Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
6
35%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 80. Min.
1
6%
32 - Joel Matip ud 73. min
1
6%
4 - Virgil Van Dijk
1
6%
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
2
12%
67 - Harvey Elliott ud i pausen
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
6
35%
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind I pausen
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 73. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 80. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 17

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. okt, 2023 09:33

Hvornår: Søndag 8. oktoberber kl. 15:00
TV: See og Viaplay, transmission starter kl. 14:00
Sted: Amex Stadium (American Express), Brighton
Dommer: Anthony Taylor - VAR: Chris Kavanagh
Billede
Anthony Taylor er 44 år, og fra Wythenshawe, som er den forstad hvor Manchester Airport ligger. Han dømte Liverpool første gang i en Liga Cup kamp i 2010 (2-2 mod Northampton) og det er 55. gang at han skal dømme Liverpool. Sidste gang han dømte LIverpool var i sæsonens åbningskamp på Biblioteket i London, som endte 1-1 mod Chelsea. Taylor gav et rødt kort til Klopp, efter Klopps overfusning af linjedommer Gary Beswick i 1-0 sejren på Anfield over Man City i oktober 2022. Beswick er også linjedommer på søndag. Kavanagh er 38 år og fra Ashton-under-Lyne, Greater Manchester. Hans mest kontroversielle Liverpool relaterede sag er, at han i marts 2022 overså en klar hands i feltet, så City vandt 1-0 og endte med mesterskabet 1 point foran Liverpool. Handforseelsen kan ses her, og det er mystisk, at den ikke bliver dømt:
Efter kampen var daværende PGMOL (nu ved ALLE jo efterhånden hvad PGMOL er) chef Mike Riley ude og undskylde for den klare fejl fra VAR's side, som beskrevet her: https://www.thisisanfield.com/2022/03/r ... -city-win/
Dommer i den Everton - Man City kamp var for i øvrigt Paul Tierney, som er fra SURPRISE: Wigan, Greater Manchester.
Det bliver efterhånden sværere og sværere at ignorere Paul Tomkins påstand om Greater Manchester/Nordengland PGMOL-"mafiaens" bias pro Manchester klubberne og imod Liverpool klub[YouTube][/YouTube]berne, og man skal nærmest være iført Klaphat af sølvpapir for IKKE af tro der er noget om snakken:
Billede
Nå - lad os håbe, at den megen støj siden sidste weekend gør, at dommerne lægger sig i selen for at døme korrekt og upartisk. Men som jeg skrev, er der også risiko for, at dommerne tænker: "Nu skal jeg være opmærksom på IKKE at dømme til Liverpools fordel, så alle vil sige, at vi prøver at give Liverpool noget tilbage som undskyldning", hvorved de netop bliver fastholdt i deres bias. Netop dette, er også noget som Paul Tomkins understreger kan ske:
https://onefootball.com/en/news/paul-to ... r-38326517
Sidste weekends kamp har for i øvrigt fremskyndet, at Paul Tomkins har færdiggjort en analyse af i alt 1200 kampe fra 2015 til september 2023 af de 4 største klubbers kampe (Manchester United og City, Chelsea og Liverpool. Den samlede analyse kan læses her: https://tomkinstimes.substack.com/p/hom ... nd-proving
men een af analysens konklusioner er god læsning før søndagens kamp, nemlig at Michael Oliver og Anthony Taylor er de to dommere, som statistisk er mindst biased imod Liverpool, og der er jo Taylor der har fløjten på Amex.

Beklager, hvis jeg har sølvpapirshatten skruet lidt for godt på, men jeg har det simpelthen stramt med, at FA og PGMOL er så naive, at de lader deres dommere være freelance dommere i UAE (Forenede Arabiske Emirater) og Saudi Arabien og Quatar. UAE og SA ejer de facto hhv. Manchester City og Newcastle, og Quatar nok inden længe Manchester United. Det er ligeså naivt, som da Danmark stort set skar al skattekontrol væk, og valgte at tilbagebetale udbytteskat på aktier til udlændinge, uden at kontrollere, om den nogensinde var indbetalt. LIgeså er det naivt at tro, at udsendte dommere ikke er glade for at tjene ekstra penge og sandsynligvis får "kongelig opvartning" når de er på den arabiske halvø.

Statistik indbyrdes
Billede

Resultater sidste 5 kampe:
Billede
Brighton har drillet os i de 2 sidste indbyrdes opgør. Nederlaget på 3-0 i januar 23 omtalte Klopp som hans værste kamp som LIverpool manager. Brighton spillede sig simpelthen alt for nemt igennem Liverpools pres-spil, og brugte nærmest Henderson, Fabinho og Thiago som træningskegler i den kamp. Jeg kan ikke finde highlights fra kampen, som ikke er blokeret for visning på andre sider, men jeg har fundet denne analyse af, hvordan Roberto De Zerbi (Brighton Manager) satte holdet taktisk op til dette:
Nå man ser videoen kan man så glæde sig over, at LIverpool har en helt anden midtbane i dag, bl.a. fordi Alexis Macallister var en vigtig brik i at gøre Hendo, Fab og Thiago til træningskegler.
Forrige kamp mellem de to hold var De Zerbis første som Brighton manager, efter at Graham Potter blev købt til Chelsea, og han har i den grad lagt på Potters arbejde. Under Potter var Brighton stærke i boldbesiddelse, men det kneb med at få scoret nok mål, og dette har De Zerbi i den grad fået rettet op på. Man så allerede i hans første kamp, at Brighton var langt skarpere foran kassen, og Trossard lavede et flot hattrick i kampen, og var det ikke for flere Alisson redninger på 100% chancer, så havde Brighton vundet den dag. Målene kan ses i denne mobilvisnings-tilpassede video (alle andre er blokeret):
Til ovenstående to kampe skal der så tilføjes, at Brighton også slog Liverpool ud af FA-cup'en 29. januar 2023, da de vandt 2-1 på Amex Stadium, efter 1-1 i pausen. En perle af et mål kort før tid af Mitoma, sendte dog LIverpool ud. Her er der højdepunkter fra FA's youtube konto, som IKKE blokerer:
Så Roberto De Zerbi har foreløbig 2 sejre og 1 uafgjort - som de burde have vundet, hvis ikke det var for Alisson - i alle hidtidige opgør mod LIverpool. Jeg tvivler på, at Klopp forlænger sin nuværende kontrakt, som løber indtil 2026, og i mine øjne kunne Roberto De Zerbi være et rigtig godt valg som ny manager til den tid, men der er nok stor risiko for, at Chelsea eller Manchester United har får ødelagt ham som manager forinden, som de har gjort det med så mange andre på det sidste.

Modstanderen: Brighton & Hove Albion
B&HA er ejet af milliardæren Tony Bloom, og han har siden 2009 været Formand for bestyrelsen, og har været manden bag en kæmpe transformation af B&HA. I 1996 rykkede de ned i 3. division (4. bedste række) og økonomien var så dårlig, at man solgte station, og Jimmy Case (en af stjernerne på 70'ernes altdominerende Liverpool hold) blev fyret som manager. I 2209 financierer Bloom byggeriet af Falmer Stadium, som efter American Express sponsoraftale skifter navn til Amex Stasium, og B&HA flytter til det nye Stadion i 2011. Sami Hyppiä er manager i 4 måneder i 2013-14 sæsonen, men han siger selv op grundet dårlige resultater, og han erstattes af Chris Houghton, som får Brighton i Premier Legue i 2017. De overlever med nød og næppe nedrykning i første sæson, men det koster Houghton manager-jobbet, og Graham Potter ansættes i stedet. Han indfører en mere spil- og possession orienteret spillestil, og gradvist bliver resultaterne og slutplaceringerne bedre og bedre. Faktisk så gode, så i marts 2022 opsnapper Chelsea Graham Potter, og Roberto De Zerbi trækkes til fra Shaktar Donetsk.

Slutstillingen i maj 2023 resulterede i en 6. plads, og for første gang nogensinde kvalificerede Brighton sig til at spille europæisk via Europa League. Her tabte de overraskende første kamp hjemme til AEK Athen, men fik så uafgjort 2-2 i Marseille i torsdags. I den kamp stillede Brighton sådan her op:
Billede
Jeg mener at kunne kende en del faste 1. holds spillere såsom anfører Dunk, Lamptey, March, Gross, Dahoud og Mitoma, og det var måske snarere i Premier League runder før Marseille, at Brighton valgte at rotere spillere, da de stillede sådan her op mod Villa:
Billede

Det gik jo ikke ligefrem fremragende, i og med at Brighton løb ind i en 6-1 lussing, hvor det eneste positive var, at lejespilleren Ansu Fati scorede sit første mål for Brighton. Det var Brightons 2. nederlag i sæsonen, efter at de sidst i august også tabte 1-3 hjemme imod West Ham. Til gengæld er resten af kampene så vundet, og det inkluderer bl.a. 2 stk. 3-1 sejre hhv. hjemme mod Newcastle og ude mod Manchester United. Men er de lidt mentalt ustabile, og kan bringes ud af fatning med en hurtig scoring? Mod West ham scorede Ward-Prowse for WH til 1-0 efter 19 min. Mod Villa scorede Ollie Watkins til 1-0 og 2-0 i hhv. 14. og 21. minut (og hattrick i 65.) og et selvmål i 26. minut af Estupinan resulterede i 3-0 til Villa, of det fik Brighton til at falde helt fra hinanden.

Så skal der dekreteres "Gung Ho"-angrebsfodbold fra første fløjt Herrn Klopp?

Liverpool opstilling

Der er 3 vigtige point på højkant, så derfor skal Verdens Bedste Keeper selvfølgelig starte, specielt når 2.-keeper Kelleher stadig har mange sting i knæet.

Trent er også klar igen, og han er så vigtig en del af vort hurtige og giftige angrebsspil, at han selvfølgelig skal starte. Specielt når hurtige Konaté er klar igen. Han spillede godt nok 90+ i torsdags, men han bør være klar og kunne klare kamp igen 3 dage senere. VVD er også en selvfølge, og han spillede slet ikke mod USG, ligesom Robertson heller ikke gjorde og derfor starter inde i morgen.

Midtbanen er lidt mere tvivlsom. Curtis Jones havde efterhånden spillet sig ind som Klopps faste starter på venstre midtbane, men afsidder jo 1. karantænedag af i alt 3 efter udvisningen mod Spurs. Det kan betyde, at Wataru Endo starter inde, men det tror jeg ikke. Klopp foretrækker helt klart Mac Allister på positionen som 6'er, så Macca fra start. Ligeså sikker starter er Szoboszlai på højre midtbane, og så tror jeg at Gravenberch's MoM kamp i torsdags flytter ham foran Elliot i køen til venstre midtbane. Elliot er vel også mere højre midtbane, men det kunne jo hurtigt løses, da Szobo er god lige meget hvor han spiller. Så midtbanen bliver Macca-Szobo og Graveren (som han blev døbt i kamptråden i torsdags)

Angrebet er der til gengæld ingen diskussion om. Skade til Gakpo og karantæne til Jota gør, at vi stiller med de tre vi har, og satser på Ben Doak kan give lidt friske ben i angrebet, hvis der bliver behov for det i løbet af kampen. Så Salah, Nunez og Diaz i front fra start. Opstillingsmæssigt ser det sådan her ud:

Billede

Men hvad siger I? Får Gravenberch genvalg, eller bliver det Elliot? ...eller Endo på 6'eren isf? ...og skulle vi spille "safe" og starte med Gomez på højre back? ....og lade være med at gamble ny skade til Konaté og så stille med Matip isf?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » lørdag, 07. okt, 2023 20:26

Er slet ikke kommet over sidste lørdag, og fornemmer på tavsheden herinde, at jeg ikke er alene. At Tottenham så vinder med 10 mand i dag, det gør sgu ikke noget godt.
Det bliver svært på sydkysten - og vi skal skal skal vinde…

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 11:25

Input fra Albion fan
This is Anfield har interviewet Kieran Maguire, som er velanskrevet Fodbold-Finans ekspert, og erklæret Brighton & Hove Albion fan, og fra interviewet har jeg sakset nogle bullit-points (spørgsmålene er fremhævet i fed skrift: )
  • Brighton ligger på sjettepladsen i tabellen – hvor tilfreds er du indtil videre i denne sæson?
    Jeg er rimelig tilfreds. Efter at have mistet Moises Caicedo og Alexis Mac Allister i løbet af sommeren, skulle vi altid kæmpe for at erstatte den indflydelse og energi, de tilførte holdet. Hvis jeg skal være ærlig, har resultaterne været bedre end præstationerne, men jeg vil hellere det er sådan, end det end omvendt.
  • Hvem ser du som Brightons nøglespillere i denne sæson?
    Kaoru Mitoma har været suveræn - han er fantastisk til at drible og afslutte, og slipper bolden, når det er nødvendigt. Indrømmet, han kan være en smule sløv, når han skal forsvare den anden vej, men Gary Lineker var heller ikke kendt for den del af sit spil, og han så ud til at have en fornuftig karriere!
    Pascal Gross bliver bedre og bedre, og det seneste dyk i resultater er forbundet med, at han har fået en skade.
    I mellemtiden har Billy Gilmour været fremragende, men har ikke de samme evner til at tackle, som de spillere, han har erstattet på midtbanen.
  • Tror du, at en top-4-placering er mulig?
    Kort sagt nej. Du kan ikke miste spillere som Yves Bissouma, Marc Cucurella, Ben White, Caicedo, Mac Allister m.fl., og så konstant overpræstere endsige komme så højt op som top fire.
    Det gælder i endnu højere grad når distraktionen fra europæiske kampe torsdag aften regnes med ind.
  • Lad os skifte opmærksomheden til kampen: Hvor er de vigtigste "kampe i kampen"?
    Midtbanen ser ud til at være nøglen for mig, og er et område, hvor jeg forventer, at vi bliver overmatchet.
    Hvad der sker ude på fløjene vil også være vigtigt, da begge sider ser sårbare ud over for spillere, der skærer ind og smider bolde på tværs af det lille felt/målfeltet.
  • Til slut: Hvad bliver kampens resultat?
    Brighton har endnu ikke spillet en kamp uafgjort eller endda haft et tæt resultat i denne sæson, og hver kamp har haft mindst to måls margin. Jeg kan ikke se det ændre sig til denne weekend, så jeg forudsiger Liverpool sejr: Brighton 1-3 Liverpool.
Hele interviewet (på engelsk) kan læses her: https://www.thisisanfield.com/2023/10/w ... liverpool/
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 08. okt, 2023 13:20

Jeg tror på sejr pga. følgende:

1. Brighton er slet ikke som klub gearet til at spille fodbold hver 3 dag. Det slider både på holdet og på organisationen. De var i Marseille i torsdag, hvor de spillede en hård kamp, og på smukkeste vis fik kæmpet sig tilbage til 2-2, efter at have været bagud 2-0. At spille ofte slider fysisk, mentalt, på klubben og trænere. Og det tror jeg påvirker Brighton negativt.

2. De mistede Caicedo og Mac Allister i sommers, og det betyder at de er meget sårbare over for kontra fodbold, hvor specielt førstnævnte var super dygtig til at bryde modstanderens kontraer. Blot se hvor mange mål Aston Villa scorede mod dem på kontra. Jeg tror det var 4 mål. Det skal vi også udnytte.

Mitoma må helst ikke kører rundt med Trent som det skete sidst vi mødtes.

God kamp. YNWA.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 14:15

Det blev så Matip isf Konaté og Elliot isf Gravenberch
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 08. okt, 2023 14:31

Jeg får lange løg af Viaskvat. Ulidelige Helle et eller andet sidder og siger, at Liverpool har krævet omkamp. Det vil jeg gerne se bevis for, at klubben har. Vores manager har i hvert fald ikke.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 15:02

Ahhhhhhh - NU kan det igen handle om fodbold. Lige indtil næste PGMOL howler - og DEN ved vi jo kommer!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 15:10

Virker til at Albions er mere klar til Gung-Ho bold fra starten
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af richs » søndag, 08. okt, 2023 15:19

Det er vildt nok at de kan sælge deres bedste og stadig være et klasse hold. De spiller hurtigt og er svære at få stoppet , vi har klaret det med et par frispark indtil nu.
De virker lige en tand, mere tændte end vi gør

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af richs » søndag, 08. okt, 2023 15:22

Så blev vi straffet for sjusk🙄 desværre fortjent nok Brighton er mere tilstede end vi er .

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 15:24

Det var lige præcis sjusk. Det plejer Macca ikke at lave. Den skal bare mødes.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 08. okt, 2023 15:26

richs skrev:
søndag, 08. okt, 2023 15:19
Det er vildt nok at de kan sælge deres bedste og stadig være et klasse hold. De spiller hurtigt og er svære at få stoppet , vi har klaret det med et par frispark indtil nu.
De virker lige en tand, mere tændte end vi gør
Ja, de er gode. Men vi gør dem også gode. Vi er slet ikke tilstede rent mentalt. Vi ligger alt for langt fra dem. Vi har slet ikke kontrol på kampen. Det er rent indianerbold. Lad os nu få kampen under kontrol.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 15:27

richs skrev:
søndag, 08. okt, 2023 15:19
Det er vildt nok at de kan sælge deres bedste og stadig være et klasse hold. De spiller hurtigt og er svære at få stoppet , vi har klaret det med et par frispark indtil nu.
De virker lige en tand, mere tændte end vi gør
De er bare skarpe til at finde talenter nede på Sydkysten. Det touch, som Southampton havde for 7-10 år siden, er det nu Brighton der har.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
TobyLfc
Indlæg: 1416
Tilmeldt: tirsdag, 07. jul, 2009 22:03

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TobyLfc » søndag, 08. okt, 2023 15:31

Syntes VVD virker for arrogant i sit spil, slår for tit ud med armene og giver andre skylden - han er ikke faldet godt til i kaptajn rollen efter min mening.
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af richs » søndag, 08. okt, 2023 15:33

Vi skal passe på vi ikke løber ind i en lussing, de sidder på alt og vi skal vel forsøge at komme til pause med 1-0

Besvar