LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
1
7%
43 – Stefan Bajcetic ud 61. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud 81. min
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud 61. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 74. min
2
14%
67 - Harvey Elliott
0
Ingen stemmer
50 – Ben Doak ud 61. min
1
7%
27 - Darwin Nunez
2
14%
7 - Luis Diaz
2
14%
2 - Joe Gomez ind 61. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ind 61. Min
3
21%
10 – Mac Allister ind 61. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind 74. min
3
21%
32 - Joel Matip ind 81. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 14

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 17. sep, 2023 14:43

Hvornår: Torsdag 21. september kl. 18:45
TV: TV2 Sport og TV2 Play, transmission fra 18:40, samt LFC TV forskudt.
Hvor: Raiffeisen Arena i Linz, Østrig
Dommer og VAR: Ikke annonceret endnu

Så skal vi til det: Torsdagsbold i Europa League, Hadet af mange, men alligevel elsket af de fleste pengeansvarlige i klubberne rundt omkring, da det trods alt giver en rimelig indtægt. Da der blev trukket lod om puljerne, landede Liverpool i gruppe E sammen med følgende hold:
  • LASK fra Østrig
  • Union Saint-Gilloise fra Belgien
  • Toulouse fra Frankrig
Det smager ikke umiddelbart af europæisk topfodbold, men så kan der jo blive en chance for at give de unge spillere en mulighed for at bevise deres værd for holdet, i kampe med betydning og forholdsvis tæt på subtopniveau.
Da modstanderne nok i høj grad er forholdsvis ukendte for de fleste, starter vi med at kigge lidt på hvem modstanderen er.

Modstanderen – LASK
LASK Linz vækker minder om gamle Toto cup tipskuponer, men klubben fra Østrigs 3. største by Linz, slettede officielt bynavnet i klubbens navn, så den nu slet og ret hedder: LASK. Det er forbogstaverne fra Linzer Athletik Sport Klub. Klubben er stiftet i 1908 og i 1965 blev de den første klub uden for Wien til at vinde det østrigske mesterskab. Klubben har flere gange været tæt på konkurs, men blev i 2013, igen på fallittens rand, overtaget af en række lokale virksomheder under navnet ”Freunde des LASK GmbH” (”Venner af LASK” og GmbH er på tysk den selskabsform, som svarer til ApS på dansk). Med nye ejere, rykkede LASK i sommeren 2017 op i den østrigske Bundesliga, og der har de været siden. En Bundesliga, som er totalt domineret af Red Bull Salzburg, som har været mester i alle sæsoner siden 2013. I sidste sæson sluttede LASK på 3. pladsen, hvilket gav adgang til en kvalifikationskamp om Europa League gruppespil. LASK trak de bosniske mestre Zrinjski, og gik videre med 2-1 sejr hjemme og 1-1 ude. I foråret 2023 fik LASK ny hjemmebane, da Raiffeisen Arena blev indviet. Et topmoderne stadion med plads til 19.080 tilskuere, og med UEFA kategori 4 godkendelse, dvs. godkendt til og med Champions League semifinaler.
LASK ligger pt på en 3. plads med 14 point efter 7 kampe, som har resulteret i 4 sejre, 2 nederlag og 1 uafgjort. I deres sidste kamp, som ligesom LFC var lørdag, vandt LASK ude med 3-1 over SK Austria Klagenfurt, som ligger nr. 4 i tabellen. På UEFA’s rangliste over klubfodbold, ligger Østrig på en 11. plads, lige efter Skotland, og lige foran Schweiz, Serbien og med Danmark på 14. pladsen. Så en hurtig sammenligning kan være, at der venter Liverpool en modstander på niveau med AGF eller FC Midtjylland. Det er første gang nogensinde, at de to klubber skal mødes.

Liverpool
Nu starter perioden med 2 kampe om ugen, og den fortsætter stort set frem til jul, i hvert fald for de spillere som også spiller for deres respektive landshold. Så nøgleordet for denne kamp bør være: Rotation!
På keeper-pladsen har vi et kæmpe talent, hvis største udfordring er, at han er back up til Alisson, som i mine øjne er verdens bedste. Så det er tid at give Caoimhin Kelleher en kamp fra start. Alisson har også en nylig hjemrejse fra Sydamerika i kroppen, men var da heldigvis ikke så ramt af rejsetræthed som Mac Allister.

I forsvaret er der genvalg til Gomez på højre back, trods en knap så vellykket kamp mod Wolves, men da Trent er skadet, bliver det Gomez med mindre Klopp vælger at teste unge, nordirske Conor Bradley. Men lad os håbe, at han ikke får besked på at prøve at efterligne TAA’s hybrid-placering som delvis midtbane. I midterforsvaret ser jeg gerne min nye helt Jerell Quansah sammen med VVD. Quansah gik ganske vist ud af sidste kamp med krampe, men det bør være overstået til torsdag. Quansah fremgår ikke af den nominerede EL-trup, men han kvalificerer sig som liste B-spiller grundet under 21 år samt at han har været mere end 2 år i klubben. Van Dijk trænger til at lade benene tale (og lade mundtøjet hvile) og få lidt kamptræning. Der er ingen grund til at risikere flere skår i Konatés glasben endnu. På Venstre back er det tid, at Tsimikas får lidt kamptræning, til hvis Robbo ryger i skader/karantæne.

På midtbanen drømmer jeg om at se Stephane Bajcetic i aktion igen. Det må være en kamp, hvor intensitetsniveauet er til, at han kan bruge kampen som god træning på vejen tilbage til rigtig PL-bold. Wataru Endo ser ud til allerede at være rubriceret som et fejlkøb, så det er vigtigt, at vi får Bajcetic i gang igen. Han er også kvalificeret til truppen som B-spiller grundet under 21 og mere end 2 år i klubben. Elliots gode indhop mod Wolves bør også belønnes med en kamp fra start, og så bør Ryan Gravenberch i mine øjne få mulighed for nogen flere Liverpool minutter i benene.

Helt i front skal vi spare PL’s kommende Assist-Konge Mo Salah, så det bliver unge, lynhurtige Ben Doak på højrefløjen. Darwin Nunez spiller jo som nat og dag, men lad os se, om ikke vi kan ramme én af hans gode dage med en aftenkamp i Østrig. På venstrefløjen ser jeg gerne, at Luis Diaz får lidt pause. Han er trods alt lige kommet tilbage efter en skade, og Diogo Jota kan snildt banke en kasse eller to ind.

Så jeg tror og håber på denne opstilling, med forbehold for skader i løbet af ugen:

Billede

Hva' tror/håber i om kampen og opstillingen?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » søndag, 17. sep, 2023 15:51

GmbH er på tysk den selskabsform, som svarer til ApS på dansk
Dejligt, at du kommer med random facts som denne, jeg vidste ikke GmbH var det samme som ApS.


Jeg tror ikke Bajcetic starter endnu, det bliver nok Endo i stedet for, og så ved jeg ikke om det giver mening at have Van Dijk inde.

Ben Doak i start 11'er ville være cool i denne kamp, men det kan godt være Klopp bare bruger Salah.

Men ellers en meget realistisk line-up.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 17. sep, 2023 18:17

Fowler89 skrev:
søndag, 17. sep, 2023 15:51
Jeg tror ikke Bajcetic starter endnu, det bliver nok Endo i stedet for, og så ved jeg ikke om det giver mening at have Van Dijk inde.
Jeg checkede lige op, og Bajcetic har lige siden 2. runde af PL - kampen mod Bournemouth - været udtaget til udskifningsbænken. Det var den 19. august, så på torsdag er det mere end én måned siden. Efterfølgende sad han også på bænken i kampene mod: Newcastle, Aston Villa og Wolves. Når man er frisk nok til at sidde på bænken, er man/bør man også være frisk nok til at kunne spille. Det vil sige, at Bajcetic har haft 4 ugers fuld træning, hvor han bl.a. også var udtaget til det spanske U21 hold, og spillede 25 minutter i Spaniens 6-0 sejr over Malta. Med alt det gode han potentielt har at tilbyde holdet på 6'er pladsen, i form af køligt overblik, kompetent boldomgang samt læsning af spillet og stjæle/prikke bolden fra modstanderen, så mener jeg, at det netop er i en kamp som denne, med alt andet lige lavere intensitetsniveau end Premier League, at det vil være bedst at sluse ham forsigtigt igang igen. I det mindste giv ham en halvleg, og da han kommer tilbage fra en skade, ser jeg ham helst deltage i den grundige opvarmning inden kampstart og så starte inde. Hvis han spiller 45-60 minutter, håber jeg han kan være fuldt klar til den vigtige kamp på søndag mod West Ham på Anfield.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » søndag, 17. sep, 2023 19:04

Så skal vi fans også til at betale for tv2 play med live sport


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 17. sep, 2023 19:33

mortenbak skrev:
søndag, 17. sep, 2023 19:04
Så skal vi fans også til at betale for tv2 play med live sport BilledeBillede
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er i samme lorte situation. Har dog fundet en kammi, jeg ser kampen hos.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. sep, 2023 00:30

Er det ikke næsten billigere at have YouSee istedet for alle de diverse streaming tjenester?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 18. sep, 2023 05:49

Fowler89 skrev:
mandag, 18. sep, 2023 00:30
Er det ikke næsten billigere at have YouSee istedet for alle de diverse streaming tjenester?
Jeg har en yousee-play til 299,- om måneden. Der kan jeg lige holde See, TV3 +, Tv3 sport og TV3 Max i pakken, så jeg kan se Premier League og Champions League.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. sep, 2023 07:35

Cynwal skrev:
mandag, 18. sep, 2023 05:49
Fowler89 skrev:
mandag, 18. sep, 2023 00:30
Er det ikke næsten billigere at have YouSee istedet for alle de diverse streaming tjenester?
Jeg har en yousee-play til 299,- om måneden. Der kan jeg lige holde See, TV3 +, Tv3 sport og TV3 Max i pakken, så jeg kan se Premier League og Champions League.
Jeg har grundpakken plus 20 blandselv. Her har jeg tilføjet alle sportskanaler, lidt ekstra til barnet og konen, samt tilvalgt Netflix. Jeg betaler 520 kroner om måneden for det hele.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » mandag, 18. sep, 2023 08:47

Fowler89 skrev:
mandag, 18. sep, 2023 07:35
Cynwal skrev:
mandag, 18. sep, 2023 05:49
Fowler89 skrev:
mandag, 18. sep, 2023 00:30
Er det ikke næsten billigere at have YouSee istedet for alle de diverse streaming tjenester?
Jeg har en yousee-play til 299,- om måneden. Der kan jeg lige holde See, TV3 +, Tv3 sport og TV3 Max i pakken, så jeg kan se Premier League og Champions League.
Jeg har grundpakken plus 20 blandselv. Her har jeg tilføjet alle sportskanaler, lidt ekstra til barnet og konen, samt tilvalgt Netflix. Jeg betaler 520 kroner om måneden for det hele.
Har også 20 point bland-selv, da jeg foruden Liverpool også ser meget cykling på tv2 og tv2's sportskanaler. Det koster 399,-/md.

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. sep, 2023 10:08

AJJ skrev:
mandag, 18. sep, 2023 08:47
Fowler89 skrev:
mandag, 18. sep, 2023 07:35
Cynwal skrev:
mandag, 18. sep, 2023 05:49
Fowler89 skrev:
mandag, 18. sep, 2023 00:30
Er det ikke næsten billigere at have YouSee istedet for alle de diverse streaming tjenester?
Jeg har en yousee-play til 299,- om måneden. Der kan jeg lige holde See, TV3 +, Tv3 sport og TV3 Max i pakken, så jeg kan se Premier League og Champions League.
Jeg har grundpakken plus 20 blandselv. Her har jeg tilføjet alle sportskanaler, lidt ekstra til barnet og konen, samt tilvalgt Netflix. Jeg betaler 520 kroner om måneden for det hele.
Har også 20 point bland-selv, da jeg foruden Liverpool også ser meget cykling på tv2 og tv2's sportskanaler. Det koster 399,-/md.
Du må have en foreningsaftale.

Jeg ser også meget cykling på TV2 kanalerne. :)

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. sep, 2023 11:21

Cynwal skrev:
søndag, 17. sep, 2023 14:43
Wataru Endo ser ud til allerede at være rubriceret som et fejlkøb, så det er vigtigt, at vi får Bajcetic i gang igen.
Det var alligevel en pænt arrogant holdning at Endo er et fejlkøb, skulle han ikke lige have lov til at lande i klubben ?

Jeg forventer og håber at Endo og Elliot og så tror jeg også både Gravenberch og Bajcetic får spilletid i denne kamp.

Jeg tror der er meget fokus på at genopbygge Bajcetic stille og roligt så han ikke render ind i nye skader, derfor ser jeg ham også helt naturligt som 7-8 valg i forhold til at starte kampe på midten.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 18. sep, 2023 12:30

Redtothebone skrev:
mandag, 18. sep, 2023 11:21
Cynwal skrev:
søndag, 17. sep, 2023 14:43
Wataru Endo ser ud til allerede at være rubriceret som et fejlkøb, så det er vigtigt, at vi får Bajcetic i gang igen.
Det var alligevel en pænt arrogant holdning at Endo er et fejlkøb, skulle han ikke lige have lov til at lande i klubben ?

Jeg forventer og håber at Endo og Elliot og så tror jeg også både Gravenberch og Bajcetic får spilletid i denne kamp.

Jeg tror der er meget fokus på at genopbygge Bajcetic stille og roligt så han ikke render ind i nye skader, derfor ser jeg ham også helt naturligt som 7-8 valg i forhold til at starte kampe på midten.
Jeg ved ikke om det er arrogant. Det er et udtryk for, at hvis Klopp vælger at starte med en jet-lagged Mac Allister og spille ham out-of-position, og så da han retter fejlen med Mac Allister stille en midtbanekonstellation uden Endo, så er der dælme lang vej til start-11'eren for Endo.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. sep, 2023 14:40

Cynwal skrev:
mandag, 18. sep, 2023 12:30
Redtothebone skrev:
mandag, 18. sep, 2023 11:21
Cynwal skrev:
søndag, 17. sep, 2023 14:43
Wataru Endo ser ud til allerede at være rubriceret som et fejlkøb, så det er vigtigt, at vi får Bajcetic i gang igen.
Det var alligevel en pænt arrogant holdning at Endo er et fejlkøb, skulle han ikke lige have lov til at lande i klubben ?

Jeg forventer og håber at Endo og Elliot og så tror jeg også både Gravenberch og Bajcetic får spilletid i denne kamp.

Jeg tror der er meget fokus på at genopbygge Bajcetic stille og roligt så han ikke render ind i nye skader, derfor ser jeg ham også helt naturligt som 7-8 valg i forhold til at starte kampe på midten.
Jeg ved ikke om det er arrogant. Det er et udtryk for, at hvis Klopp vælger at starte med en jet-lagged Mac Allister og spille ham out-of-position, og så da han retter fejlen med Mac Allister stille en midtbanekonstellation uden Endo, så er der dælme lang vej til start-11'eren for Endo.
Ja det var nok en fejl af Klopp i første halvleg, i anden halvleg gik vi så over i en 4-4-2 derfor var det også naturligt at spille uden decideret 6er. Derfor ser jeg også kampen mod Lask som idel til at give Endo 90 minutter, så han kan aflaste mere i prl. Jeg ser ikke Endo som en fast starter ihvertfald endnu.

Desuden hæfter jeg mig også ved at Klopp igennem årene altid har sagt at det tager altså en rum tid for nye spillere at forstå løbemønstre og dynamikker på holdet.

Giv Endo en fair chance efter 5 kampe synes jeg altså det er useriøst at kalde ham fejlkøb.
YNWA

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. sep, 2023 14:50

Endo har ikke kunnet tilpasse sig tempoet i Premier League, hvilket har været tydeligt i de kampe, hvor han har fået spilletid - han virker malplaceret og rundtosset.

Men jeg er enig i, at vi ikke kan kalde ham et fejlkøb endnu. Selvom jeg oprindeligt var imod købet, da jeg ikke mener, at han har niveauet, fortjener han stadig en chance.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden

Indlæg af pingel » mandag, 18. sep, 2023 15:01

Robertson var også en langsom starter. Og så du Endo mod Tyskland - så har han altså noget vi kan bruge…

Besvar