Southampton - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
12 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas Ud I 56. min
0
Ingen stemmer
3 - Fabinho Ud i 56. min.
0
Ingen stemmer
7 - James Milner
1
14%
48 - Curtis Jones ud i 56. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
09 - Roberto Firmino Ud I 56, min
3
43%
20 - Diogo Jota
2
29%
67 - Harvey Elliott ind 56. Min.
0
Ingen stemmer
14 - Jordan Henderson Ind u 56. min’
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo Ind 56. min.
1
14%
23 - Luis Diaz Ind 56. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 7

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 27. maj, 2023 10:25

Hvornår: Søndag den 28. maj 2023 kl. 17:30
TV: Ingen flow-TV kanaler i DK viser kampen
(See viser Brentford-Man C, 3+ viser Leicester West ham og 3Max viser Man U-fulham)
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: Darren England (billedet) VAR: Craig Pawson
Billede

Indbyrdes kampe og 3 sidste opgør:
Billede
Der er statistisk et meget stort overtag over S'oton, men vi skal trods alt ikke længere tilbage end forrige gang vi var på St. Mary's for et finde et LFC nederlag. 4. januar 2021 tabte vi 1-0, efter et fremragende Danny Ings, skabt efter endnu et præcist Ward Prowse frispark allerede i kampens 2. minut:
https://www.youtube.com/watch?v=hIYZXsc ... iverpoolFC
(det er desværre ikke muligt at finde et link fra kampen, som ikke er spærret for visning på andre websider)


Formbarometer
Billede
Endnu en gang taler formbarometeret et tydeligt sprog i retning mod at Liverpool er kæmpe favorit men kampens manglende betydning for begge klubbers placering, gør det vanskeligt at spå om hvordan kampen vil blive. Southampton spilleren kan reagere ved at kæmpe for at sige et pænt farvel til PL, eller de kan reagere med fuldstændig ligegyldighed overfor kampen, da alt jo er tabt. Ligeså kan LFC reagere positivt ved at ønske en god afsked med Roberto Firmino og James Millner, men jeg kommer med gru til at tænke på Steven Gerrads sidste kamp for Liverpool, hvor vi i maj 2015 tabte 6-1 i Stoke :shock:

Kampoptakt
For der er ingen grund til at indrømme andet end at:
Dette er en totalt ligegyldig kamp blottet for nerve og spænding!
Southampton er forlængst rykket ned, og med Brightons nederlag i midtugen, er LFC sikret 5. pladsen, og dermed kvalifikation direkte til Europa League gruppespillet. Kampen er så totalt uden spænding, at den heller ikke bliver vist direkte i dansk TV.

Men vi skal sige farvel til Southampton, som sidst rykkede ud ad PL i sæsonen 04/05. De rykkede op til PL igen i 2012, efter sågar at have været helt nede og vende tredje bedste række i to sæsoner:
Billede
So'ton havde en spændende periode startende fra januar 2013, hvor Mauricio Pochettino bliver manager. Han gør det så godt, så efter deres flotte slutplacering som nr. 8 i 2014, snupper Tottenham Pochettino som manager. Han efterfølges af Ronald Koeman som fører den postive udvikling videre i 2 sæsoner med 7. og 6. plads placeringer, men så snupper Everton Koeman som manager. Ind kommer Claude Puel, og trods en acceptabel placering som nr. 8, fyres han efter kun een sæson i sommeren 2017, og derefter kommer der virkelig gang i svingdøren på managersiden:

Mauricio Pellegrino Juni 2017 - Marts 2018
Mark Hughes Marts 2018 - December 2018
Kelvin Davis (caretaker) December 2018 - December 2018
Ralph Hasenhüttl December 2018 - November 2022
Rubén Sellés (caretaker) November 2022 - November 2022
Nathan Jones November 2022 - Februar 2023
Rubén Sellés (Interim Manager) Februar 2023 - I dag

Set udefra virker det som en langsom nedsmeltning i det sportslige set up i klubben. Jeg var i flere år en stor beundrer af Les Reed som Sportsdirektør for So'ton fra 2010 til 2018. Det var en periode, hvor So'ton "fremavlede" talenter til at være på grænsen til det store gennembrud som verdensstjerner. F,eks. Sadio Mané og Virgil Van Dijk og til dels Adam Lallana.
Jeg kan anbefale denne artikel fra The Athletic, hvis man vil dykke lidt ned i Les Reed:
https://theathletic.com/2351198/2021/01 ... n-england/

Faktisk minder udviklingshistorien i Southampton meget om det vi har set de sidste år med Brighton. I Brighton har en stærk sportslig ledelse, med fokus på scouting af både upcomming managers og spillere også ført til kæmpe udvikling i resultaterne og frembringelse af flere topspillere. Hvem kunne ikke tænke sig f.eks. Moises Caicedo eller Mac Allister på LFC's midtbane næste sæson?

Opstilling
Hmmm - Den er svær. Klopp plejer at vise stor respekt overfor Premier League, men denne gang er der ikke en gang hensynet til sportslighed og andre klubbers afhængighed at resultatet i vores kamp at hænge hatten på. Så ligegyldigt er resultatet af denne kamp. Klopp har dog så mange gange vist stor affektion for James Milner, at jeg tror han får lov til at starte må midtbanen, bærende Captains armband. ...og med deraf følgende mulighed for at blive klappet af banen af The Travelling Kop. Det samme kan jeg forestille mig gør sig gældende for Firmino, dog uden anførerbind.

Så jeg hælder til at Klopp stiller sådan her op:
Billede

Da kampen ikke vises direkte på DK TV, er der hermed alletiders mulighed for at få udgangstilladelse, og besøge en af de mange Pubber mm. i det ganske danske land, hvor LIverpool fans samles for at se kampe.
Jeg mener at have set, at Lasse Callesen skrev noget om afslutning af sæsonen på SKAAL i København, men kan ikke lige finde noget mere om det: https://www.facebook.com/skaal.dk

Jeg ved med sikkerhed, at i Odense er der arrangement på den lokale fanclubs nye tilholdssted: Proud Mary
https://www.facebook.com/events/9627908 ... tory%22%3A[%7B%22surface%22%3A%22group%22%7D]%7D&locale=da_DK

I Roskilde står den mangeårige og velanskrevne forumist Hekkem for den lokale fanclub, som har følgende arrangement:
https://www.facebook.com/events/5470037 ... cale=da_DK

....og mon ikke også fans i Aarhus samles på Waxies til lidt "bol' og bajere"?

Det var så sidste kamptråd og oplæg fra min hånd i denne sæson. En sæson, som de færreste af os vil kigge tilbage på med glæde. Der er dog enkelte lyspunkter, såsom f.eks. 7-0 mod Man U. Men håbet lever om en væsentligt bedre sæson 2023/24.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 27. maj, 2023 11:34

Ikke ligefrem en kamp, som man kan mønstre den helt vilde gejst i forhold til. Resultatet er sportsligt underordnet, så reelt handler det kun om at holde fat i den ubesejrede stime, som vi har gang i. Men det synes jeg også er vigtigt nok til, at vi skal stille så stærkt som muligt.

Ærgerligt, at kampen ikke vises på TV. På trods af Southamptons rædselsfulde sæson, så har de et par spillere, som jeg er ret lun på. Bella-Kotchap, som vist desværre er skadet. Og så Lavia på midtbanen, som er en meget spænden ung spiller. Vi har før med held hentet spillere hos nedrykkere, og for mig repræsenterer de to endnu en mulighed for at lave en slags "Robbo".
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 27. maj, 2023 11:56

texy skrev:
lørdag, 27. maj, 2023 11:34
På trods af Southamptons rædselsfulde sæson, så har de et par spillere, som jeg er ret lun på. Bella-Kotchap, som vist desværre er skadet. Og så Lavia på midtbanen, som er en meget spænden ung spiller. Vi har før med held hentet spillere hos nedrykkere, og for mig repræsenterer de to endnu en mulighed for at lave en slags "Robbo".
Er det fordi Ward Prowse er så forholdsvis gammel, at du ikke nævner ham? Der sidder et fantastisk højreben på ham og der er rigtig mange løbe-kilometer i ham i en kamp.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 27. maj, 2023 12:43

Cynwal skrev:
lørdag, 27. maj, 2023 11:56
texy skrev:
lørdag, 27. maj, 2023 11:34
På trods af Southamptons rædselsfulde sæson, så har de et par spillere, som jeg er ret lun på. Bella-Kotchap, som vist desværre er skadet. Og så Lavia på midtbanen, som er en meget spænden ung spiller. Vi har før med held hentet spillere hos nedrykkere, og for mig repræsenterer de to endnu en mulighed for at lave en slags "Robbo".
Er det fordi Ward Prowse er så forholdsvis gammel, at du ikke nævner ham? Der sidder et fantastisk højreben på ham og der er rigtig mange løbe-kilometer i ham i en kamp.
Ja, det hænger blandt andet sammen med, at han er på vej mod 29. Jeg ser gerne, at vi får lidt yngre kræfter ind. Og helst nogen med lidt mere fart også. Men Ward Prowse er en lidt undervurderet spiller, som bestemt hører til i PL. Jeg er bare ikke sikker på, at han helt er god nok til Liverpool nu.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 09:18

Klopp har på pressekonference nævnt, at Robbo har noget med lysken og Konaté har været syg. Han understreger, at han ikke har talt færdig med lægestaben endnu, så det er ikke endeligt afklaret. Han vil samtidig heller ikke afvise, at sentimentalitet kan komme til at spille ind på holdudvælgelsen, nu da kampen for en gangs skyld ikke har nogen som helst indflydelse på egen eller andre holds endelige placering. Det lyder for mig som om der bliver tænkt i afsked med de to store LFC profiler, og at de vil være med fra start, så de kan få en standing ovation fra Travelling Kop. .....og så betoner han også, at de ikke vil tage nogen chancer med skader, så det tyder på at Robbo og Konaté får en pause, og så erstattes af The Greek Scouse og Matip. Så nu og her forventer jeg denne opstilling:

Billede

Jeg tænker ikke, at sentimaliteten vil tage så meget overhånd, at Ox'en får en plads i start-11'er, men at han nok får et kvarters tid til sidst. Men Klopp har jo før overrasket, så jeg vil da ikke afvise, at han kan finde på det. I mine øjne har Curtis Jones dog i den grad steppet op, at han fortjener startpladsen, så han kan fortsætte kursen med selvtillidsboost, som ser ud til at gøre noget godt for ham (og holdet).
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 28. maj, 2023 12:39

I forhold til det sentimentale er det vel ikke umuligt, at Kelleher får lov at starte? Det er ret sandsynligt, at han bliver en af de spillere, vi skal tjene lidt på denne sommer.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 12:52

texy skrev:
søndag, 28. maj, 2023 12:39
I forhold til det sentimentale er det vel ikke umuligt, at Kelleher får lov at starte? Det er ret sandsynligt, at han bliver en af de spillere, vi skal tjene lidt på denne sommer.
Man sku' tro du kunne læse mine tanker: Jeg var millimeter fra at smide Caoimhin på kassen........
HVIS han starter, som du foreslår, så tror jeg godt vi kan regne sikkert med, at han bliver solgt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » søndag, 28. maj, 2023 15:06

Det der med at, TAA skal være helt malplaceret er jeg ikke særlig vild med. Næste sæson må de enten bruge ham som HB eller midtbane og så købe en ny HB. At han er lidt HB og lidt DM er useriøst.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 15:17

Fowler89 skrev:Det der med at, TAA skal være helt malplaceret er jeg ikke særlig vild med. Næste sæson må de enten bruge ham som HB eller midtbane og så købe en ny HB. At han er lidt HB og lidt DM er useriøst.
Plus det er en frygtelig uorden, når jeg lægger en grafisk holdopstilling op i kamptråden Billede

Sendt fra min SM-G990B med Tapatalk

Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 16:43

Du fik ret texy! Kelleher er på kassen. Van Dijk er slet ikke med, og så er det Jota isf Diaz.

Liverpool: Kelleher, Alexander-Arnold, Matip, Gomez, Tsimikas, Fabinho, Milner, Jones, Jota, Salah, Firmino.

Subs: Adrian, Konate, Henderson, Gakpo, Elliott, Diaz, Carvalho, Arthur, Williams.

Det lugter fælt af sommerkamp
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 17:41

SÅ forstår man godt, So'ton rykker ned.
HOLD nu maule for en foræring, som Jota sikkert scorer på.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 17:45

BEST IN THE WORLD is BOBBY FIRMINO!!
2-0
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 28. maj, 2023 17:51

Pænt ærgelig over jeg ikke kan se den :D
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 17:58

Redtothebone skrev:
søndag, 28. maj, 2023 17:51
Pænt ærgelig over jeg ikke kan se den :D
Spar du bare din ærgrelse - Nu står det 2-2
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Southampton - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2023 17:59

Det er REN sommerbold!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar