Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker ud i 79. min
3
13%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
4%
4 – Virgil Van Dijk
6
26%
21 - Kostas Tsimikas ud i 79. min
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
6
26%
10 – Mac Allister ud i pausen
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i 89. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 72. min.
1
4%
20 - Diogo Jota
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
1
4%
8 – Dominik Szoboszlai ind i pausen
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind i 72. min.
0
Ingen stemmer
56 - Vítězslav Jaroš ind i 79. min
5
22%
26 – Andy Robertson ind i 79. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 89. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 23

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. okt, 2024 05:25

Billede

Dommer: Simon Hooper (Billedet) VAR: David Coote
Billede
Simon Hooper behøver ikke mange ord med på vejen, da de fleste sikkert husker hans skandaløse indsats i sidste sæson, da han viste både Curtis Jones og Diogo Jota ud i LFC's kamp mod Spurs, og så var der også lige VAR-rummets "fejlkommunikation" omkring Luis Diaz' fuldt legitime scoring - ½ meter onside - som blev vekslet til en offside kendelse og ingen scoring.

Indgangsbøn
3 point! Så skal jeg ikke bede om mere. ....men Palace har kunnet træne målrettet hele ugen målrettet mod hvordan de ser deres bedste muligheder mod Slots tropper. Slot har haft 2 dage! Det er dog mere den mentale parathed, jeg er bange for. Er spillerne klar til endnu en gang at være 100% fokuserede på at løbe de ekstra meter, kæmpe om hver eneste bold, også anden-boldene osv. Trent startede rigtig godt under Slot, og det kom frem at de havde haft snak om fuld koncentration og fokus hele kampen igennem. Mod Bologna så det ud som om, at det allerede var ved at være glemt fra Trents side af. Så jeg tør ikke hverken håbe på eller bede om mere end bare 3 point i en "win ugly" kamp.

Indbyrdes statistik i PL
Billede
Liverpool sejre i tæt på 2/3 af alle kampe i PL. Det pudsige er, at både Palace og LFC har flere sejre på udebane end på hjemmebane, når de mødes.

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL
Billede
Vi skal ikke længere tilbage end april 2024, for at finde en Palace sejr, og så oven i købet på Anfield:
Der er straks mere optisme at finde, ved at kigge på Liverpools sidste besøg på Selhurst Park, hvor Klopps tropper med hiv og sving og hjælp fra en udvisning af Ayew fik hevet en 2-1 sejr hjem:
Formbarometer PL
Billede
Formen peger entydigt i retning af en Liverpool sejr, men på et eller andet tidspunkt begynder Oliver Glasners Palace at skrabe point sammen, og 50% af deres kampe i denne sæson er immervæk endt uafgjort

Crystal Palace
Palace tjente penge i sommerens transfervindue, primært via salget af Michael Olise til Bayerne, og danske Joachim Andersen til Fulham. Her er deres salg i sommers:
Billede
Samlet set landede Palace med en nettoindægt på ca. £ 20 mill., da de købte lidt mere behersket ind. Her er deres indkøb:
Billede

På skadesfronten er Palace mere ramt end LFC, med følgende spillere på skadeslisten:
Billede
Af ovenstående er det kun Doucoure, som gives en lille chance for måske at blive klar.

Liverpool
Bortset fra Chiesa og Elliot hos Liverpool, kan Slot frit vælge iblandt resten af truppen, sygdom og skader i fredagstræningen forbeholdt. Jeg ramte jo helt ved siden af mht opstillngen i Bologna kampen, da jeg seriøst troede, at Slots indstilling til kampen var: "Pas på varerne Arne!", men det holdt jo ikke stik. Så jeg tror faktisk, at han giver genvalg over hele linjen, bortset måske fra 2 pladser i front. De eneste spørgsmål jeg kan se er: Jota eller Nunez på toppen? Her tror jeg Slot vælger Jota, som umiddelbart passer bedre til spillestilen. Hvis Nunez fik lært at time sine løb i forhold til offside, ville billedet dog være diametralt modsat, tror jeg. Det andet spørgsmål er Diaz eller Gakpo. Her tror jeg faktisk Slot vælger at give hans landsmand chancen, så jeg ender med denne opstilling:

Billede

Lad mig høre, hvad I siger.......
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 04. okt, 2024 14:03

Ja endnu en must win kamp, Arsenal og City har på papireret ok nemme opgaver, så der skal 3 point på kontoen inden landskampspausen.

Jeg tænker Slot starter med de samme 11 som mod Bologna, vi skal have spilletid til Nunez fordi der bliver brug for ham efter pausen og Jota er jo lidt skrøbelig. Den eneste anden position der kunne overvejes imø er Diaz/Gakpo og tænker de begge får spilletid i denne kamp uanset.

Palace er altid et hold der kan drille på dagen med et par hurtige folk foran, men bør være en opgave vi kan løse.

Både Wharton og Guehi har været rygtet en del til Liverpool, så håber ikke de er alt for gode i denne kamp.

3-1 til Liverpool
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 04. okt, 2024 16:37

Amazon fucking prime. Pis nu af.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. okt, 2024 08:50

Så blev kamptråden/oplægget komplet, hvis I schroller op øverst i tråden. Beklager det kommer lidt sent, men Lad mig sige det på denne måde:

Jeg forstår den odenhyleme godt, at spillerne kan blive fysisk og specielt mentalt trætte af 2 kampe om ugen.
Der er jo dårligt en dags ro, uden at pisken er over nakken for at præstere igen. Jeg kan i hvert fald mærke "trætheden", når der kommer 2 "ikke sindsoprivende spændende" opgør som Bologna efterfulgt af Crystal Palace, lige i røven af en røvsyg kamp i Wolverhampton.

Nå - nu er der jo landskampspause, så jeg tror jeg snupper mig en kiks:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 05. okt, 2024 12:22

Jeg fik et snap fra nogle, der skulle med bus fra Liverpool til Selhurst Park. De kørte afsted kl. 5 i morges lokal tid. Det er en tur på fem timer og deroveni kommer jo så nok lidt stop på ruten. Jeg tror, away end kommer til at levere varen i dag som de plejer, men nogle gange kan man ikke helt fortænke de engelske fans, hvis stemningen er flad eller andre ting trækker mere i dem. Det er jo en heldagsbegivenhed at rejse rundt i landet og følge sin klub.

Slot udtalte også, at en af de få ting, han har ændret ved klubben er, at han har forsøgt at minimere hotelovernatninger. Så mon ikke spillerne har været med privatfly i dag, fremfor at være kørt afsted i går og overnattet på et hotel.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. okt, 2024 13:06

Bekræftet:
Billede

Det må være sådan her:
Billede

....OG LUK NU RØVEN GARY NEVILLE!!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 05. okt, 2024 13:30

Der var en, som skrev, at Slot ikke roterer, det må ellers siges at være tilfældet i dag.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 05. okt, 2024 13:32

Godmorgen Liverpool 😳

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. okt, 2024 13:33

Tsmikas dækker op som en LILLEput spiller! Vel at mærke en lilleput, som løber en 100 meter på 22 sekunder :?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. okt, 2024 13:38

Få nu sendt Gomez eller Robertson til opvarmning, og så skift grækeren ud, inden han koster en scoring, som ikke bliver annulleret af VAR!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. okt, 2024 13:40

Diogo "Målnæse" Jota slår til igen, på assist fra Gakpo

1-0 til Liverpool
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 05. okt, 2024 13:41

Fed kasse!!

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 05. okt, 2024 13:41

Klasse mål - og ret god bold fra Tsimikas :D men nej, jeg fatter heller ikke, hvad han laver i startopstillingen, og faktisk slet ikke i Liverpool. God mand, ikke god nok spiller.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. okt, 2024 13:46

Tom_Jorsal skrev:
lørdag, 05. okt, 2024 13:41
Klasse mål - og ret god bold fra Tsimikas :D men nej, jeg fatter heller ikke, hvad han laver i startopstillingen, og faktisk slet ikke i Liverpool. God mand, ikke god nok spiller.
Jeg pitcher lige Rayan Aït-Nouri fra Wolves een gang til..... 8-)
Som fremtidens venstre back, forstås
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 05. okt, 2024 13:50

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 05. okt, 2024 12:22
Jeg fik et snap fra nogle, der skulle med bus fra Liverpool til Selhurst Park. De kørte afsted kl. 5 i morges lokal tid. Det er en tur på fem timer og deroveni kommer jo så nok lidt stop på ruten. Jeg tror, away end kommer til at levere varen i dag som de plejer, men nogle gange kan man ikke helt fortænke de engelske fans, hvis stemningen er flad eller andre ting trækker mere i dem. Det er jo en heldagsbegivenhed at rejse rundt i landet og følge sin klub.

Slot udtalte også, at en af de få ting, han har ændret ved klubben er, at han har forsøgt at minimere hotelovernatninger. Så mon ikke spillerne har været med privatfly i dag, fremfor at være kørt afsted i går og overnattet på et hotel.
Men tænk hvis man havde den mulighed, at følge sin hjerteklub, så tæt.

Jeg har en desværre nok urealistisk drøm om, at når jeg går på pension, så realisere lejlighed + sommerhus og finde en lille bolig i området omkring Anfield og så bare se Liverpool kampe og være en del af miljøet omkring Anfield 🥰

Man har vel lov at drømme 😊

Besvar