Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud 83.min
9
30%
78 - Jarell Quansah
4
13%
4 - Virgil Van Dijk
4
13%
2 - Joe Gomez
1
3%
10 – Mac Allister ud 66. min
2
7%
19 - Harvey Elliott
5
17%
38 – Ryan Gravenberch ud 82. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
5
17%
9 - Darwin Nunez ud 66. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud 83. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ind 66.min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 66.min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 83. min
0
Ingen stemmer
42 - Bobby Clarke ind 83.min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 23. jan, 2024 08:52

Billede
Hvornår: Onsdag den 24. januar kl. 21:00
TV: TV3+ - Transmissionen starter 20:55 Streaming: Viaplay
Hvor: Craven Cottage, London
Billede
Craven Cottage ligger ned til Themsen i velhaver-forstanden Fulham, i den vestlige del af London, på den nordlige side (left bank) af Themsen. Nabo forstaden mod øst er Chelsea. Tilskuerkapaciteten er på 25.700

Dommer: Simon Hopper. Hooper er en udpræget hjemmebane-dommer, hvilket de fleste sikkert kan huske fra efterårets kamp på White Hart Lane mod Spurs. Skal der siges noget positivt, så er det, at der ikke er VAR på kampen, så Darren England (eller et andet fjols i VAR rummet) har ikke mulighed for at betale tilbage på hans All Inclusive rejse til UAE med underkendelse af 100 % korrekte mål scoret af Liverpool.

Dette er jo returkamp, efter at Liverpool vandt First Leg på Anfield med 2-1, efter at have været bagud.
Højdepunkter fra 1. semifinale på Anfield kan ses her:
En kamp, som Liverpool burde have vundet større, men Bernd Leno i Fulham målet rev to kanonredninger ud ad ærmet 2 gange på Nunez afslutninger, hvor man IKKE kunne bebrejde Nunez at han afsluttede forkert.

I PL har Fulham spillet 21 kampe, og har 24 point på 13.pladsen. Deres hjemmebane statistik lyder på 6 sejre, 0 uafgjorte og 4 nederlag, så 18 ud af 24 point er hentet på hjemmebane. Deres nederlag hjemme i PL er kommet mod Brentford (0-3) i august, Chelsea (0-2) i september, Man Utd. (0-1) i november, og Burnley (0-2) i december. Sidste hjemmekamp i PL vandt de 2-1 over Arsenal nytårsaften, og de vandt også hjemme 1-0 over Rotherham (bundprop i The Championship) i FA Cup 3. runde (5/1 2024).
Fulhams sidste 5 resultater:
Billede

Så Fulhams resultater er meget svingende, men de formår under Marco SIlvas kyndige ledelse, at spille en god gang fodbold, hvor højt pres er et af redskaberne, som de kan gribe til. Fulham har før stresset LFC, og i sidste PL opgør, som var på Anfield 3. december, skulle vi helt hen til 87. minut, før sene scoringer fra Wataru Endo og TAA, fik vendt et truende 2-3 nederlag til en 4-3 sejr. Se højdepunkterne fra den kamp her:
Liverpool
Der begynder at komme positive signaler vedr. tilbagekomsten af skadede spillere, men til denne kamp er det kun Robbo der kommer tilbage, og signalerne tyder på, at han vil starte på bænken, da han er helt uden kamprytme. Så opstillingen bliver nok noget i denne her retning:

Målmand: Der er jo Caoimhin Kellehers turnering, så han får nok tjansen. Jeg vil dog indrømme, at var jeg Klopp, ville jeg - så tæt på en finale - være fristet til at stille med det tungeste skyts i form af Alisson. Han er altså klasser bedre end Kelleher, og specielt hans placeringsevne gør, at han tager mange af de bolde, hvor det nærmest ser ud som om de "suser lige igennem" Kelleher.

4-back kæden: HB bliver det nye stjernefrø Conor Bradley, som bare klør på og lægger til sit spil. Jeg får lidt deja vue når jeg ser ham, for det er som at se Jarell Quansah, da han kom "ud af ingenting" og bare voksede for hver kamp han fik. Lad os håbe det fortsætter sådan. Midterforsvaret er jeg også lidt i tvivl om. VVD og Konaté ligner mere og mere en suveræn sammentømret enhed, men jeg er nervøs for Konaté mht skader. Næste kamp er søndag mod Norwich i FA, så mon ikke Klopp/Lijnders tager chancen og starter med Konaté. VB får Gomez, og så kan vi se, om der bliver lidt spilletid til Robbo sidst i kampen.

Midtbanen Klopp har på det sidste omtalt Mac Allister som én af de bedste 6'ere, når modstanderen ikke får meget plads på midtbanen, så det får han selvfølgelig lov til at bevise fra start. Curtis Jones gik ud i 83' min mod Bournemouth, da han mærkede noget i venstre baglår, men meldingerne lyder på, at det var falsk alarm. Så jeg håber Jones er klar, da han i mine øjne bringer så meget mere til spillet end Gravenberch. Den højre 8'er får Elliot, selv om han efterhånden trænger til at spille en rigtig brandkamp. Men det kan jo komme mod hans gamle klub.

Angrebet Jota og Nunez er brandvarme for tiden, og heldigvis er Jota så spilintelligent, at han kan udfylde alle tre pladser i forreste kæde fornuftigt, Så Jota får Salahs plads. Gakpo har indtil nu scoret i hver eneste Carabao kamp, men sidst mod Fulham kom han ind i 63. min - og scorede - så det kan han i mine øjne gøre igen. Det betyder, at Nunez får tjansen på toppen, og så får Diaz venstre fløjen.

Så jeg forventer vi stiller sådan her op:
Billede

Men jeg har jo før taget fejl, så hvad tror I?
Er rygterne om at Kelleher bliver solgt til sommer så konkrete, at Klopp spiller det sikre kort i form af Alisson, i stedet for at prøve at holde 2. keeperen motiveret?
Tør de gamble med Curtis Jones, nu hvor han lige har mærket noget i baglåret, eller bliver det Gravenberch isf? Eller får Gravenberch højre siden, og Elliot bænken?

Vi skal huske, at uafgjort er nok, så vi kan spille lidt mere henholdende, altså lige indtil vi kommer bagud (som vi plejer)

GOD KAMP!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. jan, 2024 09:45

First leg? Hvor er den sorte skole, når man har brug for den :lol:

Dejlig med en kamp om en finaleplads i kolde, våde og mørke januar.

Mac Alister må gerne starte. Han viste storspil mod Bournemouth. Jeg er uafklaret med fronttrioen. Gakpo har ikke rigtig været oppe i omdrejninger. Skal han starte, og så håbe at Jota og Nunez succes smitter af på ham? Nunez skaberavage, når han spiller. Han bidrager med fysik og amokløb, og krydret han det ovenikøbet med mål. Han er næste selvskreven. Eller skal hviles til kampen mod Chelsea. Bradley må gerne starte, så undgår vi også at forcere Trent tilbage. Szobo er vel ikke klar endnu.Mit bud;

Kellerher

Bradley Quansah VDV Gomez

Elliott Mac Allister Jones

Diaz Gakpo Nunez

Jeg har et halvt øje på kampen mod Chelsea. Jeg hviler Jota, så kan vi forhåbentlig få gang i Gakpo. Nunez skal ga 60 minutter. Ham skal vi ha klar til Chelsea kampen, så han kan mose Silva. Konate var god i sidste kamp, han skal hvilested, så han ikke render ind i de små irriterende skader, som han kæmper med. Trent skal hviles, så han er 100% klar til næste kamp. Gomez er bare inde i god stime. Det samme er VDV. Qansah har vist fremragende takter.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 23. jan, 2024 10:20

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 23. jan, 2024 09:45
First leg? Hvor er den sorte skole, når man har brug for den :lol:

Gakpo har ikke rigtig været oppe i omdrejninger. Skal han starte, og så håbe at Jota og Nunez succes smitter af på ham?
Den Sorte SKole prøver at være ung med de unge og snakke nydansk = engelsk. Det virker ikke. Jeg er stadig 60 og en Grumpy Old Man.

Gakpo er Mister Carabao med 4 kampe og 4 mål, præcist ét i hver, så ...................................
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. jan, 2024 08:09

Jeg nåede det ikke helt til tirsdag aften, med oplæg på holdopstilling, hvilket jeg beklager. Men der kom lige en padel kamp på tværs. Men nu er kampoplægget tilføjet følgende bud på, hvordan vi stiller op:

Liverpool
Der begynder at komme positive signaler vedr. tilbagekomsten af skadede spillere, men til denne kamp er det kun Robbo der kommer tilbage, og signalerne tyder på, at han vil starte på bænken, da han er helt uden kamprytme. Så opstillingen bliver nok noget i denne her retning:

Målmand: Der er jo Caoimhin Kellehers turnering, så han får nok tjansen. Jeg vil dog indrømme, at var jeg Klopp, ville jeg - så tæt på en finale - være fristet til at stille med det tungeste skyts i form af Alisson. Han er altså klasser bedre end Kelleher, og specielt hans placeringsevne gør, at han tager mange af de bolde, hvor det nærmest ser ud som om de "suser lige igennem" Kelleher.

4-back kæden: HB bliver det nye stjernefrø Conor Bradley, som bare klør på og lægger til sit spil. Jeg får lidt deja vue når jeg ser ham, for det er som at se Jarell Quansah, da han kom "ud af ingenting" og bare voksede for hver kamp han fik. Lad os håbe det fortsætter sådan. Midterforsvaret er jeg også lidt i tvivl om. VVD og Konaté ligner mere og mere en suveræn sammentømret enhed, men jeg er nervøs for Konaté mht skader. Næste kamp er søndag mod Norwich i FA, så mon ikke Klopp/Lijnders tager chancen og starter med Konaté. VB får Gomez, og så kan vi se, om der bliver lidt spilletid til Robbo sidst i kampen.

Midtbanen Klopp har på det sidste omtalt Mac Allister som én af de bedste 6'ere, når modstanderen ikke får meget plads på midtbanen, så det får han selvfølgelig lov til at bevise fra start. Curtis Jones gik ud i 83' min mod Bournemouth, da han mærkede noget i venstre baglår, men meldingerne lyder på, at det var falsk alarm. Så jeg håber Jones er klar, da han i mine øjne bringer så meget mere til spillet end Gravenberch. Den højre 8'er får Elliot, selv om han efterhånden trænger til at spille en rigtig brandkamp. Men det kan jo komme mod hans gamle klub.

Angrebet Jota og Nunez er brandvarme for tiden, og heldigvis er Jota så spilintelligent, at han kan udfylde alle tre pladser i forreste kæde fornuftigt, Så Jota får Salahs plads. Gakpo har indtil nu scoret i hver eneste Carabao kamp, men sidst mod Fulham kom han ind i 63. min - og scorede - så det kan han i mine øjne gøre igen. Det betyder, at Nunez får tjansen på toppen, og så får Diaz venstre fløjen.

Så jeg forventer vi stiller sådan her op:
Billede

Men jeg har jo før taget fejl, så hvad tror I?
Er rygterne om at Kelleher bliver solgt til sommer så konkrete, at Klopp spiller det sikre kort i form af Alisson, i stedet for at prøve at holde 2. keeperen motiveret?
Tør de gamble med Curtis Jones, nu hvor han lige har mærket noget i baglåret, eller bliver det Gravenberch isf? Eller får Gravenberch højre siden, og Elliot bænken?

Vi skal huske, at uafgjort er nok, så vi kan spille lidt mere henholdende, altså lige indtil vi kommer bagud (som vi plejer)

GOD KAMP!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Emmy » onsdag, 24. jan, 2024 08:42

Jeg tror ikke Diaz og Curtis starter. Man sparer Curtis og Gakpo starter i stedet for Diaz. Var det mig, så spillede jeg med Alisson. Når det gælder finale pladser, er der ikke råd til at spille med de næstbedste.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af AJJ » onsdag, 24. jan, 2024 09:22

Cynwal skrev:
onsdag, 24. jan, 2024 08:09
Jeg nåede det ikke helt til tirsdag aften, med oplæg på holdopstilling, hvilket jeg beklager. Men der kom lige en padel kamp på tværs. Men nu er kampoplægget tilføjet følgende bud på, hvordan vi stiller op:
Der er du så i hvert fald ikke ung med de unge ;)

Tror helt sikkert Kelleher starter - når han fik lov at gå hele vejen sidst. Men 1. målmand bliver han aldrig, og jeg prøver at fortrænge, at vi om føje år skal finde en afløser for Alisson. Findes der en sjældnere vare end top-top målmænd?

Så tror faktisk også på din opstilling - den stærkeste, vi kan mønstre - og så må der roteres big time mod Norwich.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. jan, 2024 11:23

Jeg håber Alisson har 3-4 år tilbage på absolut top niveau. Han er 31, hvis han undgår alvorlige skader, så skulle han gerne holde til han er 35. Buffon og Zoff holdte niveau til de var 40 :shock: Zoff vandt vist VM som 40 årige.

Men det er rigtigt at vi skal begynde at kigge efter en erstatning, og det bliver svært at finde en på samme niveau. Men der render en rundt i Brighton :D

https://www.givemesport.com/football-ma ... ghton---20
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. jan, 2024 17:22

Thisisanfield.com er ude med 2 bud på startopstillinger. Den første er magen til min, bortset fra, at vi ikke er enige om placeringen til de 3 forreste:
Billede
Det var sådan vi lagde ud mod Bournemouth, altså både Diaz og Nunez "out of position" på hhv højre og venstre fløj. Der hælder jeg mere til at Klopp/Lijnders starter denne gang, som de byttede det til i pausen, med Diaz i venstre, Nunez på top og Jota på højre.

De byder også ind med en "ultra offensiv":
Billede
Om den tænker jeg, at for det første ser Gakpo ikke skarp ud på en 10'er, og jeg tror ikke Klopp roder sig ud i en 4-2-3-1 uden at det midt i kampen viser sig taktisk bydende nødvendigt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 24. jan, 2024 18:35

Robertson istedet for Gomez, også køre den offensiv mod fulham, der skal satse ALT iaften, for og få Europa bold. De bliver knækket i 1. halvleg, da det er guf for Klopp og co. Et hold som skal jagte et resultat er fint for os.

Kan godt leve med 2-2 iaften… Videre! Gakpo første mål odds 8 skal vidst have et skud :music: ;) - Alternativ Bts + Gakpo score odds 5,33 :violin:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. jan, 2024 20:23

Jota og Curtis Jones får en hviler på bænken sammen med Konaté og Alisson. Ellers stærkeste.
Billede
Håber VanDijk4 får ret, og Marco Silvas tropper løber lige ind i kniven........
.....og at kniven så er skarp i aften (= angriberne kan ramme kassen uden for Bernd Lenos rækkevidde)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. jan, 2024 21:15

Godt forarbejde af Quansah og godt gjort færdig af Diaz til 1-0.
Bernd Leno lignede dog en træt, gammel mand i målet.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 24. jan, 2024 21:21

Der er kommet en dejlig selvtillid ind på holdet, som om alle spillere bare nyder at spille
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. jan, 2024 21:24

Redtothebone skrev:
onsdag, 24. jan, 2024 21:21
Der er kommet en dejlig selvtillid ind på holdet, som om alle spillere bare nyder at spille
Enig. De spiller godt. Og det gælder hele vejen rundt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 24. jan, 2024 21:25

Redtothebone skrev:
onsdag, 24. jan, 2024 21:21
Der er kommet en dejlig selvtillid ind på holdet, som om alle spillere bare nyder at spille
Ja. Masser af bevægelse - og gode returløb og gegenpress. Fedt at se vilje og gejst.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden EFL Carabao Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. jan, 2024 21:29

Redtothebone skrev:
onsdag, 24. jan, 2024 21:21
Der er kommet en dejlig selvtillid ind på holdet, som om alle spillere bare nyder at spille
Det er lige før, vi har gang i hvide træningskegler i aften.

...og så et lille citat, frit efter Svend Gehrs:
"Jamen han er altså kun 20 år, Jarell Quansah, men han spiller som en gammel garvet landsholdskæmpe"

Nogen der kan huske hvem Svend Gerhs sagde det om, hvilken kamp, hvilket mål og hvilken dato?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar