Nyheder om LFC og debat om topkampen
Re: Smånyheder omkring Liverpool FC
@Arda og Hagman
Hvis optagelsen ikke fylder for meget, vil jeg foreslå jer at dele en dropbox: www.dropbox.com. Klart det nemmeste.
Ellers er depositfiles en mulighed, men jeg har nu altid brugt rapidshare. Jeg kunne dog forestille mig at det er begrænset hvor meget man må uploade hvis man ikke er betalende bruger.
Hvis optagelsen ikke fylder for meget, vil jeg foreslå jer at dele en dropbox: www.dropbox.com. Klart det nemmeste.
Ellers er depositfiles en mulighed, men jeg har nu altid brugt rapidshare. Jeg kunne dog forestille mig at det er begrænset hvor meget man må uploade hvis man ikke er betalende bruger.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Smånyheder omkring Liverpool FC
Det skal da have en chance men jeg tvivler stærkt på at de kan komme frem med noget vi ikke allerede ved i forvejen.Thommo skrev:VIGTIGT 6´erens PL optakt gælder idag, kl 21.30 og 0,20 om LFC
"We're not racist, we only hate the mancs"
Vil i ikke også hænge linket op til mig pleeeeeeease og foresten handler hele programmet kun om liverpool og kan du ikke også optage den sene udsendelse og handler den også kun om liverpool
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Jeg skal nok lige holde holde øje med om jeg kan finde det på nettet til jer, hvis Hagman ikke kan få det smidt til download.
Skal alligevel selv have det set.
Skal alligevel selv have det set.
Der er ingen grund til at sætte himmel og hav i bevægelse for at se programmet. Ganske kedeligt som det plejer at være.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Jeg er ked af at skuffe, men det blev temmelig pixeleret.
Der har evigt kun været problemer med mit TV-kort på Kanal 4, ALDRIG 6'eren... Men selvfølgelig nu
Jeg har prøvet at fjerne 'ødelagte' frames i videoen - det er en smule watchable, men bestemt ikke optimalt.
Jeg sætter den til at optage det i nat (går ud fra det er samme udsendelse), og håber på det bedste.
Der har evigt kun været problemer med mit TV-kort på Kanal 4, ALDRIG 6'eren... Men selvfølgelig nu

Jeg har prøvet at fjerne 'ødelagte' frames i videoen - det er en smule watchable, men bestemt ikke optimalt.
Jeg sætter den til at optage det i nat (går ud fra det er samme udsendelse), og håber på det bedste.
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !
Og uha, hvor var John Faxe Jensen dog træls at høre på.Emmy skrev:Der er ingen grund til at sætte himmel og hav i bevægelse for at se programmet. Ganske kedeligt som det plejer at være.
Citat fra John Faxe Jensen: Liverpool skal have forstærket midtbanen og angrebet. Ellers vinder de ikke noget'
Hmm, hvad har vi hentet? En midtbanespiller og en angriber. Hvorfor sætter den kære John Faxe Jensen sig dog ikke ind i tingene?
En midtbane der hedder Lucas, Joe Allen og Steven Gerrard er nok en af de stærkeste midtbanekonstellationer i Premier League. Med Charlie Adam, Jonjo Shelvey og Jordan Henderson som fine reserver. Bliver Charlie Adam skiftet ud med Nuhi Sahin eller Clint Dempsey, så mener jeg vi har ligaens bedste centrale midtbane. Tilmed en midtbane der trods Steven Gerrards 32 år, er ganske ung.
Endnu et citat fra John Faxe Jensen: Suarez er ikke en klasse 9'er, så Liverpool skal have en 9'er. Suarez bevæger sig alt for meget rundt på banen. (måske ikke ordret. Men nogenlunde, således kom det ud, selvom jeg ikke helt kan stave de alternative udtalelser John Faxe Jensen kan slynge ud)
Hmm, har John Faxe Jensen overhovedet fuldt med de seneste par sæsoner? Ved han ikke at verden har opfundet den falske 9'er, og hvad betydningen for en falsk 9'er er?
John Faxe Jensen, det er en OM'er det der. Uhada han er ufattelig ringe som 'Expert'
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Og Faxe brillerede også med at Liverpool i den nye sæson ville spille med én angriber og så én lige bagved.
faxe ville kunne klare at få City til at rykke ud.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
Det kan man da godt argumentere for at vi vil. Vi kommer vel til at spille med en mand i hver side (fx. Downing og Borini), en midtbanespiller der ligger foran de to andre (som Gerrard gjorde i Gomel-kampen) og så en central forreste mand (Suárez).Hr. Drejer skrev:Og Faxe brillerede også med at Liverpool i den nye sæson ville spille med én angriber og så én lige bagved.
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 53
Jeg fangede den nu således at han blot mente at Suarez ikke er den klassiske 9'er type netop fordi han fiser så meget rundt. Jeg tror bestemt ikke han mente det negativt.Hekkem skrev:Og uha, hvor var John Faxe Jensen dog træls at høre på.Emmy skrev:Der er ingen grund til at sætte himmel og hav i bevægelse for at se programmet. Ganske kedeligt som det plejer at være.
Citat fra John Faxe Jensen: Liverpool skal have forstærket midtbanen og angrebet. Ellers vinder de ikke noget'
Hmm, hvad har vi hentet? En midtbanespiller og en angriber. Hvorfor sætter den kære John Faxe Jensen sig dog ikke ind i tingene?
En midtbane der hedder Lucas, Joe Allen og Steven Gerrard er nok en af de stærkeste midtbanekonstellationer i Premier League. Med Charlie Adam, Jonjo Shelvey og Jordan Henderson som fine reserver. Bliver Charlie Adam skiftet ud med Nuhi Sahin eller Clint Dempsey, så mener jeg vi har ligaens bedste centrale midtbane. Tilmed en midtbane der trods Steven Gerrards 32 år, er ganske ung.
Endnu et citat fra John Faxe Jensen: Suarez er ikke en klasse 9'er, så Liverpool skal have en 9'er. Suarez bevæger sig alt for meget rundt på banen. (måske ikke ordret. Men nogenlunde, således kom det ud, selvom jeg ikke helt kan stave de alternative udtalelser John Faxe Jensen kan slynge ud)
Hmm, har John Faxe Jensen overhovedet fuldt med de seneste par sæsoner? Ved han ikke at verden har opfundet den falske 9'er, og hvad betydningen for en falsk 9'er er?
John Faxe Jensen, det er en OM'er det der. Uhada han er ufattelig ringe som 'Expert'
Mener bestemt han sagde klasse. Men vi kan da godt lege med tanket om, han sagde klassisk 9'er type, så forholder han sig netop ikke til den falske 9'er type som Suarez jo har spillet under Dalglish, og som han vil komme til at spille, såfremt han skal være den centrale spillere af de tre angribere, under Brendan Rodgers.bblauritzen skrev:Jeg fangede den nu således at han blot mente at Suarez ikke er den klassiske 9'er type netop fordi han fiser så meget rundt. Jeg tror bestemt ikke han mente det negativt.Hekkem skrev:Og uha, hvor var John Faxe Jensen dog træls at høre på.Emmy skrev:Der er ingen grund til at sætte himmel og hav i bevægelse for at se programmet. Ganske kedeligt som det plejer at være.
Jeg hørte ham nu også sige klassisk. Og ved at påpege at Suarez ikke er en klassisk 9'er, forholder han sig vel netop til at Suarez er en anderledes angrebstype. Fordi han ikke lige fik sagt falsk 9'er i sin mumlen synes jeg ikke man kan anklage ham for, ikke at forholde sig til at Suarez er falsk 9'er.Hekkem skrev:Mener bestemt han sagde klasse. Men vi kan da godt lege med tanket om, han sagde klassisk 9'er type, så forholder han sig netop ikke til den falske 9'er type som Suarez jo har spillet under Dalglish, og som han vil komme til at spille, såfremt han skal være den centrale spillere af de tre angribere, under Brendan Rodgers.bblauritzen skrev:Jeg fangede den nu således at han blot mente at Suarez ikke er den klassiske 9'er type netop fordi han fiser så meget rundt. Jeg tror bestemt ikke han mente det negativt.Hekkem skrev:Og uha, hvor var John Faxe Jensen dog træls at høre på.Emmy skrev:Der er ingen grund til at sætte himmel og hav i bevægelse for at se programmet. Ganske kedeligt som det plejer at være.
At han mener at vores midtbane er for ringe, ja det må jo stå for hans egen regning. Han tænker jo nok på sidste sæson uden Lucas, hvor vores midtbane også var for ringe. Men det er skidt at han ikke anerkender Lucas og Allen som en del af midtbanen i næste sæson.
Desuden synes jeg han har ret i, at vi manger en klasse angriber. Nu er Borini stadig et ubeskrevet blad, men det lader da til at det meste af forum er enig i, at vi godt kunne bruge en klasse spiller til en af de tre forreste pladser. Faxe mente i øvrigt, at Borini ville blive en succes. Lidt selvmodsigende måske.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Kan godt være i har ret i det med klassisk. Men udformningen af dialogen var, hvad der var Liverpools problem, og her mener John faxe Jensen så, at det er et problem at Luis Suarez ikke er en klassisk 9'er, og bør have en klassisk 9'er omkring sig. Og her forholder han sig jo ikke til at - uanset om man siger falsk 9'er, bevægelig angriber eller lign. - til at Luis Suarez netop er spilleren der bevæger sig og er spilleren der ikke er klassisk / stationær, hvilket jo hele tiden har været grundprincippet i at anvende Luis Suarez på toppen alene. Han forholder sig ikke til andre klubber også spillere med sådanne typer, hvor der ikke er en klassisk 9'er. Han forholder sig ikke til at Brendan Rodgers system angrebsmæssigt, netop er bygget op til at der ikke skal være en klassisk 9'er.Surf skrev: Jeg hørte ham nu også sige klassisk. Og ved at påpege at Suarez ikke er en klassisk 9'er, forholder han sig vel netop til at Suarez er en anderledes angrebstype. Fordi han ikke lige fik sagt falsk 9'er i sin mumlen synes jeg ikke man kan anklage ham for, ikke at forholde sig til at Suarez er falsk 9'er.
At han mener at vores midtbane er for ringe, ja det må jo stå for hans egen regning. Han tænker jo nok på sidste sæson uden Lucas, hvor vores midtbane også var for ringe. Men det er skidt at han ikke anerkender Lucas og Allen som en del af midtbanen i næste sæson.
Desuden synes jeg han har ret i, at vi manger en klasse angriber. Nu er Borini stadig et ubeskrevet blad, men det lader da til at det meste af forum er enig i, at vi godt kunne bruge en klasse spiller til en af de tre forreste pladser. Faxe mente i øvrigt, at Borini ville blive en succes. Lidt selvmodsigende måske.
Men nu har vi jo netop en klassisk 9'er i truppen - men det er så en anden sag - som han så ej heller forholder sig til.
Hans kritik af Liverpool virker usammenhængende og virker ikke gennemtænkt / analyseret. Og virker fremfor alt kritik for kritikkens skyld, således hr. og fru. Danmark hjemme i stuerne får en eller anden (søgt, for os der godt ved hvorledes det egentlig forholder sig) forklaring på, hvorfor Liverpool ender som nr. 8 og ikke som 3 eller 4, som truppen egentlig er til. Han forholder sig ikke til forskellige yderst vigtige spillere ikke var kampdygtige af den ene eller anden grund. Han forholder sig ikke til, at holdet ganske enkelt ikke præsterede til det niveau truppens sammensætning egentlig virker til at besidde.
Vi er vel enige om - ca. 90% af os

I forhold til sidste sæson
- så skubber Lucas, Spearing ud af start 11 = midtbaneforstærkning
- Så skubber Joe Allen, Charlie Adam ud af start 11 = midtbaneforstærkning
Altså er midtbanen forstærket væsentligt. Samtidigt skal kan man argumentere for Jonjo Shelvey og Jordan Henderson har fået mere hård på brystet og virker mere modne i deres spil end sidste sæson.
Men nej nej, det er da lettere at sige 'Liverpool mangler en midtbane og en angriber' - og det kan da også være vi får det i låneaftalerne med Nuri Sahin og Tello.
Jeg er meget enig. Det kan godt være at Suarez ikke er en klassisk 9'er, hvilket han bestemt ikke er, men det ændrer ikke på at han altså er en målscorer. Vi så det, som med mange andre(også spillere med blandet succes) specielt i den hollandske liga, men selvom han i Liverpool har vist sig lidt mindre effektiv og lidt for god til at ramme stolperne, så har han altså i LFC såvel som på landsholdet et ganske pænt scoringsgennemsnit. At han gør det anderledes en Torres gjorde er vel som sådan ligemeget. Man har så valgt at supplere ham med endnu en målscorer på kanten, nemlig Borini. Man kunne bestemt godt have fundet en spiller med typiske wing forcer, men man valgte altså en type som Borini. Jeg mener nu stadig at klubben ville kunne have haft succes med Suarez på kanten og en "rigtig" 9'er helt fremme, men med den situation vi er i er det altså forholdsvis smart at læne os op ad Suarez. En klassisk 9'er på højeste niveau, et tænkt eksempel kunne være Falcao, er rigtig, rigtig dyr.Hekkem skrev: Kan godt være i har ret i det med klassisk. Men udformningen af dialogen var, hvad der var Liverpools problem, og her mener John faxe Jensen så, at det er et problem at Luis Suarez ikke er en klassisk 9'er, og bør have en klassisk 9'er omkring sig. Og her forholder han sig jo ikke til at - uanset om man siger falsk 9'er, bevægelig angriber eller lign. - til at Luis Suarez netop er spilleren der bevæger sig og er spilleren der ikke er klassisk / stationær, hvilket jo hele tiden har været grundprincippet i at anvende Luis Suarez på toppen alene. Han forholder sig ikke til andre klubber også spillere med sådanne typer, hvor der ikke er en klassisk 9'er. Han forholder sig ikke til at Brendan Rodgers system angrebsmæssigt, netop er bygget op til at der ikke skal være en klassisk 9'er.
Imod moderne fodbold.