Jagten på europæisk deltagelse

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Tror du vi kvalificerer os til noget i denne sæson?

Vi gør rent bord og får selvfølgelig CL bold næste sæson
0
Ingen stemmer
Vi opnår max en Europa League plads næste sæson
13
100%
Det bliver ubærlig Conference League bold næste sæson
0
Ingen stemmer
Vi kvalificerer os ikke til en hujende fis, men kan så bruge alle kræfter på PL næste sæson
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. apr, 2023 09:11

Det snerper til i kapløbet om europæiske pladser, og det bliver uden tvivl et område med stor fokus i de sidste 7 kampe.
Derfor denne tråd, for ligesom at holde lidt samling på udviklingen i mulighederne.
(...og så er det mit indlæg nr. 10.000, så det måtte godt være ét med lidt tanker bag ved)

Umiddelbart er min egen tanke, at løbet om at nå Champions League er kørt, og jeg ser ingen chance for at hente Gunners og de to olieklubber. ..... men så så jeg dette billede i her til morgen, som Bruno Fernandez' kone har lagt på Twitter:
Billede
Man kan sige meget om BF, men når de spiller godt, så plejer han at være een af styrmændene i deres offensiv, så umiddelbart er det en rimelig stor svækkelse af deres midtbane. Specielt, da Christian Eriksen ser ud til at skulle have banket temmelig en del rust af, inden formen er tilbage, og han bliver jo også ældre, så det tager sikkert længere og længere tid.

Man U's restprogram ser også ud til at kunne koste en del point:

27/4: Tottenham Hotspur - Manchester United Det her kan gå begge veje, mht Tottenhams indstilling til kampen. Den midlertidige manager Stelline fyret efter 1-6 blamagen i Newcastle, men han lod også til at have mistet omklædningsrummet. Ryan Mason er udnævnt for 2. gang som midlertidig manager, og han gjorde det faktisk godt sidste gang, da han tog over efter Mourinho, da Levy fyrede "The Too Special One".
Potentiale for Man U pointtab: MIDDEL
EDIT: Resultat: 2-2.
Ny status: efter LFC sejr ude over West Ham skal der nu indhentes 7 point


30/4: Manchester United - Aston Villa Unai Emery har i den grad gjort Villa til en godt sammenhængende enhed, og specielt en kamp på OT, hvor de kan spille henholdende, kan ligge rigtig godt til deres henholdende spil.
Potentiale for Man U pointtab: MIDDEL
EDIT: Resultat: 1-0
Status uændret.


4/5: Brighton & Hove Albion - Manchester United Albions vil kæmpe med næb og svømmefødder for revanche for nederlaget i FA cup semifinalen. .og de spiller altså en rigtig god gang fodbold nede på Sydkysten
Potentiale for Man U pointtab: STOR
EDIT: Resultat: 1-0
Status: Man U mulig maxpoint nu: 78. De skal miste yderligere 7 point i resterende kampe


7/5: West Ham United - Manchester United Hmmm, burde D. Moyes ikke være motiveret til at smadre den klub, som gav ham en "ordentlig bule" i hans managerkarriere? Sikkert nok, men Hammers kan spille som nat og dag, hvilket vi selv måske får at mærke i morgen aften (26/4) Tror dog, at Man U vinder denne her.
Potentiale for Man U pointtab: LAV
EDIT: Resultat: 1-0
Status: Man U mulig maxpoint nu: 75. De skal miste yderligere 4 point i resterende kampe


I de derefter resterende 4 kampe, ser jeg meget lav chance for pointtab til Man U, idet modstanderne er følgende:
13/5: Manchester United - Wolverhampton Wanderers
20/5: AFC Bournemouth - Manchester United
25/5: Manchester United - Chelsea
28/5: Manchester United - Fulham
Summa-summarum ser jeg max Man U smide 2 point ved en overraskende uafgjort i deres 4 sidste PL kampe.

Dags dato er der 9 point imellem LFC og Man U, og deres målscore er 4 mål bedre. i den forbindelse er det vigtigt, at placering i tabellen afgøres efter følgende rækkefølge: Point - Målscore - Indbyrdes kamp.

Umiddelbart vil jeg bedømme chancen for, at Man U smider 9 point i deres sidste kampe som værende et eller andet sted mellem middel og stor. F.eks. 3 uafgjorte og et nederlag. Men det skal hovedsageligt komme i deres 3 næste PL kampe, og samlet set, ser dem dem max smide 9-10 point.

Det allermest afgørende for, at Klopp for 7. år i træk kan opnå kvalifikation til det forjættede land i Champions League, bliver således, at vi selv gør rent bord i de resterende 7 kampe. Så det bliver ren Carpe Diem, og jeg håber at JudgeArdaStudge m.fl. nervøst anlagte overlever.

....og skulle det endelig kikse, så er det vigtigt at få 5. eller 6. pladsen, da begge giver adgang til Europa League efter Man City's sejr i Carabao Cup'en, og EL er der trods alt også er mulighed for at tjene en god slat penge. Minusset er så, at det medfører en masse torsdags kampe, som kan betyde mere slidt spillertrup i PL.

Så lad os nu for Fan... få holdt fast i muligheden for tirsdags/onsdagskampe i næste sæson. Projektet starter onsdag på London Stadium.
"...at the end of a storm - there's a golden sky"


Kommenter gerne. Der er garanteret steder, hvor jeg vurderer for følelsesbetonet ud fra mit evigt positive syn på muligheder. Jeg har lavet en afstemning, og der er vel at mærke mulighed for, at man kan ændre sin stemme hen ad vejen, så afstemningen kan blive et barometer for ønsker og tro på vores slutresultat i denne sæsons Premier League.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
LFC YNWA
Indlæg: 25
Tilmeldt: søndag, 19. maj, 2019 14:29
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af LFC YNWA » tirsdag, 25. apr, 2023 10:07

Endda 7.pladsen kan være nok til europæisk deltagelse ? Hvis MU vinder FA cup’en ?
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af TG12 » tirsdag, 25. apr, 2023 10:16

Newcastle har et svært program også.

Som situationen er nu er det eneste hold de møder der ikke rigtigt spiller for noget, udover at beholde lidt ære Chelsea.

Selvom kampene imod Everton, Soton, Leeds, Leicster på papiret bør være nemme sejre for Newcastle, så kæmper de alle om at undgå nedrykning. Det er ofte set den motivation medfører spøjse resulater.

Udover bundholdene, møder de Arsenal og Brighton.

Om de sætter 9 point til, tvivler jeg på, men jeg kan sagtens se dem sætte 7 point til

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. apr, 2023 10:48

TG12 skrev:
tirsdag, 25. apr, 2023 10:16
Newcastle har et svært program også.

Som situationen er nu er det eneste hold de møder der ikke rigtigt spiller for noget, udover at beholde lidt ære Chelsea.

Selvom kampene imod Everton, Soton, Leeds, Leicster på papiret bør være nemme sejre for Newcastle, så kæmper de alle om at undgå nedrykning. Det er ofte set den motivation medfører spøjse resulater.

Udover bundholdene, møder de Arsenal og Brighton.

Om de sætter 9 point til, tvivler jeg på, men jeg kan sagtens se dem sætte 7 point til
Der er den lille krølle på Newcastle, at de har +8 bedre målscore end os, så at indhente 9 point på dem er måske ikke engang nok. Jeg ser dem heller ikke sætte mere end max 7-8 point til, og så er det jo lige meget.
Man U kan også risikere at sætte mindre end 9 point til, men deres skadessituation og mere presset kampprogram, samt en FA.Cup finale, som også tager opmærksomhed, gør, at jeg tror mere på at Man U skrider i svinget.

Rent statistisk har Newcastle opnået 1,90 point pr. kamp indtil nu. 1,90 x 6 resterende kampe = 13,3 + nuværende 59 point giver 72-73 point i slutstillingen. Altså over LFC's maximale 71 point.

For Man U ser regnestykket sådan her ud: Indtil nu 1,97 point pr kamp. 1,97 x 7 resterende kampe = 15,7 + nuværende 59 point giver 74-75 point i slutstillingen. Altså over LFC's maximale 71 point.

Begge klubber skal altså præstere under gennemsnittet for sæsonen - og så er det måske ikke en gang nok - for at komme indenfor rækkevidde af LFC's maximale 71 point.

Dertil kommer, at LFC skal overpræstere vildt, med 3 et pointsnit på 3,0 i det resterende kampprogram, set i forhold til de nuværende 1,61 point i snit indtil nu i sæsonen.

Jo mere jeg regner på det, jo mere ser opgaven umulig ud, og jeg skulle måske ændre min stemme til: Max en EL plads. Vil dog lige se resultaterne her tirsdag og onsdag an først, inden jeg måske stemmer om.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

krumme
Indlæg: 42
Tilmeldt: lørdag, 15. jan, 2011 23:04
Geografisk sted: frederiksværk
Alder: 59

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af krumme » tirsdag, 25. apr, 2023 12:01

Hej alle LFC fans
Det kunne være dejligt med CHL i næste sæson, men jeg tror max på EL.
Jeg synes ikke det er nogen katastrofe, hvis vi ikke kommer i EUROPA næste sæson.
Når vi næste sæson forhåbentlig skal skabe et genskabe nyt hold med 2-3 nye folk til
vores midtbane samt resten at truppen får en sommerferie og en god pre-sæson og
tid til at træne uden kampe i EUROPA.
YNWA Krumme

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 26. apr, 2023 21:45

Hvorfor omhandler indlægget Manchester United?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. apr, 2023 22:21

Fowler89 skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 21:45
Hvorfor omhandler indlægget Manchester United?
Fordi det er den eneste af de nuværende klubber i top 4 i tabellen, som jeg tror vi har en chance for at indhente og passere i tabellen, og dermed komme i top 4 = Champions League. Derfor har jeg kigget på deres resterende kampe, for at vurdere chancen/muligheden.

...og nu lover den nye, nye midlertidige Spurs manager Ryan Mason, at han forventer en reaktion fra truppen når de i morgen møder Man U. Jeg håber han er leveringsdygtig :D
https://www.bbc.com/sport/football/65401619
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 26. apr, 2023 22:28

Cynwal skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 22:21
Fowler89 skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 21:45
Hvorfor omhandler indlægget Manchester United?
Fordi det er den eneste af de nuværende klubber i top 4 i tabellen, som jeg tror vi har en chance for at hente. Derfor har jeg kigget på deres resterende kampe, for at vurdere chancen/muligheden.
...og nu lover den nye, nye midlertidige Spurs manager Ryan Mason, at han forventer en reaktion fra truppen når de i morgen møder Man U. Jeg håber han er leveringsdygtig :D
Haha, det ser svært ud med top 4. Vi kommer nok til at spille Europa League næste sæson.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. apr, 2023 22:32

Fowler89 skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 22:28
Cynwal skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 22:21
Fowler89 skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 21:45
Hvorfor omhandler indlægget Manchester United?
Fordi det er den eneste af de nuværende klubber i top 4 i tabellen, som jeg tror vi har en chance for at hente. Derfor har jeg kigget på deres resterende kampe, for at vurdere chancen/muligheden.
...og nu lover den nye, nye midlertidige Spurs manager Ryan Mason, at han forventer en reaktion fra truppen når de i morgen møder Man U. Jeg håber han er leveringsdygtig :D
Haha, det ser svært ud med top 4. Vi kommer nok til at spille Europa League næste sæson.
Det kan du jo så stemme på oppe i toppen af tråden ..... :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af AJJ » torsdag, 27. apr, 2023 08:41

CL tror jeg ikke på. Men 5.-6. pladsen og EL skal vi simpelthen have!

Det er torsdagskampe, men i gruppespillet og måske også de første knockout kan vi godt stille med reserver. Det kan man ikke i CL på samme måde.

Og hvis Arsenal /Man U kan præstere i PL samtidigt, så kan vi jo også.

Og så ville det da være et fint trofæ at tilføje til Klopp-æraen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 27. apr, 2023 20:30

Jeg vidste ikke at du følger Bruno Fernandez' kone på Twitter :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 27. apr, 2023 23:24

Så smed United og Tottenham begge 2 point 🍻
YNWA

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af AJJ » torsdag, 27. apr, 2023 23:28

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 27. apr, 2023 20:30
Jeg vidste ikke at du følger Bruno Fernandez' kone på Twitter :lol:
Det er ikke urimeligt at forlange af en Forum ansvarlig.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » fredag, 28. apr, 2023 05:10

Redtothebone skrev:
torsdag, 27. apr, 2023 23:24
Så smed United og Tottenham begge 2 point 🍻
Ja det var dejligt - og i overensstemmelse med Master Planen
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » fredag, 28. apr, 2023 05:28

AJJ skrev:
torsdag, 27. apr, 2023 23:28
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 27. apr, 2023 20:30
Jeg vidste ikke at du følger Bruno Fernandez' kone på Twitter :lol:
Det er ikke urimeligt at forlange af en Forum ansvarlig.
It's a tough job but someone's got to do it 8-)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar