LFC - Aston Villa

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
4
20%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 25. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
4
20%
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
5
25%
10 – Mac Allister in
0
Ingen stemmer
d i 87. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i 65. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
4
20%
9 - Darwin Nunez ud i 65. min.
3
15%
7 - Luis Diaz
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 25. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ind i 65. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 65. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 87. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 20

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Aston Villa

Indlæg af Cynwal » torsdag, 07. nov, 2024 16:16

Billede

Indgangsbøn
Man er virkelig et skarn, hvis man brokker sig over LFC's resultater i øjblikket: Nr. 1 i stillingen både i PL, med 2 point ned til Man C, 6 point ned til Forest, og 7 point ned til en gruppe med gunners, Chelsea og Villa. Ydermere fører LFC også det nye (Husk du ikke må kalde det SUPER-)League-spil i Champions League, som eneste klub med Max-point efter 4 spillede kampe. Hvis pointene er vores varelager, så skriver jeg gerne under på, at der er een der er dygtig til at "pas' på Var'ne, Arne!"
...og skulle vi nu - 7-9-13/bank under bordet/antijinx - slå Villa på Anfields lækre græstæppe på lørdag, så er der potentielt mulighed for at øge forspringet i PL yderligere. For se lige programmet for de nærmeste konkurrenter:
Billede
Jeg er jo født SUPERoptimist, og kan kun ærgre mig over, at enten gunners eller Villa eller begge får pointudbytte, men lad os håbe på en uafjort på Bilioteket, så der ialt ryger 4 point ud ad "systemet". LFC spillede en flyvende 2. halvleg i tirsdags, efter lige at have set Alonso's tropper lidt an, hvorimod Emery's udvalgte diskede op med en slatten indstilling i Bruxelles mod Club Brugge, som blev "belønnet" med et 1-0 nederlag. ....vel at mærke i onsdags, så de har også haft een dag mindre til restituering og målrettet taktisk træning mod den kommende modstander. Det er sgu ikke helt fair, er jeg nødt til at sige, når jeg nu har brokket over det, når det samme forhold har gået Liverpool imod. Som mod gunners da vi spillede 2-2 i London, og som det bliver mod Man C 1. december, og LFC har spillet onsdagen forinden mod Real Madrid, og Manc'sne har spillet tirsdag mod Feyenoord. Nå - Fodbold bliver aldrig millimeterretfærdigt, men 1 dags mere eller mindre forberedelse og specielt restituering vejer altså tungere og tungere, efterhånden som antallet af dage uden kampe imellem kampene bliver kortere og kortere. ....og så en sidste Grumpy Old Man kommentar: kampen er een af de skiver, som Viaskvat har skåret af Salamipølsen og solgt videre, så den ikke vises på deres TV-kanaler, men på Prime Video.

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
Solidt statistisk overtag til LFC med sejre i tæt på 57% af kampene.

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Sidste indbyrdes kamp endte 3-3, men den blev spillet på et tidspunkt, hvor Liverpool ikke kunne nå noget i PL.

Formbarometer PL:
Billede
Det er ikke uden grund at Liverpool er storfavoritter mod Villa som det ses her på odds fra Bet365:
Billede

Statistik data for begge hold, PL kampe:
Billede
Der er ikke den store forskel på hvor mange mål de 2 klubber scorer, men der er en verden til forskel på hvor gode de er til at undgå scoringer til modparten. Det er tæt på, at der kun scores 1 mål i hver anden kamp i gennemsnit mod LFC, hvorimod Villa i gennemsnit indkasserer 1½ mål i hver kamp.

...så hvordan stiller vi så op?
"Never change a winning team, siger man jo". Et udtryk/citat der stammer fra Sir Alf Ramsey, som var Englands landstræner, da de vandt VM på hjemmebane i 1966. England måtte undvære den helt store angrebsstjerne Jimmy Greaves i semifinalen, men vandt alligevel, så da startopstillingen kom, var Greaves ikke i start 11'eren, selvom han var meldt klar til at spille. I stedet for Greaves spillede Geoff Hurst, og han scorede såmænd 3 af Englands 4 mål i finalen, som gav dem en 4-2 sejr over Vesttyskland.

Jeg kan derfor være fristet til at spå, at Slot stiller op på nøjagtig samme måde mod Villa, som mod Leverkusen. Jeg kan blot være lidt i tvivl om, Robertson foretrækkes isf Tsimikas og om Szoboszlai foretrækkes isf Mac Allister. ...men jeg kan jo ikke begynde at citere Sir Alf Ramsey, og så ændre opstillingen, so here goes:

Billede
hvis ovenstående hold møder op mentalt klar til kampen mod Villa, så bør det vinde en sikker sejr.

Er I enige?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ

Re: LFC - Aston Villa

Indlæg af AJJ » fredag, 08. nov, 2024 09:59

Nå, var ikke klar over, at den er flyttet fra 13.30 til 21, fordi Villa spillede på udebane i CL onsdag.

Men klart også en fordel for os, når nu vi har hjemmebane. Anfield kl. 20 og kl. 12.30 (lokal tid) er altså to forskellige ting!

https://www.liverpool.no/nyheter/2024/1 ... l-kvelden/

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 08. nov, 2024 10:16

AJJ skrev:
fredag, 08. nov, 2024 09:59
Nå, var ikke klar over, at den er flyttet fra 13.30 til 21, fordi Villa spillede på udebane i CL onsdag.

Men klart også en fordel for os, når nu vi har hjemmebane. Anfield kl. 20 og kl. 12.30 (lokal tid) er altså to forskellige ting!

Det er da lidt interessant hvordan der tages hensyn til forskellige klubber, tænk på alle de gange efter landskampe hvor Liverpool har fået den tidlige lørdagskamp, hvor spillere fra Sydamerika har haft meget dårlige forberedelse. :?
YNWA

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 08. nov, 2024 13:02

Redtothebone skrev:
fredag, 08. nov, 2024 10:16
AJJ skrev:
fredag, 08. nov, 2024 09:59

Det er da lidt interessant hvordan der tages hensyn til forskellige klubber, tænk på alle de gange efter landskampe hvor Liverpool har fået den tidlige lørdagskamp, hvor spillere fra Sydamerika har haft meget dårlige forberedelse. :?
Men dog en selvskabt "plage" at have spillere fra Sydamerika....

Og hvis vi får en onsdagskamp på udebane i CL, så bliver en evt. fastsat 13.30 kamp også flyttet til 21.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » fredag, 08. nov, 2024 22:37

Vores 16 årige akademi stjerne, Rio Ngumoha, er blevet kaldt op i truppen til Villa kampen.

Der er lang vej fra at gøre det godt hos U19 til at tage steppet op så jeg forventer ikke at han kommer i nærheden af spilletid, men kudo alligevel til knægten, det må være noget af en oplevelse.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 08. nov, 2024 23:30

Krydser da fingre for ham.
Slot virker som en mand, der arbejder med det han har og også tør tage nogle beslutninger, så hvem ved, hvad der sker, når vi har spillet dem baglæns og der mangler 5-10 minutter

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. nov, 2024 08:36

Lidt stats på Mo Salah, med sammenligning af data fra indeværende sæson op imod de akkumulerede stats fra hans samlede tid i Liverpool. Ikke den store forskel faktisk:
Billede

Hele artiklen kan læses her:https://www.premierleague.com/news/4165 ... t_PL_LIVTT
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 09. nov, 2024 15:59

Robbo på VB, Grav Jones Mac på midt. Og Diaz, Nunez, Salah på top. Ellers - as you were.

Der vil være tændt op under Anfield, når Brighton forinden har vundet over City.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. nov, 2024 19:57

AJJ skrev:
lørdag, 09. nov, 2024 15:59
Robbo på VB, Grav Jones Mac på midt. Og Diaz, Nunez, Salah på top. Ellers - as you were.
....and right you are!
Billede

...så ingen potentiel debut til Rio Ngumoha, da han ikke har klaret cuttet til at være blandt de 20 udtagne til start-11 + bænk

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 09. nov, 2024 20:20

Cynwal skrev:
lørdag, 09. nov, 2024 19:57
AJJ skrev:
....and right you are!
Billede

...så ingen potentiel debut til Rio Ngumoha, da han ikke har klaret cuttet til at være blandt de 20 udtagne til start-11 + bænk
x2 ser det ud til - O'Riley!

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. nov, 2024 20:31

AJJ skrev:
Der vil være tændt op under Anfield, når Brighton forinden har vundet over City.
Jeg håber også du får ret med det allersidste: At der er tændt op under Anfield, takket være brightons sejr!!
Håber du har spillet en lotto-kupon til i aften ;)

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 09. nov, 2024 21:23

Han brændte ikke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 09. nov, 2024 21:23

Skønne skønne Darwin
"We're not racist, we only hate the mancs"

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 09. nov, 2024 21:26

Mål eller rødt kort🤔

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 09. nov, 2024 21:29

Vinkede dommeren afværgende? Ja, og kommentatorerne backer op - håbløst…

Besvar