FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 23. feb, 2023 11:18

Filos of Isk skrev:
onsdag, 22. feb, 2023 10:02
Liverpool har flere hundrede millioner fans og hvordan får vi dem til alle sammen at spytte 10 kroner i klubkassen om måneden?
Lad os endelig sponsorere rige folk til at blive endnu rigere imens vi sidder og beundrer dem i vores fattigdom lol

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 23. feb, 2023 13:28

Fowler89 skrev:
torsdag, 23. feb, 2023 11:18
Filos of Isk skrev:
onsdag, 22. feb, 2023 10:02
Liverpool har flere hundrede millioner fans og hvordan får vi dem til alle sammen at spytte 10 kroner i klubkassen om måneden?
Lad os endelig sponsorere rige folk til at blive endnu rigere imens vi sidder og beundrer dem i vores fattigdom lol
jeg mente "vi" fra FSGs synspunkt og muligenye partnere, jeg vil gerne lige understrege at det ikke er mit personlige mål at få Liverpool fra Bangladesh til at betale flere penge for privilegiet at være Liverpool fan.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 23. feb, 2023 15:58

Læser for tiden Steven Gerrards selvbiografi, det er ikke en anmeldelse af bogen, dette her. Men der er nogle interessante passager omkring transfers da han spillede og som jeg da lidt tænker om, hvor vigtig en rolle også spiller i dag:

Gerrard beskriver, hvordan man forsøgte at hente Willian. Gerrard fik en rolle omkring transfers generelt, at han skulle gribe ud til de spillere, Liverpool var interesseret i. Gerrard ville sende disse spillere en SMS og ofte ville det resultere i et telefonopkald. Suarez ville væk, han ville til Arsenal, fordi vi ikke spillede Champions League. Willian var smigret, men takkede nej, fordi vi ikke var i Champions League. Det gik igen hver gang, spillerne ville have Champions League bold. Det overrasker mig måske alligevel lidt, hvor vigtig betydning det har at komme i Champions League og pludselig kan jeg godt se Klopp misse transfer targets, fordi vi måske ikke kommer til at kunne tilbyde dem Champions League.

Gerrard forklarer, at der var to ting, der altid var afgørende for om en spiller ville til Liverpool eller ej - Er klubben i Champions League og kan konen affinde sig med at bo i Liverpool. Flere mulige targets takkede også nej til Liverpool, fordi konen ville bo i London, Paris, Madrid eller Barcelona. Igen var jeg ikke bevidst om, at konernes mening vejede så tungt.

Sagt på en anden måde - Misser vi Champions League, så tror jeg også, at Klopp misser sine topprioriteter, da vi så hverken kan tilbyde spillerne Champions League eller konerne en attraktiv by at bo i. Men af forlydender missede Klopp jo også Julian Brandt, dengang vi hentede Salah i stedet og det gik jo meget godt.

Jeg tror måske ikke, vi har én mellemmand som Gerrard længere, for han var et ikon for byen Liverpool og klubben, men jeg tror, at spillere griber ud på samme måde, fx van Dijk, der har overtalt Gakpo osv.
Corner taken quickly...

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 23. feb, 2023 19:29

Kasper88 skrev:
torsdag, 23. feb, 2023 15:58
Gerrard beskriver, hvordan man forsøgte at hente Willian. Gerrard fik en rolle omkring transfers generelt, at han skulle gribe ud til de spillere, Liverpool var interesseret i. Gerrard ville sende disse spillere en SMS og ofte ville det resultere i et telefonopkald.
Ville gerne se Willians ansigt på den anden ende af røret når Gerrard talte til med hans tykke scouse accent.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » torsdag, 23. feb, 2023 20:15

han har troet det var et “nigeria” opkald, der ville ha fingrene i hans kontooplysninger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » fredag, 24. feb, 2023 09:59

Haha ja, men det bliver da endnu værre, når Gerrard senere skriver, at Carra også af og til varetog de opgaver og var fredsmægler i truppen. Det må da have været helt slemt 😂
Corner taken quickly...

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » fredag, 24. feb, 2023 11:39

Kasper88 skrev:
fredag, 24. feb, 2023 09:59
Haha ja, men det bliver da endnu værre, når Gerrard senere skriver, at Carra også af og til varetog de opgaver og var fredsmægler i truppen. Det må da have været helt slemt 😂
De udenlandske spillere forstod nok omkring 5% af hvad der blev sagt over røret.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 24. feb, 2023 12:10

Kasper88 skrev:
torsdag, 23. feb, 2023 15:58

Gerrard forklarer, at der var to ting, der altid var afgørende for om en spiller ville til Liverpool eller ej - Er klubben i Champions League og kan konen affinde sig med at bo i Liverpool. Flere mulige targets takkede også nej til Liverpool, fordi konen ville bo i London, Paris, Madrid eller Barcelona. Igen var jeg ikke bevidst om, at konernes mening vejede så tungt.
FSG: "simple we just relocate to LA, NYC or Dubai 8-) "

Det er jo egentlig meget forståeligt. Happy wife happy life er jo en lidt gammeldags talemåde, men det er da helt sikkert altid godt at huske lige at spørge fruen inden man tager et job i en ny by.

Jeg kan godt huske der var meget snak om at det var derfor vi missede Alexis Sanchez da vi solgte Suarez, men før det kan jeg heller ikke huske det var en ting.

Det kommer selvfølgelig også an på kone/kæresten(/eller manden), der findes jo mennesker der heller vil bo i Liverpool end London.

Jeg ved ikke om CL tingen er blevet lidt bedre?
vi har trods alt set Arsenal, Man Utd, Tottenham og Chelsea gøre det fint på transfermarkedet uden CL. Chelsea og Man Utd bruger nok lønposen til at kompensere nogle gange. Der er måske ved at indfinde sig en forståelse af at CL deltagelse går op og ned for de fleste hold og mit indtryk er at der er mange agenter der er gode til at få spillerne til også at tænke mere langsigtet.

Da vi fik van Dijk lå det jo heller ikke lige til højrebenet at vi ville spille CL året efter og han kunne da efter alt at dømme være kommet til Chelsea eller City hvis han ønskede.

Men det er nok også individuelt fra spiller til spiller.

Der er ingen tvivl om at det altid er en fordel at have CL bold.

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. feb, 2023 13:54

Filos of Isk skrev:
fredag, 24. feb, 2023 12:10
Kasper88 skrev:
torsdag, 23. feb, 2023 15:58

Gerrard forklarer, at der var to ting, der altid var afgørende for om en spiller ville til Liverpool eller ej - Er klubben i Champions League og kan konen affinde sig med at bo i Liverpool. Flere mulige targets takkede også nej til Liverpool, fordi konen ville bo i London, Paris, Madrid eller Barcelona. Igen var jeg ikke bevidst om, at konernes mening vejede så tungt.
FSG: "simple we just relocate to LA, NYC or Dubai 8-) "

Det er jo egentlig meget forståeligt. Happy wife happy life er jo en lidt gammeldags talemåde, men det er da helt sikkert altid godt at huske lige at spørge fruen inden man tager et job i en ny by.

Jeg kan godt huske der var meget snak om at det var derfor vi missede Alexis Sanchez da vi solgte Suarez, men før det kan jeg heller ikke huske det var en ting.

Det kommer selvfølgelig også an på kone/kæresten(/eller manden), der findes jo mennesker der heller vil bo i Liverpool end London.

Jeg ved ikke om CL tingen er blevet lidt bedre?
vi har trods alt set Arsenal, Man Utd, Tottenham og Chelsea gøre det fint på transfermarkedet uden CL. Chelsea og Man Utd bruger nok lønposen til at kompensere nogle gange. Der er måske ved at indfinde sig en forståelse af at CL deltagelse går op og ned for de fleste hold og mit indtryk er at der er mange agenter der er gode til at få spillerne til også at tænke mere langsigtet.

Da vi fik van Dijk lå det jo heller ikke lige til højrebenet at vi ville spille CL året efter og han kunne da efter alt at dømme være kommet til Chelsea eller City hvis han ønskede.

Men det er nok også individuelt fra spiller til spiller.

Der er ingen tvivl om at det altid er en fordel at have CL bold.
“ der findes jo mennesker der heller vil bo i Liverpool end London.”

Der fleste af vores spillere bor vel nærmere Manchester end Liverpool. Jeg vil tro de fleste topspillere hellere vil bo London end Liverpool.

CL gav ca. £100m i kassen. FSG ved godt at en hurtig genopbygning koster meget mere end det. Så jeg tror de har det fint med, at være udenfor CL et par sæsoner og prøve at opbygge billigt.

Klopp tror jeg trækker sig efter sæsonen. Det køber dem længere tid og giver dem bare endnu en undskyldning.

Mon de vil prøve en Shankly historie vol. 2 ligesom med BR og teste end ung manager af?

Thomas Frank tror jeg ikke er gået FSG`s næse forbi.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » fredag, 24. feb, 2023 21:35

Det er da ligemeget hvor de bor, de flyver konstant andre steder hen lige så snart de har muligheden.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. feb, 2023 17:57

Mht Liverpool Vs. London. Det var også fremme i 00'erne, hvor vi havde problemer med at tiltrække spillere. Liverpool er en udkantsby i England (dengang i EU også). Der er få butikker hvor man kan bruge sine millioner. Det er der til gengæld i London. Der er rigtig mange luksusbutikker. Det samme gælder for Paris, Milano, Barcelona, München, Madrid. I den sammenhæng halter Liverpool langt bagefter. Og konerne/kæresterne har noget at skulle sige. Det har vi set før.

Ja, fodbold er ikke det eneste som tæller længere :(
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » lørdag, 25. feb, 2023 19:12

Det konerne så glemmer/ikke ved er at Liverpool er en superhyggelig by


Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » lørdag, 25. feb, 2023 22:52

mortenbak skrev:
lørdag, 25. feb, 2023 19:12
Det konerne så glemmer/ikke ved er at Liverpool er en superhyggelig by Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hygge vs Hollywood Wife factor er to forskellige ting desværre.

Vil man sole sig i mandens succes som stjerne i fodbolden og vise sig frem på sociale er Liverpool ikke posh nok.

Der skal billeder ad shopping ture i harrods lignende steder til.

Brugeravatar
LFC YNWA
Indlæg: 25
Tilmeldt: søndag, 19. maj, 2019 14:29
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: FSG

Indlæg af LFC YNWA » fredag, 03. mar, 2023 08:46

Hvad med rygterne omkring mediegiganten Liberty Media ?
Det tror jeg umiddelbart ville være et godt match for FSG og LFC når vi skal ud og investere store summer i nyindkøb mm, og blive ved med at være en af de bedste klubber i verden.
YNWA

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » fredag, 03. mar, 2023 12:24

Kan ikke finde ud af linke - men læste på vores egen hjemmeside at Bayern, overvejer at fyre "lønkongerne" Sané og Gnabry, det kunne være en løsning for fremtidige kontrakter. Vi er vel efterhånden nået op i kontraktstørrelser/lønninger, der også kræver at de leverer på banen.
"Du kan få den her løn, hvis du levere - ellers er det ud!"
Jeg har ikke den store sympati, for de her meget overbetalte mennesker - hvis de ikke levere for klubben.

Besvar