Filos of Isk skrev: ↑mandag, 18. okt, 2021 10:32
Niels K skrev:RedBird chief confirms more club investment to come after Liverpool and FSG deal
RedBird Capital founder Cardinale wants to add more clubs alongside Liverpool and Toulouse
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... b-21878198
Kunne de ikke tage et smut forbi Lyngby BK

Det er en trist udvikling med de her grupper af klubber. Eller det syntes jeg det er.
Lyngby er ikke helt urealistisk, Danmark og Belgien er ret attraktive for investorer. Ville give mening for dem.
Careful what you wish for. Saudi Arabien vil måske også have flere klubber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er i hvert fald klart, at alle klubber ikke kan gøre dette i stort omfang, da det bliver noget underligt noget. Man City har jo en række klubber over hele kloden allerede.
Når jeg ønsker, de skal lægge vejen forbi Lyngby BK, så er det fordi, jeg ikke har noget imod ejerskabet. I Lyngby havde man en mæcén i Hans Bjerg Pedersen, som fik afleveret klubben rimeligt videre til Flemming Østergaard og Kjær (som jeg husker det). De sidstnævnte afleverede dog ikke klubben pænt videre, da kommunen ikke var med på en stadionudviddelse, som d'herrer ønskede det, og så smækkede de kassen i og tog mere end halvdelen af førsteholdet med til Parken.
Når jeg gerne ser, at Liverpool får nogle satellitklubber rundt omkring - måske en håndfuld, så er det jo også til disse klubbers fordel, når spillere kan udveksles på den gode måde. Det er en måde, hvor vi selv kan dyrke de store, unge talenter, så vi ikke behøver, at konkurrere med olie under ørkensandet og oligarkgangstere, og så er det også noget med Brexit-reglerne, hvor det er en måde at få udenlandske spillere til England, som kan blive en kæmpe udfordring om ikke så længe.