Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 1

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Tom_J
Alder: 38

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 1

Indlæg af Tom_J » søndag, 23. aug, 2026 19:45

Altså vigtigt ikke at lægge ud med et nederlag til et svagt Newcastle hold. Næste weekend skal det være 3 point

sjampen
Alder: 35

Indlæg af sjampen » søndag, 23. aug, 2026 19:51

Forfærdelig kamp på mange måder. Vi skal være rigtig glade for det ene point. Ikke en imponerende start fra Iraola, for vi lignede sidste års Slot-machine.

Det er egentlig ikke meget Newcastle skaber, men de rammer os lige hvor vi er svage. Enormt svag præstation af begge backs og jeg synes også det var tydeligt at det var første kamp for Jacquet/VVD partnerskabet. Også skal vi altså stoppe med vores evindelige bakken af på modstanderen, træd nu for helvede op og tage duellen. Begge deres mål skulle være forhindret af midtbanen, men vi har også et helt forsvar som bare løber med Newcastle indtil de er i skudposition.

Decideret pinlig præstation på midten som understreger hvor kæmpe store problemer vi har derinde. Både Grav og Szobo spiller dårligere kampe. Jeg er slet ikke overbevist om, at Szobo er rigtigt placeret på den 6'er dernede. Fylder ingenting defensivt og kontrollerer ikke kampen godt nok, omend iskold på straffesparket. Gravenberch ligner bare slet ikke den spiller han var i Slots første sæson og giver bolden væk på begge Newcastles mål. Også er vi bare enormt dårlig organiseret derinde.

Jeg synes egentligt at Wirtz spiller en OK kamp på 10'eren, men vi får godt nok ikke valuta for pengene. Han er med i nogle ting, men aldrig det bliver aldrig rigtig farligt og han ser aldrig rigtig komfortabel ud. Ringe kamp fra Rio, der bare ikke er højrekant. Jeg kan slet ikke se logikken i at smide ham derover. Gakpo spiller en sædvanlig Gakpo kamp, men flot mål. Isak er usynlig og når han endelig får nogle halve chancer, afslutter han dårligt. Igen, langt fra at få gavn af de mange penge han kostede.

Mac Allister med et indhop der ikke var vildt imponerende, men for mig stadig bedre end både Szobo og Grav. Munoz trods alt lidt mere med end Rio. Ikke alt var godt, men han fik nogle gode dueller og jeg synes han vandt et par stykker.

En kamp der for mig tydeliggør at der skal hentes en midtbanespiller, som har helt andre kompetencer end dem vi allerede har. Det er fint, at Iraola ikke spiller med en typisk, disciplineret 6'er, men vi har brug for en løbestærk, bolderobrer derinde, som måske arbejder aggressivt uden bolden, men når vi har den sørger for ikke at være i modstanderens felt sammen med alle vores andre offensive kort. Måske endda en mand der kan hjælpe med at beskytte vores meget svage backs. Det er for mig langt vigtigere end at bruge 100+ millioner på Barcola. Og jeg så faktisk gerne en midtbane med en ny defensivt orienteret bolderobrer på den ene 6'er, Mac Allisters pasningsfod på den anden 6'er og Szobo som 10'er.

Vi ligner stadig et hold der ikke er sammen spillet, hvilket selvfølgelig er forståeligt, men selvom jeg også selv faldt i brønden, så er det godt nok også et resultat af nogle meget dårlige transfervinduer og beslutninger om trupsammensætning. Vi ligner slet ikke et hold med spillere der komplementere hinanden.

Jeg håber vi bliver bedre hurtigt og jeg bliver modbevist, for ellers tror jeg der ligger nogle meget svære beslutninger i fremtiden, ikke mindst med økonomiske tab. Jeg håber vi rent faktiske giver Iraola tid og støtte til at få implementeret sit system, selvom det måske kommer til at koste ift. til tidligere beslutninger om truppen.
Imod moderne fodbold.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. aug, 2026 19:56

Cynwal skrev:
mortenbak skrev:
søndag, 23. aug, 2026 19:32
1 point efter en stor skuffelse spillemæssigt.
Det begynder tidligst at "klikke" slut september start oktober.
Prøv at se videoen fra The Athletic på side 1 her i tråden, om den måde der skal "hybrid-madsopdækkes" så hver spiller har en primær og en sekundær spiller man skal dække op. Det tager bare tid før de "automatismer" sidder som de skal.
Ja det ved jeg godt.
Havde bare glædet mig til “premieren”.
Det sksl nok blive godt BilledeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar