Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » søndag, 07. feb, 2016 20:02

Vores helt forfærdelige sæson taget i betragtning, så er det altså ret surrealistisk at se, at vi stadig er 5 point foran et mandskab som Chelsea.

Vores motivation til de kommende PL-kampe kan forhåbentlig finde i, at forsøge og hente Man Utd, som trods alt kun er 6 point foran os.

Med Sturridge og Coutinho tilbage vælger jeg at tro på, at det godt kan lade sig gøre.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 08. feb, 2016 08:38

texy skrev:Vores helt forfærdelige sæson taget i betragtning, så er det altså ret surrealistisk at se, at vi stadig er 5 point foran et mandskab som Chelsea.

Vores motivation til de kommende PL-kampe kan forhåbentlig finde i, at forsøge og hente Man Utd, som trods alt kun er 6 point foran os.

Med Sturridge og Coutinho tilbage vælger jeg at tro på, at det godt kan lade sig gøre.
Vores sæson kan vel endnu nå at blive ganske god, såfremt vi vinder et trofæ. Jeg sætter i hvert fald min lid til cup-turneringerne, hvor Klopp historisk er dygtig.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jeppe
Geografisk sted: Odense
Alder: 41

Indlæg af Jeppe » mandag, 08. feb, 2016 09:19

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Den liste gør mig trist. Den vidner om hvor dårlige vi har været gennem mange år på transfermarkedet.
Så er den da heller ikke mere deprimerende. Jeppe får den jo helt bevidst til at se værre ud (og måske bedre ud for FSG), end den havde været, hvis han ikke havde udelukket den sidste del af perioden.

Jeppe ignorerer, at FSG også har solgt disse spillere:

Peter Gulacsi
Andy Carroll
Jonjo Shelvey
Jay Spearing
Stewart Downing
Dani Pacheco
Adam Morgan
Luis Suarez
Conor Coady
Pepe Reina
Martin Kelly
Kristoffer Peterson
Jack Robinson
Daniel Agger
Oussama Assaidi
Suso
Iago Aspas
Sebastian Coates
Raheem Sterling
Rickie Lambert
Fabio Borini

Nogle af de markerede er klassespillere. Og nogle af dem er spillere, som i mine øjne kunne have bidraget med som minimum det samme, som deres alternativer i truppen lige nu. Carroll er et eksempel. Jeg kan ikke se, at vi har brugt de £18m vi fik for ham fornuftigt, når vi har købt Balotelli til £16m og senere også Benteke til £32m. Kunne Carroll ikke lige så godt have udfyldt rollen som indskifter? Og Kelly? Kunne han ikke have været til større gavn for os, end Ilori?

Ja, der er mange navne på listen helt generelt. Men der er dælme også mange ungdomsspillere, som bare aldrig brød igennem. Sådan må det nødvendigvis være i en storklub.

Kigger man på den fulde liste over spillersalg under FSG, så bider jeg mærke i disse frasalg, som jeg gerne havde set udfylde en rolle lidt længere i klubben.

Torres, Insua, Meireles, Kuyt, Rodriguez, Bellamy, Carroll, Shelvey, Suarez, Reina, Kelly, Agger og Sterling. Og derudover også Gerrard og måske Carra en sæson længere i begges tilfælde.

På den liste er tre af de bedste spillere, jeg har set i en Liverpool-trøje i 20 år. Derudover er der det største talent, jeg har set i Liverpool siden Michael Owen og den måske største leder på banen.

Jeg synes, at vi har sagt farvel til enormt meget kvalitet igennem de 5 år, som FSG har ejet klubben. Men jeg kan da godt være i tvivl om, hvorvidt man kunne have gjort det anderledes. Nogle ville jo væk, mens andre selv trak stikket på karrieren.

Problemet er derfor i mine øjne ikke, at vi har manglet kvalitet i de sidste mange år. Problemet er, at vi har været dårlige til at rekruttere nye kvalitetsspillere under FSG. I vores nuværende trup er jeg kun 100% overbevist om Sturridge, Coutinho, Clyne og måske Henderson. Og en af dem spiller aldrig, mens Hendo lider under en uforklarlig skade, som hæmmer ham.
Min pointe var udelukkende i forhold til Callesens kommentar om at der blev solgt ud af bærende spillere i de første transfervinduer. Derfor tog jeg kun de første transfervinduer med.

Og jeg syntes netop din pointe i forhold til om vi kunne have gjort noget anderledes i forhold til dem der virkelig gør ondt (Torres, Suarez, Gerrard, Sterling) er vigtig i dette spil. Jeg er ikke ude på at få FSG til at se bedre ud, men jeg synes tit der er en tendens til at polarisere debatten i en for eller imod diskurs - hvor alle fejl pointeres som håbløse og alt godt negligeres eller omvendt. Og det er i mine øjne ærgeligt.

Jeg kunne også godt have tænkt mig at et par stykker af de nævnte spillere var blevet i klubben længere - men vi (eller FSG eller vores manager) er desværre ikke alene i denne verden og der er mange ting at forholde sig til. Vi må agere ud fra de situationer vi står overfor, og nogle gange laver man fejl.

Det vigtige for mig er at der er en langsigtet strategi. Sportsligt var der i mine øjne tegninger til dette i Rodgers' første tid, men desværre formåede han ikke at fastholde konceptet efter salget af Suarez - det kan der være mange grunde til. Jeg er sikker på at Klopp kan indføre kontinuitet på det sportslige plan.

I forhold til forretningen Liverpool, synes jeg FSG får langt mindre kredit end de i mine øjne fortjener. Vi har været kørt langt tilbage som forretning, men de formår i mine øjne at styrke klbbben på dette område og gør dermed klubben langt mindre sårbar økonimisk.

Min eneste anke mod FSG pt. er at de burde gøre noget ved de forbandede billetpriser - og det tror jeg egentlig også de har forsøgt i denne omgang. Jeg tror ikke der er tale om en røgslørsmanøvre med de priser de har fastfrosset/sænket for at køre prisstigningerne lettere igennem. De har bare ikke forstået at priserne allerede er alt for høje, og det derfor kræver en mindre revolution af pris-setuppet for at dem der laver stemningen på stadion får råd.

Jeg er måske naiv, men jeg bakker stadig 100% op om FSG - det betyder ikke at man ikke kan have en holdning om at de kan gøre ting bedre - det kan hele klubben, også os fans.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » mandag, 08. feb, 2016 15:14

Er der egentlig ikke et eller andet sted, der meget systematisk viser hvad priserne er nu, og hvordan de vil blive under det nye forslag? Altså ud over at priserne generelt var alt for høje i starten, så syntes jeg at kunne læse mig frem til, at det generelle prisniveau falder, specielt for unge fans og lokale fans, hvorimod de dyre turistpladser stiger i pris. Det syntes jeg er den rigtige vej at gå, og vel også det som fanklubberne har ønsket?

Hvad er det så der er gået galt? Er det fordi, at alle billetterne ikke generelt er faldet i pris? Er det fordi de prisfald der kommer ikke er tilfredsstillende? Det irriterer mig meget, at der er så stor fokus, på den utrolig lille portion meget dyre billetter, da det forskruer hele debatten. For ja, 770kr er mange penge, men det er vel det samme man skal give, hvis man tager ud for at høre et stort band spille, og i den sammenligning, er det jo en rimelig pris for "luksus-turisten"

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » mandag, 08. feb, 2016 15:35

@Bojangles, som jeg forstår det, er det mest af alt en protest mod stigningerne i de sidste mange år.

Med den nye TV deal var der vidst forventninger om, at priserne ville falde mere eller et fald i alle prisklasser.
Ved ikke præcist hvad de nye priser er, men de £77 er vidst dråben der fik bægeret til at flyde over

Scherwin

Indlæg af Scherwin » mandag, 08. feb, 2016 16:12

Når man læser Klopp's presse igennem idag tyder det meget på at det er ham som har presset klubben til at "genoverveje" priserne
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy

Indlæg af texy » mandag, 08. feb, 2016 18:08

Jeg synes som vel næsten alle andre, at billetpriserne til PL er alt for høje. Men det er et generelt problem. Ikke kun et Liverpool-problem. Så når jeg nu sidder og efterrationaliserer, så kunne jeg godt have tænkt mig, at kampen imod billetpriser tages sammen med alle de andre fangrupperinger på tværs af tilhørsforhold.

Det er fint nok, at vi lufter vores utilfredshed. Men bør vi ikke også forsøge at skabe en form for fællesskab med vores ejere i stedet for konstant at søge konfrontationen? Er der ikke fare for at vi:

1) Kommer til at ligne et sæt forkælede fans, der er umulige at holde tilfredse?

2) Giver FSG en gylden undskyldning for, hvorfor de ikke bruger de transferbeløb eller lønbeløb, som vi godt kunne tænke os for at få de ønskede spillere?

3) Fjerner FSG's sympati for klubben og derved reelt skaber den situation vi frygter, hvor de vælger kun at se det som en investering, der skal kaste størst mulig profit af sig?

Som andre herinde, kunne jeg virkelig godt tænke mig at se en opstilling over alle de foreslåede prisændringer. For et eller andet sted kan det ikke genere mig det fjerneste, hvis man holdt alle godt 42.000 nuværende billetpriser i bero, mens måske 80% af de ekstra billetter som der kommer ved udvidelsen blev hysterisk dyre.

Jeg føler virkelig, at jeg ikke er godt nok informeret til at kende min egen mening i denne sag. Men jeg tror, at min indledende holdning måske har været en overreaktion.
Kloppite

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » mandag, 08. feb, 2016 18:25

Et eller andet sted kan jeg godt følge dig.
Men hvis det er korrekt at de har været i dialog i 13 måneder og så FSG alligevel nærmest gør som de har lyst til, så kan jeg virkelig godt forstå div grupperinger har fået nok. De er jo nærmest holdt for nar.

Som jeg har forstået det er der utilfredshed i stort set alle fanklubber med priserne, hvorfor prøver man så ikke i fællesskab at få stablet en sanktion sammen i en runde hvor alle udvandre eller kommer ind på stadion efter et x-antal minutter.

Desuden synes jeg godt man kan tillade sig at være kritiske mod FSG, det kan godt være de har reddet os for økonomisk kaos, rent sportslig har de så bare bevist at det er gået den helt modsatte vej.
Efter 5½ års ejerskab kører de stadig klubben sportsligt som de var i staterne. Der findes andre spilleregler i Europa som de stadig ikke har fundet ud af.
Så hvis de ikke kan tåle at tage imod den kritik, så vil jeg ikke være ked af at vi evt får nye ejere.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

texy

Indlæg af texy » mandag, 08. feb, 2016 19:01

Som nævnt føler jeg mig ikke godt nok informeret. Derfor kender jeg heller ikke til de 13 måneders dialog. Men hvis man ikke kan enes om et eller andet på 13 måneder, så lugter det af, at en af siderne er meget lidt villig til at nå frem til et kompromis. Ellers også har der været så mange fangrupperinger involveret, at man fra vores side ikke engang har været helt enige om, hvilket resultat man ønskede at opnå.

I øvrigt skulle mit indlæg ikke tolkes som et udtryk for, at jeg ikke synes, at man må kritisere FSG. Jeg er selv ofte ret kritisk overfor dem, fordi jeg ikke er enig i deres strategi og reelt ikke føler, at de har hjertet med i dette projekt. Jeg er bare blevet i tvivl om, hvorvidt VORES kommende billetpriser var baggrund nok til at gjalde "You greedy bastards" udover Anfield. Det er trods alt temmelig hårde ord imod et ejerskab, der i hvert fald ikke endnu har cashet ind - og som derudover har igangsat den udvidelse, som vi har efterspurgt i umindelige tider.
Kloppite

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » mandag, 08. feb, 2016 20:19

texy skrev:Som nævnt føler jeg mig ikke godt nok informeret. Derfor kender jeg heller ikke til de 13 måneders dialog. Men hvis man ikke kan enes om et eller andet på 13 måneder, så lugter det af, at en af siderne er meget lidt villig til at nå frem til et kompromis. Ellers også har der været så mange fangrupperinger involveret, at man fra vores side ikke engang har været helt enige om, hvilket resultat man ønskede at opnå.

I øvrigt skulle mit indlæg ikke tolkes som et udtryk for, at jeg ikke synes, at man må kritisere FSG. Jeg er selv ofte ret kritisk overfor dem, fordi jeg ikke er enig i deres strategi og reelt ikke føler, at de har hjertet med i dette projekt. Jeg er bare blevet i tvivl om, hvorvidt VORES kommende billetpriser var baggrund nok til at gjalde "You greedy bastards" udover Anfield. Det er trods alt temmelig hårde ord imod et ejerskab, der i hvert fald ikke endnu har cashet ind - og som derudover har igangsat den udvidelse, som vi har efterspurgt i umindelige tider.
Var nu heller ikke ment at du ikke måtte kritisere FSG, det var for min egen regning det nederste afsnit ;)
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » mandag, 08. feb, 2016 23:01

texy skrev:Som nævnt føler jeg mig ikke godt nok informeret. Derfor kender jeg heller ikke til de 13 måneders dialog. Men hvis man ikke kan enes om et eller andet på 13 måneder, så lugter det af, at en af siderne er meget lidt villig til at nå frem til et kompromis. Ellers også har der været så mange fangrupperinger involveret, at man fra vores side ikke engang har været helt enige om, hvilket resultat man ønskede at opnå.

Jeg syntes personligt også, det hele lyder lidt mærkeligt. En lang dialog, hvor der bliver fremhævet, at det er for dyrt og der er for mange turister ifht lokale. Og specielt unge fans har ikke råd til at komme ind og se kampene. FSG kommer så med en ny prisstruktur, hvor unge og lokale børn i særdeleshed bliver vinderne. Hvor der bliver flere billetter end før, til priser der er lavere end før og så kommer der så andre billetter, der bliver dyrere - primært "turistbilletterne" Men så vidt jeg har forstået, så stiger prisen på sæsonkort også? Og det er måske her den ligger? At sæsonkortene stiger - for det er unægteligt sæsonkortholderne, der sidder på posterne i fanklubberne. Men det lyder jo ikke så godt, at råbe det, som at råbe prisen på den dyreste billet.

Priserne er generelt vanvittige - men det virker bare mærkeligt på mig, at reagere så voldsomt, når der netop er forsøgt, at finde frem til noget, der faktisk tilbyder noget af det som fangrupperne har efterspurgt. Så ville det være bedre, at melde rent ud og sige - *Ja, det er fint, at der har været fokus på lokal forankring og på de unge og børnene - men det er slet ikke nok. Vi er stadig slet ikke nede, hvor almindelige mennesker kan være med, uden at det presser deres daglige økonomi urimeligt!"

Slutteligt - et lille indspark om BL og PL priser
http://www.pastemagazine.com/articles/2 ... es-so.html

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 09. feb, 2016 01:05

Repsej skrev:Et eller andet sted kan jeg godt følge dig.
Men hvis det er korrekt at de har været i dialog i 13 måneder og så FSG alligevel nærmest gør som de har lyst til, så kan jeg virkelig godt forstå div grupperinger har fået nok. De er jo nærmest holdt for nar.
Som jeg har forstået det er der utilfredshed i stort set alle fanklubber med priserne, hvorfor prøver man så ikke i fællesskab at få stablet en sanktion sammen i en runde hvor alle udvandre eller kommer ind på stadion efter et x-antal minutter.
Desuden synes jeg godt man kan tillade sig at være kritiske mod FSG, det kan godt være de har reddet os for økonomisk kaos, rent sportslig har de så bare bevist at det er gået den helt modsatte vej.
Efter 5½ års ejerskab kører de stadig klubben sportsligt som de var i staterne. Der findes andre spilleregler i Europa som de stadig ikke har fundet ud af.
Så hvis de ikke kan tåle at tage imod den kritik, så vil jeg ikke være ked af at vi evt får nye ejere.
Hvis der skal ske noget for alvor, tror jeg dette er den eneste vej.

Jeg vil dog ikke gøre mig klog på, om udvandring eller udeblivelse er metoden. Det vil jeg lade være op til de lokale (Spirit Of Shankly, Arsenal Supporters' Trust osv.) om at afgøre.

Men hvis der skal ske noget, skal der ske noget STORT, og det skal ryste hele fodboldengland. Noget koordineret som ejerne på kryds og tværs af klubberne ikke kan ignorere og noget som skal larme i langt længere tid end 48 timer efter aktionen.

Ja der er nu rygter om, at FSg genovervejer de nye priser. Men før jeg har set noget konkret, så tænker jeg damage control på den.
Engelsk fodbold er på vej i en meget kedelig retning, og der må ske et eller andet eller stikker det helt af. £££

texy

Indlæg af texy » torsdag, 11. feb, 2016 09:07

Uanset hvad der var op og ned i denne sag, så har FSG vist sig villige til at forsøge at samle klubben. Hvor mange ofte vil have tendens til at forsvare deres hjørne endnu hårdere, er de gået den komplet modsatte vej, og har endda undskyldt.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... r-10872410

Jeg tager hatten af for FSG i denne sag.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » lørdag, 13. feb, 2016 10:34

Jamen, så er det jo afgjort. Carra Manager for Liverpool om 3 år, og Suarez bliver hans første signing :D

Dejligt interview, der bærer præg af to personer, som har et godt forhold til hinanden.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -done.html
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 13. feb, 2016 11:40

Verdensklasse-interview, fordi spørgsmålene ikke er klichéer og svarene ikke er i forsvarsposition. Egentlig fik han også dermed aflivet enhver myte omkring skiftet - det ville ske under alle omstændigheder og det er jo fuldstændigt selvfølgeligt.
Derudover kommer der lige en meget velfortjent stikpille til hvordan Carra blev behandlet til sidst. Det kunne være gjort langt mere elegant og måske have betydet at han ville være tilknyttet staben nu.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar