Next season

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Rasputin

Next season

Indlæg af Rasputin » lørdag, 08. jun, 2024 07:59

Nogle, måske ikke alle, har bemærket at der kommer ny cheftræner i stolen til næste sæson.

Jeg synes Arne får en god trup at lege med, men der skal nyt blod til. Indtil de kommer, og ud fra tilgængelige materiale, så håber jeg Arne sætter holdet således;

Gakpo-Jota-Salah

Mac A-Endo-Trent

ROBBO-VVD-Kobaté-Bradley
Ali

Arne skulle ifølge nogle rygter spille 4 2 1 3 når vi er i boldbesiddelse og 4 3 3 når vi forsvarer. Med bold kan vi rykke Mac A eller Trent længere frem. Det vil jeg gerne se!

Den oplagte transfer er en opgradering af Endo.

Konaté skuffede også i sidstesæson, men Quansah står heldigvis klar. Konaté har dog et vanvittigt top niveau så han tager pladsen indtil videre.
Spørgsmålstegn til Robbo også. Vi skal have mere ud af den position som vi ellers er blevet forkælet med i flere år. Og vi har ikke den oplagte kandidat i truppen.

Men vi er priviligeret. Til backup, rotation og taktiske ændringer har vi i angrebet Diaz, Darwin og Doak. De første nævnte står vel på lige fod med Gakpo og Jota i konkurrencen om startposition, så det bliver dagsformen der fordeler pladerne. Luksus.

På midtbanen har vi også mange muligheder. Curtis og Szobo er ikke mange millimeter fra starteren, men de skal spille så på. Szobo spillede sig lidt af, og Curtis blev sat ud pga skader. Men potentielt vanvittigt højt niveau. Så har vi Gravenberch som stadig er lidt et spørgsmålstegn, stefan bajcetic som jeg håber vi får at se. Men han skal indkøres igen. Elliott skal der jo også være plads til.

TG12

Re: Next season

Indlæg af TG12 » søndag, 09. jun, 2024 13:37

Jeg synes det er for tidligt at forholde sig til næste sæson.

Med en ny træner ved roret vil der komme af- og tilgange.

Jeg har en fornemmelse af mindst en af vores gamle stjerner under Klopp smutter, om der er Salah, VVD, eller Ali er svært at spå om. Ligeledes kunne jeg godt se feks Diaz finde andre græsgange, Barca har ihvertfald spøgt i kulissen.

På tilgangs siden ser jeg det som altafgørende vi får en opgradering til Endo. Han er udmærket når bolden er på modstanderens fødder. Men da vi oftest har bolden mest mener jeg hans manglende evner med bold, og i der opbyggende spil kommer til kort. Dette medfører også eksempelvis MacA skal falde for dybt til vi udnytter hans evner optimalt.

Herudover så jeg personligt gerne vi fandt mere holdbare løsninger end Konate og Jota. Begge er når de er i form top-top spillere, men de misser for mange kampe til man for alvor kan sætte sin lid til dem.

Robertson er uden tvivl en kult figur, og har været en brav kæmper, men hans niveau er ikke hvad det var engang så vi burde se efter en erstatning, gerne hvor vi gør som Real ved at købe erstatningen før man sælger, og lader den ny få 1-2 sæsoner sammen med den gamle.

På ønske siden så jeg gerne en kreativ 10’er ala De Bruyne eller Ødegaard. Men måske Arne vil rykke TAA frem hvilket vil give os en del af de kvaliteter.

Besvar