LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud 63. Min.
1
8%
5 - Ibrahima Konaté
3
23%
78 - Jarell Quansah
3
23%
21 – Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud i pausen
0
Ingen stemmer
67 - Harvey Elliott
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 78. Min.
6
46%
11 - Mohamed Salah ud I pausen
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ud I pausen
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones 26. min ind i pausen
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind i pausen
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ind I pausen
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 63. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ind 78. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » søndag, 01. okt, 2023 18:20

Hvornår: Torsdag 5. oktober kl. 21:00
TV: TV2 Sport, transmission starter 20:55
Sted: Anfield

Dommer: Ikke annonceret endnu (men kan love at PGMOL ikke påsætter hverken dommer eller VAR)
Det er jo trist, at bruge tid og kræfter på hvem dommeren er, og hvordan historikken ser ud, men det ser ud til at betyde meget i denne sæson, så dette punkt vil blive ajourført, når det er blevet offentliggjort, hvem der dømmer.

Modstanderen: Royale Union Saint-Gillosie
Saint-Gilles er en forstad i det sydlige af Belgiens hovedstad, Bruxelles, nøjagtig ligesom den nok mere kendte forstad Anderlecht. Fra dette område stammer klubben, som i daglig tale kaldes Union eller USG. Belgien er et monarki, og flere klubber benævnes som ”Royale” f.eks Royal Antwerpen, og ligeså Union Saint-Gilloise, uden at Google dog kan svare på, hvorfra det Royale tilnavn kommer.
Billede
USG er en historisk klub, som blev stiftet i 1897, så de har lige haft 125 års jubilæum sidste år. De vandt deres første belgiske mesterskab i 1904, og frem til 1935 vandt de i alt 11 belgiske mesterskaber. Klubbens arvefjende har altid været Racing White Daring Molenbeek, som også er en Bruxelles-forstadsklub. Mange på min alder eller ældre husker sikkert, at start 70’ernes store danske stjerne Kresten Bjerre (tidl. AB) spillede i Racing White Molenbeek. Dengang betød det danske landshold intet, eller meget lidt, så i 1973 skiftede Kresten Bjerre til at blive belgisk statsborger, så hans danske holdkammerat Benny Nielsen kunne komme på holdkortet. Dengang var det kun tilladt med 3 udlændinge i klubben, inden EU regler (udarbejdet i Bruxelles) dekreterede arbejdskraftens ret til fri bevægelighed.

Union har siden 60’erne primært hørt til i de lavere rækker i Belgisk fodbold, men i 2018 købte Tony Bloom, som også ejer Brighton & Hove Albion i PL, aktiemajoriteten i USG, og siden da har belgierne fungeret som udviklingsklub for Brighton, og Brighton gør det jo rimelig godt på scouting fronten, med udviklingen af mange store stjerner de sidste par år, og stadig flere er på vej. I 2021 rykkede USG for første gang i 50 år op i den bedste række igen, og de var sæsonens store overraskelse, og førte den Belgiske Pro League en stor del af sæsonen, men blev til sidst henvist til 2. pladsen af Club Brugge. Dette kvalificerede USG til Champions League kvalifikationskampe, hvor de i tredje kval-runde vandt hjemme
2-0 over Glasgow Rangers, men tabte 3-0 i returen på Ibrox, så de måtte nøjes med Europa League gruppespil. De kom i gruppe med Union Berlin, Braga og Malmö FF, og med sejre i 4 kampe vandt de gruppen. I 16.-dels finalen trak de så Union Berlin (igen) og slog dem ud, men i 8.-dels finalen tabte de samlet til Bayer Leverkusen. Så USG er ikke helt uden Europæisk erfaring. I 2022/23 sæsonen i Pro League gik det også USG godt, og i sidste spillerunde lå de til at blive mestre. I 89’ minut førte de 1-0 mod Club Brugge, og Raing Genk førte samtidig 2-1 over Royal Antwerp. Så Pro League pokalen var med helikopter på vej til USG’s hjemmebane, men 3 sene scoringer af Club Brugge, og en Toby Alderweireld udligning for Antwerpen, sendte mesterskabet til Royal Antwerp, og Union Saint-Gilloise endte på 3. pladsen.

I denne sæson er USG igen kommet godt fra land, og i skrivende stund (søndag) ligger de på førstepladsen med 19 point for 9 kampe. Dog har Genk på 2. pladsen 18 point for 8 kampe. USG’s spillestil beskrives som hurtig og direkte, og mon ikke der foregår en del samarbejde omkring spillestil med Brighton? Hvis USG skal fungere som fødeklub til Brighton, er det jo en fordel, hvis der er en del sammenlignelighed i spillestilen.
Scouting filosofien er simpel. Der foretrækkes spillere på en fri transfer, og der scoutes meget efter unge talenter, som ser ud til ikke at få chancen i store klubber, men så kan få en frisk start i en lidt mindre liga. Eller der købes talenter i f.eks. den 3. bedste tyske række, inden andre klubber får øjnene op for et muligt talent. Det minder sådan set en del om Brightons strategi, bare i mindre målestok. I denne sommers transfer vindue så USG’s ind og ud sådan her ud:
Billede
Billede
Så altså en samlet indtægt fra transfers på godt og vel £ 20 mill. vidner om en klar strategi for driften.

I deres første kamp i EL-gruppe E spillede USG uafgjort 1-1 hjemme mod Toulouse.
Toulouse kom foran 1-0 da USG lavede et klodset straffspark, men i anden halvleg udlignede USG til slutresultat 1-1. Bedømt ud fra et kort sammendrag, virkede USG hurtigere og farligere end Toulouse, men sammendraget er ret kort. Jeg har søgt lavt og bredt på Youtube, men kan ikke finde highlights fra kampen, som ikke er spærret af landekode eller bare er falsk clickbaite video. Der er et lilammendrag at finde på UEFA's hjemmeside, men den kræver man har login/brugerprofil på deres side. Det koster dog ikke noget at have dette, og så kan man melde sig i lodtrækningskø til finalebilletter i CL og EL mm. UEFA sammendraget kan ses her:
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/v ... -toulouse/
I kampen mod Toulouse stillede USG sådan her op:
Billede

Ellers kommer USG ind til kampen ridende på en stime af tre sejre i træk, den sidste her i dag søndag, hvor de vandt 3-1 hjemme over Charleroi
Billede

Som vi så mod LASK, kan vore kontinetale modstandere i EL også spille fodbold, og det samme må vi forvente gælder USG. Alt andet lige, og selv om Liverpool stiller med en del ungdoms/reservespillere, så bør vi være favoritter.

Liverpool forventninger og mulig opstilling
Nomalt plejer jeg først at skrive oplæg væsentligt tættere på kick off, men nu har jeg simpelthen brug for at få fokus væk fra gårsdagens skandale-kamp og så kigge fremad. Der er ingen tvivl om, at LIverpool har en plet de gerne vil have vasket af hurtigst muligt, og så er der jo et par spillere, som vi takket være SImon Hooper og Darren England ikke behøver at spare til næste kamp på søndag, nede på Sydkysten mod - sjovt nok - USG's søsterklub Brighton & Hove Albion.

På målet skal Cioimhin Kelleher selvfølgelig have spilletid, så han kan fortsætte sin udvikling.
Højre Back er jeg lidt i tvivl om, men TAA fik godt og vel 20 minutter i benene, men jeg tror Klopp vilvære sikker på, at han er frisk til Søndag. Så der kan passende blive spilletid til Curtis Jones, da han nok ser ind i 3 dages karantæne, med mindre PGMOL indrømmer endnu en fejl, og annullerer eller minimerer karantænen til kun 1 dag. Det sidste tror jeg faktisk godt kunne ske. Så Klopps nye polyvante multispiller Jones på højre back.

Første mand på holdkortet i centerforsvaret er klubbens nye stjernefrø Jarell Quansah. For hver gang han spiller, bliver han bare bedre og bedre. Han udstråler en Andreas Christensen'sk ro på bolden og i alt han foretager sig. Er sikker i sit pasningsspil, også til de mere risikobetonede kædebrydende afleveringer. Konaté ser jeg stadig som Klopps førstevalg til at være makker med VVD, så jeg tror der bliver plads i start-11'er til Joel Matip. Venstre back er reserveret til spilletid til The Greek Scouse Kostas Tsimikas.

Midtbanen tror jeg bliver brugt til at få endnu mere rutine og "føl dig hjemme"-feeling ind i kroppen på Wataru Endo. Ligeså skal Gravenberch også have mere tilvænning til systemer og spillestil. Den sidste plads ser jeg gerne Bobby Clarke få. Han gjorde det godt i preseason, og skal gerne fortsætte sin udvikling. Klopp kan dog også vælge at give lidt efterhånden tiltrængt spilletid til Elliot, som er kommet lidt længere væk fra en stamplads på det sidste.

I angrebet er jeg 100% overbevist om, at Ben Doak starter på højre fløj. Ligeså kan venstre fløj så besættes med en spiller, som har karantæne på søndag, nemlig Diogo Jota. Så er der manden på toppen, og her tror jeg at Darwin Nunez trænger til at få afløb får al den nervøse og entusiastiske energi han udstrålede på bænken mod Spurs. Det var simpelthen en fornøjelse, at se Nunez være den på bænken, som jublede allermest, da hans direkte konkurrent Gakpo scorede mod Spurs. Det vidner om en fantastisk teamspirit i truppen, og at alle mand er klar til at kæmpe med det store hjerte under blusen, som Klopp signalerede ind til spillerne i de døende minutter af Spurs kampen.

Så min opstilling mod Royale Union Saint-Gilloise ser sådan her ud:
Billede

Summa-Summarum vil jeg prøve at se fremad mod en fairspillet kamp med en god stemning på Anfield, uden at tænke på Håbløse Hjemmebanedommere og VAR-folk som er blevet opvartet og beværtet og betalt for dommerydelser i Sheikh Mansour bin Zayed's United Arab Emirates få dage før de skal dømme en vigtig kamp for en af Sheikh Mansour bin Zayed's egen klubs vigtigste konkurrenter i kampen om Premier League titlen. Det ikke alene lugter fælt - Det STINKER!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. okt, 2023 12:25

Ingen VAR og ingen engelske dommere, så kan jeg nok lige overkomme at følge med.

Og er helt enig med dig, Cynwal, hvem der er dommer burde være en ligegyldig parantes, men vi gør bedst i faktisk at fokusere på det, så vi kan se om der begynder at tegne sig et mønster af inkompetence eller noget, som straks er værre, korruption. For nu håber jeg stadig, at der "blot" er tale om inkompetence.

Jeg forstår ikke dem, som mener, det er utænkeligt, at der finder forsøg på matchfixing sted i England også. Barcelona har en verseerende sag, Juventus blev straffet for det, det er set i Frankrig og Tyskland, så hvorfor ikke også i England? Her behøver ikke engang at være tale om, at man vil hjælpe et hold, selvom det er pudsigt, at de to VAR-tosser 48 timer inden opgøret er blevet fløjet til UAE (ejer af Man City) og render og dømmer en kamp dernede. Der kan også såvidt bare være tale om, som i Tyskland, at en dommer spiller på et resultat eller at han ganske enkelt har et klubtilhørsforhold og familie med klubtilhørsforhold, som gør, at han favoriserer et resultat mere end et andet.

Men for nu står vi uden bevisbyrde til at kunne kaste os ind i en sådan undersøgelse og debat, for nu lægger dommerne sig op af, at de som sagt blot er komplet inkompetente.

Jeg havde overvejet at lave en tråd med graverende dommerfejl mod Liverpool, hvor man kan samle alle sæsonens skandaler, men den er allerede oppe på syv, hvor flere af dem i sidste ende kan have afgørende betydning for vores placering når sæsonen er ovre. Så jeg ved ikke om jeg orker en sådan tråd, den gør blot en frustreret og vred.

Men jeg varslede det jo inden sæsonen gik i gang, at jeg tror, at det bliver en sæson, hvor dommerne stjæler alle overskrifter og jeg fik ret. Diaz "offsiden" går lige nu rundt i verden som den største Premier League fejlkendelse i nyere tid, både hos medfans, modfans og medier. Vi har ramt et nyt all time low, som man ikke turde tænke kunne blive værre, men i England med PGMOL der kan alting ske.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Fowler89 » mandag, 02. okt, 2023 16:37

Mac Allister skal spille mod sin bror

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. okt, 2023 17:03

Fowler89 skrev:
mandag, 02. okt, 2023 16:37
Mac Allister skal spille mod sin bror
Er det Mac Allisters bror? Jeg så godt, at der var en Mac Allister på holdet, men tænkte ikke nærmere over det (sjusket forberedelse!)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Emmy » mandag, 02. okt, 2023 17:11

Meget skuffende Carsten. Sådan en detalje fikseret mand som burde have opdaget det ;-)
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. okt, 2023 17:35

Kevin Mac Allister

Billede
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. okt, 2023 19:02

Emmy skrev:
mandag, 02. okt, 2023 17:11
Meget skuffende Carsten. Sådan en detalje fikseret mand som burde have opdaget det ;-)
Jeg vil piske mig selv med skorpioner i aften!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. okt, 2023 19:20

Cynwal skrev:
mandag, 02. okt, 2023 19:02
Emmy skrev:
mandag, 02. okt, 2023 17:11
Meget skuffende Carsten. Sådan en detalje fikseret mand som burde have opdaget det ;-)
Jeg vil piske mig selv med skorpioner i aften!
Den swingerklub bliver underligere og underligere, men kan du piske Webb, Hooper, England og ham assistenten også, så er du en knag.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. okt, 2023 19:24

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 02. okt, 2023 17:35
Kevin Mac Allister
Billede
Her er Union Saint-Gilloise 's velkomst video på Twitter / X da han blev annonceret her i sommers:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Fowler89 » mandag, 02. okt, 2023 21:07

Cynwal skrev:
mandag, 02. okt, 2023 17:03
Fowler89 skrev:
mandag, 02. okt, 2023 16:37
Mac Allister skal spille mod sin bror
Er det Mac Allisters bror? Jeg så godt, at der var en Mac Allister på holdet, men tænkte ikke nærmere over det (sjusket forberedelse!)
Heh ja, det er en rigtig fodbold familie. https://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Mac_Allister

Deres far har også spillet på landsholdet med bla Maradona.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 03. okt, 2023 17:33

Fowler89 skrev:
mandag, 02. okt, 2023 21:07
Cynwal skrev:
mandag, 02. okt, 2023 17:03
Fowler89 skrev:
mandag, 02. okt, 2023 16:37
Mac Allister skal spille mod sin bror
Er det Mac Allisters bror? Jeg så godt, at der var en Mac Allister på holdet, men tænkte ikke nærmere over det (sjusket forberedelse!)
Heh ja, det er en rigtig fodbold familie. https://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Mac_Allister

Deres far har også spillet på landsholdet med bla Maradona.
Der er endda en bror mere Francis som spiller i Argentina ⚽️ 🇦🇷
YNWA

tankensmagt
Indlæg: 16
Tilmeldt: torsdag, 21. dec, 2017 17:38

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af tankensmagt » torsdag, 05. okt, 2023 21:18

Hold da kæft en afbrænder fra Nunez

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af TG12 » torsdag, 05. okt, 2023 21:19

Nunez er en forunderlig spiller..

Kan brænde de største direktører for så at score på chancer der er fair at brænde

tankensmagt
Indlæg: 16
Tilmeldt: torsdag, 21. dec, 2017 17:38

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af tankensmagt » torsdag, 05. okt, 2023 21:28

Sandt. Interessant at se ham trække mere ud mod højre i denne kamp, hvor Salah så bliver inde centralt. Det synes jeg ikke at have set før?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Union Saint-Gilloise >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 05. okt, 2023 21:29

Jota er begyndt at gå mig en smule på nervene. En tåbelig udvisning mod Tottenham og i aften forsøger han at filme sig til et straffespark. Det kan godt være, han af og til dukker op og laver mål, men han skal til at tage sig sammen snart.

Omvendt kan jeg godt lide Gravenberch, synes han er spændende og minder ikke rigtig om nogle af de andre midtbanespillere vi har.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar