FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » tirsdag, 09. mar, 2021 11:49

Det er jo allerede det vilde vesten. FFP er ikke det papir værd det er skrevet på
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » tirsdag, 09. mar, 2021 12:05

mortenbak skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 11:35
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 09:43


Eller måske bare droppe reglerne om hvor mange penge ejerne må skyde i deres firma. Det er jo en lidt underlig regel, at der skal laves begrænsninger på, hvor meget må investeret i sit eget firma, ikk. Det strider lidt mod vores leberale frihedsværdier.

Ville det ikke bare blive det vilde vesten med nyrige Russere, Kinesere, Arabere og Amerikanere, der ville købe klubber og på den måde endnu mere distancere fansene ? og efterlade nogle klubber i den rene fallit, når de blev trætte af projektet og købte en anden klub ? Jeg kan da bedre lide dit forslag om salary cap og draft system ala NFL - det jo så er en lukket liga og dermed noget andet end det vi også elsker ved fodbold med op og nedrykning.
FFP strider på ingen måde imod mine frihedsværdier - kun sålænge den ikke praktiseres, selvom den er indført - det irriterer mig. Hvis den blev praktiseret og holdt i hævd, tror jeg godt den kunne virke - men den kræver meget mere transparente retningslinjer, der ikke kan misfortolkes af smarte advokater og revisorer.
Men igen - hvis det hele blev sat fri, ville vi jo få afprøvet/aflivet diskussionen.
De fleste Liverpoolfans virker til at være stolte af at FSG prøver at drive en sund virksomhed og det er noget vi lægger vægt på - men jeg har også Newcastle kollegaer, der drømmer om en oliesheik og er fuldstændig ligeglade med hvordan og hvor pengene kommer fra, så længe de kan komme op i det sjove selskab.
I denne tid kan jeg da heller ikke sige mig fri fra at drømme om 3-4 oliemilliarder, så vi kan købe City´s B-kæde....... :oops:
Men det er jo en furunderlig ting at sætte pris på.

Som fans er økonomien i klubben vel ikke det vi skal fokusere på eller spekulere i - medmindre vi er ved at gå konkurs og risikere at klubben lukker, eller tvangs nedrykkes. Vi skal fokusere på spillestil, taktik, resultater på banen og ikke om vi bruger 50m eller 1000m. Vi kan og skal forholde os til om en spiller var dyr eller billig, men i sidste ende er pengene vel ret uvedkommende for os.

Jeg har lidt en ide om vi kun fokusere på at vi er fornuftige økonomisk fordi det giver os en let acceptabel grund til vi ikke vinder ligaen, eller får "middel" resultater.

Selvom vi (nok) aldrig har spenderet som Chelsea eller City, der køber et halvt hold hvis det mangler et halt hold, så må vi også erkende at i tilbage i vores storhedstid i 80'erne var vi i høj grad blandt de som bruge allerflest penge. Pengene var anerledes, og inflationen har gjort beløbene er en anden størrelse idag, men at sige vi ikke også "købte" succes dengang er en sandhed med modifikationer. Det klinger lidt hult når vi så piver over at City og Chelsea idag kan bruge penge.

Denne artikel er ganske interessant, selvom den ikke dækker alt historik - så har den slut fiserne med og man kan se hvor "kruven" knækker ifht. spend.

https://www.thisisanfield.com/2014/11/k ... on-period/

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 09. mar, 2021 13:38

Emmy skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 11:49
Det er jo allerede det vilde vesten. FFP er ikke det papir værd det er skrevet på
Nej og det er vel det første problem ifht FFP. Ligegyldigt at lave en regel der ikke håndhæves eller relativt nemt kan omgås af smarte advokater og revisorer. Men viljen skal selvfølgelig være tilstede i magtcentrene i moderne fodbold. Det er den ikke. Og så dør ideen jo allerede dér. Så bliver det jo bare tomme politiker floskler og spil for galleriet.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » tirsdag, 09. mar, 2021 14:18

mortenbak skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 13:38
Emmy skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 11:49
Det er jo allerede det vilde vesten. FFP er ikke det papir værd det er skrevet på
Nej og det er vel det første problem ifht FFP. Ligegyldigt at lave en regel der ikke håndhæves eller relativt nemt kan omgås af smarte advokater og revisorer. Men viljen skal selvfølgelig være tilstede i magtcentrene i moderne fodbold. Det er den ikke. Og så dør ideen jo allerede dér. Så bliver det jo bare tomme politiker floskler og spil for galleriet.
Problemet er jo FFP er et forsøg på at lave et generisk regelsæt, der dækker klubber fra toppen af Europæisk fodbold til bunden af europæisk fodbold.

Når man prøver at "lovgive" så bredt bliver det bare tæt på umuligt at finde et fornuftigt kompromis. En af årsagerne til NFL lykkedes med Salary Cap er jo også det er en relativt lille homogen gruppe af klubber, som let kan blive enige og vedstå et regelsæt og der er et veldefineret draft system, som er ens for alle.

Hvis FFP var aftalt af de 4-5 største klubber i de 4 bedste ligaer I Europa er jeg faktisk også sikker på man ville nå et kompromis som de 20 klubber ville overholde.

Men fundamentalt er der jo også noget forkert i en ejer ikke må investere det de ønsker i klubben, hvis de ikke tjener det samme som de vil investere. Hvis det samme gjorde sig gælende for almindelige virksomheder ville der blive etableret omtrent 0 nye virksomheder fordi de ikke måtte investere i uddstyr, medarbejdre eller marketing for penge de ikke tjener - uanset om de har en investor som vil betale, eller de kan låne pengene i banken. Det er da ikke specielt hensigtsmæssigt, og da slet ikke for en lille klub med ambitioner. Det er et regelsæt som tilgodeser de gamle klubber om nogen.

Et salary cap giver mere mening, men hvis det igen skal dække alle europæiske fodbold klubber vil det ikke hjælpe noget. Fordi der er så kæmpe forskel på hvor linjen skal gå- tænk sig at lave et lønloft der er retfærdigt for FCK/Brødby v. Real/Barca. Derudover er der det skattemæssige, en given spiller er nok ligeglad med om han får £100k om ugen eller £120k om uge, hvis skatten af de 120 er 33% og den af de 100k er 20% så han netto får 80k. så medmindre man også får politikkerne til at ensarte skatten for fodboldspillere i Europa ser det svært ud..

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » onsdag, 10. mar, 2021 10:11

Ja den er svær!
Havde mest de nationale ligaer for øje, da jeg skrev - men det er klart at den selvfølgelig skal gælde for alle lande ifht CHL. Som jeg egentligt ikke er særlig stor fan af.
God pointe omkring skatten.
Så er en Europæisk superliga vel et fint bud, hvor der er frit spil? Så kan alle top 20 klubberne lege dér, mens klubberne uden for selskabet, kan kæmpe om de nationale titler.
Tænker at Liverpool måske ville blive inviteret til den liga, hvilket ville stille mig i et dilemma ifht om jeg skulle fortsætte med at følge/holde med Liverpool.
Jeg har ikke noget problem med at der stilles krav til ejere af fodboldklubber - at sidestille det med virksomheder generelt, synes jeg er fundamentalt forkert - selvom jeg anerkender at det er sådan det er og har været siden den professionelle fodbold blev indført. Og det fungerede også fint i mange år - men det er stukket helt af og handler mere om penge end om fodbold efterhånden. Det synes jeg er ærgeligt. Se bare på alle diskussionerne i de forskellige tråde herinde. De handler også om penge basically!
Nå, men jeg er også bare en gammel tosse og moderne fodbold er, som så meget andet, efterhånden mest for de unge liberalister :)

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » fredag, 12. mar, 2021 20:36

mortenbak skrev:
onsdag, 10. mar, 2021 10:11

Jeg har ikke noget problem med at der stilles krav til ejere af fodboldklubber - at sidestille det med virksomheder generelt, synes jeg er fundamentalt forkert - selvom jeg anerkender at det er sådan det er og har været siden den professionelle fodbold blev indført. Og det fungerede også fint i mange år - men det er stukket helt af og handler mere om penge end om fodbold efterhånden. Det synes jeg er ærgeligt. Se bare på alle diskussionerne i de forskellige tråde herinde. De handler også om penge basically!
Nå, men jeg er også bare en gammel tosse og moderne fodbold er, som så meget andet, efterhånden mest for de unge liberalister :)
Så længe de professionelle klubber i mange henseender er ligestillede med almindelige virksomheder ifht. regnskab, skat, arbejdsmarkedslove osv. så er det svært ikke at sidde stille dem med virskomheder. Hvis det var amatørklubber som de fleste steder er undtaget for meget lovgivning kunne man med større rimelighed fjerne deres investerings muligheder.

Men problemet med FFP er jo en lille klub ikke kan investere sig til at vokse, og dermed er det tæt på umuligt at bryde ind og blive topklub. Det er vel fint, hvis man helst bare ser det er de samme top 4-5 hold i hver liga, men hvis man gerne vil se nye komme til er det ikke sjovt.

Som et meget simplificeret eksempel, hvis du forestiller dig en "lille" klub der har et overskud på 50m årligt, og en større klub der har et overskud på 200m årligt.
Hvis den lille klub øger overskuddet med 20% om året og den store klub øger overskuddet med 5% om året, vil den store klub stadig have større overskud og ifgl. FFP større rum til at købe nye spillere, efter 10år!
Først i år 11 vil den lille klub have overhalet den store klub.

Så længe den "gamle" klub stadig kan købe for mest, og måske også stadig har et bedre navn, har den lille klub umådeligt svære betingelser for at vippe den store af pinden. Ligesom få spillere den lille klub har købt der viser stort potentiale nok længe inden er smuttet videre fordi projektet kører for langsomt..

Man kan naturligivs argumentere for den lille klub bør kigge på talentudvikling - men talentudvikling er altså sværere end som så, og kun få klubber formår at udvikle mere end én førsteholdsspiller om året, og nogle kun 1/2.

FFP tilgodeser altså de eksisterende storklubber og gør betingelserne sværere for de små.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 12. mar, 2021 21:00

TG12 skrev:
mortenbak skrev:
onsdag, 10. mar, 2021 10:11

Jeg har ikke noget problem med at der stilles krav til ejere af fodboldklubber - at sidestille det med virksomheder generelt, synes jeg er fundamentalt forkert - selvom jeg anerkender at det er sådan det er og har været siden den professionelle fodbold blev indført. Og det fungerede også fint i mange år - men det er stukket helt af og handler mere om penge end om fodbold efterhånden. Det synes jeg er ærgeligt. Se bare på alle diskussionerne i de forskellige tråde herinde. De handler også om penge basically!
Nå, men jeg er også bare en gammel tosse og moderne fodbold er, som så meget andet, efterhånden mest for de unge liberalister :)
Så længe de professionelle klubber i mange henseender er ligestillede med almindelige virksomheder ifht. regnskab, skat, arbejdsmarkedslove osv. så er det svært ikke at sidde stille dem med virskomheder. Hvis det var amatørklubber som de fleste steder er undtaget for meget lovgivning kunne man med større rimelighed fjerne deres investerings muligheder.

Men problemet med FFP er jo en lille klub ikke kan investere sig til at vokse, og dermed er det tæt på umuligt at bryde ind og blive topklub. Det er vel fint, hvis man helst bare ser det er de samme top 4-5 hold i hver liga, men hvis man gerne vil se nye komme til er det ikke sjovt.

Som et meget simplificeret eksempel, hvis du forestiller dig en "lille" klub der har et overskud på 50m årligt, og en større klub der har et overskud på 200m årligt.
Hvis den lille klub øger overskuddet med 20% om året og den store klub øger overskuddet med 5% om året, vil den store klub stadig have større overskud og ifgl. FFP større rum til at købe nye spillere, efter 10år!
Først i år 11 vil den lille klub have overhalet den store klub.

Så længe den "gamle" klub stadig kan købe for mest, og måske også stadig har et bedre navn, har den lille klub umådeligt svære betingelser for at vippe den store af pinden. Ligesom få spillere den lille klub har købt der viser stort potentiale nok længe inden er smuttet videre fordi projektet kører for langsomt..

Man kan naturligivs argumentere for den lille klub bør kigge på talentudvikling - men talentudvikling er altså sværere end som så, og kun få klubber formår at udvikle mere end én førsteholdsspiller om året, og nogle kun 1/2.

FFP tilgodeser altså de eksisterende storklubber og gør betingelserne sværere for de små.
Tja alt handler om penge og magt. Sådan har det alle dage været. Også tilbage i tiden. Uanset erhverv.

Ingen siger vi skal smide 700 mio for alle vores indkøb. Det viser handlen med eks Salah, Gini, Fab, Rob osv.

Jeg er skam helt tilfreds med mange af de handler vi laver, så længe der er noget basis og omtanke bagved. Det er selvfølgelig tit en lotto kupon med de helt billige spillere og derfor til tider nødvendig vi hiver en af de store ind der koster kassen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 12. mar, 2021 21:14

liverpoolfc86 skrev:
fredag, 12. mar, 2021 21:00
TG12 skrev:
mortenbak skrev:
onsdag, 10. mar, 2021 10:11

Jeg har ikke noget problem med at der stilles krav til ejere af fodboldklubber - at sidestille det med virksomheder generelt, synes jeg er fundamentalt forkert - selvom jeg anerkender at det er sådan det er og har været siden den professionelle fodbold blev indført. Og det fungerede også fint i mange år - men det er stukket helt af og handler mere om penge end om fodbold efterhånden. Det synes jeg er ærgeligt. Se bare på alle diskussionerne i de forskellige tråde herinde. De handler også om penge basically!
Nå, men jeg er også bare en gammel tosse og moderne fodbold er, som så meget andet, efterhånden mest for de unge liberalister :)
Så længe de professionelle klubber i mange henseender er ligestillede med almindelige virksomheder ifht. regnskab, skat, arbejdsmarkedslove osv. så er det svært ikke at sidde stille dem med virskomheder. Hvis det var amatørklubber som de fleste steder er undtaget for meget lovgivning kunne man med større rimelighed fjerne deres investerings muligheder.

Men problemet med FFP er jo en lille klub ikke kan investere sig til at vokse, og dermed er det tæt på umuligt at bryde ind og blive topklub. Det er vel fint, hvis man helst bare ser det er de samme top 4-5 hold i hver liga, men hvis man gerne vil se nye komme til er det ikke sjovt.

Som et meget simplificeret eksempel, hvis du forestiller dig en "lille" klub der har et overskud på 50m årligt, og en større klub der har et overskud på 200m årligt.
Hvis den lille klub øger overskuddet med 20% om året og den store klub øger overskuddet med 5% om året, vil den store klub stadig have større overskud og ifgl. FFP større rum til at købe nye spillere, efter 10år!
Først i år 11 vil den lille klub have overhalet den store klub.

Så længe den "gamle" klub stadig kan købe for mest, og måske også stadig har et bedre navn, har den lille klub umådeligt svære betingelser for at vippe den store af pinden. Ligesom få spillere den lille klub har købt der viser stort potentiale nok længe inden er smuttet videre fordi projektet kører for langsomt..

Man kan naturligivs argumentere for den lille klub bør kigge på talentudvikling - men talentudvikling er altså sværere end som så, og kun få klubber formår at udvikle mere end én førsteholdsspiller om året, og nogle kun 1/2.

FFP tilgodeser altså de eksisterende storklubber og gør betingelserne sværere for de små.
Tja alt handler om penge og magt. Sådan har det alle dage været. Også tilbage i tiden. Uanset erhverv.

Ingen siger vi skal smide 700 mio for alle vores indkøb. Det viser handlen med eks Salah, Gini, Fab, Rob osv.

Jeg er skam helt tilfreds med mange af de handler vi laver, så længe der er noget basis og omtanke bagved. Det er selvfølgelig tit en lotto kupon med de helt billige spillere og derfor til tider nødvendig vi hiver en af de store ind der koster kassen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Salah, Gini, Firmino, Roberson og Mane blev købt før priserne for alvor stak helt af. Hvis de havde været købt i 2018 - 2019 havde de kostet det dobbelte.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 12. mar, 2021 21:36


Oomph242 skrev:
liverpoolfc86 skrev:
fredag, 12. mar, 2021 21:00
TG12 skrev:
mortenbak skrev:
onsdag, 10. mar, 2021 10:11

Jeg har ikke noget problem med at der stilles krav til ejere af fodboldklubber - at sidestille det med virksomheder generelt, synes jeg er fundamentalt forkert - selvom jeg anerkender at det er sådan det er og har været siden den professionelle fodbold blev indført. Og det fungerede også fint i mange år - men det er stukket helt af og handler mere om penge end om fodbold efterhånden. Det synes jeg er ærgeligt. Se bare på alle diskussionerne i de forskellige tråde herinde. De handler også om penge basically!
Nå, men jeg er også bare en gammel tosse og moderne fodbold er, som så meget andet, efterhånden mest for de unge liberalister :)
Så længe de professionelle klubber i mange henseender er ligestillede med almindelige virksomheder ifht. regnskab, skat, arbejdsmarkedslove osv. så er det svært ikke at sidde stille dem med virskomheder. Hvis det var amatørklubber som de fleste steder er undtaget for meget lovgivning kunne man med større rimelighed fjerne deres investerings muligheder.

Men problemet med FFP er jo en lille klub ikke kan investere sig til at vokse, og dermed er det tæt på umuligt at bryde ind og blive topklub. Det er vel fint, hvis man helst bare ser det er de samme top 4-5 hold i hver liga, men hvis man gerne vil se nye komme til er det ikke sjovt.

Som et meget simplificeret eksempel, hvis du forestiller dig en "lille" klub der har et overskud på 50m årligt, og en større klub der har et overskud på 200m årligt.
Hvis den lille klub øger overskuddet med 20% om året og den store klub øger overskuddet med 5% om året, vil den store klub stadig have større overskud og ifgl. FFP større rum til at købe nye spillere, efter 10år!
Først i år 11 vil den lille klub have overhalet den store klub.

Så længe den "gamle" klub stadig kan købe for mest, og måske også stadig har et bedre navn, har den lille klub umådeligt svære betingelser for at vippe den store af pinden. Ligesom få spillere den lille klub har købt der viser stort potentiale nok længe inden er smuttet videre fordi projektet kører for langsomt..

Man kan naturligivs argumentere for den lille klub bør kigge på talentudvikling - men talentudvikling er altså sværere end som så, og kun få klubber formår at udvikle mere end én førsteholdsspiller om året, og nogle kun 1/2.

FFP tilgodeser altså de eksisterende storklubber og gør betingelserne sværere for de små.
Tja alt handler om penge og magt. Sådan har det alle dage været. Også tilbage i tiden. Uanset erhverv.

Ingen siger vi skal smide 700 mio for alle vores indkøb. Det viser handlen med eks Salah, Gini, Fab, Rob osv.

Jeg er skam helt tilfreds med mange af de handler vi laver, så længe der er noget basis og omtanke bagved. Det er selvfølgelig tit en lotto kupon med de helt billige spillere og derfor til tider nødvendig vi hiver en af de store ind der koster kassen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Salah, Gini, Firmino, Roberson og Mane blev købt før priserne for alvor stak helt af. Hvis de havde været købt i 2018 - 2019 havde de kostet det dobbelte.
Det er jeg ikke helt enig med dig i.

Priserne er selvfølgelig stukket af, men Salah fik vi "billigt" fordi har var floppet i Chelsea bla.

Gini hentede vi i Newcastle og var ikke en stjerne. Tvært i mod. Mange var skeptiske.

Vedr. Mané var det vanvittigt han ikke var dyrere dengang. Det var et røverkøb. Virkelig.

Rob havde jo langt fra vist han havde klassen, men det fik Klopp frem i ham.
Senest rettet af liverpoolfc86 fredag, 12. mar, 2021 21:36, rettet i alt 1 gang.

Bøgvad
Indlæg: 421
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 20:31

Re: FSG

Indlæg af Bøgvad » fredag, 12. mar, 2021 21:48

Shit dog lang tid at scrolle til det nyeste indlæg..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » lørdag, 13. mar, 2021 09:33

Stop med alle quotes. Det er dårlig forum pli. Og pisse irriterende
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » lørdag, 13. mar, 2021 11:50

Tror virkelig at FSG er hårdt ramt økonomisk. Det mener jeg også, at jeg løbende har læst artikler, der har bekræftet.

Tænk, hvis de som ejere havde haft masser af frie midler til investering. Så havde der ikke været en bedre periode end 2020/21 sæsonen at få udvidet Anfield Road enden. Ingen tilskuere og dermed intet tab, som ikke allerede skulle realiseres. Det er i mine øjne nok den største missede chance i dette skod-år.

For da transfervinduet i sommer var slut, der var jeg egentlig mere end tilfreds med at have hentet Thiago og Jota, mens Fabinho skulle agere 4. senior valg i bagkæden. Man havde jo aldrig i sin vildeste fantasi forestillet sig at ALLE de tre andre ville blive langtidsskadet og hver især misse imellem 73% og 89% af sæsonen.

Man kunne måske heller ikke forudse, at der i hele sæsonen ikke ville komme tilskuere tilbage. Men det var i hvert fald udgangspuntet fra start, så et byggeprojekt havde vel givet fremragende mening, hvis ellers finansiering, tilladelser og tegninger havde været på plads. Tænk på den goodwill en evt. tribunesponsor kunne have fået ved at sørge for ekstra arbejdspladser i en sådan periode...
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: FSG

Indlæg af Mads T. » onsdag, 17. mar, 2021 00:22

Så er det officielt at Redbird, med bl.a. Lebron James i spidsen, køber sig in i FSG for $750 m. Spændende hvad det betyder for os. Lebron James er vel Nikes største stjerne, så der kan muligvis ske ting og sager og forhåbentlig allerede på transfermarkedet til sommer.


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » tirsdag, 20. apr, 2021 13:52

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 15:55
En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
Så reelt en ret spot on artikel fra oktober, bortset fra at turneringen ikke havde FIFAs backing.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » tirsdag, 20. apr, 2021 20:05

Burde man have luret noget grimt på vej, da LeBron købte sig ind i klubben?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar