Dommer: Simon Hooper (Billedet) VAR: David Coote

Simon Hooper behøver ikke mange ord med på vejen, da de fleste sikkert husker hans skandaløse indsats i sidste sæson, da han viste både Curtis Jones og Diogo Jota ud i LFC's kamp mod Spurs, og så var der også lige VAR-rummets "fejlkommunikation" omkring Luis Diaz' fuldt legitime scoring - ½ meter onside - som blev vekslet til en offside kendelse og ingen scoring.
Indgangsbøn
3 point! Så skal jeg ikke bede om mere. ....men Palace har kunnet træne målrettet hele ugen målrettet mod hvordan de ser deres bedste muligheder mod Slots tropper. Slot har haft 2 dage! Det er dog mere den mentale parathed, jeg er bange for. Er spillerne klar til endnu en gang at være 100% fokuserede på at løbe de ekstra meter, kæmpe om hver eneste bold, også anden-boldene osv. Trent startede rigtig godt under Slot, og det kom frem at de havde haft snak om fuld koncentration og fokus hele kampen igennem. Mod Bologna så det ud som om, at det allerede var ved at være glemt fra Trents side af. Så jeg tør ikke hverken håbe på eller bede om mere end bare 3 point i en "win ugly" kamp.
Indbyrdes statistik i PL

Liverpool sejre i tæt på 2/3 af alle kampe i PL. Det pudsige er, at både Palace og LFC har flere sejre på udebane end på hjemmebane, når de mødes.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL

Vi skal ikke længere tilbage end april 2024, for at finde en Palace sejr, og så oven i købet på Anfield:

Formen peger entydigt i retning af en Liverpool sejr, men på et eller andet tidspunkt begynder Oliver Glasners Palace at skrabe point sammen, og 50% af deres kampe i denne sæson er immervæk endt uafgjort
Crystal Palace
Palace tjente penge i sommerens transfervindue, primært via salget af Michael Olise til Bayerne, og danske Joachim Andersen til Fulham. Her er deres salg i sommers:

Samlet set landede Palace med en nettoindægt på ca. £ 20 mill., da de købte lidt mere behersket ind. Her er deres indkøb:

På skadesfronten er Palace mere ramt end LFC, med følgende spillere på skadeslisten:

Af ovenstående er det kun Doucoure, som gives en lille chance for måske at blive klar.
Liverpool
Bortset fra Chiesa og Elliot hos Liverpool, kan Slot frit vælge iblandt resten af truppen, sygdom og skader i fredagstræningen forbeholdt. Jeg ramte jo helt ved siden af mht opstillngen i Bologna kampen, da jeg seriøst troede, at Slots indstilling til kampen var: "Pas på varerne Arne!", men det holdt jo ikke stik. Så jeg tror faktisk, at han giver genvalg over hele linjen, bortset måske fra 2 pladser i front. De eneste spørgsmål jeg kan se er: Jota eller Nunez på toppen? Her tror jeg Slot vælger Jota, som umiddelbart passer bedre til spillestilen. Hvis Nunez fik lært at time sine løb i forhold til offside, ville billedet dog være diametralt modsat, tror jeg. Det andet spørgsmål er Diaz eller Gakpo. Her tror jeg faktisk Slot vælger at give hans landsmand chancen, så jeg ender med denne opstilling:

Lad mig høre, hvad I siger.......