Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 21. jun, 2022 20:25

AJJ skrev:
tirsdag, 21. jun, 2022 15:31
Alle klubber ved helt præcist, hvordan de skal spille mod Liverpool. Men meget få lykkes bare med det. Vores angrebsspil er som "tranen" i Karate Kid. "if do right no can defence".

Men derfor kan det da være godt med alternativer, når vi ikke "do right".
Wax on -Wax off
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 03. jul, 2022 09:40


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 04. sep, 2022 10:16

Efter Everton:


Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. sep, 2022 13:37

Niels K skrev:
søndag, 04. sep, 2022 10:16
Efter Everton:
Jeg frygter lidt, at der er en generel udbrændthed i truppen, som gør at vores spil mangler den der fanden-i-voldskhed som gør os ekstra agressive i det hurtige genpres, og dermed genererer langt større scoringschancer. Der synes at være en træthed/mæthed over truppen, i hvert fald de etablerede spillere.

Bekymrende........... :?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 04. sep, 2022 14:34

Ja, en udbrændthed i truppen er en forklaring. En anden er måske at vi er ved at skifte spillestil, og det har givet noget nervøsitet i truppen. Vi spiller ikke længere med Firmino eller Mané oppe foran i en falsk 9'er rolle. Vi har købt Nunez som er en traditionel 9. Den samme tur er Man C på. De har købt Haaland som også er en meget traditionel midterangriber.

Både Klopp og Pep er ude på en taktisk rejse i øjeblikket, og de har nået nogenlunde samme konklusion. Forskellen er blot at Pep's midtbane fungerer, og det gør vores ikke. Jeg tror vi bevæger os mod en mere direkte gameplan, og mindre kontrollerende gameplan. Jeg tror ikke vi har købt Nunez for at være i mere kontrol, men for at være mere direkte og få bolden hurtigt op til ham, så han kan afslutte, netop for at undgå at hold stiller med alle mand i straffesparksfeltet og forsvarer. Vi skal helst have scoret inden modstanderen når det, og derfor tror jeg Nunez er købt.

Hvad der en gang var gammelt og glemt, vil en dag blive nyt igen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. sep, 2022 19:03

Hr. Drejer skrev:
søndag, 04. sep, 2022 14:34
Hvad der en gang var gammelt og glemt, vil en dag blive nyt igen.
"GET IT IN THE BOX!!"
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 04. sep, 2022 19:31

Jeg tænker at HR. Drejer har ret i at vi henter Nunez for at få en mere direkte 9’er.

Det tror jeg også handler om at Salah og Firmino bliver svære at erstatte 1:1.

Så er det nemmere at vinde en dygtig højrekant, der måske ikke har mere end 10-15 ligamål, men løser nogle andre opgaver og så en 9’er, der kan snige sig op over 20.

Bobby er jo lidt en ener og det var lidt tilfældigt at han endte som klubbens 9’er, med skaderne til Origi, Ings og Sturridge, der nok havde været mere oplagte. Og Salah er heller ikke en standard højrekant for han har jo nærmest spillet 9’er fordi han er så direkte som han er. Men den løsning har også haft det svært imod især de dybe bagkæder. Så giver fin mening at løse de samme opgaver på en lidt anden måde. De bliver så bare ikke løst ret godt for tiden.

Man City havde nok lidt en fordel fordi de stadig havde Aguerro i frisk erindring og Haaland har i høj grad kunne gå direkte ind på den tomme plads som Aguerro efterlod sig og KDB har ikke glemt hvordan man fodrer sådan en fætter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af zalcos » mandag, 05. sep, 2022 08:58

Filos of Isk skrev:
søndag, 04. sep, 2022 19:31
Jeg tænker at HR. Drejer har ret i at vi henter Nunez for at få en mere direkte 9’er.

Det tror jeg også handler om at Salah og Firmino bliver svære at erstatte 1:1.

Så er det nemmere at vinde en dygtig højrekant, der måske ikke har mere end 10-15 ligamål, men løser nogle andre opgaver og så en 9’er, der kan snige sig op over 20.

Bobby er jo lidt en ener og det var lidt tilfældigt at han endte som klubbens 9’er, med skaderne til Origi, Ings og Sturridge, der nok havde været mere oplagte. Og Salah er heller ikke en standard højrekant for han har jo nærmest spillet 9’er fordi han er så direkte som han er. Men den løsning har også haft det svært imod især de dybe bagkæder. Så giver fin mening at løse de samme opgaver på en lidt anden måde. De bliver så bare ikke løst ret godt for tiden.

Man City havde nok lidt en fordel fordi de stadig havde Aguerro i frisk erindring og Haaland har i høj grad kunne gå direkte ind på den tomme plads som Aguerro efterlod sig og KDB har ikke glemt hvordan man fodrer sådan en fætter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror også at medierne solgte den godt med Haaland VS Nunez. Vi må vel bare erkende at Haaland er 1-2 niveauer over Nunez - og det har han været i en håndfuld sæsoner nu, hvor Nunez er mere 'ny' på top-niveau.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. sep, 2022 09:31

zalcos skrev:
Filos of Isk skrev:
søndag, 04. sep, 2022 19:31
Jeg tænker at HR. Drejer har ret i at vi henter Nunez for at få en mere direkte 9’er.

Det tror jeg også handler om at Salah og Firmino bliver svære at erstatte 1:1.

Så er det nemmere at vinde en dygtig højrekant, der måske ikke har mere end 10-15 ligamål, men løser nogle andre opgaver og så en 9’er, der kan snige sig op over 20.

Bobby er jo lidt en ener og det var lidt tilfældigt at han endte som klubbens 9’er, med skaderne til Origi, Ings og Sturridge, der nok havde været mere oplagte. Og Salah er heller ikke en standard højrekant for han har jo nærmest spillet 9’er fordi han er så direkte som han er. Men den løsning har også haft det svært imod især de dybe bagkæder. Så giver fin mening at løse de samme opgaver på en lidt anden måde. De bliver så bare ikke løst ret godt for tiden.

Man City havde nok lidt en fordel fordi de stadig havde Aguerro i frisk erindring og Haaland har i høj grad kunne gå direkte ind på den tomme plads som Aguerro efterlod sig og KDB har ikke glemt hvordan man fodrer sådan en fætter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror også at medierne solgte den godt med Haaland VS Nunez. Vi må vel bare erkende at Haaland er 1-2 niveauer over Nunez - og det har han været i en håndfuld sæsoner nu, hvor Nunez er mere 'ny' på top-niveau.
Den er jo også nem at sælge. Ligesom Van Dijk vs. Maguire var det Billede

Men nej det er klart. Haaland spillede i en bedre liga og har spillet på et højt CL niveau i et par sæsoner, hvor Nunez vel havde en på det niveau, eller tæt på.

Det er selvfølgelig også derfor Haaland er så dyr.

Men jeg syntes stadig at det giver god mening at det er nemmere for City at omstille sig fordi mange af spillerne allerede havde spillet i det system med Aguerro.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redtothebone » mandag, 05. sep, 2022 10:43

Det er dælme også hurtigt i forventer en hel masse af Nunez, han har spillet 207 minutter inklusiv Charity Shield med to mål og en assist. Giv nu lige manden en mulighed for at lande i PRL.

I flere år har folk skreget efter en plan B, jeg synes Nunez i den grad er en plan B, samtidig giver han muligheden for at rykke f.eks Firmino ned på midtbanen, som kan give en helt anden dynamik hvor vi ikke er så afhængige af backs.

Jeg synes også generelt det er svært at vurdere vores angriber lige nu, fordi midtbanen har underpræsteret i vanvittig grad med langsomt og idéløst spil. når vi når ned til 18-20 valg i truppen som f.eks. Milner og Gomez så falder kvaliteten bare og modstanderen har læst at de to gerne må have bolden, fordi de kreere nærmest ingenting fremadrettet.

Man må også bare sande at kvaliteten hos Elliot og Carvalho forståeligt er lavere end hos Keita og Thiago, de mangler placeringsevne når de skal arbejde defensivt og så er de bare for nemme at skubbe væk.

Elliot og Carvalho er mega spændende spiller men hvis de skal begå sig i PRL så skal de tilføres deres spil meget, de skal se på hvordan en lille spiller som Bernardo Silva arbejde. Hvis ikke de kan det kan jeg godt frygte de ender som Coutinho som imø er en luksus spiller der næsten kun er brugbar fremadrettet, det er der ikke plads til i Liverpool.
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af TG12 » mandag, 05. sep, 2022 11:26

Redtothebone skrev:
mandag, 05. sep, 2022 10:43
Det er dælme også hurtigt i forventer en hel masse af Nunez, han har spillet 207 minutter inklusiv Charity Shield med to mål og en assist. Giv nu lige manden en mulighed for at lande i PRL.

I flere år har folk skreget efter en plan B, jeg synes Nunez i den grad er en plan B, samtidig giver han muligheden for at rykke f.eks Firmino ned på midtbanen, som kan give en helt anden dynamik hvor vi ikke er så afhængige af backs.

Jeg synes også generelt det er svært at vurdere vores angriber lige nu, fordi midtbanen har underpræsteret i vanvittig grad med langsomt og idéløst spil. når vi når ned til 18-20 valg i truppen som f.eks. Milner og Gomez så falder kvaliteten bare og modstanderen har læst at de to gerne må have bolden, fordi de kreere nærmest ingenting fremadrettet.

Man må også bare sande at kvaliteten hos Elliot og Carvalho forståeligt er lavere end hos Keita og Thiago, de mangler placeringsevne når de skal arbejde defensivt og så er de bare for nemme at skubbe væk.

Elliot og Carvalho er mega spændende spiller men hvis de skal begå sig i PRL så skal de tilføres deres spil meget, de skal se på hvordan en lille spiller som Bernardo Silva arbejde. Hvis ikke de kan det kan jeg godt frygte de ender som Coutinho som imø er en luksus spiller der næsten kun er brugbar fremadrettet, det er der ikke plads til i Liverpool.
Nunez fortjener at få en ærlig chance inden han dømmes som success eller fiasko.

Men et par hurtige observationer fra den, rigtigt nok begrænsede spillede tid, og hvad jeg læste lige da han blev købt:

1. Hans første berøring skal forbedres - betydeligt. Det var nok fint nok i Portugal, hvor han med sin overlegne fysisk kunne kompencere for det dårlige first-touch, men i England er forsvarene bedre, og matcher ham bedre på fysik.

2. Hans temperament og indstilling - han virker let at irritere, og påvirket af hvis det ikke går godt. Selvom jeg synes det var frisparkt da Tarkowski stemplede ham var hans reaktion på det ikke kom i den grad en frusteret mand. Hans reaktion ved at nikke en skalle var også tegn på han er for let at sparke ud af kurs.

3. Hans link-up spil - hans beslutninger er simpelthen ikke gode nok i afgørende faser.

Både 1 og 3 var påpeget af visse eksperter lige da vi købte ham, men kan han få styr på det er potentialet massivt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. sep, 2022 11:40

Cynwal skrev:
søndag, 04. sep, 2022 19:03
Hr. Drejer skrev:
søndag, 04. sep, 2022 14:34
Hvad der en gang var gammelt og glemt, vil en dag blive nyt igen.
"GET IT IN THE BOX!!"
Billede
Du har altid haft et blødt punkt for fat sam ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. sep, 2022 11:56

Jeg er hverken skuffet Iver Nunez eller tvivler på st det var et godt køb. Men må give Zalcos ret i at Haaland har startet bedre. Som sagt tror jeg meget af det handler om at Man City stadig er et hold bygget op omkring Aguerro og derfor er det relativt nemt for Haaland at starte godt.

Nunez er en god angriber og jeg tror da at han er et fornuftigt køb. Som sagt så tror jeg det er rigtigt set at vi henter en mere direkte cf således at vi ikke nødvendigvis behøver at finde en Salah klon når den tid kommer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » mandag, 05. sep, 2022 12:10

Hr. Drejer skrev:
mandag, 05. sep, 2022 11:40
Cynwal skrev:
søndag, 04. sep, 2022 19:03
Hr. Drejer skrev:
søndag, 04. sep, 2022 14:34
Hvad der en gang var gammelt og glemt, vil en dag blive nyt igen.
"GET IT IN THE BOX!!"
Billede
Du har altid haft et blødt punkt for fat sam ;)
Jeg har i hvert fald altid elsket at hade ham ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redtothebone » mandag, 05. sep, 2022 14:27

TG12 skrev:
mandag, 05. sep, 2022 11:26

Nunez fortjener at få en ærlig chance inden han dømmes som success eller fiasko.

Men et par hurtige observationer fra den, rigtigt nok begrænsede spillede tid, og hvad jeg læste lige da han blev købt:

1. Hans første berøring skal forbedres - betydeligt. Det var nok fint nok i Portugal, hvor han med sin overlegne fysisk kunne kompencere for det dårlige first-touch, men i England er forsvarene bedre, og matcher ham bedre på fysik.

2. Hans temperament og indstilling - han virker let at irritere, og påvirket af hvis det ikke går godt. Selvom jeg synes det var frisparkt da Tarkowski stemplede ham var hans reaktion på det ikke kom i den grad en frusteret mand. Hans reaktion ved at nikke en skalle var også tegn på han er for let at sparke ud af kurs.

3. Hans link-up spil - hans beslutninger er simpelthen ikke gode nok i afgørende faser.

Både 1 og 3 var påpeget af visse eksperter lige da vi købte ham, men kan han få styr på det er potentialet massivt.
Jeg er slet ikke bekymret for han teknik som jeg godt kan se hvis andre er, husker fra kampene sidste år hvor han elegant lobber bolden over Alison og en afslutning uden for feltet tvinger Alison til en redning helt ned i hjørnet, efter godt 1 gangs berøringer - og bare i går hvor han er 2 cm fra at score med en nedtagning og afslutning som ikke er set bedre siden Torres var på Anfield, det skal nok komme. Og det er bare useriøst at brokke sig over hans berøringer og link-up spil, se nu lige på helheden, personligt at jeg mere bekymret for Diaz.

Jeg er mere bekymret for om resten af holdet kan steppe op og give vores front 3 nogle bedre bolde at arbejde med, de første kampe synes jeg alt for ofte vores angribere har modtaget bolden med ryggen mod målet og derfor ofte ender en mod to. Samtidig er det måske også være at overveje om Nunez fast skal spille centralt, han kunne sagtens skifte lidt mere med Diaz f.eks. så han får fysiske kampe mod backs, det viste han sidste år for Benfica han sagtens kan.

Han har sydamerikansk temperament og selvfølgelig skal han lære at holde lidt igen, men det er jo også helt vanvittigt Tarkowski ikke får gult, ude ved det ene hjørneflag bliver der også begået et klar skub i ryggen på ham som de ikke fløjter, det er virkeligt svært at finde ud af den nye dommer linie, det er rigtig fint der skal mere flow i spillet, men synes de første runder har vist at forsvarsspillerne får lov til utrolig meget.

Uden jeg ved en dyt om det så tror jeg godt det kunne være en af de ting der fik Mane til at rykke videre, det må være utroligt frustrerende med alle de frispark der bliver begået mod angriberne som ikke fløjtes.

Nu træner Thiago med i dag så håber han snart er klar, så lad os se en midtbane med Fabinho, Thiago og Firmino, det kommer til at gøre livet meget nemmere for vores front 3.
YNWA

Besvar