Jeg har tilladt mig at ændre overskriften i tråden fra "Smånyheder....." til slet og ret "Nyheder...." , og min tanke er, at her kan der være plads til alt omkring klubben, om ikke lige er kamp- eller spillerrelateret. Som eksempel kan jeg lægge for med en historie fra Tyske Bild, som er en tabloid-sprøjte fra Springer-koncernen af absolut værste skuffe, men på sportssiden plejer de at være godt orienterede. Bild er således fremme med artikel om, at Liverpool har kig på den nyligt friststillede Sportsdirektør fra RB Leizig: 50 årige Max Eberl.
Artiklen (på tysk) kan læses her:
https://www.bild.de/sport/fussball/baye ... l#fromWall
og her er en Google-translate baseret oversættelse af artiklen til dansk:
BILD Zeitung skrev:
Pludselig hård konkurrence til Bayern: Liverpool vil have Eberl!
Nu skal Bayern passe på!
Rekordmesteren (Bayern) har været forbundet med Max Eberl (50) i månedsvis. Den tidligere professionelle spiller, var senest Sportsdirektør i RB Leipzig, men blev Fritstillet af Leipzig i slutningen af september.RB nævnte "manglen på commitment til klubben" som årsagen. Årsag: Eberl leger tydeligvis med tænken om at flytte til München, hvilket han aldrig har nægtet. Nu er hans vej til Bayern så faktisk klar, men: Endnu en topklub har meldt sig på banen!
Ifølge oplysninger fra BILD kigger Liverpool FC også på Eberl. Den tidligere Wolfsburg-træner Jörg Schmadtke (59) har været ansat som Sportsdirektør i træner Jürgen Klopps (56) klub siden juni.
Hans kontrakt løber dog kun indtil årets udgang. Kunne Eberl være hans efterfølger?
En ting er klar: Der var allerede kontakt mellem Eberl og Liverpool-chef Billy Hogan (43)!
I 2022 mødtes de to på sidelinjen af Champions League-kampen mellem Liverpool og Glasgow Rangers og havde en uforpligtende samtale. Nu kan Liverpool snuppe Eberl for næsen af Bayern! Interessant: Klopp og den tidligere Gladbach-manager har den samme rådgiver, Marc Kosicke. Eberl er også i øjeblikket på en ti-dages DFB "leadership"-tur i Boston (USA), hvor Fenway Sportsgroup omkring Liverpool-ejer John Henry (74) er baseret.
BILD-ekspert Marcel Reif siger: "Så har han (Eberl, red.anm.) åbenbart gjort alt rigtigt, og verden ligger for hans fødder efter Leipzig."
Det lyder i mine øjne spændende med een, som indefra har erfaring fra "den sidste udviklingsstation i Red Bull Koncernen for Fodbold" Der er godt nok kommet et hav af kæmpe talenter igennem det system, og Liverpool har jo allerede haft glæde af en del fra både Salzburg og Leipzig,