H J Æ L P ! ! ! (Liverpool - Newcastle)
Short story, Long.
Jeg fik sidste år til jul (December 2013), 2 billetter i gave af min kæreste, til Liverpool - Newcastle.
Billetterne var bestilt, betalt og ordren var "confirmed, completed, osv"
Billetterne ville derefter blive sendt den 20 April 2014.
Da vi var nået frem til 22 April og stadig ingen billetter, sendte min kæreste dem en email, for at få bekræftet hvornår billetterne præcist ville blive sendt/modtaget.
Der kom umiddelbart ikke noget svar tilbage.
Hun sendte derefter både en anden og sørme osse en tredje email, før der langt om længe kom et svar.
Order:
Canceled
We're very sorry, but due to "unforseen issues" with our ticket provider, we are unfortunately not able to deliver you your tickets" etc.
Jeg ringer dem så op fra bopælen i Frankrig, heldigvis var der en engelsk talende person i den anden ende af røret.
Jeg starter så stille og roligt ud og spørger om han gider checke statussen på mit ordre nr.
Han siger så, "Yes, i can see the order has been canceled"
Okay, jeg spøger så, hvordan det kan være at en ordre sådan uden videre bare bliver annuleret ?
Han siger så først at ordren er blevet annuleret fra vores side af.
Vi får dog hurtigt forklaret ham at vi selvfølgeligt ikke havde annuleret noget som helst, og at vi hverken havde modtaget nogen email, eller opkald, da ordren var blevet annuleret.
Jeg ber' ham så om at overføre mig til hans chef.
Det kan han så desværre ikke da "our managers are only in at week days between 9AM and 5PM CET", klokken var på det tidspunkt efter 19:00.
Jeg spørger ham så igen, hvordan det er muligt at bekræfte en ordre 5 måneder inden, for så efterfølgende at annulere ordren uden nogen form for kommnikation, igen, samme svar.
"I understand sir, but there is nothing i can do"
Jeg siger så, det er fair nok, det er ikke din skyld, det ved jeg godt, men så vil jeg gerne tale med en person der kan forklare mig nøje hvorfor jeg nu lige pludseligt ikke kan få det produkt som vi allerede har betalt for ?!?
Jeg når ikke længere end til at han så igen svarer, "You will have to call on Monday, between 9am and 5 Pm CET, if you would like to speak to one of our managers"
Jeg siger så til ham, "No.....you should still have our phone number in your system, back from when my girlfriend paid for the order, is this correct ?
Det bekræfter han, jeg fortsætter så "I want one of your superious to call me on Monday, i don't care at which time, anytime of the day will do, but i want someone with the authority, to take care of my order and the product that has already been paid for"
Han siger så "okay, sir, i will pass on your details and one of our managers will call you on Monday................"
Som om det ikke var slemt nok, så tabte vi som nævnt osse til Chelsea om Søndagen.....*suk*
Så blev det Mandag.
Kl. 15:00, stadig ikke noget opkald modtaget....jeg ringer til dem igen.
Denne gang en kvindelig supporter (hun lød fra starten af, som én der havde haft en del utilfredse kunder i røret, det meste af dagen)
Jeg gir' hende vores ordre nummer og hun siger så med en trist stemme, yes, sir we're terribly sorry, but our provider who normally delivers us these tickets, have let us down, we're so very sorry about this.
Jeg tænker så at der vel ikke er nogen grund til at køre rundt i det samme spor, så jeg siger hurtigt til hende, jeg ved godt at det selvføgeligt ikke er hendes skyld at der er gået kludder i deres ordere/billetter what ever, men at jeg så i stedet gerne vil stilles om til en manager eller en ansvarlig som jeg kan tale med.
Hun forklarer mig så, at de simpelthen ikke må viderestille kunderne til deres chefer, men at jeg i stedet kan sende dem en email med alle oplysningerne, samt bank konto nr. osv, så får jeg alle pengene tilbage betalt.
Jeg prøver så på at forklare hende "but....this is not something that you can just say, we're sorry, and here's your money back....these are tickets that were bought almost SIX months ago. To a football game, the LAST game of the season, potentially one of the most important games in 24 years....it's not like a canceled flight, where you just get new tickets to another flight, the day after."
Igen, det eneste hun kan svare er, "I do understand your anger and how frustrated you are, and i am so very sorry about this, but all i can ask you to do, is to send us an email with all the details, and then we will make sure this gets looked after, i can assure you that.
Jeg tænker, jeg kommer ikke længere så samtalen stopper der.
Jeg ved ikke om der overhovedet er noget man kan gøre i sådan en situation, flyet og hotellet er selvfølgeligt allerede betalt, så i værste fald ser jeg i drengene tæve Newcastle, fra en Pub i Liverpool.
Hvis der er nogen herinde der ligger inde med en lign. oplevelse, og som evt. har nogle råd til hvad man kan gøre, så er jeg all ears.