FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 26. jan, 2023 20:37

Spirit of Shankly (SOS) og Manchester United Supporters Trust (MUST) har i dag i fællesskab udsendt et statement, hvor de opfordrer til øjeblikkelig fokus på regulering af reglerne for overtagelse af en fodboldklub, i frygt for, at Liverpool og Manchester United kommer i hænder på såkaldte sportswashing-projekter, som har til sinde at udvaske klubbernes stolte traditioner og kulturer og være bannerføre for støtte til humanitære rettighedsbrud. Det er tydeligt, at mange lokale er meget imod et potentielt ejerskab til en ørkenstat eller at havne i en Roman Abramovich situation, eller sådan en situation vi var i under Hicks og Gillett. Her er deres fælles statement:

https://spiritofshankly.com/joint-statement/

Det tyder på, at der kommer regulativer, som gør, at en overtagelse som den af Newcastles fremover muligvis ikke kan finde sted, men de to supportergrupper frygter, at de regulativer kommer for sent og LFC og MUFC derfor kan nå at ende i usunde hænder. Det er ret interessant, at de er gået sammen mod en fælles problemstilling.

Det kan meget vel være derfor, at klubberne sælger nu, inden de nye regulativer træder i kraft og markedet sandsynligvis/muligvis lues ud.
Corner taken quickly...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » fredag, 27. jan, 2023 09:20

Kasper88 skrev:
torsdag, 26. jan, 2023 20:37
Spirit of Shankly (SOS) og Manchester United Supporters Trust (MUST) har i dag i fællesskab udsendt et statement, hvor de opfordrer til øjeblikkelig fokus på regulering af reglerne for overtagelse af en fodboldklub, i frygt for, at Liverpool og Manchester United kommer i hænder på såkaldte sportswashing-projekter, som har til sinde at udvaske klubbernes stolte traditioner og kulturer og være bannerføre for støtte til humanitære rettighedsbrud. Det er tydeligt, at mange lokale er meget imod et potentielt ejerskab til en ørkenstat eller at havne i en Roman Abramovich situation, eller sådan en situation vi var i under Hicks og Gillett. Her er deres fælles statement:

https://spiritofshankly.com/joint-statement/

Det tyder på, at der kommer regulativer, som gør, at en overtagelse som den af Newcastles fremover muligvis ikke kan finde sted, men de to supportergrupper frygter, at de regulativer kommer for sent og LFC og MUFC derfor kan nå at ende i usunde hænder. Det er ret interessant, at de er gået sammen mod en fælles problemstilling.

Det kan meget vel være derfor, at klubberne sælger nu, inden de nye regulativer træder i kraft og markedet sandsynligvis/muligvis lues ud.
:clap:

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » fredag, 27. jan, 2023 09:45

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 26. jan, 2023 15:23
Meget relevant spørgsmål der bliver rejst; Hvorfor sælge nu? Og jeg er helt enig i at måske har de opdaget at deres økonomiske model ikke er bæredygtig. Hvorfor sælger Man U nu? Hvorfor sælger Everton nu? Jeg tror at salget af Newcastle har skubbet så meget til magtbalancen, at ejerne i de klubber har overvejet om de skal investere i klubben eller sælge. Og de er sikkert nået til den erkendelse, at økonomisk kan det bedst svare sig at sælge.

Jeg tror også at det fejlslagende projekt 'European Super League', som betød en garanteret indkomst, har skubbet til beslutningen om at sælge. Pengene er blevet så store i international klubfodbold, at det er for risikofyldt at misse CL.
Ja, det fejlslagne ESL-projekt er uden tvivl også en vigtig faktor i dette. Sammen med Project ‘Big Picture’ i øvrigt. Det var de sidste skud i bøssen for FSG og Glazers.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 27. jan, 2023 11:30

AJJ skrev:
fredag, 27. jan, 2023 09:45
Ja, det fejlslagne ESL-projekt er uden tvivl også en vigtig faktor i dette. Sammen med Project ‘Big Picture’ i øvrigt. Det var de sidste skud i bøssen for FSG og Glazers.
Så kan man heller ikke undervurdere at nogle af TV aftalerne er gået lidt i stå, hvis man ikke kan regne med at SKY bare øger TV aftalen med 200 % hvert femte år, så ser fremtidsplanerne lidt usikre ud, selvom der stadig er vækst i de udenlandske aftaler. Og CL seertallene er også begyndt at flade lidt ud.

den nye CL model er stadig ret god for Liverpool og Man Utd da det giver en bagindgang til dem hvis de misser top 4, men nej det fjerner ikke usikkerheden.

Og så tror jeg ikke digitale løsninger som NFTer eller medlemskaber har bragt så mange penge ind som håbet.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 01. feb, 2023 13:01


Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 02. feb, 2023 00:15


mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » fredag, 03. feb, 2023 19:08

Jeg er ikke så god i at poste links.....(men det ser ud til at virke). Men læste denne artikel af Melissa Reddy, som én på RAWK havde linket til.
Noget er der galt i kulissen.....

[url]https://www.skysports.com/football/news ... off-it[url]

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. feb, 2023 09:32

mortenbak skrev:
fredag, 03. feb, 2023 19:08
Jeg er ikke så god i at poste links.....(men det ser ud til at virke). Men læste denne artikel af Melissa Reddy, som én på RAWK havde linket til.
Noget er der galt i kulissen.....

[url]https://www.skysports.com/football/news ... off-it[url]
ja, det er jo enormt svært at skabe en god kemi imellem dygtige mennesker, der er ikke nødvendigvis noget overraskende i at det ikke bare kan genskabes. Og det kan også være at de mennesker der er der nu, de egentlig nok kan finde en god balance når de lærer hinanden at kende, det kan også være rekrutterings processen har været forfejlet og man burde starte forfra.

Det handler rigtig meget om at man skal have de rigtige mennesker ind på de rigtige pladser og rekrutere dygtige medarbejdere også uden for banen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. feb, 2023 12:39

Jeg ser det absolut ikke som et sundhedstegn, at vi ingen bud har modtaget. Vi har været til salg i 3 måneder, og vi er overhalet indenom af Man u, som har modtaget bud, og Elon Musk overvejer at byde på klubben også. Spurs (som jeg ikke vidste var til salg) modtager snart et bud på 26 milliarder kroner af et konsortium styret af den amerikansk/iranske forretningsmand Jahm Najafi.

Vi skal videre. Der har været en brain drain i klubben, hvilket helt sikkert har haft negativ indflydelse på vores transfers de sidste vinduer.

Spørgsmålet er hvorfor andre PL klubber modtager bud, men ikke os?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 15. feb, 2023 13:38

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 12:39
Jeg ser det absolut ikke som et sundhedstegn, at vi ingen bud har modtaget. Vi har været til salg i 3 måneder, og vi er overhalet indenom af Man u, som har modtaget bud, og Elon Musk overvejer at byde på klubben også. Spurs (som jeg ikke vidste var til salg) modtager snart et bud på 26 milliarder kroner af et konsortium styret af den amerikansk/iranske forretningsmand Jahm Najafi.

Vi skal videre. Der har været en brain drain i klubben, hvilket helt sikkert har haft negativ indflydelse på vores transfers de sidste vinduer.

Spørgsmålet er hvorfor andre PL klubber modtager bud, men ikke os?
Det er vel en mulighed at
A) der er interesse og forhandlinger, men vi hører bare ikke noget endnu.
og
B)Man Utd bare er et større navn, så når rygtesmedene skal finde på historier så sætter de Musk og Man Utd sammen fordi det sikkert giver flere clicks. Altså nu ved jeg ikke hvad Elon Musk går og tænker, men han har det jo med at gå efter ting der giver mest mulig opmærksomhed.

Men til spørgsmålet:
Spurs er måske den bedst kørte klub i ligaen de har en stram lønstruktur, de har et fantastisk nyt stadion, der er skræddersyet til at lukke en masse turister ind og klemme pengene ud af dem før, under og efter kampen og deres fans er ikke alt for sure over at klubben ikke nødvendigvis kommer i CL 10 sæsoner ud af 10 mulige og så bor de i London, hvilket er noget af en fordel i forhold til fodboldturister. Og London er også et mere attraktivt sted at hænge ud hvis man køber en fodboldklub for at blære sig overfor sine venner, som nok er den eneste grund til at man giver den slags penge for en fodboldklub.

Man Utd er bare den mest kendte klub i verden eller måske nummer to, men selv Real Madrid med deres langt større trofæ samling er højst en lille smule mere kendt end Man Utd. De vil uungåeligt tiltrække sig en masse interesse og så er UKs rigeste mand næsten fra Manchester og kendt for at investere i sport på det seneste.

Samtidig har både Spurs og Man Utd det tilfældes at de har åbenlys rum for forbedring. Man Utd har haft årevis med fejlslagne spillerkøb og trænerfyrringer. En dygtigere bestyrelse vil helt åbenlyst kunne opnå langt større succes med Man Utd for de samme midler end Glazerne har gjort.
Spurs har været drevet godt, men deres budget har holdt dem tilbage.
Hvis jeg havde en frygtelig masse penge på bankbogen ville jeg have større tro på at jeg kunne overtage Spurs eller Man Utd og forbedre dem end med Liverpool.

Liverpool FC er på vej ud af deres mest succesfulde periode siden Premier League blev dannet. En ny ejer kunne meget vel presse FFP citronen til det yderste de næste fem år, men stadig have en ringere trofæhøst end klubben havde de foregående fem år og det er ekstremt usikker om en ny ejer ville kunne forbedre præstationerne så markant at det giver mening.
Jeg er heller ikke i tvivl om at FSG har sat en salgspris i den absolut høje ende, fordi de kunne se Chelsea blev solgt til en højere pris end klubben måske er værd.

Glazerne føler nok også de er mere pressede af fans og har derfor større trang til at lade historier slippe ud, hvor John Henry jo er iskold overfor hvad fans føler og hans version af poesi er et regneark.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 15. feb, 2023 14:03

Here we go again...det er også kun en måned siden, den plade blev spillet.
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » onsdag, 15. feb, 2023 16:03

Så bliver det vel snart et hit ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 16. feb, 2023 09:08

mortenbak skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 16:03
Så bliver det vel snart et hit ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
:clap:

den var go'!*


*eller også har jeg fået for meget morgenkaffe

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. feb, 2023 15:17

mortenbak skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 16:03
Så bliver det vel snart et hit ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
:lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. feb, 2023 15:45

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 12:39
Jeg ser det absolut ikke som et sundhedstegn, at vi ingen bud har modtaget. Vi har været til salg i 3 måneder, og vi er overhalet indenom af Man u, som har modtaget bud, og Elon Musk overvejer at byde på klubben også. Spurs (som jeg ikke vidste var til salg) modtager snart et bud på 26 milliarder kroner af et konsortium styret af den amerikansk/iranske forretningsmand Jahm Najafi.

Vi skal videre. Der har været en brain drain i klubben, hvilket helt sikkert har haft negativ indflydelse på vores transfers de sidste vinduer.

Spørgsmålet er hvorfor andre PL klubber modtager bud, men ikke os?
Nu er det sjældent der laves et take-over til 20-35 milliarder overnight.

Interesserede købere vil lave deres due dilligence, inden de overhovedet overvejer et bud, og til sdåan et køb er det en omfattende process. Der skal ses på alle faktorer i klubben, og laves business cases i detaljer.

Ligenu må man også sige det for en neutral investor, som ikke har noget kærlighedsforhold til nogen klub, er købers marked med flere klubber officielt til salg. Derfor vil man naturligt sikkert se på alle muligehderne, og vurdere hvad der på papiret er den bedste investering.

Det kan meget vel være de overvejer alle mulighederne, og derfor har gang i et større analyse arbejde, hvor der arbejdes med flere investerings cases, samt de potentielt interesserede vil spille sælgerne ud imod hinanden for at ramme bedst mulige investering.

Ligeså er det ofte sådan man ønsker at holde det uden for mediernes søgelys så længe som muligt, især hvis det er en børsnoteret virksomhed der overvejer køb, da der er meget stringente regler for hvad de må kommunikere og hvornår.

Besvar