Ny Administrator på Forum

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Ny Administrator på Forum

Indlæg af Cynwal » torsdag, 06. apr, 2023 16:25

Hej Forumister,
jeg er som sagt i dialog med Lasse Callesen, LFCDB om at overtage Administratorrollen, og vi er nået frem til, at prøve at give det et skud. Rent teknisk har Lasse nu Administrator rettigheder, og han finder ud af teknikken, så jeg kan få adgang til maskinrummet, og lave Kamptråde, afstemninger med meget mere.

....men jeg vil meget gerne høre jeres mening, om hvad der skal gøres fremadrettet:

Derfor vil jeg gerne vende mine tanker om Forum med jer, og høre jeres input, da der jo ikke er nogen garanti for, at jeg er alvidende. Tværtimod har jeg – også her på Forum – mange gange bevist, at det netop IKKE er tilfældet. Jeg håber på en positiv debat, hvor vi kigger fremad, og i fællesskab prøver at skubbe Forum i retning mod en positiv udvikling.

Mine tanker om Forum er, at jeg elsker muligheden for at "nørde" omkring vores hold og Hjerteklub, og gerne gå lidt i dybden med diskussionen af vores klub. Noget, som jeg ikke synes at Facebooks uorganiserede tråde giver mulighed for. For det første fordi mediet lægger op til/folk har vænnet sig til, at det er korte indlæg. Derudover er det også svært at finde tilbage til et bestemt indlæg fra f.eks. 3 måneder siden. Her er Forum langt mere overskueligt og emne inddeling gør, at man kan nemt finde gamle indlæg.

Det jeg ønsker, er et Forum, hvor den sunde, uddybende og spørgsmålsstillende dialog er i højsædet, men uden at skal blive elitært og finkulturelt. Men jeg husker med glæde tilbage på det Forum vi havde engang, hvor der af og til var indlæg fra Asker Hedegaard Boye, Niels Overgaard m.fl. dybsindige debattører.

Det skal dog også være et Forum, hvor der er plads til, at der i kampens hede ryger en finke af panden - specielt i en kamptråd - typisk over dommeren eller noget kamprelateret. I min verden kan meget tilgives, hvis den der har forbrudt sig evner at indse sin fejl, og er rummelig nok til efterfølgende at beklage/undskylde. Specielt hvis det drejer sig om personlige indlæg. Kraftudtryk og forbandelser over egne spilleres personligheder er i min verden et No Go, og det vigtige er at gå efter bolden (situationen) frem for at frembuse med personligt nedsættende udtalelser. Et eksempel (fra kampen i tirsdags hvor Tsimikas i et par situationer så mindre smart ud ):

”Tsimikas er en komplet idiot på den venstre back”
kontra
”Helt ærligt Tsimikas. Det var 4. fejlaflevering, og så lige toppet med et hjørnespark Iago Aspas style”

Ligeså med "argumenter" i en følelsesladet debat mellem forumister, hvor der er stor forskel på at skrive:

”Er du dum eller hva’….?”
kontra
”Det argument virker meget lidt gennemtænkt!”

At lytte til andre mennesker er også vigtigt, og ofte kan man lære noget ved at lytte til og gennemtænke andre menneskers mening. Der er et interessant fænomen kaldet: Dunning-Kruger-effekten:

Dunning-Kruger-effekten beskriver det fænomen, at mennesker, der ingenting ved, har en voldsom tendens til at overvurdere egne evner. Pointen er, at jo mindre en person ved om en given sag, jo mere kæphøj og selvsikker har personen tendens til at være. Det fremhævede er sakset fra denne artikel, som jeg kan anbefale alle at læse og tænke over: https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/deb ... er-aldrig/

Så det er vigtigt med rummelighed overfor andre, frem for perfide indlæg, hvor der gås efter benene på modstanden fremfor bolden = emnet der debatteres. Generelt har det - i mine øjne - også skortet lidt på selvironi og erkendelse af egen fejlbarlighed en gang imellem, men det er nok bare fordi jeg er en Grumpy Old Man.

Jeg har lidt tanker om mulig udvikling. For det første er jeg i dialog med Lasse Callesen om en direkte link placering fra Forsiden på hjemmesiden. Samtidig har jeg foreslået en artikel i medlemsbladet, om ”relancering” af Forum, brandet som: ”Stedet for Liverpool nørder, som ønsker dybere debat med Fellow fans”. Der er en verden til forskel på at følge med i nyheder ved at læse Twitter beskeder eller se Deadline på DR2. Det Forum jeg ønsker er som Deadline, men der skal selvfølgelig også være tid til lidt spøg og skæmt, og jeg dør, hvis jeg ikke kan komme af med en fladpandet vits indimellem. Så: RUMMELIGHED!

Jeg mener også at kamptrådene skal udvikles. Jeg prøvede til Chelsea kampen, at ”sakse” det udmærkede oplæg, som LFCDB laver. Jeg troede det var Lasse Callesen, men jeg kan forstå, at der er et team af udmærkede skribenter.

På det personlige plan synes jeg også, at hvis der skal være afstemning om kampens spiller – der er IKKE ret mange tilbage, som stemmer – så kunne det godt blive mere spændende.
Tre stemmer, som kan gives med max 1 stemme pr. spiller, giver ikke et retvisende billede.
Et tænkt scenarie kan være, at 3 spillere spiller hhv. ”sit livs kamp”, ”en rigtig god kamp” og ”en ok kamp over gennemsnit”. Mange vil så give hver af disse spillere én stemme, og slut resultatet kan blive, at de tre spillere ligger med ca. samme stemmeandel. Jeg kunne ønske, at havde f.eks 6 stemmer, som man kunne tildele med hhv. 3-2-1 stemme, så der kommer en vægtning ind. ….men jeg ved selvfølgelig ikke endnu, om det er teknisk muligt, da det er et tilkøbt standardkoncept for fodbold-fora.

Forum skal også markedsføres, og her tror jeg, at ”member-get-member” er det mest effektive. Vi er Liverpool nørder, og vi har garanteret 2-3-5 i vores omgangskreds, som også er det. Så når Forum er mere på skinner, vil jeg opfordre alle til at påvirke personer, til at prøve. Jeg kender mange, som savner de gamle Forum dage, og jeg tror på, at vi med en fælles indsats kan få noget af det tilbage igen.

Men lad mig høre jeres - som altid - ærlige meninger.
Jeg er åben for dialog og udvikling.

Mvh
Carsten You’ll Never Walk Alone Lindholm aka Cynwal
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13716
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 06. apr, 2023 19:30

Cynwal har min fulde opbakning. Han er en af dem som går helt tilbage til 2007, og han kender Forum 100%. Dengang kunne kampsiden være på over 20 sider. Megen debat foregik på kampsiden; hvor ser i kampen? Hvilke pubber sender kampen? Debat om spillere, om optakt, om stadion, om stort set alt. Der var rigtig mange aktive forumister, og hvis ikke man var på i et par dage, ja så havde man en del læsning som skulle indhentes, blot for at kunne følge med. Forum boblede med fede debatter, fede Liverpool minder, store fortællinger, små underfundige historier. Det var tider!

Kampoplægget skal der gøres mere ud af. Det skal give folk lyst til at smide en kommentar. Det skal være lækkert, tankevækkende, fuld af stats, også gerne med oplysninger om hvad der sker i den anden klub. Hvorfor var der ikke noget med at Potter var blevet fyret inden Liverpool kampen? Værdifuld information, som helt sikkert vil kaste nogle kommentarer af sig. Eller at Chelsea topscorer fra sidste sæson, flirter med Liverpool. Det kunne også inviterer nogle forumister til at komme med en kommentar. Statistik kan eksempelvis være de to klubbers sidste 10 opgør, eller nogle nøgletal såsom antallet af mål scoret, røde/gule kort osv. Mange andre fodbol sites har lignende statistik, men det skal gerne være på Forum aktiviteten er.

Med hensyn til kampens spiller, så har jeg også tænkt at den måde det foregår på nu, er misvisende. Jeg vil foreslå at lave et point system, hvor man kan give hver enkelt spiller et tal mellem 1 og 5, og samtidig giver MOM til en spiller. Så kan Forum laver et samlet snit over forumisternes stemmer, og det kan skabe yderligere debat. Forum kan også på baggrund af forumisternes stemmer, kårer månedens Liverpoolspiller.

Det kan skabe yderligere debat, og det er vigtigt i en tid hvor al debat ser ud til at ’forsvinde’ ud på de sociale medier. En anden måde til at fastholde debatten på Forum er ved at lave fere fysiske arrangementer. Måske mødes til kampe.
Man U danske Forum, er ved at blive opgraderet. Det var lukket i lang tid, fordi debatten foregik på sociale medier. Men nu laver de en satsning for at få debatten tilbage.

Jeg håber vi får løftet Forum op på et niveau, hvor vi kan tiltrække de yngre kræfter. Men det kræver at Forums kvalitet løftes. Jeg er helt enig i at Forum skal være hvad Deadline er for nyheder. Det skal være HER Liverpool diskuteres på et højere niveau end sociale medier og deres luftige oneliners kan tilbyde.

God påske :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

søren
Indlæg: 171
Tilmeldt: søndag, 14. okt, 2007 15:29
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 61

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af søren » torsdag, 06. apr, 2023 20:01

Du har min fulde opbakning, Cynwal, til at engagere dig i dette forum og sikre dets eksistens og relevans for alle os hardcore Liverpool-fans. Jeg følger forum på daglig bais og har gjort det i mange, mange år (30 år, måske) Tidligere også været aktiv, ligesom jeg har været aktiv på Aarhus-gruppens Facebook-side. Det er slut nu, men jeg følger begge steder dagligt. Din sammenligning med deadline er spot on. Det er disse seriøse
fora, vi har brug for (i vores interessefællesskab og i samfundet) Held og lykke herfra.

søren
Indlæg: 171
Tilmeldt: søndag, 14. okt, 2007 15:29
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 61

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af søren » torsdag, 06. apr, 2023 20:08

Og så vil jeg også gerne sige TUSIND TAK til Mugge for mange, mange års arbejde i den røde trøjes tjeneste. TAK, Mugge!

Brugeravatar
LFC YNWA
Indlæg: 25
Tilmeldt: søndag, 19. maj, 2019 14:29
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af LFC YNWA » torsdag, 06. apr, 2023 21:57

Go for it, YNWA😉
YNWA

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Callesen » torsdag, 06. apr, 2023 22:21

Først og fremmest en stor tak til Cynwal for at have taget opgaven på sig. Og især med så kort varsel.
Lidt ærlig snak, så vidste vi i bestyrelsen ikke helt, hvad der skulle ske med forum og især, hvem der skulle tage over efter Mogens stoppede. Der var ikke rigtig nogen der for alvor ville tage opgaven på sig.

Jeg har selv haft virkelig stor glæde af forum tidligere og jeg ser jævnligt kampene med en del der i tidernes morgen brugte forum (2005 og frem). Men jeg må nok indrømme min aktivitet faldt drastisk på et tidspunkt. Men jeg kan se at jeg stadig er en af dem med flest kommentarer. Jeg gik iøvrigt tidligere under navnet Hæske herinde.
I er altid velkommen på SKAAL i København, jeg er der til langt de fleste af kampene.

Jeg har gjort Cynwal til redaktør og vi finder ud af løbende, hvad der er nødvendigt for at han kan styre forum.
Forum relaterede spørgsmål kan I sende til ham, så bliver jeg muligvis inddraget løbende.

Måtte I have nogle spørgsmål til mig (eller bestyrelsen generelt) om andre emner, så er I altid velkommen til at skrive til mig på mail: lasse@liverpool-fc.dk.
Jeg kan ikke love at jeg vender tilbage på PB herinde. Da jeg som nævnt ikke frekventerer herinde mere.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Kasper88 » fredag, 07. apr, 2023 14:43

Jamen så må jeg jo hellere krybe til korset. Jeg har haft to andre brugernavne herinde og begge gange simpelthen ikke kunne tilgå dem grundet dårlig hukommelse og ny computer. Men under først Masche20 og senere Arda har jeg været med i mange år også. Jeg husker mit første indlæg, jeg skrev, at Philipp Degen var rygtet til Liverpool. Han kom til klubben i 2008, så så kan man jo regne ud, at det er mange år siden. Jeg gad egentlig godt kunne tilgå de gamle profiler, hvis muligt??

Anywho, det jeg især godt har kunnet lide ved forum er, at jeg har forandret mig, brugerne og antallet af dem har forandret sig, men forum har ikke forandret sig meget. Der er stadig touch af det gamle forum, let at overskue og med mange tråde, som jeg finder interessante. Bevares jeg savner da trådene om filmsnak og om musiksnak og albumdelinger med Mikkel, DaBonks, Rasmus osv. De havde en interesse for mere end blot Liverpool og det var rart, når Liverpool ikke var noget at råbe hurra for (fik jeg sagt, vi hentede Degen i den sæson, jeg startede her? :P)
Der har også været hede diskussioner, voldsomme frustrationer om Hicks & Gillett, skal Benitez fyres eller ej, hvornår slipper vi for Hodgson osv. Vi havde sågar jævnligt besøg af rivaliserende fans, som deltog på lige fod, det var mystisk, men fedt.

Der har også været privatbeskeder fra folk, der har følt, jeg er gået over stregen og det har jeg sikkert også, jeg har også fået karantænevarsler fra Mugge osv. osv. Sådan er det at være passioneret om noget og så længe, vi aldrig bærer nag, så skal passionen have lov at leve.

Det yderpunkt jeg bare ikke gider ud på, er det kaos og gorillasamfund, der eksisterer på bold.dks forum, hvor tonen er uholdbar, perfid og personlig. Der har jeg længe tænkt på at deltage, men ikke gidet, selvom der er rigtig meget aktivitet derinde.

Sådan bliver stemningen og tonen ikke herinde, måske fordi vi finder fælles fodslag i vores elskede klub.

Cynwal har også min opbakning. Godt initiativ. Hvis det bliver for voldsom en "byrde", så må vi fælles finde en løsning. Her er jo stadig hyggeligt at kigge ind og debattere lidt fra tid til anden, både i medgang og modgang. YNWA Reds.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Kasper88 » fredag, 07. apr, 2023 14:52

Edit: Jeg kan se, at jeg ændrede navn til JudgeArdaStudge, da Mascherano blev solgt. Er der en måde, hvorpå jeg kan tilgå profilen, hvis jeg ikke kan huske password?

Og jeg har et avatar med Lazar Markovic...Oh dear :roll:
Corner taken quickly...

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 07. apr, 2023 14:55

Kasper88 skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:52
Edit: Jeg kan se, at jeg ændrede navn til JudgeArdaStudge, da Mascherano blev solgt. Er der en måde, hvorpå jeg kan tilgå profilen, hvis jeg ikke kan huske password?

Og jeg har et avatar med Lazar Markovic...Oh dear :roll:
Det lykkedes! :)
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Cynwal » fredag, 07. apr, 2023 14:58

Kasper88 skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:52
Edit: Jeg kan se, at jeg ændrede navn til JudgeArdaStudge, da Mascherano blev solgt. Er der en måde, hvorpå jeg kan tilgå profilen, hvis jeg ikke kan huske password?

Og jeg har et avatar med Lazar Markovic...Oh dear :roll:
Jeg er überfragt (fremragende tysk ord)
Sender den videre til Lasse Callesen, som er lidt mere inde i maskinrummet end mig.

.....hmmm....og Lazar Markovich som avatar - Så ber' man næsten explicit om flere tynde røde kort som forumist ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Cynwal » fredag, 07. apr, 2023 15:00

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:55
Kasper88 skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:52
Edit: Jeg kan se, at jeg ændrede navn til JudgeArdaStudge, da Mascherano blev solgt. Er der en måde, hvorpå jeg kan tilgå profilen, hvis jeg ikke kan huske password?

Og jeg har et avatar med Lazar Markovic...Oh dear :roll:
Det lykkedes! :)
Så nu har du altså ægte personlighedsspaltning?
Jeg ser frem til en ophidset debat mellem dig og Kasper88 :D
......hmmm, og gad vide, om jeg som administrator kan lægge antallet af advarsler sammen....?
Nå - spøg til side

EDIT: Har ikke skrevet noget til Callesen, da det lykkedes dig
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 07. apr, 2023 15:03

Cynwal skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:58

.....hmmm....og Lazar Markovich som avatar - Så ber' man næsten explicit om flere tynde røde kort som forumist ;)
Enig. Men er det kun mig, der synes, han ligner Nunez lidt på billedet og jeg måske derfor kan slippe afsted med det?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13716
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 07. apr, 2023 15:13

Cynwal skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:58
Kasper88 skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:52
Edit: Jeg kan se, at jeg ændrede navn til JudgeArdaStudge, da Mascherano blev solgt. Er der en måde, hvorpå jeg kan tilgå profilen, hvis jeg ikke kan huske password?

Og jeg har et avatar med Lazar Markovic...Oh dear :roll:
Jeg er überfragt (fremragende tysk ord)
Sender den videre til Lasse Callesen, som er lidt mere inde i maskinrummet end mig.

.....hmmm....og Lazar Markovich som avatar - Så ber' man næsten explicit om flere tynde røde kort som forumist ;)
Det er sjældent at jeg er blevet så skuffet over en spiller som Lazar. Jeg havde super høje forventninger til ham. Endelig lidt Balkan vildskab kombineret med Boban teknik. Det kunne kun blive godt!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1264
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Fowler89 » fredag, 07. apr, 2023 20:51

Det er fedt, at du er blevet admin herinde Cynwal, det er dejligt, at du både har lyst og tid, så stedet kan overleve!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Ny Administrator på Forum

Indlæg af Cynwal » fredag, 07. apr, 2023 21:29

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 07. apr, 2023 15:03
Cynwal skrev:
fredag, 07. apr, 2023 14:58

.....hmmm....og Lazar Markovich som avatar - Så ber' man næsten explicit om flere tynde røde kort som forumist ;)
Enig. Men er det kun mig, der synes, han ligner Nunez lidt på billedet og jeg måske derfor kan slippe afsted med det?
Der er jo ikke kød på knægten!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar