FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: FSG

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 09. nov, 2022 10:38

Jeg synes på en eller anden måde det er lidt skræmmende at klubbens fremtid afhænger af hvilken milliardær eller konsortium der har flest milliarder til at kaste efter et køb.

Jeg ved nogen er modstander af FSG, men man kommer ikke udenom at de har løftet klubben fra at være en middelmådig subtop klub til vi nu står med et europæisk tophold, hvor der er blevet investeret i stadion, træningsfaciliteter, truppen, konkurrencedygtige lønninger samtidig med at man sigter mod at være en klub uden gæld.

Jeg kan kun håbe på at en ny ejer vil følge samme målsætning, hvis Liverpool bliver legetøj for en eller anden sugardaddy, så vil det være en meget sort dag i klubbens 130 årige historie, og hvis det bliver en Kinesisk eller Aladdin ejer så vil det være en regulær katastrofe.
YNWA

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » onsdag, 09. nov, 2022 10:43

Hvis vi absolut skal have nye ejere - hvilket jeg næsten ikke orker - så håber jeg egentlig mest på ejere af samme type som FSG. Ordentlige folk, for hvem det først og fremmest er en forretning. Og hvor der er et ansigt på.

Oliedikaturer, kinesere mv. - det bliver det ikke. Der vil rejse sig en stor af protester ved den mindste antydning heraf. Og det samme med Sugardaddy-typer, tror jeg

Kan egentlig godt forstå, at FSG gerne vil trække stikket. FFP er i praksis stendød, og der er nu to klubber, som er ejet af oliediktaturer. FSG har gjort det godt, men deres forretningsmodel beror på en nogenlunde "level playing field", og det er der jo i den grad ikke.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 09. nov, 2022 11:51

Kasper88 skrev:
onsdag, 09. nov, 2022 01:36
Medmindre de amerikanske fødevareproducenter (que?) slår mennesker ihjel, holder slaver, er mod sex før ægteskab, ser ned på kvinder og fratager dem stemmeret osv., bruger klubben til at føre skalkeskjul over deres gemene foretagender, omdanner Anfield til et mekka for de rige med forskruede billetpriser, og ikke accepterer homoseksualitet og andre eller ingen trosretninger, så kan jeg nu godt leve med dem. Selvom en retskaffen person med passion for fodbolden ville være drømmescenariet. En mand som Brightons ejer, må vel være drømmen, men den drøm virker urealistisk, når selv Spotifys ejer ikke havde råd til at købe Arsenal.

Jeg er på linje med Emmy - Hvis vi ender i forkerte hænder og bliver sportsvasket, så ryger der for eftertiden ikke en krone til Liverpool FC. fra disse beskedne lommer.
Amerikanske fødevareproducenter har så mange mord på samvittigheden, mennesker der er blevet forgiftet og har arbejdet/arbejder under slavelignede tilstande. De har nærmest styres stater i Sydamerika og myrdet dem som stod i vejen. Deraf navnet Bananrepublik. Nestle skal vi heller ikke have. (Bla. Barnemordere i Afrika).

Sex før ægteskab, ingen accept af homoseksualitet og ingen andre trosretninger lader de nok de kristne om at bekæmpe i USA. Den tror jeg ikke umiddelbart fødevareproducenterne kan skydes i skoene.

Jeg håber stadig på britiske ejere. Men det sker nok ikke.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 09. nov, 2022 12:32

En gang handlede det om at have en dygtige trænerstab. I dag er det vigtigere at have en fantasirig ejer, som kan købe de bedste spillere, for at tilfredsstille sig selv og alle SoMe-fansene.

Jeg tror det igen bliver amerikanske ejere. FSG er amerikanere, bankerne som skal stå for salget er også amerikanere, og FSG kender fansene holdning til Man C og Newcastles ejere. Og jeg tror de gerne vil smutte med en stor pose penge, og med et positivt eftermæle.

Amerikanere ser også europæisk sport som finansielt og kommercielt underudviklet, og mange ejere af amerikanske klubber kan se god forretning i Liverpool FC. Dernæst har Liverpool en kæmpe fanbase som anslås til at være over 60 millioner mennesker, og det må give store dollartegn i øjnene på enhver amerikansk investor.

Jeg tror det bliver et amerikansk konsortium som er en rigere end FSG. Spørgsmålet er hvordan handlen skrues sammen. Betaler de kontant, eller at Liverpool FC skal afdrage på købet af klubben? I så fald vil det hæmme os lang tid fremover. Men jeg håber at FSG stiller krav, så vi ikke ender med nogle 'Glazers', som også hiver XXX millioner ud af klubben hvert år.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: FSG

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 09. nov, 2022 14:32

Så er de første med olie penge på vej med et bud
https://www.middleeastmonitor.com/20221 ... erpool-fc/

Har ikke tjekke op på kilden.
YNWA

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af zalcos » torsdag, 10. nov, 2022 10:09

Kan vi ikke få en rig kineser i stedet. Bare for at der sker lidt nyt.
Fodbolden er for længst solgt til højestbyddende. Enten taber du til oliearabiske ejere eller også joiner du dem. Det er de to valgmuligheder, der er. Jeg ser kun Real, Barca og Bayern der har en status der gør at folk gerne vil spille der uanset hvad,

såååh, what do do.. FFP eksisterer ikke, uefa er også griske. På et eller andet tidspunkt kunne der komme en revolution fra fans i bred almindelighed, men vil vi have en trofæ-tørke indtil da? Jeg ved det virkelig ikke..

En stenrig kineser som har tjent pengene på handel af voksenbleer.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » torsdag, 10. nov, 2022 10:39

Vi skal absolut ikke ejes af kinesere. Måske det værste diktatur der findes.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 10. nov, 2022 12:10

Jeg har det stramt med, at klubben får en sugardaddy ejer.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 10. nov, 2022 18:32

Giv os Steve Ballmer!
Corner taken quickly...

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af zalcos » torsdag, 17. nov, 2022 16:06

Fowler89 skrev:
torsdag, 10. nov, 2022 12:10
Jeg har det stramt med, at klubben får en sugardaddy ejer.
Jeg tror det er de stramme der får den hårdeste tur..
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » torsdag, 24. nov, 2022 13:44

Vi er lige nu vidner til enden på en æra med udskiftning af nøglemedarbejdere, formentligt nye ejere og ny forretningsmodel

Indeed, GOAL understands there is a belief within the club that FSG's ownership model, which depends largely on generating revenue through player trading, is reaching the end of its shelf life after a period of remarkable success.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/1 ... en-sesong/
https://www.goal.com/en/news/liverpool- ... 540484af9c

Gad vide hvilket Liverpool, vi får på den anden side?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 24. nov, 2022 15:08

Korthuset smulrer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » fredag, 25. nov, 2022 11:24

Ikke specielt rar læsning med interesse fra Sauderne :(

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 25. nov, 2022 18:06

mortenbak skrev:
fredag, 25. nov, 2022 11:24
Ikke specielt rar læsning med interesse fra Sauderne :(
Men med en pris på £3-4mia så er det vel de eneste som betale. FSG må grine hele vejen til banken, hvis de får solgt.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » mandag, 28. nov, 2022 14:13

Oomph242 skrev:
fredag, 25. nov, 2022 18:06
mortenbak skrev:
fredag, 25. nov, 2022 11:24
Ikke specielt rar læsning med interesse fra Sauderne :(
Men med en pris på £3-4mia så er det vel de eneste som betale. FSG må grine hele vejen til banken, hvis de får solgt.
Det kommer jo an på, hvordan du anskuer det.
Havde de købt aktier, f.eks. Nasdaq indexet for samme beløb, havde de stadig fået 5-6x investeringen igen, og med langt lavere risiko, fordi den blev investeret i en bred portefølje, og ikke har sat alle pengene på én hest. Kva risikoen ved at købe en fodbold klub er betydeligt større, bør afkastet også være tilsvarende højere, ligesom arbejdet med at drive en fodbold klub er langt mere krævende, end at købe en index fond og lade pengene hygge sig.

Havde de satset samme beløb på Netflix aktier i 2012 havde de fået 18-20x pengene igen.

Hvis de havde gået fuldt ud på risiko og købt bitcoin havde de fået 4100x pengene igen. Bitcoin kostede dengang i omegnen af $5, og selv med store fald i år koster den idag ca. $20500.

Fælles for alle tre muligheder er dog de ikke behøvede gøre andet end købe aktierne eller bitocoin og lade det ligge. Imens de med ejerskabet af Liverpool givetvis har investeret ganske mange arbejdstimer løbende.

Er det en go profit de får? Ja da uden tvivl, men sammenholdt med risikoen og udviklingen på aktiemarkedet i samme periode, så er den altså ikke så grotesk, som nogle får den til at lyde.

Besvar