Liverpool FC - Status.....og what next frem mod næste sæson?

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Redtothebone

Re: Liverpool FC - Status.....og what next frem mod næste sæson?

Indlæg af Redtothebone » mandag, 01. jun, 2026 10:45

TG12 skrev:
søndag, 31. maj, 2026 18:27
Oomph242 skrev:
søndag, 31. maj, 2026 17:55
TG12 skrev:
søndag, 31. maj, 2026 14:54
Iraola spiller spændende bold, men synes det er en uambitiøs ansættelse - hvis vi tager ham.

Jovist han kan potentielt overraske og steppe op til den absolutte træner top. Men overvejende har vores signings af “unge” trænere med potentiale fejlet. Her tænker jeg på Slot og Rodgers.

Overvejende har vi kun haft held med “proven” trænere de sidste 20-30 år - Benetiz, Houllier, Klopp.

Efter VM kunne jeg forestille mig flere “top” trænere der lige nu har landsholdstrøjen på kunne blive ledige og der er et par navne i blandt, som kunne være interessante.

Noget helt andet - kunne man forestille sig Salah blev når nu at Slot er ude?
Jeg tror desværre ikke FSG, Edwards og Hughes ønsker en Manager som de føler tager magten fra dem...
Det er givetvis rigtigt - sammen med det virker som om FSG er tilbudsjægere.

Vi har mistet mange store talenter gennem tiden fordi vi ikke ville betale helt så meget som andre klubber, og istedet har købt 10-20 unge til £1-8m i håb om de bliver rigtig gode. Der føles lidt på samme vis med trænere når vi - igen forsøger en “ung-billig-med-potentiale” fremfor en fra øverste hylde.
Med mindre vi kan overtale Luis Enrique til en ny udfordring, hvilke trænere fra øverste hylde er så reelt en mulighed, som både kan acceptere kun at være træner og som skal kunne tale engelsk (ser jeg som et must) ?

Jeg nægter at tror på at vi venter på VM er færdig med at ansatte en træner, vi spiller første træningskamp 4 dage efter VM er overstået.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 01. jun, 2026 10:55

TG12 skrev:
søndag, 31. maj, 2026 14:54

Noget helt andet - kunne man forestille sig Salah blev når nu at Slot er ude?
Hvis det bliver Iraola så tror jeg det ikke, Iraola vil gerne presse højt og det må vi bare sande det magter Salah ikke mere plus han mangler farten, alderen har indhentet ham ift. at spille i england.
YNWA

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » mandag, 01. jun, 2026 11:04

Milner indstiller karrieren. Vigtig figur i klopp-æraen. Gad godt man hentede ham som træner eller måske ligefrem assistent. Der er mange af vores nuværende spillere, der godt kunne bruge et skud af hans mentalitet.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 01. jun, 2026 15:39

Det virker helt uplanlagt det her?

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 01. jun, 2026 17:25

Redtothebone skrev:
mandag, 01. jun, 2026 10:45

Med mindre vi kan overtale Luis Enrique til en ny udfordring, hvilke trænere fra øverste hylde er så reelt en mulighed, som både kan acceptere kun at være træner og som skal kunne tale engelsk (ser jeg som et must) ?

Jeg nægter at tror på at vi venter på VM er færdig med at ansatte en træner, vi spiller første træningskamp 4 dage efter VM er overstået.
Enrique ville være drømme træneren - kun en Kloppo retur ville være en større signing som træner.

Skulle man gå med en af landstrænerne - så ville der givetvis være behov for en midlertidig care-taker f.eks. Gerrard eller MIlner.

Af nuværende landstrænere, ser jeg følgende som "spænende" Ancelotti, Nagelsmann og til dels Pochettino.

Ancelotti kræver næppe megen intro - ren klasse træner, som dog ikke helt får samme "hype" som Pep eller Klopp. Måske grundet hans personlighed.

Nagelsmann spiller interessant fodbold, synes måske han mangler at vise lidt, men absolut dygtig.

Pochettino, jeg har selv kritiseret manden for ikke at komme helt til tops, så spiller han god fodbold, og fik også løftet et Spurs hold til højder de ikke har haft siden. Spurs tror jeg umiddelbart er i større problemer med deres lønpolitk mv. som gør de nok aldrig kan komme helt til tops. Derudover er han en sympatisk fyr.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 01. jun, 2026 18:07

Er jeg den eneste som er lidt betænkelig ved at Edwards og Hughes fører samtalerne med Iraola? Edwards og Hughes kontrakter med Liverpool FC udløber næste sommer. Og hver gang jeg læser om hvorfor det er Iraola som er kandidaten, så dukker det samme argument op igen og igen; nemlig at Hughes kender ham fra Bournemouth.

Jeg håber ikke de har stirret sig blind på Iraola. Det skete som bekendt med Rodgers.

Junte

Indlæg af Junte » mandag, 01. jun, 2026 20:11

Uanset hvad, er jeg nødt til at gå ud fra, ansættelsen er på baggrund af data.
Det er meget muligt Hughes kender Iraola fra Bournemouth tiden, hvilket vel kan gøre en kontakt nemmere, men selve identifikationen er nødt til at være på baggrund af data.

På samme måde, måtte det også være research og data; der lå til grund for identifikationen af Slot.
Han har uden tvivl vinget en masse bokse af, hvor det så måske har vist sig, i bagklogskabens ulideligt klare lys, at der var et par bokse, man ikke havde taget med i vurderingen.

Uanset hvad er der en kæmpemæssigt personligt aspekt i ledelse, og noget kunne tyde på, spillernes egoer, var for svære at holde nede, med den frihed og fritid der er blevet meldt om.
Jeg tror heller ikke på man kan have hjertet helt med, når man ikke er sammen med sin familie, der må være et sagn, og nogle følelsesmæssige behov man har brug for at få dækket, men kun kan ved at rejse væk.

Hvis det bliver Iraola, har han her en fordel, ift Slot, da hans familie bor med ham, og han lader til at have en aktiv del i deres liv.
Herudover er meldingerne om at man søger efter en tidligere spiller, til at indgå i trænerteamet, også noget der spiller ned i nogle personligheds- og kultur-mæssige bokse der skal tjekkes af.

Den største udfordring på holdet lige nu, ligner at være manglen på ledere, og det starter med træneren, og forhåbentligt kan det følges op med et par spillere, som er naturlige ledere.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 01. jun, 2026 21:20

Ups, jeg glemte et andet argument for valget af Iraola; Han er dygtig til at håndtere salg af nøglespillere. Det har han vist siden salget af Kerkez, Huisen, Semenyo og Guehi. Hmmm, ved ikke helt hvad jeg skal sige til det.

Et tredje argument er at han er dygtig til at finde og integrere unge billige talenter, og få dem til at yde på topniveau. Er Liverpool på vej tilbage til en discountvariant af LFC?

Det bliver interessant at se om han kan lykkes i en storklub. Det gik som bekendt ikke for Thomas Frank.

https://www.liverpool.no/lfc/26/6/roman ... er-seg-31/

Junte

Indlæg af Junte » mandag, 01. jun, 2026 22:18

Mon ikke “ønsket” ligger et sted midt imellem?
Man har et ønske om at integrere akademi spillere på 1. holdet - men man køber jo +100 mil spillere, hvilket ikke umiddelbart signalerer et ønske om at sælge de største stjerner.
Men kan man kontinuerligt være en mesterskabsbejler med 8 akademispillere, Jamie fra pub’en, John fra Runcorn og Bente fra kantinen, skal jeg ikke brokke mig - ud over naturligvis i hvert transfer vindue, hvor den nye stjerne er blevet solgt og erstattet af endnu en ukendt 😂

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 01. jun, 2026 23:04

Hr. Drejer skrev:
mandag, 01. jun, 2026 21:20
Ups, jeg glemte et andet argument for valget af Iraola; Han er dygtig til at håndtere salg af nøglespillere. Det har han vist siden salget af Kerkez, Huisen, Semenyo og Guehi. Hmmm, ved ikke helt hvad jeg skal sige til det.

Et tredje argument er at han er dygtig til at finde og integrere unge billige talenter, og få dem til at yde på topniveau. Er Liverpool på vej tilbage til en discountvariant af LFC?

Det bliver interessant at se om han kan lykkes i en storklub. Det gik som bekendt ikke for Thomas Frank.

https://www.liverpool.no/lfc/26/6/roman ... er-seg-31/
Tror nu ikke at det var Frank der ikke var moden til en stor klub. Men tror nærmere Spurs er en lille klub, med et stort ego og deres ledelse er elendig. Deres budget og agereren ifht. lønninger og transfers er mere som en mid-table club end en topklub.

De var heldige at have nogle gode år med Poch, og Redknapp hvor Kane fra egne rækker brød igennem, og ekstremt gode relativt billige indkøb i form af Son, Eriksen, Vertongen, Bale med flere. Men i takt med de forlob klubben og blev ældre står det bare i stampe.

Som Spurs drives tror jeg i endnu højere grad en os at de er dybt afhængige af at købe billige spillere, som præstere langt over evne. For når de bliver gode nok vil de højere lønninger få dem til at se andre veje.

Besvar