Dommer Tony Harrington er 40 år, og kommer fra Hartlepool i Nordøstengland, helt ude ved Nordsøen små 50 km. syd for Newcastle. Han blev forfremmet til PL i 2021. Han har aldrig dømt Liverpool i Prem League, men har dømt dem 2 gange i Liga Cup'en, begge gange i 3. runde. Første gang da LFC vandt 7-2 over Lincoln i september 2022, og anden gang i september 2022, da LFC spillede 0-0 mod Derby, men vandt 3-2 på straffespark, idet Harvey Elliot satte det sidste straffe ind.
Indgangsbøn:
Nu skal vi se, om Slot har lært noget af Forest kampen, Om han har lært, at ingen modstandere kan tages let, og at holdet skal være sat optimalt op både taktisk og motivationsmæssigt. Men han lader til at lære hurtigt den gode hollænder, og det var en fornøjelse at se, at holdet efter skrækkelige første 10 minutter mod Milan blev meget bedre. Det skete bl.a. fordi Slot skubbede Trent længere frem på midtbanen for at dække den midtbanespiller, som Milan fik i overtal på midten de første 10 min, og så overlade Rafael Leao til Konatë.
Indbyrdes statistik:
LFC har vundet tæt på 80% af alle kampe mod AFC i PL. Kun 2 gange ialt har LFC tabt, begge gange i Bournemouth.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Sidste møde på Anfield var i 2 runde af sidste sæson. En kamp, hvor LFC hurtigt kom bagud 1-0 (en RIGTIG dårlig vane i sidste sæson), og hvor Mac Allister fik rødt kort, men Klopps tropper fightede sig til en 3-1 sejr. Se højdpunkter her:
Bournemouth er kommet rimeligt fra start i denne sæson, og ligger PT på 11. pladsen i PL. Bl.a. takket være den vanvittige sejr over Everton, hvor De Bitre Blå fører 2-0 i 89. minut, men AFC vandt 3-2. ....og så fik de uafgjort mod Forest, som jo drillede LFC i sidste runde
Bournemouth
Bournemouth har gang i deres 3. sæson i Premier League i denne ombæring, deres tredje "stint" i Pl siden de første gang rykkede op i den fornemste række i 2015. Deres placeringer siden deres første oprykningssæson og til nu ser sådan ud:
Så lidt af et elevatorhold, selv om det ser ud til at spanske Andoni Iraola, som kom til i sommeren 2023,har fundet frem til en spillestil, som passer til klubben og spillerne. Bournemouth er absolut ingen "walk in the park", selv om LFC tilbage i 2022 vandt 9-0 over AFC. Bournemouth ejes af amerikanske Bill Foley, og han har ladet sig inspirere af FC Midtjylland, og er i gang med at købe en mindre "udrugningsklub" i Portugal. Se mere i artikel fra Tipsbladet her:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier ... idtjylland
AFC har været ret aktive i sommerens transfer vinduer, med indkøb for over 100 mill. Euro:
Deres net-spend ligger dog kun på € 38 mill., da de fik en ordentlig pose penge fra Spurs, da de solgte Dominik Solanke. En handel, hvor der takket være Michael Edwards, også dryssede et pænt beløb af til LFC
Liverpool
Vi har gæster, som ankommer fredag og bliver hele weekenden, Derfor er jeg nødt til at lave mit bud på opstillingen allerede nu. Det bliver også meget sporadisk, hvis jeg kommer til at se lidt af kampen, og jeg tør ikke love afstemning umiddelbart efter kampen.
Men pilen peger da heldigvis den rigtige vej igen for holdet og Arne Slot. Jeg håber og tror på, at det var en enlig svale i sidste weekend, hvor holdet ikke var sat op mentalt. Eller også er det en indgroet sygdom på holdet, da vi jo også en del gange så noget tilsvarende i Klopps tid.
Så jeg tror vi kommer til at se meget få udskiftninger ift Forest og Milan kampene. Forsvaret er efterhånden godt sammenspillet og omstillingsparate til små taktiske ændringer. Trent har genfundet sin form, Konaté er vel ikke set bedre i så mange kampe i streg som nu, og VVD virker glad for livet og anførerjobbet med en landsmand som Head Coach. Jeg håber imidlertid, at Robbo har fået hvilet hovedet og benene, og er frisk til at passe venstrebacken. Tsimikas bliver aldrig min yndlingsspiller, og jeg håber Slot & Co. holder et vågent øje med talenterne på venster back i U16-18-21 truppen.
På midtbanen tror jeg også, at det bliver den vante garde, der stilles med, i form af Gravenberch, Mac Allister og Szoboszlai
I angrebet må det blive svært, grænsende til umuligt at sætte Cody Gakpo af, og da han er allerbedst, både for LFC og Oranje på venstrefløjen, så starter han der. Jota derimod virker lidt udbrændt, og Nunez lader det ikke til, at Slot har den store tiltro til. Så kunne man forestille sig, at Salah blev spillet på toppen, og så Luis Diaz på højre fløj? Det ku' også være en mulighed, at lade Chiesa og Salah deles om pladserne i på fløjen og på toppen, så de kunne lave mange skift hele tiden, sådan Salah-Firmino-Mané style? Det er i hvert fald ved at være lang tid siden. at vi har set Salah være udfordrende med succes på fløjen. Hans gyldne momenter med hhv scoringer og assists kommer som regel med udgangspunkt væsentligt tættere på målet, så hvorfor ikke spille ham derinde, hvor han er mest "leathal"?
Så mit bud er:
God KAMP - YNWA