Nyheder om LFC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AndreasN » onsdag, 13. mar, 2013 19:47

http://www.spiritofshankly.com/news/spi ... ket-prices

Fantastisk arbejde de ligger for dagen.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » torsdag, 14. mar, 2013 18:12

Men er det ikke fair, at billetpriserne følger inflationen? Eller må de slet ikke stige i pris?

Må indrømme, at jeg ikke ved hvor meget de er steget, men mener ikke man kan forvente, at priserne forbliver det samme over flere år.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 14. mar, 2013 18:25

Protesterne er opstået i takt med, at specielt billetterne til udeafsnitte er blevet dyrere og dyrere, hvilket forhindrer mange trofaste fans i at komme til kampene. Der er enorme forskelle på, hvordan klubberne lægger priserne, selvom det er samme kampe - Arsenals udeafsnit koster fx £62, mens Wigans koster £28.

FSG valgte forleden at hæve priserne flere steder op stadion, og det hjælper heller ikke, at mange af stederne, hvor priserne er belvet forhøjet er steder med restricted view. Priserne på The Kop er hverken steget eller faldet. Hvis udviklingen fortsætter, som den har gjort siden starten af 00'erne, så vil det betyde, at mange fans ikke har råd til at komme på stadion, og så kan man selv forestille sig, hvor spændende det bliver at se fodbold på engelske stadions.

Det er Spirit of Shankly, der er gået forrest i protesterne, men også City har vist haft gang i lidt protester. Øgede billetpriser vil jagte fans væk fra stadions og dermed støtten væk fra spillerne - derfor er det vitalt, at der bliver gjort noget ved det nu, hvis ikke engelsk fodbold skal ødelægges yderligere.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » torsdag, 14. mar, 2013 19:13

Nu er min holdning (vi mister penge hver kampdag og dem skal vi hente hvis vi vil noget sportsligt) klar, men AndreasN synes jeg drager et væsentligt punkt frem; restricted views. Dem er der rigtig, rigtig mange af og derfor er jeg ekstremt skuffet over at FSG satser på en ombygning fremfor et nyt state-of-the-art stadion - igen, penge afgør sagen. Jeg vil medgive, at det er unfair at lade priser stige ved restricted views. Jeg har siddet på Lower Anny Road bageste række og det er shite.
Up The RedMen... we go again!

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 14. mar, 2013 19:25

Jan skrev:jeg ekstremt skuffet over at FSG satser på en ombygning fremfor et nyt state-of-the-art stadion.
Og havde de gjort det, så havde du været efter dem fordi de ikke forstod klubben og hvad Anfield betyder, fordi alle klubber mister deres stemning på et nyt stadion. Jeg skrev det allerede inden beslutningen blev meldt ud og blev kaldt pessimistisk og med meget lidt forståelse og indsigt for/i mine medfans. Det er en lose-lose situation for FSG, fordi folk er besluttet på at hade dem. Nyt stadion - De forstår ikke hvad Liverpool er for en klub, Bliv på Anfield - de er useriøse og ønsker ikke at putte penge i klubben.
Imod moderne fodbold.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Aarde » torsdag, 14. mar, 2013 20:51

sjampen skrev:
Jan skrev:jeg ekstremt skuffet over at FSG satser på en ombygning fremfor et nyt state-of-the-art stadion.
Og havde de gjort det, så havde du været efter dem fordi de ikke forstod klubben og hvad Anfield betyder, fordi alle klubber mister deres stemning på et nyt stadion. Jeg skrev det allerede inden beslutningen blev meldt ud og blev kaldt pessimistisk og med meget lidt forståelse og indsigt for/i mine medfans. Det er en lose-lose situation for FSG, fordi folk er besluttet på at hade dem. Nyt stadion - De forstår ikke hvad Liverpool er for en klub, Bliv på Anfield - de er useriøse og ønsker ikke at putte penge i klubben.
Nej nej nej sjampen, du misforstår. Alle fans elsker FSG ubetinget og stoler blindt og ukritisk på alt, hvad de siger og gør.

sjampen

Indlæg af sjampen » torsdag, 14. mar, 2013 21:23

Aarde skrev: Nej nej nej sjampen, du misforstår. Alle fans elsker FSG ubetinget og stoler blindt og ukritisk på alt, hvad de siger og gør.
Det siger jeg ikke de skal, faktisk er jeg af den overbevisning at det er sundt at en virksomheds ledelse bliver holdt ansvarslig så man ikke får samme situation som i Brøndby. Jeg siger bare at det er nemt at forholde sig kritisk til alle forhold, og det virker som om at nogle personers reaktion på kuren mod kræft ikke er glæde, men vrede over den ikke kom tidligere. You just cant win.

Var det i øvrigt dig, Aarde, som ikke kunne følge min tankegang da jeg nævnte det første gang?
Imod moderne fodbold.

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 14. mar, 2013 21:32

:lol:

Vi snakker helt forbi hinanden. Mit indlæg bundede i Jans tendens til at stemple alle Liverpool fans som blinde FSG-fetichister, der ingen kritisk sans har.

Dit indlæg er jeg helt enig i.
Senest rettet af Aarde torsdag, 14. mar, 2013 23:29, rettet i alt 1 gang.

asger90

Indlæg af asger90 » torsdag, 14. mar, 2013 22:56

Aarde skrev::lol:

Vi snakker helt forbi hinanden. Mit indlæg bundede i Tex og Jans tendens til at stemple alle Liverpool fans som blinde FSG-fetichister, der ingen kritisk sans har.

Der er nu også en tendens til et meget rosenrødt billede af det arbejde FSG har foretaget i klubben.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » torsdag, 14. mar, 2013 22:58

Hvor er det I ser denne tendens?

Jeg har ikke set et eksempel på det.

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 14. mar, 2013 23:02

asger90 skrev:
Aarde skrev::lol:

Vi snakker helt forbi hinanden. Mit indlæg bundede i Tex og Jans tendens til at stemple alle Liverpool fans som blinde FSG-fetichister, der ingen kritisk sans har.

Der er nu også en tendens til et meget rosenrødt billede af det arbejde FSG har foretaget i klubben.
Det er jeg ikke enig i. Især Kenny-sagen fra i sommers har de (fortjent) fået en del drøje hug for. Der har ligeledes været en del kritik af deres manglende tilstedeværelse i England, hvor flere har sået tvivl om deres engagement i projektet. Ledelsen blev i dén grad også lynchet i forbindelse med Dempsey-transferen i august, og der kunne sikkert nævnes andre eksempler også (senest sagen om billetpriserne).

Jeg siger ikke, at FSG har haft det uretfærdigt hårdt (mange af de hug, de har fået, har som nævnt været helt på sin plads) - eller at de har haft det ret hårdt i det hele taget. Men at fans støtter så blindt og ubetinget op om dem, som Jan har en tendens til at antyde, mener jeg ganske enkelt ikke er sandt.
Senest rettet af Aarde torsdag, 14. mar, 2013 23:29, rettet i alt 1 gang.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 14. mar, 2013 23:21

Så har jeg lige læst tilbage fra side 83 til 59 i FSG-tråden. Den 4. august skriver Jan ligefrem, at han er rystet over, at denne - ifølge ham - manglende kritiske sans kan forekomme i et demokrati.

I perioden 4. august til nu er der 1 (en) bruger, der kan siges (efter min mening) at passe på den beskrivelse, Jan og Asger præsenterer.

Jeg er med andre ord enig med Aarde i, at påstanden simpelthen ikke passer på dette forum.

@ Aarde

Jeg tror ikke, at Tex beskylder andre for manglende kritisk sans mht. FSG. Hvor har han gjort det?

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 14. mar, 2013 23:28

Ærligt talt kan(/gider) jeg ikke finde beviser på det, så Jan er reelt set den eneste, jeg kan anfægte på den front. Det er meget muligt, at Texy har holdt sig til selv at kritisere FSG og ikke har rettet kritik mod os for ikke at gøre det - jeg må lige rette mine sidste indlæg til. Sorry Texy.

asger90

Indlæg af asger90 » torsdag, 14. mar, 2013 23:52

Ja okay det vil hurtigt gå hen og blive et meget langt indlæg kan jeg godt se. Det har jeg desværre ikke tid til lige nu AJ og Aarde. Må lige blive en anden gang at vi tager den ;)

Den meget korte version er at jeg mener at hovedparten af brugerne her på siden er meget positive ift. at FSG (i mine øjne) intet endnu har gjort for at få denne goodwill eller hvad man nu skal kalde det. Med andre ord at de ikke har foretaget flere gode end dårlige beslutninger i deres tid. Og at de ikke har modtaget nok kritik herinde for de dårlige beslutninger de har taget. Og her ved jeg godt at det er subjektivt hvad man synes er en dårlig beslutning.

Og Aarde ganske kort er jeg ikke enig at de har fået nok kritik for det de trods alt har fået kritik over. Har du eksempelvis tænkt over at den situation som de i fællesskab med Rodgers satte os i efter sommertransfervinduet (stort set uden angribere) formentlig koster os CL deltagelse? Vi kunne se i efteråret hvor meget vi manglede angribere og vi kan se hvor stor en forskel det har gjort nu, at vi har fået nogen. Det er jo intet mindre end en katastrofe set med mine øjne. Og ja det er nemt at være bagklog, men jeg tror godt enhver kunne se at vi manglede offensive kræfter før efter efteråret.

Det må blive mere uddybende en anden gang :)

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 15. mar, 2013 00:02

Ud fra det du skriver der, tror jeg ikke uddybning er nødvendig. Din påstand om manglende kritik hos brugerkorpset synes at være baseret på din egen holdning til forskellige FSG-beslutninger. Det er ikke det samme som, at andre folk (der måske har en anden holdning) ikke er i stand til at tage kritisk stilling.

Besvar