AC Milan - LFC Champions League >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
5%
4 – Virgil Van Dijk
4
18%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud i 92. min
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
8
36%
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 92. min
1
5%
20 - Diogo Jota ud i 68. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 68. min
7
32%
7 - Luis Diaz ind i 68. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 68. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 79. min
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 92. min.
1
5%
3 – Wataru Endo ind i 92. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 22

Brugeravatar
Redtothebone

Re: AC Milan - LFC Champions League >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 17. sep, 2024 12:24

AJJ skrev:
tirsdag, 17. sep, 2024 10:11
Og spillerne har jo gladeligt taget imod de enorme lønstigninger, som de mange kampe har været med til at generere.
Men der er bare heller ikke nogen der tager spillerne med på råd, i går var så både Alison og Akanji ude og tale negativt om flere kampe.

Du kan bare ikke få spillerene til at præstere bedre ved at kaste penge efter dem, jo flere kampe der kommer jo flere kampe kommer der med dårligere kvalitet, det er uundgåeligt og antallet af skader kommer til at stige, bare vent et par måneder.

4 kampe inde i sæsonen og synes allerede jeg ser flere spillere spille på 80-90 % energi.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 17. sep, 2024 12:53

AJJ skrev:
Det eneste, der kan vende den udvikling med flere kampe - det er os fans. Og det gør vi jo ikke - tværtimod.
Men hvordan skal vi påvirke antallet af kampe ? jeg er meget lydhør og vil gerne støtte op.

Som jeg ser der har UEFA OG FIFA alt for meget magt, de er korrupte og vil bare have flere og flere kampe presset ind i kalenderen, spillere og træner har da brokket sig i flere år, Klopp forsøgte at bringe det på banen 100 gange, men det hjalp ikke en skid, han fik bare flere tidlige lørdags kampe smidt i nakken som tak.

Personligt har jeg droppet superligaen fordi jeg synes niveauet er for dårligt og hver eneste gang der er en spiller med skyggen af talent bliver han solgt for at klubberne kan overleve.

Landsholdet ser jeg mindre og mindre, kvaliteten falder og Nation League er endnu eksempel på flere kampe som får niveauet til at falde.

Der er ikke plads til alle kampene, Carabao cup bliver jo mere og mere udvandet fordi alle sparer spillere, det samme med FA cuppen langt hen af vejen, nu er jeg jo en gammel gut der har fulgt med længe, for 20 år siden var en cup kamp sgu da noget af det fedeste med fuld smadder på, nu er det bare en kamp der skal overståes.

African cup of nation er jo også presset ind, så klubber skal afgiver spillere midt i den hjemlige turnering, hvordan kan det være fair.

Næste sommer hvor der normal er fri år/sommer, skal der så spilles VM for klubhold med som skal starte den 15 juni. - 14 dage efter der har været spillet Champions league finale.

Opsumering
EM forventes også udvidet næste gange til 28 hold 2026
VM udvides fra 32 til 48 hold i 2028
African cup er udvidet fra 16 til 24
VM for klubhold udvides fra 8 til 32 hold 2025
Copa America udviddet fra 10 til 16 hold - 2024
Champions League udvides fra til 36 klubber - 2024
Nations League indført = flere landsholdskampe.

UEFA og FIFA kvæler sporten
YNWA

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 17. sep, 2024 16:03

FIFA er misundelige på UEFA pga. deres guldæg i form af Champions League. Den giver penge hvert år, hvorimod FIFA scorer kassen hvert fjerde år i form af VM. Derfor laver de en VM for klubhold. En pendant til Champions League blot i FIFA regi. De nationale fodboldforbund vil ikke skære i antallet af kampe i deres regi, blot fordi UEFA og FIFA beslutter at der skal spilles flere internationale kampe. Hvem sidder i saksen; spillerne.

Denne krig mellem de forskellige forbund resulterer i flere kampe. De spiller 60-70 kampe om året. Det kan deres fysik ikke holde til. De bliver skadet og de bliver trætte. Vi så et dødkedelig EM i sommers, hvor det var tydeligt at mange af spillerne var slidte.

Fodbold er blevet udvandet gennem de sidste mange år, på rigtig mange fronter. Spillerne er de eneste som kan stoppe det, ved at nægte at spille. De skal blot strejke, og vente på at UEFA og FIFA begynder at lytte til dem.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 17. sep, 2024 16:09

Jeg kan ikke se kampen i aften. Men jeg håber det er den Slot vi så mod Man U som dukker op i aften. Ikke den Slot vi så mod Nott. Forest.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 17. sep, 2024 16:52

AJJ skrev:
Det eneste, der kan vende den udvikling med flere kampe - det er os fans. Og det gør vi jo ikke - tværtimod.

Og spillerne har jo gladeligt taget imod de enorme lønstigninger, som de mange kampe har været med til at generere.

Og uanset udfaldet af Man City-høringen så fortsætter vi med at se PL.

God kamp i aften....Også selv om det hele er "dræbende", "kedeligt", "betydningsløst" osv.
Du slap lidt let uden om, at du mente, at det blot skyldes et nederlag, at vi og spillere er ved at være trætte af fodboldens udvikling.

Jeg kan heller ikke helt se, hvordan du kan lade spillerne til last, at de selvfølgelig skal have lønstigninger, hvis deres arbejdsbyrde stiger. Du siger jo selv, at spillerne kan ikke ændre noget, så hvad forventer du, de skal gøre? Det lyder selvmodsigende de to sætninger, sådan som du umiddelbart sætter dem op.

Jeg kan heller ikke helt greje dit behov for stikpiller i det her, men god kamp til dig også da.
Senest rettet af JudgeArdaStudge tirsdag, 17. sep, 2024 17:07, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 17. sep, 2024 16:55

Redtothebone skrev:
tirsdag, 17. sep, 2024 12:24

4 kampe inde i sæsonen og synes allerede jeg ser flere spillere spille på 80-90 % energi.
Det lagde jeg også mærke til. Ved omkring 58 minutters mærket stod Robertson med hænderne i siden og trak efter vejret. Da havde jeg egentlig forventet, at han blev skiftet ud, men der gik lige lidt over et kvarter ekstra før, Tsimikas kom ind.

God opsummering af et gennemgribende problem i øvrigt. Flere hold, flere kampe, flere penge til hovedaktørerne.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 17. sep, 2024 19:37

Det brænder på nu. Flere og flere spillere og skikkelser i fodbolden begynder at sætte ord på deres utilfredshed.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 17. sep, 2024 20:31

Same procedure as ..... Eneste skifte i startopstillingen er at Tsimikas spiller VB med Robertson på bænken:
Billede

SORRY! Luis Diaz er også bænket, og så er Gakpo på venstrefløjen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » tirsdag, 17. sep, 2024 20:40

Overraskende med kun 2 ændringer. Jeg troede helt sikkert vi skulle se både Darwin og Bradley fra start
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 17. sep, 2024 21:06

Tsimikas satser i et ingreb over midterlinjen og kikser, og så får Pulisic en motorvej i hele venstresiden af forsvaret,
1-0 til Milan.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » tirsdag, 17. sep, 2024 21:07

Puuha en start :O Kom nu drenge!!!
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
Olle

Indlæg af Olle » tirsdag, 17. sep, 2024 21:08

Hvilken overraskelse.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 17. sep, 2024 21:08

Angående diskussionen om de mange kampe: jeg er helt på linje med JudgeArdaStudge m.fl. Over de seneste år har jeg kunne mærke en stigende udmattelse ift det at være fodboldfan. Det kulminerede i den sæson, hvor vi var tæt på The Quadruple. Vi spillede flere end 60 kampe, og barren var sat så højt, at der nærmest ingen fejlmargin var. Selv en uafgjort ude mod et top 6-hold - der ellers isoleret set er et udmærket resultat - var uacceptabelt. Vi var til dels forvænte af successen under Klopp, og til dels konstant pressede af Man C's vanvittige niveau. At opnå 96 point uden at vinde ligaen er dybt demotiverende. Efter den sæson har det for mig været vanskeligt at mobilisere helt sammen begejstring som før i tiden.

Med det nye CL-format bliver det kun værre. Det begynder at forekomme latterligt, og det gør ikke sagen bedre, at spillepladen ikke er jævn - fx har Aston Villa tre relativt lette kampe - Young Boys, Brügge og Celtic - mens vi selv har 0.

... og så kom vi da også lige bagud i Milano. :(
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 17. sep, 2024 21:15

Tsimikas placeringsevne er jo på serie 3-niveau.

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » tirsdag, 17. sep, 2024 21:17

Uha Milan virker skarpere i det meste, de spillere hurtigt og det bryder vi os vist ikke om.
Vi virker igen uskarpe på afleveringer og spiller igen Slot-langsomt.

Besvar