Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » mandag, 20. mar, 2017 15:11

Vi skal jo bare ud og finde spilleren, der både er den kliniske afslutter, men også den hårdtarbejdende og chanceskabende angriber, der skaber plads til både sig selv og sine medspillere. Det kan da ikke være så svært at finde sådan en :D
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bojangles » mandag, 20. mar, 2017 16:27

Mads T. skrev:
Bojangles skrev:Det er fuldstændigt umuligt, at sætte tal på - men vi har den kliniske afslutter i truppen (Sturridge) - og han har generelt vist, at når han spiller, er han stadig skarp, hvilket diverse statistikker også viser.
Sturridges conversion rate er væsentligt lavere end Firminos i denne sæson. Har tidligere lagt en statistik op på dette, men kan ikke lige finde den igen.
Det er faktisk rigtigt. Har lige her efterfølgende set den inde på Plbold.dk. Mente bestemt, at han på et tidspunkt havde rating, der var pænt høj, fordi han kun fik lidt spilletid i slutningen af kampene, men rent faktisk scorede.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 20. mar, 2017 19:16

texy skrev:Vi skal jo bare ud og finde spilleren, der både er den kliniske afslutter, men også den hårdtarbejdende og chanceskabende angriber, der skaber plads til både sig selv og sine medspillere. Det kan da ikke være så svært at finde sådan en :D
Ja, og han må ikke koste over £25 M. Findes han?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af RedRedRed » mandag, 20. mar, 2017 19:18

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:Vi skal jo bare ud og finde spilleren, der både er den kliniske afslutter, men også den hårdtarbejdende og chanceskabende angriber, der skaber plads til både sig selv og sine medspillere. Det kan da ikke være så svært at finde sådan en :D
Ja, og han må ikke koste over £25 M. Findes han?
Og ikke over 23 år.

Ingen problemer der da. ;)

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Kasper88 » mandag, 20. mar, 2017 19:56

RedRedRed skrev:
Hr. Drejer skrev:
texy skrev:Vi skal jo bare ud og finde spilleren, der både er den kliniske afslutter, men også den hårdtarbejdende og chanceskabende angriber, der skaber plads til både sig selv og sine medspillere. Det kan da ikke være så svært at finde sådan en :D
Ja, og han må ikke koste over £25 M. Findes han?
Og ikke over 23 år.

Ingen problemer der da. ;)
Måske har vi ham allerede i Origi. Ham tror jeg i hvert fald på. Det sagt, så vil jeg alligevel gerne have Lacazette også.
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3098
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mortenbak » mandag, 20. mar, 2017 20:26

Kasper88 skrev:
RedRedRed skrev:
Hr. Drejer skrev:
texy skrev:Vi skal jo bare ud og finde spilleren, der både er den kliniske afslutter, men også den hårdtarbejdende og chanceskabende angriber, der skaber plads til både sig selv og sine medspillere. Det kan da ikke være så svært at finde sådan en :D
Ja, og han må ikke koste over £25 M. Findes han?
Og ikke over 23 år.

Ingen problemer der da. ;)
Måske har vi ham allerede i Origi. Ham tror jeg i hvert fald på. Det sagt, så vil jeg alligevel gerne have Lacazette også.
Vil du ikke uddybe den tro ? Jeg synes slet ikke han ligner en spiller der kommer til at slå igennem.... selv med meget spilletid... Jeg synes overhovedet ikke han har bidraget med de indhop han har fået...

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. mar, 2017 09:03

Han er meget ung af en angriber at være. Henry var heller ingen succes i de tidlige år. I Monaco scorede han 20 mål i 105 kampe. Men så kom han til en bedre liga, og i Juve scorede han 3 mål i 16 kampe, og så røg han videre til Arsenal, hvor han fik stor succes. En del angribere blomstre lidt senere. Det samme var tilfældet med Shearer.

Om det samme er tilfældet med Origi, ved jeg ikke. Men han trænger spilletid, og måske vil det gavne hans udvikling, hvis han udlejes i næste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » tirsdag, 21. mar, 2017 10:38

@Hr. Drejer

Problemet er bare IMO at udlejer vi Origi så skal der købes endnu en spiller.
Nogen vil sælge 10 spillere (ok nogle af dem er udlejet og er i realiteten væk), men for hver mand vi sælger fra start 11eren og bænken skal der købes to i flere tilfælde. Vi har ingen bredde. Sturridge er væk, det tror jeg alle ved og vi skal have en ægte angriber ind. Men ryger Origi på lån skal vi have endnu en ind der kan dække pladsen. Firmino er et helt fint alternativ i front. Men vi kan endnu ikke sætte vores lid til Woodburd.
Ings er sgu ikke til at vide om han nogensinde spiller en kamp igen med de to knæskader. Og er niveauet der når han vender tilbage?

Jeg kan godt se hvad du mener, men det bliver godt nok noget af en svingdør og alt for mange ændringer på et vindue, hvis der skal købes målmand, venstre back, en midterforsvar, en til to midtbanespillere og to angribere.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 21. mar, 2017 10:46

Med til historien om Origi hører jo også mareridtsskaden begået af Funes Mori. Som vi ser nu med Coutinho, så kan den slags tage tid at komme sig over, før man finder sin form igen. Det samme er tilfældet med Origi og det bliver jo ikke lettere, når Firmino overvejende set har gjort det godt i angrebet. Ja, et rædderligt 2017, men glem nu ikke starten på sæsonen, hvor Firmino var aldeles fremragende. Jeg ved blot, at Origi på et tidspunkt havde et snit på 5 mål i 5 kampe og var et monster uden lige i begge kampe mod Dortmund, hvor han også scorede i begge kampe. I den periode slog han i øvrigt Sturridge af holdet og holdt ham ude på bænken. Han er 21 år. Det er umuligt at sige, hvad det kan blive til, men det er for tidligt at afskrive ham i hvert fald.
Senest rettet af Kasper88 tirsdag, 21. mar, 2017 10:50, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 21. mar, 2017 10:50

Timo Werner (21 år RB Leibzig - 14 mål i 22 kampe) nævnes.

Syntes han ser interessant ud (har ikke set nogen kampe, bare youtube videoer). Af det jeg har set, så har han en vanvittig skridtfrekvens og deraf en vild acceleration. Han holder bolden tæt på sig når han dribler, selv i højt tempo. Han har umiddelbart et godt blik for sine medspillere, og selvom en video sagde at han var dårlig i luftdueller, så så jeg flere gange at han har en vild springkraft, så trods 1.80 i højde, virkede han til at være en trussel i luften også. Jeg fandt ikke rigtig noget, der viste hvordan han arbejder i det defensive, så det aner jeg ikke noget om, men han så umiddelbart ud til generelt at være hårdtarbejdende.

jeg er bestemt ikke afvisende overfor, at han kunne være den offensive spiller vi leder efter

Problemet er så, at han har sagt, at han ikke ønsker at skifte væk, men vil blive i Leibzig og udvikle sig.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. mar, 2017 11:31

@Callesen

Ja, du har ret i at det måske er for mange ændringer i et vindue. Jeg har på fornemmelsen at Sturridge smutter til sommer, og at Klopp gerne vil erstatte ham med en topangriber. Lacazette er nævnt. Hvor vil det efterlade Origi? Den er svær, synes jeg. Hvor lang snor skal man give, og hvor mange chancer skal man give. Jeg tror nu nok at Juve ærgrede sig året efter de lod Henry gå til Arsenal. Origi er stadig ung, og det er de færreste som er stabile målscorer i den alder (Kane undtaget).

En anden mulighed vil være at satse, og lade Sturridge og Origi smutte. Det ville sikkert give £40 M. og de penge skal bruges til en enkelt klasseangriber, og så kan Firmino være back-up, som Callesen er inde på.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 21. mar, 2017 11:45

Bojangles skrev:Timo Werner (21 år RB Leibzig - 14 mål i 22 kampe) nævnes.

Syntes han ser interessant ud (har ikke set nogen kampe, bare youtube videoer). Af det jeg har set, så har han en vanvittig skridtfrekvens og deraf en vild acceleration. Han holder bolden tæt på sig når han dribler, selv i højt tempo. Han har umiddelbart et godt blik for sine medspillere, og selvom en video sagde at han var dårlig i luftdueller, så så jeg flere gange at han har en vild springkraft, så trods 1.80 i højde, virkede han til at være en trussel i luften også. Jeg fandt ikke rigtig noget, der viste hvordan han arbejder i det defensive, så det aner jeg ikke noget om, men han så umiddelbart ud til generelt at være hårdtarbejdende.

jeg er bestemt ikke afvisende overfor, at han kunne være den offensive spiller vi leder efter

Problemet er så, at han har sagt, at han ikke ønsker at skifte væk, men vil blive i Leibzig og udvikle sig.
Han er uden tvivl en interresant spiller, men i mine øjne uaktuel på grund af Origi. Han kan være en erstatning for Origi, men ikke for Sturridge.

smutter Sturridge (hvilket jeg formoder, og også er enig i bør ske) skal der hentes en angriber på niveau med Lacazette (mit ønske køb) altså en modnet, angriber der scorer mål stabilt.

Vores angreb skal ikke fyldes op med lovende håbefulde måske'er... der skal nogle sikre målscorer ind, plus en enkelt lige ved og næsten (som har brug for spilletid), og så en eller 2 talenter, og lige PT er vores lige-ved-og-næsten plads optaget af Origi, to af den slags og så får de ikke spilletid nok
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Surf » tirsdag, 21. mar, 2017 12:48

Det er mig ubegribeligt, hvis nogen vil af med Origi. Han har da flere gange vist et enormt potentiale, og er stadig meget ung. Det er heller ikke længe siden han blev skiftet ind mod Arsenal og serverede en klasse-assist til Gini. Erstatter vi Sturridge med en angriber på niveau med Firmino men forhåbentlig lidt bedre afslutter, så er Origi da helt og aldeles god som back up. Særligt hvis vi skal spille CL eller EL, så skal han nok få masser af spilletid. I øvrigt virker han til at have været bedst når han får kontinuerlig spilletid, hvilket han ikke har fået i 2017.

Tålmodigheden her inde...
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJ » tirsdag, 21. mar, 2017 12:58

Surf skrev:Særligt hvis vi skal spille CL eller EL, så skal han nok få masser af spilletid.
Hvilket de fleste trods alt regner med. Selv jeg kan ikke få mig til at tro, at vi ryger ud af Top 7.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 21. mar, 2017 13:56

AJ skrev:
Surf skrev:Særligt hvis vi skal spille CL eller EL, så skal han nok få masser af spilletid.
Hvilket de fleste trods alt regner med. Selv jeg kan ikke få mig til at tro, at vi ryger ud af Top 7.
Ja, jeg er sgu blevet lidt skeptisk mht CL efter alle jeres forbandende regnestykker!
Corner taken quickly...

Besvar