LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
3
12%
2 - Joe Gomez
2
8%
32 - Joel Matip ind 81. min
1
4%
4 - Virgil Van Dijk
4
15%
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud 87. min
2
8%
8 – Dominik Szoboszlai
5
19%
48 - Curtis Jones ud 76. min
1
4%
11 - Mohamed Salah
4
15%
27 - Darwin Nunez ud 81. min
3
12%
7 - Luis Diaz ud 81. min
1
4%
38 – Ryan Gravenberch ind 76. Min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 81. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind 81. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind 87. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 26

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 26. sep, 2023 14:28

Redtothebone skrev:
tirsdag, 26. sep, 2023 14:21
TG12 skrev:
mandag, 25. sep, 2023 10:18
Det er det "evige" problem vi har, og jeg synes desværre 1. halvelg imod LASK tegnede et billede af vores B-hold ikke er så godt som det burde være, hvis vi vil være titel aspiranter. Ret skal være ret, der var en del nye og folk der nærmest aldrig har spillet sammen. Men det tegnede et billede af 14-22 manden ikke er så stærke.

Undgår vi skader og formnedgang i bagkæden er jeg dog fortrøstningsfuld, da vi på midten og angreb er dækket OK ind. Men forsvaret skal ikke have mange skader før det ser tyndt ud.
Jeg synes sgu egentlig ikke det ser så slemt, det ser altid værre ud når nærmest hele B-kæden ryger på banen samtidig som vi så mod LASK.

Hvis du spiller i Liverpool og er backup spiller til Allison, Trent, Virgil, Robertson, MacAllister, Szoboszlai, Salah, så er du nødt til at acceptere at du er backup spiller, derfor er det også enormt svært at have fuld god erstatning, fordi hvis du er en fuldgod erstatning så forventer du også at få tæt på fuld spilletid.

Hvis alle er fit og skadesfri så har vi 14 spillere der er gode nok til at starte (forventer at få spilletid næsten hver gang)
Allison, Trent, Konate, Virgil, Robertson, MacAllister, Szoboszlai, Curtis, Thiago, Salah, Nunez, Jota, Diaz, Gakpo.

Så følger en gruppe som måske besidder 80-90 % kvalitet i forhold til øverste gruppe som øjebliks billede (kan acceptere at være backupspillere)
Kelleher, Tsimikas, Gomez, Matip, Gravenberch, Elliot

Så har vi en gruppe af de unge + en japaner, som kæmper for at kunne springe op i den næste gruppe (acceptere små indhop/Milner rolle)
Bajcetic, Doak, Quansah, Bradley, Wataru, Clark

I den idelle verden så var der måske 2 spillere mere i hver af de øverste 2 lag, hvis det var en Champions League sæson, personligt synes jeg Gravenberch, Elliot, Bajcetic og Wataru har potentiale til at springe en gruppe op.

Hvis du står som spiller fra en en klub, så er den korteste vej til en start plads i Liverpool imø hvis du er CB eller 6er samt en ekstra 8er til næste sommer hvor Thiago nok stopper.

Tanken om en trup med 22 lige gode spillere, det tror jeg aldrig kommer til at ske, det har City eller Arsenal heller ikke, jeg tror der er nødt til at være spillere på hver niveau i en velfungerende trup.
14 spillere som er gode nok, er heller ikke meget med +50 kampe. Selv hvis de går igennem sæsonen uden skader…
Træthed og koncentration kan blive et kæmpe problem.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 26. sep, 2023 15:05

Oomph242 skrev:
tirsdag, 26. sep, 2023 14:28

14 spillere som er gode nok, er heller ikke meget med +50 kampe. Selv hvis de går igennem sæsonen uden skader…
Træthed og koncentration kan blive et kæmpe problem.
Næh måske ikke men havde vi flere da vi vandt PRL eller CHL ? I år er der altså også en kæmpe forskel at vi spiller Europa League, hvis vi gjorde det så skulle vi nok have haft 16-17 spillere i øverste lag

Min pointe er måske også lidt at de 6 spillere der er i lag to de kan godt spille måske 10-20 kampe af sæsonen uden det går specielt ud over kvaliteten, når vi møder Sheffileld United, Luton og Burnley f.eks. så kan vi godt spare spiller. I hele Europa League gruppe spil og nok også et par runder efter det, samt de første 3 runder af de engelske cupper der tror jeg primært det bliver B truppen der starter.

Man kan faktisk vælge at se det at det faktisk er lidt en gave at vi i år får meget mere mulighed for at give spilletid til 15-20 valg, det havde ikke været tilfælde i CHL.

Jeg vil hurtig talt vurdere Arsenal til at have 17 spillere der er i øverste lag og det er så inklusiv 2 målmænd samt Jorginho og Haverts som nok kan diskuteres. United har nok også ca 14 og det er inklusiv Eriksen, Anthony og Amarabat som ret store spørgesmåls tegn. City 17 måske 18 men de har stadig også svage punkter i holdet for kan Haaland go Alvarez holde til at skulle spille hver gang ? Chelsea har nok på papiret flest kvalitets spillere, men de mange skader gør at det er enormt svært at vurdere deres trup. Newcastle vel kun 13-14 i øverste lag i en sæson med CHL.

Jeg ser ikke Liverpool som mesterskabkandidat i år, men kan ikke se hvorfor vi ikke skulle ende i top 3 specielt hvis vi tilføjer 1-2 spillere til januar f.eks en 6 og en midterforsvarer, ja vi er sårbare overfor skader men det er alle hold.
YNWA

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » tirsdag, 26. sep, 2023 15:11

Redtothebone skrev:
tirsdag, 26. sep, 2023 14:21


Hvis alle er fit og skadesfri så har vi 14 spillere der er gode nok til at starte (forventer at få spilletid næsten hver gang)
Allison, Trent, Konate, Virgil, Robertson, MacAllister, Szoboszlai, Curtis, Thiago, Salah, Nunez, Jota, Diaz, Gakpo.

Tanken om en trup med 22 lige gode spillere, det tror jeg aldrig kommer til at ske, det har City eller Arsenal heller ikke, jeg tror der er nødt til at være spillere på hver niveau i en velfungerende trup.
Jones er da (endelig) ved at stemple ind, men at kalde ham den kategori endnu er lige tidligt nok - efter jul hvis niveauet holder er jeg på. Men indtil da vil jeg ikke sælge skindet før bjørnen er skudt.
Thiago er naturligivs, når skadesfri, en klasse spiller, men reelt gør hans skader han højst kan tælle for en halv spiller, for det er omtrent den tid han er tilgængelig.

22 lige gode spiller er naturligvis urealistisk. Men jge ville som udgangspunkt sige det ideelle er 1.5-2 backup spillere, med niveau, per kæde, med undtagelse af målmandsposten, hvor én backup er nok. Såldes man kan klare sig nogenlunde selv i tilfælde af to skader samtidigt, i hver kæde.

Det vil give en trup på godt 16-17 spillere med niveau. Dertil suppleret med unge talenter, eller Milner type spillere.

Derudover tænker jeg det er blevet nemmere at acceptere en rotations rolle, nu hvor der er tilladt fem indskiftninger end det var tidligere.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af Bock » onsdag, 27. sep, 2023 02:44

Problemet med et et A og et B hold er vel at sidstnævnte endnu ikke rigtigt er etableret. Vi så B holdet i 2. halveg mod LASK, mens C holdet spillede 1. Når forskellen mellem det bedste og næstbedste hold bliver for stor, har vi et A og et C hold, og sidstnævnte kan ikke vinde fodboldkampe. Selvfølgelig er det en svær øvelse for Klopp, men hvis vi ikke stiller med mindst et B hold, kan vi lige så godt lade være.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 27. sep, 2023 10:56

Bock skrev:
onsdag, 27. sep, 2023 02:44
Problemet med et et A og et B hold er vel at sidstnævnte endnu ikke rigtigt er etableret. Vi så B holdet i 2. halveg mod LASK, mens C holdet spillede 1. Når forskellen mellem det bedste og næstbedste hold bliver for stor, har vi et A og et C hold, og sidstnævnte kan ikke vinde fodboldkampe. Selvfølgelig er det en svær øvelse for Klopp, men hvis vi ikke stiller med mindst et B hold, kan vi lige så godt lade være.
Synes det er lidt forsimplet synspunkt, for mig at se var det primære problem i den kamp at vi startede med Endo, Elliot, og Gravenberch fra start, det fungerede ikke så godt fordi det var første kamp de starter sammen, de har aldrig spillet sammen og alle 3 mangler kampform.

Men hvis du derimod sætter en af de 3 sammen med MacAllister og Sobozlai, så tror jeg nok det skal fungere, jeg håber vi starter med Endo, Elliot og Gravenberch igen, de har noget at bevise og Klopp skal have fundet ud af hvor de står i hirakiet.
YNWA

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af Bock » onsdag, 27. sep, 2023 16:48

Du siger, at d´herrer Endo, Elliot og Gravenberch ikke fungerede godt sammen, men at du håber at de atter starter sammen igen? Imidlertid skriver du også , at de enkeltvis ville fungere bedre sammen med mere etablerede navne, så måske kan vi blive enige om et B hold. Japaneren Endo var i øvrigt rigtig sej i 70´er og 80ér-tegneserien Sølvpil :gunfire: . Er jeg den eneste gammel og belæst nok til at have foretaget denne irrelevante sammenligning?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - West Ham United F.C: >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 27. sep, 2023 19:49

Bock skrev:
onsdag, 27. sep, 2023 16:48
Du siger, at d´herrer Endo, Elliot og Gravenberch ikke fungerede godt sammen, men at du håber at de atter starter sammen igen? Imidlertid skriver du også , at de enkeltvis ville fungere bedre sammen med mere etablerede navne, så måske kan vi blive enige om et B hold. Japaneren Endo var i øvrigt rigtig sej i 70´er og 80ér-tegneserien Sølvpil :gunfire: . Er jeg den eneste gammel og belæst nok til at have foretaget denne irrelevante sammenligning?
Jeg kan kun huske, at hesten hed Stormvind og "side-kicket" hed Falk :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar