Jagten på europæisk deltagelse

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Tror du vi kvalificerer os til noget i denne sæson?

Vi gør rent bord og får selvfølgelig CL bold næste sæson
0
Ingen stemmer
Vi opnår max en Europa League plads næste sæson
13
100%
Det bliver ubærlig Conference League bold næste sæson
0
Ingen stemmer
Vi kvalificerer os ikke til en hujende fis, men kan så bruge alle kræfter på PL næste sæson
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af texy » lørdag, 29. apr, 2023 13:00

Cynwal skrev:
tirsdag, 25. apr, 2023 09:11
Potentiale for Man U pointtab: MIDDEL
EDIT: Resultat: 2-2.
Ny status: efter LFC sejr ude over West Ham skal der nu indhentes 7 point
Jeg er DESVÆRRE ikke enig i den formulering.

Ja, vi er 7 point efter. Men for mig er det afgørende ikke, hvor mange point, vi skal indhente. Det er, hvor mange point Man Utd skal smide. Og da Man Utd har spillet en kamp mindre end os, så skal de stadig smide 10 point i 7 kampe. De skal altså stadig smide point i 4 af deres resternede 7 kampe.

Villa (H)
Brighton (U)
Hammers (U)
Wolves (H)
Bournemouth (U)
Chelsea (H)
Fulham (H)

Jeg kan ikke se Man Utd smide noget i deres tre sidste hjemmekampe. Dermed skal de smide point (og nok tabe en af dem) i begge udekampe imod Hammers og Bournemouth. Det er simpelthen ikke realistisk for mig. Heller ikke selvom Bruno er skadet.

Newcastle skal tabe 3 af deres sidste 6 kampe.

Saints (H)
Arsenal (H)
Leeds (U)
Brighton (H)
Leicester (H)
Chelsea (U)

I en normal sæson er der tre mulige bananskræller i de seks kampe i form af Arsenal, Brighton og Chelsea. Men 1) Arsenal har lige smidt 7 point ud af 9 mulige og har dermed halvvejs foræret titlen til Man City. Vil de stadig kæmpe med næb og klør for chancen, eller vil præstationerne blive opgivende, fordi der ikke er mere at spille for? Og 2) Chelsea er bare ikke et hold, der tager point fra nogen i denne sæson. Sidst men ikke mindst så 3) er Newcastle vel et af de mest formstærke hold i PL i øjbelikket. Så de er vel favoritter i mindst 5 af de 6 kampe.

Igen meget urealistisk. Men hvis vi skal hente et top 4 hold, så tror jeg stadig, at der er større chance for at hente Newcastle end Man Utd.

I sidste ende forventer jeg dog, at vi tager en 5. plads (tror lige at vi napper Brighton).. Og da man stod på Anfield og var bagud 0-2 imod Arsenal, havde man nok fint solgt sæsonafslutningen for den placering.

Kvalifikation til EL og en sejrsstime og selvtillid, som kan bæres videre til 23/24 sæsonen. Det er det, som vi skal have ud af de resterende 6 kampe.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11146
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » lørdag, 29. apr, 2023 13:24

texy skrev:
lørdag, 29. apr, 2023 13:00
Cynwal skrev:
tirsdag, 25. apr, 2023 09:11
Potentiale for Man U pointtab: MIDDEL
EDIT: Resultat: 2-2.
Ny status: efter LFC sejr ude over West Ham skal der nu indhentes 7 point
Jeg er DESVÆRRE ikke enig i den formulering.

Ja, vi er 7 point efter. Men for mig er det afgørende ikke, hvor mange point, vi skal indhente. Det er, hvor mange point Man Utd skal smide. Og da Man Utd har spillet en kamp mindre end os, så skal de stadig smide 10 point i 7 kampe. De skal altså stadig smide point i 4 af deres resternede 7 kampe.
Du har desværre ret. Jeg havde ikke fået regnet de mulige 3 point med i den kamp som de har i hånden.
Men lad os nu se. Chris Sutton, som forudsiger for BBC nu hvor Mark Lawrenson er stoppet, forudser en Villa sejr over Man U i morgen. Det kan godt gå hen og blive en spændende 28. maj, men det er vist mere optimisten i hjertet end det er bankmanden i hjernen, der tror på det.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11146
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Cynwal » søndag, 07. maj, 2023 22:04

Ja ja ja ja .......
Nederlag til både Saudi United og Man U.

Drømmen lever da en anelse mere.
2 uafgjorte i Man U's sidste 4 kampe, så kan den være der!!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af JaFu » mandag, 08. maj, 2023 07:23

Det bliver altså spændende!
Det, som syntes kun at være en matematisk mulighed for en måned siden, er nu indenfor rækkevidde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1214
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 09. maj, 2023 15:42

Cynwal skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 22:32
Fowler89 skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 22:28
Cynwal skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 22:21
Fowler89 skrev:
onsdag, 26. apr, 2023 21:45
Hvorfor omhandler indlægget Manchester United?
Fordi det er den eneste af de nuværende klubber i top 4 i tabellen, som jeg tror vi har en chance for at hente. Derfor har jeg kigget på deres resterende kampe, for at vurdere chancen/muligheden.
...og nu lover den nye, nye midlertidige Spurs manager Ryan Mason, at han forventer en reaktion fra truppen når de i morgen møder Man U. Jeg håber han er leveringsdygtig :D
Haha, det ser svært ud med top 4. Vi kommer nok til at spille Europa League næste sæson.
Det kan du jo så stemme på oppe i toppen af tråden ..... :D
Shit, Cynwal. Det kan være jeg kommer til at æde mine ord. :D

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af richs » fredag, 26. maj, 2023 14:17

Ja , så står den på EL næste sæson, personligt ser jeg to kampe på det sidste der var vores mantra - nederlaget til Bournemouth og point tabet til et Chelsea hold som alle andre kan slå.
EL er vel fint nok, set udfra vores spil , desværre kan de næste sæsoner bære præg af det. Manglende deltagelse og penge gør det svære at tiltrække de rigtige spillere - vi skal være dygtige her.

Vores konkurrenter opgrader sikkert også vildt , Man U, Arsenal og måske især Newcastle vil bruge store sum og kan tilbyde CL. Man C er deres egen liga , så de skal nok blive nr 1 igen næste år.

Kampen om top 4 næste år bliver nok endnu hårde , de 4 hold over os er farvoritter og vi er vel outsider sammen med Chelsea (ny træner), Tottenham og Brighton tror jeg ikke på , de sælger nok også store navne.

Spændende vindue vi går i møde, vi skal være gode der.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 26. maj, 2023 17:55

Hamrende uacceptablt, at man misser Champions League til et så middelmådigt Man United hold og et Newcastle hold, der lå til nedrykning sidste sæson. Jeg er ekstremt skuffet over Klopp, spillerne og FSG. Vi har været ramt af skader ja, og det skal ikke negligeres, men vi har så absolut alligevel stadig kun os selv at takke, for det måtte aldrig ske, at vi kunne ende i en sådan situation. Når man er på toppen, så bygger man på og det har vi været rigtig dårlige til. Vores ejere har ikke økonomi til at kunne lege med på de vilkår de andre tophold leger og Klopp har ikke haft instant succes med sine nye indkøb. Der er rigtig meget, der er gået galt i denne sæson og det er vel sagtens en af de værste sæsoner under Klopp. Jeg tror ikke på, vi har særligt meget pull på transfermarkedet, penge har vi ikke mange af og Champions League kan vi nu ikke tilbyde. Jeg læser steder, at vi forsøger at signe spillere i såkaldte installments, det virker fornuftigt, men virker også som et tegn på, at vi ikke skal forvente noget 'war chest' fra FSG, heller ikke i år, og investorer lyder det heller ikke til, at de har held med at finde. Havde egentlig forberedt mig på, den ikke hedder Champions League, men nu, hvor det er officielt...er du gal mand, hvor er jeg skuffet. Ulideligt at skal have to sportswashing hold i Champions League samt et middelmådigt Man United mandskab.

Salah har min respekt her. Han og Alisson kan se sig selv i øjnene. Der er rigtig mange på holdet, som ikke kan, desværre:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jagten på europæisk deltagelse

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. maj, 2023 13:50

Kan sagtens følge dig JudgeArdaStudge. Jeg er også ekstremt skuffet over Klopp, spillernes præstationer, klubbens ageren på transfermarkedet.

Vi har sejlet som klub hele sæsonen. Det meldes ud i november at klubben er til salg. vente, vente, vente. Ingen bud kom. Nå så bliver det meldt ud at man søger en minoritetsinvestor (læs: vi har ikke råd til at finansiere vores egen strategi, derfor søger vi nogle andre til at finansiere den!). Der skete heller ikke rigtig noget. Så læser man at klubben ikke længere er til salg alligevel. Man har lyst til at spørge "What are they smoking?"

Midt i hele suppedasen, melder Julian Ward ud, at han stopper som sportsdirektør efter sæsonen. Jagten går igen ind, denne gang på en ny sportsdirektør. På 2 år har vi haft to sportsdirektører. Nu har vi ansat en ny sportsdirektør, men kun midlertidigt som jeg kan forstå. Men jeg håber han kan lave vand om til vin.

I sommeren 2022 meddelte klublægen at han stopper. Det tog 4 måneder at få en ny klublæge (Jonathan Power), som tiltrådte umiddelbart efter VM. Det har heller ikke været gunstigt for vores præstationer på banen, at vi i begyndelsen af sæsonen manglede en leder for vores medicinske støtteaparat.

Vi har for at sige det mildt, sejlet rundt på mange fronter i den forgangne sæson. Vi har store problemer med at finde 'de rigtige' åbenbart.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar