LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold
12
40%
32 - Joel Matip ud i 68. min
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
1
3%
21 - Kostas Tsimikas
1
3%
10 – Mac Allister ud 65. min
2
7%
8 – Dominik Szoboszlai ud 65. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 83. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
1
3%
9 - Darwin Nunez
2
7%
7 - Luis Diaz
1
3%
18 – Cody Gakpo ind 65. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 65. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 68. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind 83. Min
9
30%
 
Afgivne stemmer: 30

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 03. dec, 2023 17:05

En af de mest underholdende kampe, jeg har set. Hold da op en rutsjebanetur

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 03. dec, 2023 17:06

Cynwal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 17:00
Tom_Jorsal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 16:54
Okay, jeg tager det i mig igen 😆
Det er for sent Hermann - Internettet husker alt! :D
[quote=Cynwal post_id=557330

Den æder jeg gerne ovenpå sådan en sejr 😅

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Junte » søndag, 03. dec, 2023 17:07

Sikker sejr - utroligt nemt….. 😬
Tager det hele med

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 03. dec, 2023 17:08

Bekymrende tendenser. Nunez må gerne score mange flere mål.

Mentality monsters are back!

MOM Trent
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af sjampen » søndag, 03. dec, 2023 17:08

MENTALITY MONSTERS ARE BACK ON THE MENU, BOYS!!
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 17:10

Der kan stemmes.

Jeg har utrolig tit været efter Endo, så efter sådan et indhop, så får han min første stemme.
Min anden går til Trent, som er manden bag 2 klasse-kasser i dag.

Samlet set, er det de 4 smukkeste Liverpool mål jeg har set i een og samme kamp. ...i hvert fald sådan lige hvad jeg kan huske på stående fod.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » søndag, 03. dec, 2023 17:15

Got damn...jeg hidser mig lige ned igen. Men at det er nødvendigt at score 4 mål for at sikre en sejr mod Fulham hjemme på Anfield, det er bare ikke acceptabelt. Heldigvis hiver vi sejren hjem. Det havde været en rigtig røv træls start på et crazy december program med et nederlag.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Junte » søndag, 03. dec, 2023 17:15

Endo satte jo, i øvrigt, en streg under Lenos problemer i venstre krog……

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 17:21

Junte skrev:
søndag, 03. dec, 2023 17:15
Endo satte jo, i øvrigt, en streg under Lenos problemer i venstre krog……
Det fandt Leno så også selv ud af, så han trak mod venstre, med det resultat at Trent bare skulle ramme ladeporten ved Lenos højre stolpe.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 03. dec, 2023 17:30

Jeg gjorde det med vilje. Holdet havde brug for en opsang og den fik de på dansk fra mig på et dansk forum. Det var kalkuleret hele tiden. Jeg tager således al ære for sejren og forventer selvfølgelig at få samtlige stemmer. Selv tak.

På mandag/i morgen tiltræder jeg i øvrigt min nye stilling som sportsdirektør i Liverpool FC. Mit første initiativ er, at morgenmenuen udelukkende står på havregrød og middagsmenuen på vælling, indtil de lærer ikke at lukke tre mål ind. Wish me luck guys.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 17:36

Oven på sådan en kamp, så kan jeg godt leve med en røvsyg 0-0'er på Emptyhad
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 19:40

Cynwal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 17:36
Oven på sådan en kamp, så kan jeg godt leve med en røvsyg 0-0'er på Emptyhad
2-2 er også helt fint. Slutresultatet blev, at bortset fra Arsenal, så hentede vi 2 point i top 4 kampen mod Man City, Spurs og Villa. Det er godkendt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » søndag, 03. dec, 2023 22:44

Pragtfulde langskudsmål i dag for individualismen strålede, mens det kollektive dumpede, især forsvarsmæssigt, og jeg kan ikke se, at det var Kellehers skyld. Vi blev et par gange spillet nøgne, og Kelleher havde i øvrigt en redning til XG-regnskabet. Nunez ville i dag have haft problemer med at tæmme en badebold - modtager han bolden i feltet, tænker man uvilkårligt: satans, det var ellers et godt opspil. En langt fra overbevisende kamp hvori vi var heldige, men en god dag mht. point-stillingen og vi bør i den anledning alle sende en venlig tanke til Hooper for hans herlige fortolkning af fordelsreglen i city-kampen!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 03. dec, 2023 23:36

Så ikke kampen live, men først her lidt senere. Så jeg var ikke i følelsernes vold, som folk herinde sikkert har været.

Men jeg forstår ganske enkelt ikke kritikken af Nunez. Efter Trent, så har jeg Nunez som vores bedste spiller i dag. Han er en af hovedarkitekterne til både mål 1 og 3. Og derudover er han den Liverpoolspiller, der arbejdede hårdest i dag. Ja, han bankede en på overliggeren i stedet for at score. Men han satte også Salah op, som heller ikke scorede. Præstationen i dag var peak-Bobby.

Van Dijk synes jeg var næsten fejlfri igen. Men forsvaret så alligevel uorganiseret ud i perioder. Og jeg ved godt, at I bliver trætte af mig nu, men jeg vil påstå, at det havde været bedre organiseret med Gomez på backen - forudsat at han ikke som Trent bliver bedt om at spille midtbane 80 % af tiden. Og Trent? Han satte da en fed streg under, at han skal spille midtbane. Måske det reelt er Szobo, der lige skal have en pause, og Trent så glider ind som 8er. Det ved jeg ikke. Men han er vokset fra højre back. Vi skal holde op med at spilde ham der.

Kelleher synes jeg ikke rigtigt, at man kan bebrejde målene. Men omvendt så sidder man med en klar fornemmelse af, at Alisson havde reddet mindst et og nok to af dem.

Uanset hvad, så endte det med at blive en god weekend, hvor vi kravlede en plads op i tabellen.

Hvis jeg må afslutte, hvor jeg startede, så indrammer det her tweet fuldkommen min oplevelse af Nunez i den kamp. Jeg er med på, at angribere skal lave mål. Men de skal også meget andet. Og for ikke ret lang tid siden var der "pundits", der prøvede at gøre det til et problem for Liverpool, at målene kun kom fra angriberne. Nu har vi fået hele midtbanen med også...

Kloppite

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 03. dec, 2023 23:40

Høj puls, ditto blodtryk og utallige bandeord. Sådan er det at være Liverpool-fan. Men i dag stak det da helt af. Kampen var voldsomt ujævn, og samlet set var det vel lige akkurat bestået. Vi skaber fire-fem store chancer - og brænder dem alle. Til gengæld scorer vi fire perler, hvor især Mac Allisters mål er en kandidat til årets mål i PL. Og så lukker vi tre mål ind selvom vi egentlig aldrig var presset defensivt.

Et par observationer:
Det er alt for nemt at skabe chancer mod os. Det er ikke kun i dag det er et problem – men fraværet af Allison gjorde det ekstra tydeligt. Allisons klasse dækker som regel sprækkerne. Der er for meget passivitet (og for lidt umpf) og for lidt opmærksomhed på hvad der foregår i rummene i og omkring feltet.

Vi er ikke stærke nok i nærkampene. Det er ottende kamp i streg i PL, hvor modstanderen vinder flere dueller end os. I dag var det ’kun’ 55-45 i Fulhams favør, men det er helt uacceptabelt at vi selv på Anfield ikke kan sætte os bedre igennem fysisk. Mod Man C og Luton var det helt i hegnet – dér vandt vi blot 1/3 af duellerne. Og det er kun fordi vi er relativt stærke i hovedstødsduellerne. I nærkampene på græsset er det endnu ringere.

Intensitet var engang vores varemærke – men nu lader denne egenskab til kun at blive støvet af ved særlige lejligheder. Og det er samtidig med at stadig flere hold i PL har skruet op for intensiteten. Vi er ved at blive sejlet helt agterud. Jeg kom for skade at se dele af Nyborg-Manu - her smadrede Nyborg igennem i samtlige 90 minutter – det var som at se os i de år vi var bedst (De betaler dog også en pris med mange skader - det har Klopp lært på den hårde måde).

Der er stadig en del der er på nakken af Nunez – og brokker sig over, at han er en dårlig afslutter. Ja, han brænder en del chancer han bør score på. Men i dag har Salah en xG på 0,77 og Diaz én på 0,53 – mens Nunez’ er på 0,31. Nunez er ikke den største synder. Og ift dårlig kontrol, så er han ikke ringere end sine medangribere. Fx begår Salah rask væk en håndfuld fejl eller to i hver kamp. I min bog opvejes Nunez manglende skarphed på de nemmere chancer af, at han faktisk kan score på de svære chancer. Sejren i Nyborg ville ikke have været mulig uden Nunez. Derudover er han sindssyg i presspillet og ikke dårlig i link-up-spillet.

Ovenstående til trods ligger vi stadig helt i toppen efter mere end en tredjedel af sæsonen spillet – og efter mange svære udekampe. På den ene side sidder jeg med en fornemmelse af, at hvis vi kan formå at stramme lidt mere op defensivt og få skruet en tand op for intensitet og fysik, så kan det blive en fremragende sæson. På den anden side – fortsætter det som nu kommer vi desværre nok til at sætte en del point til. TAA og Allison kan ikke redde os hver gang.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar