe midlerne ikke er til mere, og som sagt synes jeg ikke vi svækkes væsentligt, hvis min "forudsigelse" rent faktisk sker.

Vi kan ikke forvente at skulle ud og købe en ny klassefløj og en klasseangriber. Vi bliver nødt til først at se på hvor det er nødvendigt. På målmandsposten mister vi Itandje, Hansen og Martin, og Cavalieri vil hjem. Medmindre Gulacsi har klassen, skal vi se os om efter et alternativ til Reina, der jo ligesom alle andre kan risikere at blive kørt ned på gaden.
I midterforsvaret er vi i mine øjne skidt besat, men der er jo også rygter om ham Danny Wilson, der skulle være ret dygtig, selvom han ser ud til at blive lejet ud første år. Heller ikke hér forventer jeg dog nogen form for forstærkning.
På venstre back er det derimod tvingende nødvendigt at hente noget ind, da Insúa ikke kan stå alene på pladsen og Aurelio slet ikke er til at regne med grundet hans elendige fysik. Vargas, Kolarov, Cissokho, Taiwo, Filipe osv. står nok ikke ligefrem i kø for at skrive under med os, så kan vi få Belhadj billigt må vi leve med det.
På den centrale midtbane står vi også svagt. Vi har af kvalificerede spillere kun Gerrard, Aquilani, Mascherano og Lucas, altså fire, mens Man Utd har Fletcher, Carrick, Scholes, Anderson, Hargreaves og Gibson. Chelsea har Lampard, Essien, Mikel, Deco, og måske Belletti og Ballack hvis de forlænger. Vores midtbane ville godt nok være ok, hvis vi bare kunne holde på Mascherano, men han vil væk og så mangler vi en erstatning. Banega har været på tale som en billig løsning, og han ville med Lucas ved sin side danne en langt mere fremadrettet duo end denne gør med Mascherano. Forstærkning.
På fløjene har vi masser af spillere - med lav kvalitet ganske vist - og Jovanovic (der vist også kan spille angriber) kommer endda også til. I angrebet er der udover Torres både N'Gog, Kuyt, måske Babel førnævnte Jovanovic eller endda Nemeth. Jeg tror bare ikke vi har råd til at foretage os noget på denne front, ellers havde vi vel gjort det i fjor.

Konklusion:

Ind kommer:

Ny reservemålmand hvis Gulacsi ikke er god nok
Ny venstre back som alternativ til Insúa
Ny midtbanespiller, specielt hvis Mascherano sælges

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. maj, 2010 11:11

AJ skrev:Selvfølgelig laver jeg penge til dem i mit "forslag". Regner du da med andet?

Tror I seriøst, at vi går ud og henter store navne? I så fald, hvor har i så jeres optimisme fra? Nej, vi kan ikke bare rave til os. Vi er nødt til at spinke og spare og få det bedst mulige ud af det så længe midlerne ikke er til mere, og som sagt synes jeg ikke vi svækkes væsentligt, hvis min "forudsigelse" rent faktisk sker.

Vi kan ikke forvente at skulle ud og købe en ny klassefløj og en klasseangriber. Vi bliver nødt til først at se på hvor det er nødvendigt. På målmandsposten mister vi Itandje, Hansen og Martin, og Cavalieri vil hjem. Medmindre Gulacsi har klassen, skal vi se os om efter et alternativ til Reina, der jo ligesom alle andre kan risikere at blive kørt ned på gaden.
I midterforsvaret er vi i mine øjne skidt besat, men der er jo også rygter om ham Danny Wilson, der skulle være ret dygtig, selvom han ser ud til at blive lejet ud første år. Heller ikke hér forventer jeg dog nogen form for forstærkning.
På venstre back er det derimod tvingende nødvendigt at hente noget ind, da Insúa ikke kan stå alene på pladsen og Aurelio slet ikke er til at regne med grundet hans elendige fysik. Vargas, Kolarov, Cissokho, Taiwo, Filipe osv. står nok ikke ligefrem i kø for at skrive under med os, så kan vi få Belhadj billigt må vi leve med det.
På den centrale midtbane står vi også svagt. Vi har af kvalificerede spillere kun Gerrard, Aquilani, Mascherano og Lucas, altså fire, mens Man Utd har Fletcher, Carrick, Scholes, Anderson, Hargreaves og Gibson. Chelsea har Lampard, Essien, Mikel, Deco, og måske Belletti og Ballack hvis de forlænger. Vores midtbane ville godt nok være ok, hvis vi bare kunne holde på Mascherano, men han vil væk og så mangler vi en erstatning. Banega har været på tale som en billig løsning, og han ville med Lucas ved sin side danne en langt mere fremadrettet duo end denne gør med Mascherano. Forstærkning.
På fløjene har vi masser af spillere - med lav kvalitet ganske vist - og Jovanovic (der vist også kan spille angriber) kommer endda også til. I angrebet er der udover Torres både N'Gog, Kuyt, måske Babel førnævnte Jovanovic eller endda Nemeth. Jeg tror bare ikke vi har råd til at foretage os noget på denne front, ellers havde vi vel gjort det i fjor.

Konklusion:

Ind kommer:

Jeg tror ikke, at dette scenarie er nok til at Rafa bliver, og jeg frygter også for andre spillere, hvis de ikke får deres ønsker om bedre medspillere opfyldt.
Man har tidligere kunne diskutere, hvor mange penge, Rafa har haft til rådighed, men denne gang burde det stå klart, hvad Rafa sælger for, og hvad han så kan bruge, da han er lovet alle pengene fra spillersalg til spillerkøb. Det er kun Mascherano, der skal have genforhandlet kontrakt af de dyre drenge, så vidt jeg ved, så denne dyre post blev overstået sidste sommer for langt hovedpartens vedkommende.
Har vi så få penge til køb efter at have solgt for måske 40 mio. £ + måske Mascherano, så har amerikanerne for alvor sat sig selv i et ubærligt dårligt lys.
Når vi "leger" salg og køb nu her, så går jeg ud fra, at aftalerne overholdes af alle parter, og Rafa dermed minimum har salgspengene at indkøbe for, og så kan vi altså godt forvente store navne også efter min mening.

texy

Indlæg af texy » tirsdag, 18. maj, 2010 12:57

AJ skrev:Selvfølgelig laver jeg penge til dem i mit "forslag". Regner du da med andet?

Konklusion:

Ind kommer:

Det er jo netop derfor, at mit bud overvejende er bygget på transferfrie spillere, som allerede er "store" navne. Man kunne måske endda smide Gouvou ind i den kategori. Han skulle vist også være transferfri.

Jeg synes i den grad, at jeg tager vores økonomi med i betragtningen i det forslag, som jeg har opstillet. Jeg har endda ikke medtaget eventuelle midler fra vores januarsalg, men har alligevel et kæmpe plus på transfers.

Det kræver selvfølgelig at de transferfrie spillere er interesseret i at komme til Liverpool, hvilket bestemt ikke er sikkert, men det er i mine øjne vores bedste mulighed både for at få et slagkraftigt hold og for at beholde Torres.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 18. maj, 2010 14:25

Hvorfor vil i af med Aquilani? Han har været meget skadet, ja. P.L. bold har krævet tilvænning, ja. Men vi er i en situation, hvor vi ikke kan tiltrække de store navne pga. af manglende C.L. bold, dårlig økonomi og et ustabilt ejerskab. Han kan vise sig at blive rigtig god til næste sæson, måske endda en £20 mio. signing. Han kan også vise sig at blive et dårligt bekendtskab (mange skader osv.). Men jeg synes det er værd at gamble med ham.

Målet må være (ligesom sidste sommer) at holde på vores 'rygrad' i truppen.
Reina, Agger, Carra, Gerrard, Masch (han vil gerne væk), Kuyt, Torres. Så der tegner sig et i billede som ligner sidste sommers; nemlig, at vi mister en af vores stamspillere (Masch). Resten må vi holde sammen på.

Lige under disse stamspillere har vi Lucas, Maxi, N'Gog, Aquilani. Og unge spillere på vej har vi Kelly, Pacheco, Ayala, Eccleston (og Shelvey). Det giver alt i alt 15-16 spillere (uden Masch). En god blanding af erfarende spillere og unge spillere. Derudover har vi nogle spillere som vi ikke ved om de bliver solgt eller ej: bl.a. Nemeth (der har været bud efter ham fra Grækenland (de har ikke pengene) og fra Sampdoria (det er derfra rygtet om Pazzini stammer). Derudover er der Darby og Spearing. Hvad skal der ske med dem, vides ikke.

For at sikre sig at Torres og Gerrard ikke smutter, så skal der sælges ud af de spillere som har vist ikke at bidrage med noget eller som selv gerne vil væk (fordi konen ikke kan sige "One beer, please, men i stedet siger "una cerveza, por favor")

Ud (i mio. £)
Cavalieri --- 3
Darby --- 1
Degen --- 1
Skrtel --- 6
San José --- 2
Plessis --- 1
Mascherano --- 20
El Zhar --- 2
Riera --- 5
Babel --- 6
Benayoun --- 7

Det giver ca. £ 54. mio.

(Aurelio er transferfri og Martin har skiftet til MK Dons)

Hvis Rafa får lov til at bruge de penge som kommer ind fra salg, så kan det se ok ud. Lige før jeg tror det er nok til en top 4 placering næste sæson (og hvis Rafa har en lidt mere offensiv tilgang i kampene mod de såkaldte små hold).

De £ 54 kan bruges til en ny venstreback, en central midtbanespiller (Masch smutter), en ny venstrekant, og en angriber. Det er fire spillere for ca. £ 54 mio. det er ikke så ringe endda. Men det afhænger af om Rafa må bruge indtægterne fra salg.

Jeg er enig med tex i at der er lys i mørket.

Besvar