LFC - Leeds United FC >> Kamptråden PL runde 19
Re: LFC - Leeds United FC >> Kamptråden PL runde 19
Jammerligt
"We're not racist, we only hate the mancs"
Vi er i en yderst tarvelig forfatning...
1p er bedre end 0.
Men for fanden det er jammerligt at se på.
Men for fanden det er jammerligt at se på.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Røv of nøgler.........
Det er så deprimerende ringe.........
Det er så deprimerende ringe.........
Vi SMADRER det PIShold !
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Fantasiløst. Viljeløst.
Vi er i en elendig forfatning.
Vi er i en elendig forfatning.
Med en xG på næsten to bør man kunne score i hvert fald ét mål. Men vi mangler nogle skarpslebne våben i arsenalet - her ville det virkelig hjælpe hvis vores dødbolde var mere giftige.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
Ringe...
Jeg synes egentlig at der var nogle positive takter i første halvleg med mere tempo og intensitet end i mange kampe og vi burde også have scoret en enkelt og får da også skabt cirka 1,5 xg, men i anden halvleg går vi fuldkommen i stå igen igen...
Og så er det bare tydeligt at hvis Wirtz og Ekitike ikke rammer dagen så kommer der bare ikke noget fra andre og det er et kæmpe problem. Frimpong skaber lidt via sin fart skal det dog siges. Øv for noget møg, jeg havde ellers et stille håb om at vi var begyndt at være lidt bedre kørende, og 1 point er da selvfølgelig bedre end at tabe, men det er bare ikke godt nok...
Og Gakpo er godt nok en voldsomt irriterende spiller at se på, han har intet overblik og virker som en spiller der kun spiller for sig selv og sine egne muligheder, og så er han bare så voldsomt endimensionel og forudsigelig at det gør ondt!
Jeg synes egentlig at der var nogle positive takter i første halvleg med mere tempo og intensitet end i mange kampe og vi burde også have scoret en enkelt og får da også skabt cirka 1,5 xg, men i anden halvleg går vi fuldkommen i stå igen igen...
Og så er det bare tydeligt at hvis Wirtz og Ekitike ikke rammer dagen så kommer der bare ikke noget fra andre og det er et kæmpe problem. Frimpong skaber lidt via sin fart skal det dog siges. Øv for noget møg, jeg havde ellers et stille håb om at vi var begyndt at være lidt bedre kørende, og 1 point er da selvfølgelig bedre end at tabe, men det er bare ikke godt nok...
Og Gakpo er godt nok en voldsomt irriterende spiller at se på, han har intet overblik og virker som en spiller der kun spiller for sig selv og sine egne muligheder, og så er han bare så voldsomt endimensionel og forudsigelig at det gør ondt!
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.
-
Hr. Drejer
xG har sine begrænsninger. Jeg synes ikke man kan bruge det til særlig meget. Det fortæller ikke om spillernes kvalitet, holdets kvalitets eller spillets kvalitet. Konteksten udelades. Der eksisterer også forskellige modeller af xG (Opta, StatsBomb).
Nu er dødboldtræneren fyret, så forhåbentlig ser vi en forandring snart.
Vi er blevet stabiliseret defensivt i forhold til vores historisk dårlige periode, men i forhold til vores offensive tilgang er det godt nok endnu en kamp som ikke sætter "Slot-ball" i et særligt imponerende lys. En periode der vel efterhånden nærmer sig et år.
Efter en forrygende start, synes jeg der var tendenser allerede i starten af 2025. Vi endte stadig med at vinde mesterskabet og vi kunne undskylde meget med først nervøsitet, så at vi var gået i fejringsmode. Jeg synes vi offensivt har kæmpet med det i en længere periode og kun med enkelte lyspunkter. Igen i dag, virker vi til at spille uden tempo, med mange, langsomme boldberøringer og ingen løb, også spiller vi bare bolden rundt om et indrømmet, meget dybt Leeds hold. Vi har ingen ideer om hvordan vi skal åbne dem. Det eneste der rigtig virkede, var når Frimpong vandt en 1-1 duel og fik et indlæg i et tomt felt.
Jeg tror det skal gå helt galt igen, hvis Slot skal ende med en fyreseddel, men jeg synes godt nok vores offensivt er problematisk og hver kamp bliver jeg mere og mere i tvivl om hvorvidt Slot har redskaberne til at løse problemerne. Jeg synes han virker famlende og igen idag skrifter han voldsomt ud og ændret på hele vores opsæt, som om han ikke rigtig kan finde sin ideelle spillestil og forsøger med pragmatik at blande det i en stor pærevending.
Efter en forrygende start, synes jeg der var tendenser allerede i starten af 2025. Vi endte stadig med at vinde mesterskabet og vi kunne undskylde meget med først nervøsitet, så at vi var gået i fejringsmode. Jeg synes vi offensivt har kæmpet med det i en længere periode og kun med enkelte lyspunkter. Igen i dag, virker vi til at spille uden tempo, med mange, langsomme boldberøringer og ingen løb, også spiller vi bare bolden rundt om et indrømmet, meget dybt Leeds hold. Vi har ingen ideer om hvordan vi skal åbne dem. Det eneste der rigtig virkede, var når Frimpong vandt en 1-1 duel og fik et indlæg i et tomt felt.
Jeg tror det skal gå helt galt igen, hvis Slot skal ende med en fyreseddel, men jeg synes godt nok vores offensivt er problematisk og hver kamp bliver jeg mere og mere i tvivl om hvorvidt Slot har redskaberne til at løse problemerne. Jeg synes han virker famlende og igen idag skrifter han voldsomt ud og ændret på hele vores opsæt, som om han ikke rigtig kan finde sin ideelle spillestil og forsøger med pragmatik at blande det i en stor pærevending.
Imod moderne fodbold.
-
Hr. Drejer
Vi stillede også op med 7 defensivt orienterede spillere. Skørt på Anfield. Det er tydeligt at Slot i øjeblikket spiller for at beholde jobbet, og det er altså bare kedeligt at se på. Vi har vel ikke været i stand til at spille tre gode kampe i streg siden PSG kampen.
Vanvittigt at vi kan bruge £450 M. og spiller så ringe. Vi brugte £450 M. på at gøre et mesterhold til et middelmådigt hold. Det er skammeligt. Vi er i øjeblikket en klub i et stort rod. Vi leder forgæves efter en identitet. Vi leder efter en metode til at få det fulde potentiale ud af de nye spillere.
Udskiftningerne i dag, gjorde os faktisk dårligere.
Vi mangler tempo. Vi mangler idéer. Vi mangler vilje.
Slot famler videre.
Meget enig.Hr. Drejer skrev: ↑torsdag, 01. jan, 2026 21:48Vi stillede også op med 7 defensivt orienterede spillere. Skørt på Anfield. Det er tydeligt at Slot i øjeblikket spiller for at beholde jobbet, og det er altså bare kedeligt at se på. Vi har vel ikke været i stand til at spille tre gode kampe i streg siden PSG kampen.
Vanvittigt at vi kan bruge £450 M. og spiller så ringe. Vi brugte £450 M. på at gøre et mesterhold til et middelmådigt hold. Det er skammeligt. Vi er i øjeblikket en klub i et stort rod. Vi leder forgæves efter en identitet. Vi leder efter en metode til at få det fulde potentiale ud af de nye spillere.
Udskiftningerne i dag, gjorde os faktisk dårligere.
Vi mangler tempo. Vi mangler idéer. Vi mangler vilje.
Slot famler videre.
Derudover er det som om vi taktisk er gået til højre imens resten af ligaen er gået til venstre.
De øvrige hold i ligaen har bulket op på fysisk, intensitet og dødbolde.
Vi (forsøger - for det går ikke ret godt) at spille med en masse teknisk dygtige spillere uden den store fysisk eller intensitet og det går mildt sagt ikke godt.
Udover han har fået semi styr på defensiven - de sidste 10-15 min virker det til vi stadig ikke kan holde kontrol, synes jeg han virker ligeså famlende som tidligere og frygter et mønster som Solkjær med 5-7 “okay” kampe efterfulgt af 5-7 elendige igen.
Det er jeg slet ikke enig i. I min øjne var det netop problemet i vores dårlige stime, at vi ikke havde en tilstrækkelig balanceret spillertrup og derfor ikke havde muligheder for at stabilisere os defensivt på et individuelt niveau, men kun kunne lave taktiske tiltag eller "hold" tiltag.Hr. Drejer skrev: ↑torsdag, 01. jan, 2026 21:48Vi stillede også op med 7 defensivt orienterede spillere.
Efter min mening startede vi med 3 defensivt orienterede spiller, men jeg kan godt gå med til 5, hvis du tæller begge backs med. Alisson, VVD og Konate er selvfølgelig primært defensive. Selvom de er backs, er det for mig hverken tilfældet for Bradley eller Robertson at de har deres styrker i de defensive aspekter af spillet. Selv da Robbo var på toppen og godt kunne forsvare, var han markant bedre offensivt.
Jeg er heller ikke i nærheden af at kalde Frimpong for defensivt orienteret. Selv da vi hentede ham, var der herinde markant tvivl om hvorvidt han kunne spille back i en 4-back kæde. Han var wingback eller kant i Leverkusen og har markante problemer defensivt. Det samme kan i den grad siges om Gravenberch, der bestemt ikke er en defensivt orienteret defensiv midtbanespiller, selvom han bestemt har spillet positionen flot. Men vi snakker vel stadig om, hvorvidt vi burde finde en mere defensivt orienteret 6'er. Så sendt som i denne uge, så jeg rygter om Macca til Real Madrid og fans der talte om tiden var til at sælge ham og hente den her 6'er vi har manglet siden Fabinho gik helt i stå og senere blev solgt. Tilsvarende gælder for Jones. Wirtz, Szobo og Ekitike er selvfølgelig heller ikke defensivt orienterede, heller ikke selvom Szobo har spillet back.
Jeg er dog enig I, at vi er røvsyge at se på og ikke har været i stand til at sætte en rigtig god stime sammen siden vores formidable efterår 2024. Og enig i manglende tempo og vilje. Jeg kan nu godt se Slots ideer, men virker gør det ikke. Og der er vanvittigt med den trup vi har. Han kan slet ikke få det til at fungerer og jeg synes også at det er et bekymrende tegn for FSG. Tidligere var Edwards netop manden for at vi havde en klar transferstrategi, men denne sommers vindue ligner godt nok at vi har hentet spillere i stedet for kompetencer. Og hvis det var Slots opgave at samle de spillere på bedst mulige måde, så ser det ikke godt ud.
Imod moderne fodbold.
Det er desværre virkelig kedeligt at se på vores kampe for tiden og det har det været i længere tid.
Hvor længe mon Anfield har lyst til at se på det ?
3 point, ja så kan det altid undskyldes, 1 point i en intens kamp med chancer og flot spil, kan også godt forklares hjem.
Men en dødsyg 0-0 på Anfield mod et på papiret dårligere hold, det kan kun forsvares i en kort periode.
Skader? Den kan ikke bruges.
Form hos de enkelte spillere ? Den kan godt bruges… men hvorfor er de her ellers dygtige spillere ikke i form ? Vi må forvente at de er fysisk i form….?
Så det er psykisk ?
Det er vel så Arnes ansvar og hans team ?
Alle spillere på nær et par stykker virker jo ude af form ?
Det her kan ikke fortsætte. Jeg er tæt på at skippe mit megadyre viaplay abonnement, da underholdningsværdien ikke matcher prisen.
Det gør virkelig ondt at se på hvor dårligt vi spiller.
Langsomt, ingen kreativitet eller ideer, ingen nerve, hæl og tå, som er lige ved og næsten, dårlige afleveringer selv på korte afstande, til siden og bagud, osv
🥲
Pt ligger vi jo fint til i PL og kan også klare “cuttet” i CHL, men der skal ikke meget til at vi misser Chl næste år, hvilket jeg godt synes vi kan stille som ufraviligt krav til Arne Slot.
Jeg tror at springet fra Eresdevisie og til Liverpool bare er for stort.
Der er nogle stykker der har brændt nallerne på PL igennem tiden.
Jeg tror Arne Slot ender som én i rækken.
Mesterskabet i første sæson må være en kombi af at Klopps ånd ikke havde forladt klubben og byen. Vindermentaliteten lå dybt forankret i vores klub, fans og spillere. Nu er det den, i filmsprog, svære 2’er og trods et historisk transfer vindue, så er det en virkelig dårlig 2’er vi går ind og ser.
Det var jo også Finn og Jakobs filosofi med Jydekompagniet.
Vi springer 2’eren over og laver en 3’er…. (Cynwal, den må du lige forklare de yngre forumnister)
YNWA og godt nytår til jer alle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor længe mon Anfield har lyst til at se på det ?
3 point, ja så kan det altid undskyldes, 1 point i en intens kamp med chancer og flot spil, kan også godt forklares hjem.
Men en dødsyg 0-0 på Anfield mod et på papiret dårligere hold, det kan kun forsvares i en kort periode.
Skader? Den kan ikke bruges.
Form hos de enkelte spillere ? Den kan godt bruges… men hvorfor er de her ellers dygtige spillere ikke i form ? Vi må forvente at de er fysisk i form….?
Så det er psykisk ?
Det er vel så Arnes ansvar og hans team ?
Alle spillere på nær et par stykker virker jo ude af form ?
Det her kan ikke fortsætte. Jeg er tæt på at skippe mit megadyre viaplay abonnement, da underholdningsværdien ikke matcher prisen.
Det gør virkelig ondt at se på hvor dårligt vi spiller.
Langsomt, ingen kreativitet eller ideer, ingen nerve, hæl og tå, som er lige ved og næsten, dårlige afleveringer selv på korte afstande, til siden og bagud, osv
🥲Pt ligger vi jo fint til i PL og kan også klare “cuttet” i CHL, men der skal ikke meget til at vi misser Chl næste år, hvilket jeg godt synes vi kan stille som ufraviligt krav til Arne Slot.
Jeg tror at springet fra Eresdevisie og til Liverpool bare er for stort.
Der er nogle stykker der har brændt nallerne på PL igennem tiden.
Jeg tror Arne Slot ender som én i rækken.
Mesterskabet i første sæson må være en kombi af at Klopps ånd ikke havde forladt klubben og byen. Vindermentaliteten lå dybt forankret i vores klub, fans og spillere. Nu er det den, i filmsprog, svære 2’er og trods et historisk transfer vindue, så er det en virkelig dårlig 2’er vi går ind og ser.
Det var jo også Finn og Jakobs filosofi med Jydekompagniet.
Vi springer 2’eren over og laver en 3’er…. (Cynwal, den må du lige forklare de yngre forumnister)
YNWA og godt nytår til jer alle.
Sent from my iPhone using Tapatalk