FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » mandag, 23. jan, 2023 17:09

Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Det undrer mig en smule. Klubben har en sund økonomi, en topklasse manager, gode spillere, god ungdomsafdeling, spritnyt træningsanlæg, renoveret og udbygget stadium. Men omvendt er det måske problemet; der ligger ingen nemme penge at tjene ved at bygge nyt eller renovere.

Der er vel få mennesker som kan fyre £ 4 Milliarder af på en klub. Prisen begrænser selvfølgelig søgefeltet. Har FSG indset det? Og derfor søger de en minoritetsejer? Jeg er begyndt at tænke på at de ikke har/ville betale for en genrejsning af holdet, og derfor søger en som kan betale for deres økonomiske model for til gengæld at få en 'bid af kagen'.

Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?

Den usikkerhed er absolut ikke godt for holdet eller klubben, og det undrer mig at vi intet hører.
Tror også værdisætningen skal perspektiveres ifht. potentiel upside og afkast

Lad os sige £4 milliarder er den rigtige værdisætning på os, det er rigtig mange penge, og FSG har nok malket de lavt hængende frugter, der forøger værdien allerede. Derfor kan investor nok kun forvente mindre inkrementelle afkast i en størrelse på 5-10% per år - hvis det går godt. Det er også mange penge i absolutte tal, men omvendt kan en investor for 1/10 gå ud og købe Birghton (de var vurderet til £270m for ca. et halvt år siden). Brighton har nok et væsentligt større afkast potentiale end vi, og du skal have væsentligt færre penge op af lommen.

https://www.sussexexpress.co.uk/sport/f ... ls-3764258

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 23. jan, 2023 21:08

Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » mandag, 23. jan, 2023 21:46

AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:08
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)
Alderen på mange af vores bærende spillere har jo toppet og kvaliteten på dem som skal tage over er ikke på helt samme niveau. Evt. Købere skal smide rigtig mange penge i nye spillere, hvis det er mesterskabet vi skal kæmpe med om. Jeg tror FSG skal sænke prisen en god sjat, hvis de vil sælge.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 23. jan, 2023 22:51

Oomph242 skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:46
AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:08
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)
Alderen på mange af vores bærende spillere har jo toppet og kvaliteten på dem som skal tage over er ikke på helt samme niveau. Evt. Købere skal smide rigtig mange penge i nye spillere, hvis det er mesterskabet vi skal kæmpe med om. Jeg tror FSG skal sænke prisen en god sjat, hvis de vil sælge.
At vi mangler 2 midtbanespillere, tror jeg ikke betyder så meget for værdisætningen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 24. jan, 2023 00:13

AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:08
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)
Jeg tænker ikke kun holdet, men hele set-uppet. Vores transfer afdeling har fået nogle ridser i lakken. Vores tsktik virker ikke - herken på eller udenfor vanen. Vi mangler et sted mellem 2-4 spillere, og spillere i dag koster. Bare spørg Chelsea :lol:

Jeg troede da at der på nuværende tidspunkt ville være 3-4 interesserede købere, og måske vil nogle af dem have nået til 'due diligence'.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 24. jan, 2023 12:13

AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 22:51
Oomph242 skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:46
AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:08
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)
Alderen på mange af vores bærende spillere har jo toppet og kvaliteten på dem som skal tage over er ikke på helt samme niveau. Evt. Købere skal smide rigtig mange penge i nye spillere, hvis det er mesterskabet vi skal kæmpe med om. Jeg tror FSG skal sænke prisen en god sjat, hvis de vil sælge.
At vi mangler 2 midtbanespillere, tror jeg ikke betyder så meget for værdisætningen.
Vi mangler noget mere end to midtbanespillere til sommer, hvis vi skal følge med City de næste par sæsoner…
Jeg tænker der skal bruges £500m + hvis vi skal true på sigt. Samt har vi heller ikke the London factor som Chelsea.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » tirsdag, 24. jan, 2023 14:45

AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 22:51
Oomph242 skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:46
AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:08
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)
Alderen på mange af vores bærende spillere har jo toppet og kvaliteten på dem som skal tage over er ikke på helt samme niveau. Evt. Købere skal smide rigtig mange penge i nye spillere, hvis det er mesterskabet vi skal kæmpe med om. Jeg tror FSG skal sænke prisen en god sjat, hvis de vil sælge.
At vi mangler 2 midtbanespillere, tror jeg ikke betyder så meget for værdisætningen.
Jeg tror desværre to midtbane spillere løser hele kattepinen vi sidder i.

Det vil være et markant løft, men vi kan ikke gentage fejlen på midten i forsvaret. Derfor mener jeg vi som minimum skal overveje og planlægge et generationsskife i forsvaret - for ikke om 1-3 år at stå i samme situation som idag, bare i forsvaret.

CB: VvD og Matip er begge i form glimrende, men VvD virker slidt, Matip har sine skades problemer og begge fylder 32 i år, hvorfor det må forventes niveauet falder og de ikke har super mange år tilbage. Gomez tror jeg ikke på som mere end 3-4 valg.

VB: Robertson er også gået ned i niveau denne sæson, forhåbentligt er det midertidigt, men kva hans rolle hviler på en absurd mængde løb er han meget afhængig af sin fysik. Han er 29 år, men medmindre hans rolle kan justeres i takt med fysikken daler, kan en ny blive nødvendig. Tsmikas tror jeg ikke har nivauet til at spille fast.

HB - Er ok, for nu, men når Milner sætter støvlerne på hylden kræver det Ramsey er klar som backup.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 24. jan, 2023 15:48

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 24. jan, 2023 00:13
Jeg troede da at der på nuværende tidspunkt ville være 3-4 interesserede købere, og måske vil nogle af dem have nået til 'due diligence'.
Forstår altså ikke helt et rationale som det her. For det første, går klubben ikke ud og offentliggør potentielle købere, det foregår bag lukkede døre og i samråd med aktiemajoritetsbærer, så at du ligeledes spørger ind til om der overhovedet er modtaget nogle bud, er jo også lidt ikke at forholde sig til, at det ville du og vi ikke få at vide uanset om der er eller ikke er.

Der har jo også været nævnt interesserede købere, herunder Stephen Pagliuca, Steve Ballmer, Mukesh Ambani osv. Det er nøjagtig som med Chelsea, hvor der i starten også var meldt flere interesserede og det felt svinder så ind til, der kun var Boehly/Clearlake tilbage.

Liverpools størst potentielle køber er pt. QIA fra Qatar. QIAs køb af Liverpool vil være fuldt legalt, da der ikke er yderligere associationer til QSI, der ejer PSG, da det er to separate statsejede investeringsfonde.

Forskellen på Chelsea og Liverpool var, at Chelsea SKULLE sælges. FSG har derimod givet et statement, som er mere "if/or" fremfor "when", hvor de er åbne for et salg eller delsalg. De har med andre ord ikke travlt med at sælge klubben.
Corner taken quickly...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 24. jan, 2023 17:23

TG12 skrev:
tirsdag, 24. jan, 2023 14:45
Jeg tror desværre to midtbane spillere løser hele kattepinen vi sidder i.

Det vil være et markant løft, men vi kan ikke gentage fejlen på midten i forsvaret. Derfor mener jeg vi som minimum skal overveje og planlægge et generationsskife i forsvaret - for ikke om 1-3 år at stå i samme situation som idag, bare i forsvaret.

CB: VvD og Matip er begge i form glimrende, men VvD virker slidt, Matip har sine skades problemer og begge fylder 32 i år, hvorfor det må forventes niveauet falder og de ikke har super mange år tilbage. Gomez tror jeg ikke på som mere end 3-4 valg.

VB: Robertson er også gået ned i niveau denne sæson, forhåbentligt er det midertidigt, men kva hans rolle hviler på en absurd mængde løb er han meget afhængig af sin fysik. Han er 29 år, men medmindre hans rolle kan justeres i takt med fysikken daler, kan en ny blive nødvendig. Tsmikas tror jeg ikke har nivauet til at spille fast.
Enig. Forsvaret skal der også købes ind til VVD har slet ikke nået samme niveau som før skaden. Han er stadig klasse, men det er tydeligt at han ikke har samme impact på kampen. Konate er rigtig god, desværre løber han ind i skader. Robbo kan måske holde et par år mere, og så må vi håbe at Ramsay kan overtage.
Kasper88 skrev:
tirsdag, 24. jan, 2023 15:48
Forstår altså ikke helt et rationale som det her. For det første, går klubben ikke ud og offentliggør potentielle købere, det foregår bag lukkede døre og i samråd med aktiemajoritetsbærer, så at du ligeledes spørger ind til om der overhovedet er modtaget nogle bud, er jo også lidt ikke at forholde sig til, at det ville du og vi ikke få at vide uanset om der er eller ikke er.
Der vil altid siver informationer ud i sådan en proces, fordi det har Liverpool interesse i. Liverpool vil gerne have flere interesserede aktører, så prisen kan presses. Det vil du vide, hvis du følger med i disse processer og kigger mod andre klubber som har været i en lignende situation, og også Liverpool da Hicks & Gillett og igen da FSG købte klubben.
Kasper88 skrev:
tirsdag, 24. jan, 2023 15:48
Liverpools størst potentielle køber er pt. QIA fra Qatar. QIAs køb af Liverpool vil være fuldt legalt, da der ikke er yderligere associationer til QSI, der ejer PSG, da det er to separate statsejede investeringsfonde.
Der skulle intet være i det rygte.

https://www.liverpool.no/rykteborsen#ry ... iale-media
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 24. jan, 2023 19:06

@Hr. Drejer:

For det første, er der vist ingen grund til at unødvendigt insinuere, at jeg ikke følger med, fordi jeg ikke vil køber din påstand om, at fordi vi intet hører, så er der ingen interesse i klubben.

For det andet, er der intet sandhed i, at klubben har ønske om et læk af potentiel køber. Det er rene gisninger fra din side og slet ikke sådan det fungerer. Tværtimod får klubben lavet en vurderingsrapport via Goldman Sachs & Morgan Stanley og denne vurderingsrapport delagtiggøres så til potentielt interesserede. Her er altså ikke tale om, at fordi en potentiel køber hører forlydender i medierne om, at en anden potentiel køber overvejer at byde på klubben, så skynder denne køber sig at gøre det samme.

Du kan i øvrigt ikke sidestille dette her, og delagtiggørelsen med medierne, med skandalen med Hicks & Gillett, da Liverpool var under konkursbegæring, endte i højesteret og en domstol i Texas lagde restriktioner over alle potentielle bud på Liverpool, så Hicks og Gillett kunne sælge klubben med egen-fortjeneste til Mill hedge fond, inden Premier League satte en stopper for dette og FSG vandt retssagen mod H&G. Det tjener slet intet formål at sammenligne med FSGs nuværende situation og det kæmpe medie-påstyr, der fandt sted dengang.

Du læser i øvrigt ikke mit indlæg færdig virker det desværre til, for du linker til et rygte omkring QSI og jeg har ellers beskrevet, at der ikke er tale om QSI, men QIA. Rygterne kommer i øvrigt fra Qatar og qatarsk medier og ikke engelske medier. The Athletlic har nu af to omgange forvekslet QSI med QIA i øvrigt.

Lige nu kigger jeg i øvrigt mod andre klubber, som er i lignende situation, nemlig Manchester United, og der er sjovt nok heller ingen læk om potentielle købere.
Corner taken quickly...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 24. jan, 2023 20:14

@Kasper88

Ja, selvfølgelig får de lavet en vurderingsrapport.

Ja, enig. Da Hicks & Gillett solgte var situationen speciel. Vi var tæt på konkurs. Men situationen med da Moores solgte til Hicks & Gillett var meget lig denne situation.

Der er da en del mulige købere som sættes i forbindelse med Man U. Udover Qatar Sports Investment (som åbenbart sættes i forbindelse med alle klubber, så har Sir Jim Ratcliffe offentligt meldt sin interesse i den klub han har støttet siden han var barn. Michael Knighton har offentlig sagt at han forsøger at samle et konsortium, som skal stå for et bud på klubben. New York Jets ejer Woody Johnson og Boston Celtics ejer Steve Pagliuca er også interesseret (de var det vist også i Chelsea og er det i Liverpool). Ja, så er vi tilbage til mit lille frække statement om du følger med ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 24. jan, 2023 21:34

Sam Kennedy, som er partner med FSG, udtalte jo så sent som i November, at der var og er "a lot of interest" men at det samtidig er "early days". Ærlig talt, du virker jo bare desperat for at få klubben afhændet, men hvis vi skal være en smule realistiske, så sker sådan noget ikke fra den ene dag til den anden. Som sagt ved vi heller ikke engang om FSG ønsker at sælge klubben eller at få investorer ind. De er jo åben for begge dele.

Der er også en del købere, som sættes i forbindelse med Liverpool, du kan jo bare google "possible Liverpool buyers" og det første der dukker op, er en liste på 13 navne, artikel er af Liverpool Echo.
Corner taken quickly...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » torsdag, 26. jan, 2023 10:04

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 24. jan, 2023 00:13
AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 21:08
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 16:44
Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?
Det er måske lige at tillægge en dårlig halvsæson lidt for meget negativ betydning - selv for dig ;)
Jeg tænker ikke kun holdet, men hele set-uppet. Vores transfer afdeling har fået nogle ridser i lakken. Vores tsktik virker ikke - herken på eller udenfor vanen. Vi mangler et sted mellem 2-4 spillere, og spillere i dag koster. Bare spørg Chelsea :lol:
Der er da ingen tvivl om, at vi er midt i en transitionsperiode og generationsskifte med holdet. Men helt ærligt - den slags skal alle klubber jo igennem fra tid til anden. Det kan så ske mere eller mindre elegant - og man kan jo komme til at hænge fast (spørg Man U). Men altså, det er de færreste klubber, der bare holder niveauet igennem sådan en periode.

Chelsea, Man U har jo begge været uden CL i nogle sæsoner. Chelsea havde jo i øvrigt tre sæsoner fra 2014-2017, hvor ligaplaceringen hed 1-10-1.....

Og Arsenal har været helt væk fra det gode selskab i flere år nu.

Og ja, så har der været alt det med Edwards, Ward - men altså kirkegårdene er jo fyldt med helt uundværlige medarbejdere.

Man må formode, at potentielle investorer tænker langsigtet, og så er det jo nogle helt andre parametre end det, der lige pt. optager os fans.

Eller skal man forestille sig, at der sidder et konsortium, rigmand e.l. og ræsonnerer: "Gud - Liverpool ligger midt i tabellen, og de mangler midtbanespillere - og deres sportsdirektør har sagt op. Klubben er nok på vej ned. Den skal vi/jeg sørme ikke investere i". ??

Strukturelt set står vi jo et rigtigt godt sted pga. alt det, FSG har gennemført. Men FSG's økonomiske model er ikke længere bæredygtig, hvis vi fortsat skal være en af Europas og PL's absolutte topklubber. Det er vil også den erkendelse, der ligger i, at klubben (hele eller dele af den), er sat til salg.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 26. jan, 2023 14:19

AJJ skrev:
torsdag, 26. jan, 2023 10:04
Strukturelt set står vi jo et rigtigt godt sted pga. alt det, FSG har gennemført. Men FSG's økonomiske model er ikke længere bæredygtig, hvis vi fortsat skal være en af Europas og PL's absolutte topklubber. Det er vil også den erkendelse, der ligger i, at klubben (hele eller dele af den), er sat til salg.
Tænker helt sikkert dette er grunden til at FSG kraftigt overvejer at sælge nu. Enten så kommer Liverpools værdi ikke til at vokse alt for voldsomt de kommende år eller også skal FSG have nogle partnere ind, der kan hjælpe med at tjene flere penge til klubben.

Så tror jeg måske også Chelsea blev solgt for mere end mange forventede og derfor kunne man jo overveje om ikke man skal sælge ud nu, inden luften går lidt af ballonen på fodboldklubmarkedet.

salg af en aktie minoritet er jo også lidt det bedste af begge verdener for FSG, de får nogle penge ud nu, men holder samtidig døren åben for en større gevinst senere, hvis nu der sker noget helt vildt for dem.

Jeg tænker ikke fodboldboblen sprænger, men der er mange især amerikanske investorer, der kan se at fodboldklubber tjener meget få penge i forhold til hvor mange fodbold fans der findes. Spørgsmålet er så bare om det kan lykkedes dem at indfri det potentiale eller om de stille og roligt indser at fans er for konservative og ikke har lyst til at se reklamer midt i kampene og ikke vil have Super Liga osv.

Sammenlignet med amerikanske sportsligaer er det jo også helt forrykt, Chelseas nye ejere tror f.eks. de kan fordoble omsætningen antageligvis uden at fordoble udgifterne i samme periode.

Men ja, jeg tænker da også FSG er til at tale med hvis der var nogen, der var villige til at smide en stor nok pose penge på bordet for hele butikken.
Senest rettet af Filos of Isk fredag, 27. jan, 2023 08:42, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. jan, 2023 15:23

Meget relevant spørgsmål der bliver rejst; Hvorfor sælge nu? Og jeg er helt enig i at måske har de opdaget at deres økonomiske model ikke er bæredygtig. Hvorfor sælger Man U nu? Hvorfor sælger Everton nu? Jeg tror at salget af Newcastle har skubbet så meget til magtbalancen, at ejerne i de klubber har overvejet om de skal investere i klubben eller sælge. Og de er sikkert nået til den erkendelse, at økonomisk kan det bedst svare sig at sælge.

Jeg tror også at det fejlslagende projekt 'European Super League', som betød en garanteret indkomst, har skubbet til beslutningen om at sælge. Pengene er blevet så store i international klubfodbold, at det er for risikofyldt at misse CL.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar